Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automotive - Prevenire blocare Microcontroler


Gilbert Sparios

Postări Recomandate

Unul dintre producatorii de uC (Microchip) spune ca RESET se poate conecta la Vdd direct sau printr-o resistenta.
(conectat direct, nu mai merge programat uC prin ICSP. Dar asta este alta problema)

Au avut ei grija sa conceapa un POR care sa dea RESET cand apare Vdd.
Si astfel nu este nevoie de circuit extern de reset (fie el mai complicat sau bazat doar pe RC).
 

PS: Daca avem de gand sa punem si un buton de reset, evident ca o rezistenta va evita un scurt circuit Vdd-GND :)

 

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 66
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • sesebe

    16

  • Gilbert Sparios

    16

  • BRANCA

    11

  • Mircea

    9

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Microcontroler-ul cel mai probabil va fi AT90CAN128-16AU dar cred ca nu conteaza prea mult, in acest topic..de blocat se blocheaza orice uC cand ceva nu e bine.

Nu este un proiect comercial ci unul personal @sesebe nu inteleg de ce insisti cu ideea asta.. 

Nu am dat mai multe detalii pentru ca dupa cum am spus NU am pornit inca o schema, va urma..

 

20210510_195035.thumb.jpg.f01a7f3b7ea7e008dec468389bc220a6.jpg

 

Am facut greseli in privinta "planurilor de masa" la PCB-uri dar am mai invatat cate ceva, de la voi. De data asta o sa fie bottom doar pentru masa si treceri. Cum ramane cu bead ferrite pana la urma, pe care vroiam sa o montez intre masa parti de forta si masa uC-ului ? Se mai pune sau las masa comuna si sanatoasa pe PCB ?... Sau restrictionez aria de masa de pe Bottom in zona de forta ?

 

Cu firele... o sa incerc sa le rasucesc spre DC  motor. Valva este deja pre-instalata in masina, si inca un releu care comanda o pompita de vid dar care nu ma va deranja pentru ca face parte din dotarea ei. Voi folosi cablajul existent din tablou. Ce nu am mentionat este ca voi avea de citit si doi senzori NTC care m-am gandit sa-i pun printr-un cablu de 50cm de 2+2x1mm cu ecran la masa.

Pin-ul de RESET as putea sa-l dezactivez din soft for ever, dar prefer sa-i pun o rezistenta de 100R spre Vcc, care va fi data jos daca chiar e nevoie de vreun update...sau altceva.

 

Ideea cu bobina inainte de FET o aveam in plan, copiata dupa ceva module pe care le-am desfacut sa observ ce fac inginerii automotive. Din cate am observat insa nu au dat prea multa importanta valvei pe cat motorului DC. 

 

@ratza nu prea am inteles ce vroiai sa spui cu "TVS după şocul de mod comun (10...100uH la curentul nominal)". Daca nu te deranjeaza ai putea sa-mi explici ? 

 

Nota: nu intentionez sa ma leg la CAN-ul autoturismului. Imi va folosi la o retea privata de 2-3 module.

 

Va multumesc la toti pentru idei care sunt binevenite intotdeauna. 

 

PS: Nu sunt si nu voi fi niciodata la nivelul vostru, dar nu trebuie sa imi aduceti aminte chiar mereu.

Editat de Gilbert Sparios
Link spre comentariu

 

 

Aici ai citit cu atentie ce am scris aici?

Ai inteles tot ce am spus acolo? Se pare ca nu pt ca tot revii cu aceleasi intrebari.

Daca nu de ce nu ai intrebat?

 

 

Acum 1 oră, Gilbert Sparios a spus:

Microcontroler-ul cel mai probabil va fi AT90CAN128-16AU dar cred ca nu conteaza prea mult, in acest topic..de blocat se blocheaza orice uC cand ceva nu e bine.

Nu este un proiect comercial ci unul personal @sesebe nu inteleg de ce insisti cu ideea asta.. 

Nu am dat mai multe detalii pentru ca dupa cum am spus NU am pornit inca o schema, va urma..

 

20210510_195035.thumb.jpg.f01a7f3b7ea7e008dec468389bc220a6.jpg

 

Am facut greseli in privinta "planurilor de masa" la PCB-uri dar am mai invatat cate ceva, de la voi. De data asta o sa fie bottom doar pentru masa si treceri.

Cum ramane cu bead ferrite pana la urma, pe care vroiam sa o montez intre masa parti de forta si masa uC-ului ? Decit sa le pui prost mai bine nu le pune. Indicatiile date mai sus nu sint corecte decit in anumite conditii si trebuie aplicate doar de persoane ce inteleg fenomenele. DECI NU LE PUI. 

Se mai pune sau las masa comuna si sanatoasa pe PCB ?... Sau restrictionez aria de masa de pe Bottom in zona de forta ? - Ai in postare mea de mai sus explicatia si indrumarea necesara la aceasta intrebare. Solutia este simpla dar foarte greu de aplicat corect chiar si de persoane cu experienta.

 

Cu firele... o sa incerc sa le rasucesc spre DC  motor. Valva este deja pre-instalata in masina, si inca un releu care comanda o pompita de vid dar care nu ma va deranja pentru ca face parte din dotarea ei. Voi folosi cablajul existent din tablou. Ce nu am mentionat este ca voi avea de citit si doi senzori NTC care m-am gandit sa-i pun printr-un cablu de 50cm de 2+2x1mm cu ecran la masa. - Ecranul se leaga la masa  sau mai precis referinta amplificatorului sau ADC-ului. La intrarea in placa pui filtrare si pt mod comun si pt mod diferential. Un exemplu de filtru de mod comun.

Pin-ul de RESET as putea sa-l dezactivez din soft for ever, dar prefer sa-i pun o rezistenta de 100R spre Vcc, care va fi data jos daca chiar e nevoie de vreun update...sau altceva.

 

Ideea cu bobina inainte de FET o aveam in plan, copiata dupa ceva module pe care le-am desfacut sa observ ce fac inginerii automotive. Din cate am observat insa nu au dat prea multa importanta valvei pe cat motorului DC. - nu inteleg deloc ce vrei sa faci aici.

 

@ratza nu prea am inteles ce vroiai sa spui cu "TVS după şocul de mod comun (10...100uH la curentul nominal)". Daca nu te deranjeaza ai putea sa-mi explici ? - Se gaseste pe internet ce inseamna zgomot de mod comun si zgomot de mod diferential. Ar trebui sa le stapinesti perfect inclusiv cu modurile de rejectie daca vrei sa te bagi in automotive.

 

Nota: nu intentionez sa ma leg la CAN-ul autoturismului. Imi va folosi la o retea privata de 2-3 module.

 

Va multumesc la toti pentru idei care sunt binevenite intotdeauna. 

 

PS: Nu sunt si nu voi fi niciodata la nivelul vostru, dar nu trebuie sa imi aduceti aminte chiar mereu. - Doar cind incepi sa sari calul si de bagi in lucruri care te depasesc clar nu numai pe tine ci si pe majoritatea utilizatorilor forumului.

 

Editat de sesebe
Link spre comentariu
3 hours ago, Gilbert Sparios said:

Am facut greseli in privinta "planurilor de masa" la PCB-uri dar am mai invatat cate ceva, de la voi. De data asta o sa fie bottom doar pentru masa si treceri. Cum ramane cu bead ferrite pana la urma, pe care vroiam sa o montez intre masa parti de forta si masa uC-ului ? Se mai pune sau las masa comuna si sanatoasa pe PCB ?... Sau restrictionez aria de masa de pe Bottom in zona de forta ?

 

1. PCB Design Guidelines For Reduced EMI - szza009.pdf de la TI
Cateva subiecte atinse:
pdR21VN.jpg


02WTDlC.jpg


y3J0o16.jpg

 

 

2. Circuit Board Layout Techniques - sloa089.pdf de la TI
Cateva subiecte atinse:
QVyOjTH.jpg


pU9FB9l.jpg

Si explicatia:

KyUhjpA.png

 

Separi masa de forta de cea de semnal slab, insa nu creezi traseu de intoarcere prea lung.

Ca-n exemplul C:

zQLxkYf.png

 

Sau pui bottom tot traseul de masa, comun fortei si semnalului slab. Eu prefer solutia C de mai sus, dar folosesc si cu un singur plan de masa general. De exemplu, ESC-urile mele au masa comuna (spatele complet, care joaca si rol de radiator). La o aplicatie cu un ADC sensibil separ cele 2 mase.


m5tNwUO.jpg

FOHJtgu.png

u0ayRJX.png

 

3. De citit si de la Altium: https://resources.altium.com/p/how-use-ferrite-bead-your-design-reduce-emi in legatura cu asta https://www.ti.com/lit/an/slyt499/slyt499.pdf.

 

szza009.pdf

 

sloa089.pdf

Editat de Mircea
Link spre comentariu

test.thumb.jpg.250e6afeced27d438080bab8cd398f64.jpg

 

cum pot proteja mai bine uC in configuratia de fata ? 

ma refer la spike-uri sau tensiuni inverse de la motorisca ..

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări