Ion_Bumbu Postat Martie 9 Partajează Postat Martie 9 Releul trebuie sa fie decuplat. Cind creste curentul prin bobina releului atrage miezul si face contact. La turatia nominala curentul scade si deconecteaza bobina de start. Are o sageata pe carcasa care indica SUS. Daca-l puneti invers ardeti bobina de start. Rezistenta aia are rolul de a incalzi bimetalul in cazul in care nu se ridica turatia la nomina, atit face aia. Link spre comentariu
kinderu56 Postat Martie 10 Autor Partajează Postat Martie 10 ok multumesc osa masor bobina de start sa aiba in jur de 7 ohmi Link spre comentariu
validae Postat Martie 10 Partajează Postat Martie 10 Repet ce am scris mai înainte, ca să nu bâjbâi aiurea cu releul, verifică dacă motorul mai are înfășurarea de pornire intactă.Asta poți s-o faci și fără bimetal sau releu de pornire.Cuplezi firele bobinajului de mers direct la un cablu de rețea, iar firul bobinajului de pornire printr-un contact fără reținere, de exemplu un buton de sonerie.Bagi în priză ștecherul și apeși câteva secunde (1-2s) butonul ca să introduci bobina de start, apoi eliberezi butonul.Dacă motorul pornește, bobina ajutătoare e OK, dacă motorul ,,mârâie,, dar nu se mișcă, măsori bobina ajutătoare și vezi să nu fie ori întreruptă, ori în scurtcircuit.De obicei ea are o valoare mai mare decât cea de mers. Link spre comentariu
kinderu56 Postat Martie 11 Autor Partajează Postat Martie 11 La 07.03.2024 la 14:03, Ion_Bumbu a spus: Am ajuns "dincolo" si am facut foto la minunea de releu. Dreapta sus, intrare retea. Dreapta jos, iesire spre infasurarea de pornire prin bimetal si rezistenta de 0,1ohmi, fir de 0,8mm, valoare infasurare 10ohmi. Stinga, iesire spre infasurarea de lucru, prin bimetal si bobina releului de pornire, valoare infasurare 6,7ohmi. Daca se arde rezistenta verificati bobina de pornire, macar sa fie la valoarea ohmica de mai sus. intre firu din dreapta jos si stanga mijloc am 8.1 ohmi Link spre comentariu
kinderu56 Postat Martie 11 Autor Partajează Postat Martie 11 am mai masura intr firul care bine din motor si intra in butonul de oprit/pornit ( care banuiesc ca este comun) si cel dim dreapa jos si am aprope 5 ohmi iar intre firul care vine la nuton de oprit/pornit si cel din stanga la mijloc am intre 7 si 8 ohmi Acum 14 ore, validae a spus: Repet ce am scris mai înainte, ca să nu bâjbâi aiurea cu releul, verifică dacă motorul mai are înfășurarea de pornire intactă.Asta poți s-o faci și fără bimetal sau releu de pornire.Cuplezi firele bobinajului de mers direct la un cablu de rețea, iar firul bobinajului de pornire printr-un contact fără reținere, de exemplu un buton de sonerie.Bagi în priză ștecherul și apeși câteva secunde (1-2s) butonul ca să introduci bobina de start, apoi eliberezi butonul.Dacă motorul pornește, bobina ajutătoare e OK, dacă motorul ,,mârâie,, dar nu se mișcă, măsori bobina ajutătoare și vezi să nu fie ori întreruptă, ori în scurtcircuit.De obicei ea are o valoare mai mare decât cea de mers. cele care le culez la retea este bobima de valoare mare sau cea mica ,mie teama sa nu il prajesc de tot Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 11 Partajează Postat Martie 11 Intre comun si dreapta jos la mine sint pe la 10 ohmi, aia este bobina de pornire. La 5 ohmi aia are spire in scurt. Link spre comentariu
kinderu56 Postat Martie 18 Autor Partajează Postat Martie 18 deci comunul este cel care vine din butonu de porrnire in motor Link spre comentariu
kinderu56 Postat Martie 22 Autor Partajează Postat Martie 22 Scuze de intarziere deci problema este lamurita, sunt bobinele arse, dar se poate dupa bobinare sa renunt la acel modul cu releu si sa fie cu condesator de pornire iar butonul cu protectie termica? Link spre comentariu
validae Postat Martie 22 Partajează Postat Martie 22 Se poate în principiu bobina astfel încât să-i pui un condensator conectat continuu.Totul ține de bobinator... Dacă bobinatorul nu știe cum se poate face asta, să-l bobineze cum a fost, iar în locul releului original (depășit) îi pui un PTC de pornire, de genul celor folosite la frigiderele moderne. Link spre comentariu
kinderu56 Postat Aprilie 5 Autor Partajează Postat Aprilie 5 ok pai osa ii duc motoru la bobinat si osa iau cu mine si releu sa vada despre ce este vorba si osa ii zic sa il bobineze pentru a fi montata condesator de pornire , aicia il duc la bobinat https://www.paracelsus.ro/bobinaj-motoare/ Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum