Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

CE MODEL DE POLIZOR ESTE ACESTA ?


Postări Recomandate

Releul trebuie sa fie decuplat.

Cind creste curentul prin bobina releului atrage miezul si face contact.

La turatia nominala curentul scade si  deconecteaza bobina de start.

Are o sageata pe carcasa care indica SUS.

Daca-l puneti invers ardeti bobina de start.

Rezistenta aia are rolul de a incalzi bimetalul in cazul in care nu se ridica turatia la nomina, atit face aia.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 41
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Repet ce am scris mai înainte, ca să nu bâjbâi aiurea cu releul, verifică dacă motorul mai are înfășurarea de pornire intactă.Asta poți s-o faci și fără bimetal sau releu de pornire.Cuplezi firele bobinajului de mers direct la un cablu de rețea, iar firul bobinajului de pornire printr-un contact fără reținere, de exemplu un buton de sonerie.Bagi în priză ștecherul și apeși câteva secunde (1-2s) butonul ca să introduci bobina de start, apoi eliberezi butonul.Dacă motorul pornește, bobina ajutătoare e OK, dacă motorul ,,mârâie,, dar nu se mișcă, măsori bobina ajutătoare și vezi să nu fie ori întreruptă, ori în scurtcircuit.De obicei ea are o valoare mai mare decât cea de mers.

Link spre comentariu
La 07.03.2024 la 14:03, Ion_Bumbu a spus:

Am ajuns "dincolo" si am facut foto la minunea de releu.

Dreapta sus, intrare retea.

Dreapta jos, iesire spre infasurarea de pornire prin bimetal si rezistenta de 0,1ohmi, fir de 0,8mm, valoare infasurare 10ohmi.

Stinga, iesire spre infasurarea de lucru, prin bimetal si bobina releului de pornire, valoare infasurare 6,7ohmi.

 

Daca se arde rezistenta verificati bobina de pornire, macar sa fie la valoarea ohmica de mai sus.

IMG_20240307_120134162.jpg

intre firu din dreapta jos si stanga mijloc am 8.1 ohmi

Link spre comentariu

am mai masura intr firul care bine din motor si intra in butonul de oprit/pornit ( care banuiesc ca este comun) si cel dim dreapa jos si am aprope 5 ohmi iar intre firul care vine la nuton de oprit/pornit si cel din stanga la mijloc am intre 7 si 8 ohmi 

Acum 14 ore, validae a spus:

Repet ce am scris mai înainte, ca să nu bâjbâi aiurea cu releul, verifică dacă motorul mai are înfășurarea de pornire intactă.Asta poți s-o faci și fără bimetal sau releu de pornire.Cuplezi firele bobinajului de mers direct la un cablu de rețea, iar firul bobinajului de pornire printr-un contact fără reținere, de exemplu un buton de sonerie.Bagi în priză ștecherul și apeși câteva secunde (1-2s) butonul ca să introduci bobina de start, apoi eliberezi butonul.Dacă motorul pornește, bobina ajutătoare e OK, dacă motorul ,,mârâie,, dar nu se mișcă, măsori bobina ajutătoare și vezi să nu fie ori întreruptă, ori în scurtcircuit.De obicei ea are o valoare mai mare decât cea de mers.

cele care le culez la retea este bobima de valoare mare sau cea mica ,mie teama sa nu il prajesc de tot

Link spre comentariu

Se poate în principiu bobina astfel încât să-i pui un condensator conectat continuu.Totul ține de bobinator...

Dacă bobinatorul nu știe cum se poate face asta, să-l bobineze cum a fost, iar în locul releului original (depășit) îi pui un PTC de pornire, de genul celor folosite la frigiderele moderne.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări