Nikolae Postat Aprilie 18, 2021 Partajează Postat Aprilie 18, 2021 Buna seara. Am o masina de spalat Siemens Siwamat 1410 care pusa in program de spalare isi trage apa, roteste cuva putin mai repede decat normal, in ambele parti dar nu face o rotire normala. In program de centrifugare se comporta la fel si dupa aproximativ 1 minut se opreste ca si cand ar fi terminat programul. Nu face centrifugare de loc doar le roteste stanga dreapta. Am verificat perii motor , taho , legaturile dintre placa si motor si totul e ok. In afara de modulul electronic are cineva o idee , ce ar mai putea fi ? Multumesc. Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 18, 2021 Partajează Postat Aprilie 18, 2021 Tahogeneratorul trebuie verificat, să nu aibă magnetul dezlipit de ax. Link spre comentariu
Nikolae Postat Aprilie 18, 2021 Autor Partajează Postat Aprilie 18, 2021 Chiar acum, validae a spus: Tahogeneratorul trebuie verificat, să nu aibă magnetul dezlipit de ax. O sa pun multimetrul sa vad daca scoate tensiune. Chiar acum, Nikolae a spus: O sa pun multimetrul sa vad daca scoate tensiune. Daca ar fi dezlipit magnetul nu ar face zgomot ? Am dat motorul jos dar nu se aude nimic. Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 18, 2021 Partajează Postat Aprilie 18, 2021 Nu s-ar auzi mare lucru, dar magnetul ar patina şi ar rămâne în urma axului, informaţia de turaţie fiind eronată. Link spre comentariu
Nikolae Postat Aprilie 19, 2021 Autor Partajează Postat Aprilie 19, 2021 Acum 23 ore, validae a spus: Nu s-ar auzi mare lucru, dar magnetul ar patina şi ar rămâne în urma axului, informaţia de turaţie fiind eronată. Buna seara. Ati avut dreptate . Am desfacut motorul si am gasit magnetul spart in doua , exact unde are cele 2 ghidaje care il pozitioneaza pe plasticul de pe ax si care nu ii dau voie sa se roteasca. Oare din ce cauza s-a intamplat acest lucru ? Acum sa vad unde pot gasi un asemene magnet , de la un motor vechi sau rotor identic . Ma gandesc , ca nu exista ca si piesa de schimb. Ati schimbat la bosch acest magnet ? Eu nu am schimbat nici odata si imi pun problema sa nu se sparga. Multumesc mult. Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 19, 2021 Partajează Postat Aprilie 19, 2021 Căutaţi motoare defecte şi recuperaţi magnetul, dar cred că va fi o provocare să demontezi un magnet întreg de pe un ax.Probabil prin încălzire cu un pistol de aer cald şi tragere cu grijă, nu încercaţi să loviţi magnetul.Eu nu am schimbat niciodată un astfel de magnet, nu a fost nevoie.Am pe undeva la serviciu unul sau două motoare defecte, Miercuri le caut să văd cum s-ar putea demonta acel magnet.El este lipit bine cu ceva răşină epoxidică, spargerea lui a fost cauzată probabil de microfisuri din magnet care s-au lărgit din cauza vibraţiilor.Aceste motoare ating turaţii foarte mari, pe la circa 10-12000RPM. Link spre comentariu
Nikolae Postat Aprilie 19, 2021 Autor Partajează Postat Aprilie 19, 2021 Acum 22 minute, validae a spus: Căutaţi motoare defecte şi recuperaţi magnetul, dar cred că va fi o provocare să demontezi un magnet întreg de pe un ax.Probabil prin încălzire cu un pistol de aer cald şi tragere cu grijă, nu încercaţi să loviţi magnetul.Eu nu am schimbat niciodată un astfel de magnet, nu a fost nevoie.Am pe undeva la serviciu unul sau două motoare defecte, Miercuri le caut să văd cum s-ar putea demonta acel magnet.El este lipit bine cu ceva răşină epoxidică, spargerea lui a fost cauzată probabil de microfisuri din magnet care s-au lărgit din cauza vibraţiilor.Aceste motoare ating turaţii foarte mari, pe la circa 10-12000RPM. La acest motor magnetul nu este lipit. Intra pe un plastic cu 2 ghidaje care nu ii dau voie sa se roteasca si are trei ,,blocaje " tot acel plastic si nu ii dau voie sa iese afara. Ceva de genul clemelor de plastic de la panourile de Whirlpool sau altele,care se pot scoate doar daca le deblochezi cu surubelnita. Dar si eu cred ca este o provocare sa scoti acest magnet de pe un ax vechi si exista riscul sa se sparga si cand il introduci pe alt ax. O sa studiez si sper sa gasesc o solutie , ca un motor nou este peste 850 lei si nu se mai justifica o astfel de reparatie. Oricum va tin la curent cu aceasta problema. Multumesc inca odata pentru interes. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum