Adrian_BBS Postat Martie 26, 2021 Partajează Postat Martie 26, 2021 salut.... de ceva timp folosesc un adaptor ca cel din poza pentru schimbarea bateriei la masina prin mufa obd2 pentru a nu pierde datele masini, coduri casetofon, memorie, etc. Doresc sa-i pun o protectie impotriva inversari polaritati si ma gandeam la conectarea unei punti redresoare intre bateria de "mentinere a tensiunii" si mufa obd2, adica bateria conectata la mufele de "AC" ale puntii redresoare si + si - ale puntii puntii la mufa obd2..... credeti ca ar putea fii probleme? ... pot arde in vreo masura vreun modul al masinii? ... va multumesc Link spre comentariu
validae Postat Martie 26, 2021 Partajează Postat Martie 26, 2021 Montarea unei punţi redresoare va scădea doar tensiunea cu circa 1-1,4V din cauza căderii de tensiune pe joncţiuni.Alt efect nu are cum să aibă.Decât cel benefic, de ,,antiprost,,... Ca să reduci din căderea de tensiune ce intervine, poţi folosi diode Schottky la punte, ori să pui o singură diodă înseriată cu plusul sau minusul.Dar datele nu se pierd nici la o tensiune de 7-8V... Link spre comentariu
BRANCA Postat Martie 26, 2021 Partajează Postat Martie 26, 2021 (editat) De montare în paralel ai auzit?Cuplează un acumulator,chiar de capacitate mai mică,în paralel,pe conectori.Dai afară pe cel uzat şi îl pui pe cel nou.Evident nu desfaci acumulatorul de serviciu până n-ai făcut legăturile la cel nou. Editat Martie 26, 2021 de BRANCA Link spre comentariu
Adrian_BBS Postat Martie 26, 2021 Autor Partajează Postat Martie 26, 2021 am practicat si metoda aia, si inca o mai practic, dar vreau si o unealta mai "speciala, sunt persoane care vin cu frica la schimbarea bateriei si cand te vad cu cabluri se cam sperie Link spre comentariu
validae Postat Martie 26, 2021 Partajează Postat Martie 26, 2021 @BRANCAPăi dacă erai atent, el exact asta face.Foloseşte un acumulator suplimentar, doar că e conectat numai prin OBD...dar vrea să protejeze OBD-ul la cuplarea inversă.Asta se face cu diodă sau punte... Link spre comentariu
tenzen Postat Martie 26, 2021 Partajează Postat Martie 26, 2021 (editat) Esti constient ca la cea mai mica greseala te alegi cu fire inrosite din obd ,continuind suprapunerea peste alte circuite...Sint auto care au peste 8 amperi consum timp de minute dupa luarea contactului,la cea mai mica deschidere de usi sau alte operatii,la alea ce faci?Sint care nu au siguranta pe obd si firul este de 0,35 sau chiar mai mic in sectiune.Imagineaza-ti un client care ia ceva din masina in timpul operatiunii...Vorba colegului Branca,montare in paralel. Editat Martie 26, 2021 de tenzen Link spre comentariu
Adrian_BBS Postat Martie 26, 2021 Autor Partajează Postat Martie 26, 2021 la montarea prin obd2 tot timpul ma asigur ca am consum mai mic e 5A , mai mult nu suporta obd-ul, inchid toti consumatori si nu decuplez bateria decat dupa ce curentul este mai mic de 5A la borna acumulatorului, astept cateva minute pana "adorm" cateva module.... este si asta un risc, dar nu las clientul langa masina, chiar daca e a lui, ii explic riscurile Link spre comentariu
tenzen Postat Martie 26, 2021 Partajează Postat Martie 26, 2021 (editat) Pai,ajungem la alta...Adica decuplezi borna sa masori consumul cu ampermetrul,sau cum?Eu am un aparat care masoara consumul in stand-by,incarcarea si ,optional,wattajul bujiilor incandescente,are acumulator,se conecteaza pe borne,se scot bornele acumulatorului masinii,ambele,in cazul schimbarii,sau una,in cazul testelor si aia e...Pot face probe de intrare in st-by cu masurarea timpului fara "ia borna,pune borna",deschide,pune contact,inchide cupleaza ampermetrul,etc...Cit despre oamenii speriati de schimbul unui acumulator,ha-ha,astia au si telefoane mobile care se sparg la contactul cu solul?!?Zic si eu... Editat Martie 26, 2021 de tenzen Link spre comentariu
franzm Postat Martie 26, 2021 Partajează Postat Martie 26, 2021 În timpul operatiunii de schimbare a bateriei, eu alimentez masina prin bricheta. Are siguranta pe ea. Tot pe acolo încarc si bateria când este pe masina. Link spre comentariu
Adrian_BBS Postat Martie 26, 2021 Autor Partajează Postat Martie 26, 2021 (editat) masor curentul cu un cleste ampermetric, nu decuplez bateria ca sa masor , la unele masini bricheta este alimentata doar cu contactul pus. Riscuri sunt la orice metoda oricat de sigura ar parea, la masinile cu bateria in portabagaj, au de regula conectori de + si - in compartimentul motor, si acolo este usor, conectezi o baterie temporara cu cabluri de transfer si gata, trebuie doar sa fi atent ca atunci cand deconectezi bateria din portabagaj, sa nu atingi cu borna + la sasiu. Editat Martie 26, 2021 de Adrian_BBS Link spre comentariu
d2134 Postat Martie 27, 2021 Partajează Postat Martie 27, 2021 (editat) Acum 15 ore, Adrian_BBS a spus: Doresc sa-i pun o protectie impotriva inversari polaritati si ma gandeam la conectarea unei punti redresoare intre bateria de "mentinere a tensiunii" si mufa obd2, adica bateria conectata la mufele de "AC" ale puntii redresoare si + si - ale puntii puntii la mufa obd2..... credeti ca ar putea fii probleme? ... pot arde in vreo masura vreun modul al masinii? ... va multumesc Solutia e mult mai simpla si e aplicata de inginerii auto de decenii. Bornele la baterie au diametre diferite. Daca in loc de crocodili folosesti borne nu mai ai cum sa le inversezi... Editat Martie 27, 2021 de d2134 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum