Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

variator motoras 12v dc


davidut5

Postări Recomandate

Am realizat montajul din poza cu 555 si un mosfet irf3205, problema este ca motorasul merge continuu fara sa se regleze turatia. E de vina mosfetul?

Si cu 555 scos din soclu motorasul tot merge.

Vreau sa reglez turatia la un motoras de stergator parbriz.

 

pwm-motor-speed-control-1.jpg

Editat de davidut5
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 16
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • davidut5

    7

  • BRANCA

    3

  • Усилитель

    3

  • validae

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

E schema gresita.Cele 2 terminale la mosfet sunt invers.( D- S )

dc-motor-speed-control-using-IC-555.png

Editat de Усилитель
Link spre comentariu

Vad in alte scheme ca tranzistorul e montat pe minus. Merge doar daca inversez drain cu source?

Din cate scheme sunt o vazui pe cea mai buna!:rade:

Editat de davidut5
Link spre comentariu

Am pus tranzistorul pe minus si am inlocuit c1 de 10uF cu unul de 220n. Totusi parca nu merge bine, cand reduc turatia motorasul incepe sa vibreze putin. Acum probez cu unul mic rotund, nu-l am pe cel de stergator. Este montat la o masina de zencuit tabla, va fi destul de fortat, cred ca tine irf3205, alimentat dintr-o sursa pc.

 

Editat de davidut5
Link spre comentariu

De ce nu încerci mai bine cu o bormaşină portabilă (autofiletantă) pe post de motor de antrenare, are cuplu mult mai bun decât ştergătorul de parbriz şi mai are şi regulator propriu în buton....găseşti prin talciocuri destule maşini ieftine cu acumulatorul uzat dar motoare bune.

Link spre comentariu
Acum 7 ore, Mircea a spus:

Schimband 10u cu 220n ai marit frecventa PWM de vreo 50 de ori, ceea ce poate sa nu placa motorului.

Cu cel de 10u mergea motorul 1s pauza 1s.

Am incercat cu o masina de gaurit la priza dar are turatie mult prea mare. Are si regulator dar o singura treapta de viteza.

Am mai redus turatia cu o foaie de bicicleta si un pinion mic. Am probat cu motorul de stergator dar pe treapta mica e o idee cam repede. Am pus si o pedala de la o masina de cusut pentru on/off.

Link spre comentariu

 Davidut.Până la urmă ce turaţie îţi trebuie ţie?Apoi ce înseamnă "zencuirea tablei" la tine?Eu ştiam numai operaţia de zencuire găuri,care se face cu bormaşina.Bănuiesc că te referi la fălţuire...

Link spre comentariu

 La aia poţi face şi renurare,bănui.Da mă îndoiesc că ajunge un motoraş de ştergător.Acolo e nevoie de un motor mai puternic cu reductor.

 Ce am văzut pe timpuri avea putere mai mare de 250-500 w.Avea şi reductor.

 Parcă am văzut la Ovidanie ceva la vânzare în stilul ăsta.

Link spre comentariu

Pentru început ar fi bine sa determinati cuplul pe care trebuie sa-l aiba motorul la ax. Pe urma tipul reductorului (cu melc, eventual adaptat cu melc dublu, sau cu pinioane simple). Motoare cu reductor se gasesc destule

Link spre comentariu

Motorul de ştergător de parbriz are un reductor cu melc ce ar putea asigura cuplul necesar, dar variatorul de turaţie PWM s-ar putea să nu fie cea mai bună soluţie.Ar fi bine să încerci o sursă de alimentare reglabilă şi să testezi în sarcină la ce tensiune dezvoltă turaţia optimă.Ideal ar fi un variator de turaţie cu stabilizare în sarcină, dar e mai greu fără tahogenerator.Te-ai complica probabil inutil, fiindcă sarcina e de obicei constantă la maşinile astea de fălţuit.

Link spre comentariu

 Validae.Maşina care am văzut-o pe timpuri avea turaţie fixă.Atât că putea fi pornită-oprită când era nevoie.Era la 220 V.

Link spre comentariu

Cam trebuie turatie reglabila, colturile trebuie mai incet sa poti urma semnul. Deocamdata ramane acest motoras, eventual redus inca o data si folosit motorul pe treapta 2.

Montajul a mers mai bine cu un cond de 1000uF paralel pe motor, nu mai face zgomot dar nu se mai reduce pana la oprire.

Frecventa masurata pe multimetru 110hz.

Motorasul este ceva mai solid, cred ca de la ceva duba. Axul melcat de pe rotor angreneaza alte doua pinioane, care antreneaza al treilea cu axul de iesire.

Nu este folosita masinaria in service, doar avem o masina in restaurare, un vw polo mk1 1977 la care nu prea se gasesc deloc panouri de reparatie.

Eventual vreun stepper, am cateva de prin xeroxuri cam cat pumnul.

Editat de davidut5
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări