Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strung Kart E3N-01 cu convertizor


invest20042001

Postări Recomandate

Bună seara, de curând am cumpărat un strung, pe care vreau sa îl folosesc la rețeaua monofazica, el fiind din fabrica, trifazic. Am convertizor de 2.2kw, însă când strungul este setat pe viteze mari, motorul meu nu poate sa pornească cu tot lanțul cinematic ,și convertizorul intra în eroare. Întrebarea mea, cum pot sa măresc cuplul cu care pornește acest motor? Menționez ca motorul este de 2,2kw / 1440 rot/min

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 11
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • invest20042001

    7

  • bcristian

    2

  • Ion_Bumbu

    2

  • iop95

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Recomandarea mea e sa nu pornesti cu tot lantul cinematic cuplat. La al meu (SN 320), cu uleiul rece, e imposibil asa ceva, cuplul necesar e mult prea mare.

Metoda mea e sa las maneta care selecteaza intre treptele mari de viteza si cele mici la jumatate, incat nu e cuplat niciun set. Dupa ce se incalzeste putin uleiul si curge peste tot, nu mai e o problema.

Poti de asemenea sa pui in VFD un timp lung la pornire, de ex 30 sec, incat sa mareasca incet viteza.

Link spre comentariu

La filetare, nu poți sa ai pornire în 30 secunde, pentru ca deja intra cuțitului span si deja ii mai pui în cârcă o sarcina, și atunci chiar ca nu ajunge la turație. E de studiat dacă as pune un motor de 3000 ture, și as micșora la jumătate fulia care iese din cutia de viteze și transmite mișcarea la axul principal al strungului. Asta ar însemna că turația la ax rămâne aceeași, adică voi avea fix vitezele scrise în tabel, dar,  as dubla cuplul la curele. Corect? Un motor de 2880 rot pornește mai ușor, sau mai greu decât unul de 1440 la aceeași putere?

Link spre comentariu

Stai putin ca ceva nu e in regula.

Strungurile astea nu se folosesc ca cele de banc, sa pornesti si opresti motorul tot timpul.

Motorul sta pornit cat lucrezi, cuplezi si decuplezi ce ai nevoie.

Vitezele le schimbi din cutie.

Link spre comentariu

Vorbim despre un Kart E3N-01.

La asta, motorul oprește și pornește de fiecare data, nu are ambreiaj, iar motorul NU stă pornit tot timpul!!!

Screenshot_20210423-213626_WhatsApp.jpg

Eu mai am un strung, SPB 250 X 750, pe care îl folosesc în condiții absolut încântătoare, are tot motor de 2.2kw,  și convertizor, dar nu are probleme la pornire, singura diferenta e ca ala are motorul la 2800 rot/min

Link spre comentariu

Daca strungul a fost proiectat pentru alimentare la 3x400V si motorul trebuia sa fie conectat in stea...  la alimentarea monofazata 230V a fost reconectat in triunghi?

Din cate vad se pare ca nu... cuplul fiind de aprox. 3 ori mai scazut si din acest motiv in anumite situatii nu porneste, cuplul rezistent fiind mai mare decat cuplul de start.

Se mai pot incerca urmatoarele, daca nu e diferenta foarte mare intre cele doua cupluri:

- cresterea raportului V/Hz pentru frecventa mici - asa numitul boost

- daca convertizorul stie de control vectorial, de setat in acest mod si de facut autotunning

- setarea spre maxim a curentului de suprasarcina la convertizor

Pentru a obtine un raspuns cat mai bun ar fi minunat daca s-ar da date mai clare, cat mai multe detalii si nu descrieri vagi gen trifazat/monofazat.

Link spre comentariu

Mulțumesc,  eu am scris în secțiunea dedicată începătorilor, cu un motiv foarte bine întemeiat, cred ca îl intuiti. Bun, sa trecem mai departe,  și anume, da, eu am schimbat legarea motorului din stea, în triunghi. Cat despre convertizor, este unul fără prea multe setări, cel puțin din câte am constatat pana acum. La celalalt strung am un convertizor Omron care controlează motorul ireproșabil, dar are și mult mai multe setări.  Nu exclud ca în zilele următoare sa îl "citesc" si pe acesta mai bine....

Screenshot_20210423-224332_Gallery.jpg

Link spre comentariu

Maine am am vad dacă găsesc setare pentru curentul de suprasarcina, de-asemenea,  sa ma uit sa vad dacă găsesc vreo posibilitate de a seta raportul V/Hz.

  

Link spre comentariu
Acum 2 ore, invest20042001 a spus:

adică voi avea fix vitezele scrise în tabel, dar,  as dubla cuplul la curele. Corect?

Da,bineiteles ca-l dublati insa diferenta dintre cel de 1440 rpm si cel de 3000rpm este fix la cuplu daca au aceeasi putere, adica ala de 3000rpm are cuplul fix 1/2 di cel al celui de 1440rpm.

In concluzie ati rezolvat fix nimic!

:d

Link spre comentariu

Am sa întreb posesorii de kart, cum au rezolvat problema, sigur ii găsesc în secțiunea prelucrări prin așchiere/mașini unelte. În caz ca nicio solutie nu ma satisface, mai rămâne doar ....380/3 faze de la Renel.

Link spre comentariu

Daca aveti un VFD de 5,5KW si motor de 2,2KW legat in triunghi momentul motor este identic cu cel de la retea 380x3 legat in stea.

Daca ceva nu merge aveti o alternativa simpla, legati motorul banuit la VFD-ul Omron care merge bine.

Eventual masurati tensiunea de alimentate pe intrare la pornirea motorului sa n`aveti surprize de racord slab.

In rest ar trebuie sa mearga la fel avind si avantajul dat de posibilitatea de modificare a turatiei motorului in limite rezonabile.

Link spre comentariu

Mulțumesc, am rezolvat în cele din urma,  asa a fost, eu aveam alimentare deficitara si imediat ce se cerea mai mult amperaj, invertor intra în protecție,  acum merge ok.

   Multumesc încă o data, tuturor!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări