Bogdan fieraru Postat Mai 4, 2021 Partajează Postat Mai 4, 2021 buna ziua si hristos a inviat, am o problema cu o placa de masina de spalat cu bule daewoo dwf800wps in sensul ca are ars triacul si rezistenta de pe pompa de evacuare iar eu nu le stiu valorile.Daca este cineva care ma poate ajuta multumesc anticipat si atasez poze cu placa mai jos Link spre comentariu
validae Postat Mai 4, 2021 Partajează Postat Mai 4, 2021 Vezi că nu ai pus link-ul cum trebuie.Ţi-am mai explicat, un triac identic cu cel al pompei de evacuare se mai foloseşte şi la blocajul uşii.Deci caută pe placă celălalt triac identic şi vezi ce cod are şi ce rezistenţă în poartă.Dar te avertizez că există posibilitatea tristă ca arderea triacului şi a rezistenţei din poarta lui să fi afectat fie tranzistorul din aria de trazistori buffer ULN2003 (dacă are) fie în cel mai rău caz chiar controllerul.Atunci singura soluţie e e altă placă.Mai încearcă să pui o poză cu placa.Am dat indicaţii destul de clare în MP.....după ce încarci poza respectivă pe Imgur, dai ,,Copy,, direct pe imaginea de acolo şi apoi ,,Paste,,pe forum. Link spre comentariu
validae Postat Mai 5, 2021 Partajează Postat Mai 5, 2021 Eu cred că acei ,,tranzistori,, cu capsule TO92 sunt tot triaci şi dacă ,,sapi,, pe lângă ei, vezi ce era cel ars....şi rezistenţa aferentă. Link spre comentariu
Bogdan fieraru Postat Mai 5, 2021 Autor Partajează Postat Mai 5, 2021 multumesc de raspuns si sper ca nu sunt insistent insa nu sunt foarte priceput in ale electronicii..am mai schimbat piese insa dscs imi puteti explica cum imi dau seama dupa triacii to 92 de valoarea celui ars va sunt recunoscator...pe cel mai apropiat scrie 2708 1A80 Link spre comentariu
validae Postat Mai 5, 2021 Partajează Postat Mai 5, 2021 Dacă cel ars arăta la fel, e suficient să cauţi unul la fel.Problema e că s-ar putea să nu scapi aşa ieftin, fiindcă trebuie verificat şi traseul comenzii acelui triac până la controller.Dacă triacul e comandat direct de controller, sunt mari şanse să fie afectat şi controllerul şi n-ai făcut nimic.Dat fiind că nu ai experienţă suficientă, eu ţi-aş recomanda să mergi cu placa la cineva de meserie, altfel rişti s-o defectezi mai grav.Mi se mai întâmplă şi mie, chiar şi după mulţi ani în care am reparat din astea, deci caută un depanator....sau altă placă.Cei care vând maşini SH de obicei au şi plăci recuperate. Triacii mici sunt de tipul ăsta https://datasheetspdf.com/pdf/1108950/SemiHow/HTB1A80/1 Link spre comentariu
Bogdan fieraru Postat Mai 5, 2021 Autor Partajează Postat Mai 5, 2021 triacul era acesta si se mai vede pe el doar inceputul iar rezistenta mai are doar prima culoare adica maro si ultima banda care este aurie Link spre comentariu
validae Postat Mai 5, 2021 Partajează Postat Mai 5, 2021 Păi e total diferit de ceilalţi, plus că e posibil să nici nu fie triac.Vezi pe placă ce literă scrie în dreptul lui şi ce scrie în dreptul celor mici.Dacă e tranzistor, de obicei e marcat cu ,,Q,, iar dacă e integrat sursă, cu ,,U,,.Triacii sunt notaţi uneori cu ,,Tr,, dar şi ,,Q,,. Dacă e triac precum cei mici, ar trebui să fie notat cu aceeaşi literă pe placă. Cam ciudat să pună un triac de alt tip pe pompa de evacuare, uzual se folosesc aceiaşi triaci şi la pompă şi la blocajul uşii şi electrovanele de apă.... Link spre comentariu
modoran Postat Mai 5, 2021 Partajează Postat Mai 5, 2021 Daca-i triac bagi BTB16 de exemplu, nu trebuie exact originalul. Sau ce are la magazin la 600 sau 800V, 16A ( sau mai putin ca nu consuma pompa aia asa de mult ). Insa daca nu ai experienta poate ar fi indicat sa mergi la un service ( desi ti se va recomanda o placa noua la 400 - 500 de lei acolo cel mai probabil - smecheria clasica ) Link spre comentariu
validae Postat Mai 5, 2021 Partajează Postat Mai 5, 2021 Înainte de toate trebuie mers pe traseul circuitului de comandă şi văzut dacă nu a fost afectat şi altceva.Apoi se poate testa cu un triac de genul BT136 de exemplu.Eu nu sunt sigur încă dacă acela e triac...asemenea mărime de triac se foloseşte de obicei la comanda motorului, nu la pompa de evacuare. Link spre comentariu
Bogdan fieraru Postat Mai 5, 2021 Autor Partajează Postat Mai 5, 2021 multumesc pentru sfaturi si sper ca si alta data voi gasi sprijin aici .am gasit diagrama electrica ce se potriveste la mai multe modele daewoo printre care si aceasta si se pare ca este un triac bcr 8pm 8amp 400-600v si rezistorul este de 470 ohm 1/4w Link spre comentariu
BRANCA Postat Mai 5, 2021 Partajează Postat Mai 5, 2021 Verifică şi pompa evacuare.Poate fi blocată sau să aibă scurt.Triacul ăla nu s-a ars degeaba...Şi vezi să nu fie şi un circuit snuber RC dus,pe lângă triac. Link spre comentariu
validae Postat Mai 5, 2021 Partajează Postat Mai 5, 2021 Posibil chiar să fi intrat umezeală în mufa de la pompa de evacuare, am găsit ceva cazuri cu plăci afectate de umezeală.Oxidul rezultat cauzează scurtcircuite urâte.Nu uita să verifici traseul de comandă al triacului, străpungerea triacilor dă des tensiuni inverse spre circuitele de comandă.... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum