Ion_Bumbu Postat Februarie 27 Partajează Postat Februarie 27 N-am masurat dimensiunea si acuma nu sint la locatia unde este polizorul, abia cam pe saptamina viitoare ajung, este pe la 1mm aprox. Link spre comentariu
BRANCA Postat Februarie 27 Partajează Postat Februarie 27 Încearcă cu sârmă din rezistențele de boiler românesc cam de 1600-2000 w,sau ceva asemănător.Deci o bucată măsurată bine,din spirale. Făceam pe timpuri rezistențe de 0,1 ohm din ele pentru surse liniare cu tranzi. Link spre comentariu
kinderu56 Postat Februarie 27 Autor Partajează Postat Februarie 27 (editat) daca este mai mare de 0.1 ohmi si iese de 0.3 are ceva ? care ar fi consecintele? Editat Februarie 27 de kinderu56 Link spre comentariu
kinderu56 Postat Februarie 28 Autor Partajează Postat Februarie 28 salut am incercat cu rezistenta 0.12 undeva la 7 spire pe diametru de 5.5 mm sa ars instant ,am facut alta de 15 spire la fel am .ai facut una de 28 de spire asta a tinut o secunda poate o fi mai mare rezistenta de 0.1 ohmi osa incerc zilele astea cu uma de 1 ohm Link spre comentariu
kinderu56 Postat Martie 1 Autor Partajează Postat Martie 1 salut am incercat cu rez de valoare de 8 ohmi si asa nu porneste deloc am incercat cu o cvaloare mai mica se 2.6 ohmi si pe acesta o arde instant ,nu mai stiu de unde sa apuc problema ,nu sar putea inlocui cu alceva Link spre comentariu
validae Postat Martie 6 Partajează Postat Martie 6 De ce nu testezi motorul înainte de a face experiențe cu diverse rezistențe ? Eu cred că nu s-a ars degeaba rezistența aia. Motorul ăla n-are și un condensator pe bobina ajutătoare ? Link spre comentariu
validae Postat Martie 7 Partajează Postat Martie 7 Ai încercat să-l pornești și fără rezistențele alea, doar alimentând înfășurarea de mers continuu și pe cea de pornire (ajutătoare) cu impuls, printr-un buton tip sonerie (fără reținere) ? Cred că acolo era un soi de releu de pornire, cum au compresoarele frigorifice.Adică atunci când la pornire motorul cere un curent mare, intră în acțiune bobina ajutătoare, iar când scade curentul inițial, se decuplează singură. Doar că acolo e ceva termic, nu electromagnetic... Ai două înfășurări cu rezistență ohmică diferită și o conexiune comună, una cu rezistență mică (înfășurare principală) și alta cu rezistență mai mare. Ca să pornească motorul, se conectează motorul la rețea pe înfășurarea cu rezistența mai mică la rețea, apoi se dă un impuls de o secundă-două și înfășurării ajutătoare, cea cu rezistență mai mare. dacă motorul e OK, va porni. Link spre comentariu
BRANCA Postat Martie 7 Partajează Postat Martie 7 kinderu56.Ce fir de nichelină ai folosit?Să nu fie prea subțire sau valoarea rezistenței prea mare.Ar trebui verificat dacă traseul cu rezistență merge sau nu la bobina ajutătoare.Să nu ai ceva în scurt acolo... Scula se numeşte Electrotocila ETB-2 marca Temp.N-am găsit la slavi niciun link cu schema,deocamdată. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 7 Partajează Postat Martie 7 Asa este, bobinuta de curent contact pentru infasurarea de pornire si un termic de protectie a motorului, acolo e rezistenta. Cutiuta sta vertical, curent mare cupleaza infasurarea de start, porneste, scade curentul si cade releul decuplind infasurarea. Il pui inclinat...se duce infasurarea de pornire. Sa ajung la el sa-l pozez insa e la distanta. Link spre comentariu
validae Postat Martie 7 Partajează Postat Martie 7 Ar fi ajutat poze clare de aproape cu acel releu, așa cum era înainte.Descifram ce configurație avea, dar cred că scopul lui era de a porni ajutătoarea la început, până ia turația de regim. Edit: în timp ce scriam, a postat colegul @Ion_Bumbu mai sus, dar mesajul meu era de fapt pentru kinderu56, oricum e binevenită poza de oriunde. Cred că se poate înlocui acel releu cu unul de frigider, prin tatonare, dacă e distrus.. Eventual se modifică puțin numărul de spire la bobină.Are câteva zeci de spire doar.Prin scăderea numărului spirelor, crește curentul de anclanșare... Puterile sunt oricum destul de apropiate, agregatele au de obicei între 300-400W... Se mai poate folosi un PTC modern, care la pornire are rezistență foarte mică, iar după câteva secunde se încălzește de la sine și rezistența lui crește mult, devenind irelevantă pentru funcționarea ajutătoarei... Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 7 Partajează Postat Martie 7 (editat) Am ajuns "dincolo" si am facut foto la minunea de releu. Dreapta sus, intrare retea. Dreapta jos, iesire spre infasurarea de pornire prin bimetal si rezistenta de 0,1ohmi, fir de 0,8mm, valoare infasurare 10ohmi. Stinga, iesire spre infasurarea de lucru, prin bimetal si bobina releului de pornire, valoare infasurare 6,7ohmi. Daca se arde rezistenta verificati bobina de pornire, macar sa fie la valoarea ohmica de mai sus. Editat Martie 7 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
kinderu56 Postat Martie 9 Autor Partajează Postat Martie 9 mjultumesc tuturor pentrju raspunsuri si scuze de intarziere asa incerc luni can ajung la munca sa fac masuratorile cerute si revin cu raspunsuri PS cand este montat in acele cleme releul trebue sa fie cuplat sau decuplat , adica sa fie exact ca in poza atasata ? La 07.03.2024 la 10:48, validae a spus: Ai încercat să-l pornești și fără rezistențele alea, doar alimentând înfășurarea de mers continuu și pe cea de pornire (ajutătoare) cu impuls, printr-un buton tip sonerie (fără reținere) ? Cred că acolo era un soi de releu de pornire, cum au compresoarele frigorifice.Adică atunci când la pornire motorul cere un curent mare, intră în acțiune bobina ajutătoare, iar când scade curentul inițial, se decuplează singură. Doar că acolo e ceva termic, nu electromagnetic... Ai două înfășurări cu rezistență ohmică diferită și o conexiune comună, una cu rezistență mică (înfășurare principală) și alta cu rezistență mai mare. Ca să pornească motorul, se conectează motorul la rețea pe înfășurarea cu rezistența mai mică la rețea, apoi se dă un impuls de o secundă-două și înfășurării ajutătoare, cea cu rezistență mai mare. dacă motorul e OK, va porni. porneste doar cdaca il ajut cu mana alfel vibreaza La 07.03.2024 la 10:55, BRANCA a spus: kinderu56.Ce fir de nichelină ai folosit?Să nu fie prea subțire sau valoarea rezistenței prea mare.Ar trebui verificat dacă traseul cu rezistență merge sau nu la bobina ajutătoare.Să nu ai ceva în scurt acolo... Scula se numeşte Electrotocila ETB-2 marca Temp.N-am găsit la slavi niciun link cu schema,deocamdată. alut am incercat cu rezistenta 0.12 ohmi undeva la 7 spire pe diametru de 5.5 mm sa ars instant nicnelina intre 0,8 si 1mm Link spre comentariu
BRANCA Postat Martie 9 Partajează Postat Martie 9 (editat) kinderu56.Posibil să ai un scurt,ori la legăturile electrice,ori la bobina ajutătoare... Editat Martie 9 de BRANCA Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum