validae Postat Martie 28, 2021 Partajează Postat Martie 28, 2021 Dacă nu se poate deloc fără rezistență e nasol, în bord e deja cald și rezistența aia nu va putea disipa eficient căldura.Ca să transferi altfel căldura, trebuie rezistență cu fixare pe radiator, montată pe ceva element metalic al caroseriei.Altfel se va încinge și devine riscantă prezența ei acolo.De aceea cred că trebuie căutat alt mod de abordare, fără folosirea de rezistență. Link spre comentariu
Cilibiu Postat Martie 28, 2021 Autor Partajează Postat Martie 28, 2021 (editat) Acum 23 minute, mac01 a spus: Acea rezistenta simuleaza valva....iar de pe ea culege informatia pe care o modifica si o aplica din nou valvei. Exact asta fac. Nu doreste clientul sa umblu in ECU. A vrut ceva gen....tai cele doua fire de la valva si pui montajul tau, vreau sa renunt la el...deconectez montajul si leg cele doua fire la loc.....asta e ce a cerut clientul. Plus ca daca vrea sa vanda masina sa ia montajul.....sa lege la fel ca de fabrica si sa puna montajul pe viitoarea masina. Mi-am epuizat toate resursele pana sa ajung sa va cer ajutorul! Daca nu gasesc o solutie pentru cea ce cere o sa ii spun ca doar doua posibilitati sunt, cu rezistenta langa valva sau in zona ei cu racire pasiva si fara riscul de a lua foc, ori in interior cu radiator racit activ. Alta varianta nu mai gasesc deocamdata. Daca valva o deconectez sau rezistenta e mai mare de 15 ohm ECU dezactiveaza controlul! La fel si sub 2.7 ohm. Editat Martie 28, 2021 de Cilibiu Link spre comentariu
mac01 Postat Martie 28, 2021 Partajează Postat Martie 28, 2021 (editat) Nu te complica cu ea in interior...prinde-o langa valva. Cu rezistenta afara stai mult mai linistit. Spune-i ca n-ai alta solutie.....si din pacate chiar n-ai! Si nu scade valoarea rezistentei...las-o cat are valva...altfel diferenta de temperatura o preia mos-ul din calculator, il vei solicita, iar intr-un final va ceda. Editat Martie 28, 2021 de mac01 Link spre comentariu
Cilibiu Postat Martie 28, 2021 Autor Partajează Postat Martie 28, 2021 (editat) Nu preia mosul nimic. Pur si simplu scade factorul de umplere pentru a pastra acei 0.8A in circuit. Daca pun rezistenta de 8.2 ohm se incalzeste extrem de repede si la temperaturi fenomenale. De accea am scazut valoarea rezistentei pentru a reduce disiparea termica, ba chiar a trebuit sa pun 4 rezistente de 50w in serie ca sa reduc temperatura de disipare la 60 grade. Valva are 8.2 ohm la 20 grade. Cand urca la 80-90 grade valoarea creste spre 9 -10 ohm. Probil asta e motivul utilizari in curent constant si nu in tensiune. Editat Martie 28, 2021 de Cilibiu Link spre comentariu
Mircea Postat Martie 29, 2021 Partajează Postat Martie 29, 2021 In loc sa convertesti PWM in curent pe care-l masori si-l trimiti in tensiune la ECU, de ce nu masori factorul de umplere si p-ala il transformi in tensiune catre ECU. Link spre comentariu
Cilibiu Postat Martie 29, 2021 Autor Partajează Postat Martie 29, 2021 Din ECU iau informatia.....nu o trimit catre el! Link spre comentariu
sesebe Postat Martie 29, 2021 Partajează Postat Martie 29, 2021 (editat) Valvele au in general ca parametru principal inductanta nu rezistenta. Plus daca este comanda cu PWM in lipsa inductantei peak-ul de curent prin tranzistor evine foarte mare pt acelasi curent mediu in sarcina. Incearca sa pui in locul rezistentei o bobina cu inductanta cit mai apropiata de inductanta valvei si eventual cu rezistenta DC cit mai mica. S-aar putea sa rezolvi asa fara incalzire semnificativa. Ps: ce face valva aia de trebuie sa o offsetezi? Editat Martie 29, 2021 de sesebe Link spre comentariu
Barbaro Postat Martie 29, 2021 Partajează Postat Martie 29, 2021 Rezistentele puse pe o celula peltier, nu am încercat (experimentat), da cine știe. Link spre comentariu
ratza Postat Martie 29, 2021 Partajează Postat Martie 29, 2021 Merge de mers, problema e că se va încinge elementul Peltier. Link spre comentariu
Cilibiu Postat Martie 29, 2021 Autor Partajează Postat Martie 29, 2021 Nu se bazeaza pe inductanta! Am masurat rezistenta bobinei si este de 8.2 ohm. Daca pun o rezistenta de 8.2 ohm am exact aceasi tensiune la acelasi curent constant. Voi merge pe rezistenta externa prinsa pe caroserie. Multumesc tuturor de ajutor. Link spre comentariu
sesebe Postat Martie 29, 2021 Partajează Postat Martie 29, 2021 Masoara cu un osciloscop cu sonda de curent nu cu multimetrul si ai sa vezi diferenta. Link spre comentariu
Cilibiu Postat Martie 29, 2021 Autor Partajează Postat Martie 29, 2021 Din pacate nu am sonda de curent la osciloscop. Nu merita sa fac overengineering, stim cu toti ca nu ne avantajeaza. Voi ramane cu rezistenta in afara habitacului prinsa de caroseria masini! Link spre comentariu
costi002 Postat Martie 29, 2021 Partajează Postat Martie 29, 2021 de ce nu pui in locul valvei o...alta valva? Link spre comentariu
Cilibiu Postat Martie 29, 2021 Autor Partajează Postat Martie 29, 2021 Prea scump de inlocuit! Link spre comentariu
sesebe Postat Martie 29, 2021 Partajează Postat Martie 29, 2021 Eu i-am spus sa o inlocuiasca cu o bobina dar tot nu vrea. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum