Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Offtopic alimentatoare

bogdan546

Postări Recomandate

Acum 22 ore, waverider a spus:

Utilizarea va fi pentru proiecte de home automation (Arduin, ESP32 etc.) si depanare TV si laptop-uri.

Sunt amator si asa intentionez sa raman, doar ceva mai informat in timp.

Dupa cum explica si initiatorul discutiei sursa va fi folosita la asa ceva .

Acum 22 ore, waverider a spus:

4. Ce alte functii ar trebui sa mai aiba sursa? Pot sa crescu bugetul peste 5-600 de lei daca sunt functii utile in depanare.

La bugetul acesta eu spun ca este o alegere buna o sursa care poate debita un curent de 10 A mai ales la depanarea laptopurilor unde in  majoritatea cazurilor alimentatorul depaseste 5A. Asta cu raspunsul intarziat la protectie de zeci de milisecunde este doar un moft . Vad ca pe forum majoritatea celor care raspund lucreaza in cercetare unde aceste aspecte sunt importante, dar nu in situatia de fata. 

Editat de bogdan546
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 46
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• bogdan546

14

• sesebe

9

• Marian

5

• Mircea

4

Zile populare

Top autori în acest subiect

Protectia electronica este necesara pentru ca la un scurt pe iesire la o sursa cu protectie cu releu tranzistorii devin " sarma " ,practic se scurtcircuiteaza C-E inainte sa actioneze releul.Astfel la iesire apare tensiunea mare de la redresor si laptopul devine un obiect frumos dar inutil. 

Cei care raspund pe forum sunt oameni cu experienta ,care au proiectat surse si le-au folosit in depanare si aplicatii profesionale.E bine sa plecati urechea la ceea ce va transmit ! Daca alegeti alta cale e bine sa aveti langa voi un stingator,sigurantele de la tablou sa fie functionale si ...succes !

Editat de grosu99
Link spre comentariu

5A sunt deajuns pentru o sursa in scopurile mentionate, insa tot nu m-ai lamurit la ce te ajuta sa auzi releul cand decupleaza ca a intrat protectia...