+_Florin_+ Postat Martie 25, 2021 Partajează Postat Martie 25, 2021 (editat) Am cumpărat mașina în cunoștiință de cauză, cu problema pe care o voi descrie mai jos, în speranța că o voi rezolva. Modelul este C200 compresor, an fabricație 2001. Pe scurt, motorul pornește (și funcționează normal) dar imediat după pornirea la cheie calculatorul intră în ceea ce se numește "safe mode". Adică nu mai funcționează nicio anexă electrică (indicatoare de bord, geamuri, încălzire, etc ... etc), doar farurile și electroventilatorul radiatorului rămân funcționale. Totul revine la normalitate dacă procedez în felul următor : după pornire și plecarea de pe loc, opresc motorul și scot cheia din contact (în timp ce mașina rulează) apoi reintroduc rapid cheia, pun contactul și o pornesc în treapta 2 sau 3, ca și cum aș porni-o trasă sau împinsă. În cel mai scurt rezumat : dacă o pornesc "la cheie", intră în "safe mode", dacă nu apelez la electromotor (demaror) toată instalația electrică funcționează absolut normal. Fostul proprietar mi-a spus că problema e de la blocul electronic de pornire ("start-kit") și nu de la calculatorul principal. El ar fi schimbat acel start-kit dar "din greșeală/neștiință" a pus unul pentru modelul C200 "fără compresor" și de aceea defectul persistă. Întrebarea mea este : pot fi și alte cauze înafară de acel "start-kit"? ... n-aș vrea să-l cumpăr degeaba. Editat Martie 25, 2021 de +_Florin_+ Link spre comentariu
tenzen Postat Martie 26, 2021 Partajează Postat Martie 26, 2021 bun...si actionezi electromotorul separat,fara contactul masinii,ce se intimpla?Ma uit miine in cursul zilei si revin cu un raspuns dupa amiaza,referitor la diferenta de care spuneti.Nu stiu daca e vreun numar de telefon prin conversatia noastra,lasati-l in pm si va sun. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Martie 27, 2021 Autor Partajează Postat Martie 27, 2021 (editat) N-am încercat să alimentez electromotorul direct din baterie, mi-a fost teamă să nu "faultez" și mai tare calculatorul. Am vrut să vă dau p.m. dar nu merge, spune că "nu puteți primi mesaje". Editat Martie 27, 2021 de +_Florin_+ Link spre comentariu
Faker Postat Martie 27, 2021 Partajează Postat Martie 27, 2021 Ventilatorul de la aeroterma functioneaza pe treapta maxima de viteza? Sau merge doar la jumate Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Martie 27, 2021 Autor Partajează Postat Martie 27, 2021 Dacă pun doar contactul (fără să pornesc) funcționează totul normal, inclusiv aeroterma care o pot regla din buton pe ce treaptă doresc. Dacă pornesc motorul nu mai funcționează nimic înafară de ventilatorul de răcire al radiatorului motorului (care pleacă la turație maximă) și faruri. E așa numitul "safe mode", asigură doar lumini și răcire la motor ca să te poți deplasa (eventual) pănă la service. Apoi plec de pe loc, ajung la 20 ... 30 km/h și opresc motorul din mers, scot cheia și o reintroduc rapid, pun contactul și repornesc motorul în treapta 2 ca și cum aș porni mașina "trasă" sau împinsă. Fără electromotor. Dacă fac asta toată instalația electrică revine la normal, totul funcționează perfect până la următoarea oprire a motorului. Link spre comentariu
Mircea Postat Martie 27, 2021 Partajează Postat Martie 27, 2021 12 minutes ago, +_Florin_+ said: Apoi plec de pe loc, ajung la 20 ... 30 km/h și opresc motorul din mers, scot cheia și o reintroduc rapid, pun contactul și repornesc motorul în treapta 2 ca și cum aș porni mașina "trasă" sau împinsă. Deci, nu tu frane, nu tu directie... pana repornesti. Sper ca pornirea asta o faci la tine in curte, ca esti pericol public. Chiar cand faci teste. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Martie 27, 2021 Autor Partajează Postat Martie 27, 2021 Acum 2 minute, Mircea a spus: Deci, nu tu frane, nu tu directie... pana repornesti. Sper ca pornirea asta o faci la tine in curte, ca esti pericol public. Chiar cand faci teste. De unde ai scos-o că nu are frâne sau direcție? ... doar anexele electrice nu funcționează dacă implic electromotorul în procesul de pornire. Și normal că pornirea la acest mod (fără electromotor) o fac pe aleea din curte. Se poate și mai simplu (mai "safe") : pun contactul, apelez la 2 ... 3 băieți să mă împingă, bag în treapta 2 și pornește fără probleme. Anomalia electrică apare dacă implic electromotorul în procesul de pornire. Credeam că ai ceva idei/sugestii referitoare la problemă. Link spre comentariu
Faker Postat Martie 27, 2021 Partajează Postat Martie 27, 2021 Am intrebat deoarece cu ceva ani in urma am avut un c220 cdi cu simptome asemanatoare. Masina intra power save, lasa curent doar pt lumini si doar cele necesare deplasarii. Fara curent la radio, bricheta iar ventilatia doar la jumate din putere, etc. in acel caz a fost bateria defecta. Link spre comentariu
Mircea Postat Martie 27, 2021 Partajează Postat Martie 27, 2021 10 minutes ago, +_Florin_+ said: De unde ai scos-o că nu are frâne sau direcție? Cat e cheia scoasa. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Martie 27, 2021 Autor Partajează Postat Martie 27, 2021 (editat) @Mircea, până la remedierea defecțiunii nu folosesc această mașină, doar fac teste. Pentru uz curent am un C180 care funcționează perfect. Pornirea la modul descris se face pe aleea din curte, e necesară scoaterea cheii o fracțiune de secundă ca să "recitească cip-ul". După cum spuneam, dacă am 2 - 3 băieți să mă împingă, mașina pornește în câtiva metri doar cu contactul pus și treapta 2, fără cheie scoasă și alte complicații. Cu excepția defecțiunii prezentate, mașina e în stare f.f. bună dpdv mecanic și estetic, de aceea am cumpărat-o acceptând problema electrică. @Faker, voi încerca să schimb bateria cu cea de la C180, ar fi bine să fie ea cauza (foarte posibil), mulțumesc pentru sugestie. O explicație ar fi aceea că în timpul acționării demarorului tensiunea la bornele bateriei scade mai mult decât trebuie, calculatorul percepe asta ca "eroare/defect" și trece în "power safe". Editat Martie 27, 2021 de +_Florin_+ Link spre comentariu
Faker Postat Martie 27, 2021 Partajează Postat Martie 27, 2021 Cu aparatul de masura conectat pe acumulator, in momentul in care “dai la cheie” tensiunea acesteia nu trebuie sa scada sub 11v. e o masine relativ veche, nu poate fi ceva rocket science, toate se rezolva. Link spre comentariu
validae Postat Martie 27, 2021 Partajează Postat Martie 27, 2021 Ai fi mirat dacă în mod normal tensiunea bateriei poate scădea chiar până la 9V în timpul pornirii ? De exemplu iarna.. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Martie 27, 2021 Autor Partajează Postat Martie 27, 2021 Mâine e duminică așa că voi avea timp să mă ocup de problemă. Voi măsura tensiunea la bornele bateriei înainte de pornire și în timpul pornirii, cu voltmetru analogic (acometru), cel digital reacționează neconcludent la variații rapide de tensiune. Apoi voi pune bateria de pe cealaltă mașină, ca să elimin o posibilă cauză a problemei. Mulțumesc tuturor pentru răspunsuri, revin cu concluzii. Link spre comentariu
t0rquemada Postat Martie 27, 2021 Partajează Postat Martie 27, 2021 Pe langă partea de immo (mașina crede că e furată etc) poți avea probleme la SAM-uri (driver SAM și rear SAM), dacă unul are probleme apar probleme de genul. Pusă o diagnoză și abia apoi văzut ce se poate face. Link spre comentariu
tenzen Postat Martie 28, 2021 Partajează Postat Martie 28, 2021 ,daca masina crede ca e furata,iti taie aerul conditionat , bricheta,stergatoarele si interioarele?!?Nu porneste,cu electromotorul sau fara... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum