Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Aprindere electronica cu senzor magnetic (Hall)


Vizitator Nobloody

Postări Recomandate

Vizitator Nobloody

Are cineva o schema de aprindere electronica cu senzor Hall? Aprinderea de tipul asta elimina platinile si deci o mare bataie de cap. Din ceea ce am mai gasit pe net, Oltcit de 1300cmc si Trabant aveau asa ceva, dar n-am gasit scheme... Help.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
  • Răspunsuri 13
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • draku

    4

  • niq_ro

    3

  • ghettoman

    1

  • gsmgsa

    1

Top autori în acest subiect

  • 4 luni mai târziu...

era o schema printr-un Tehnium de dinainte de '90, cu detalii mecanice de modificare a delcoului cu tot, pt. Daciade asemenea, IPRS Baneasa a produs, prin '97-'98, un kit de aprindere electronica fara platina, pe care il vindeau cu 375000 lei pe vremea aia (delco modificat cu senzor hall, bobina de inductie speciala, modul electronic)eu am unul din asta, dar nu mai functioneaza cum trebuie, la turatii mari sau in sarcina se opreste motorul

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

de asemenea, IPRS Baneasa a produs, prin '97-'98, un kit de aprindere electronica fara platina, pe care il vindeau cu 375000 lei pe vremea aia (delco modificat cu senzor hall, bobina de inductie speciala, modul electronic)

draku, ai cumva schema lui? ai putea sa o postezi pe undeva?
Link spre comentariu

hm, nu stiu cat ar putea fi de interesant, daca credeti ca va ajuta, o sa o caut si o sa-i fac niste pozezic ca n-ar fi interesant pt ca discutand cu inginerul sef de la sectia respectiva, mi-a spus ca, de fapt, acest circuit era modulul de putere din cadrul unui sistem de aprindere cu calculator si injector care s-ar fi proiectat pt auto Dacia, insa, in final, cei de la Dacia au preferat sa puna instalatii Bosch pe masini, iar ei au trebuit sa le adapteze ca sa poata face ceva cu ele. mi-a aratat atunci si ceea ce ar fi trebuit sa fie "calculatorul", o chestie lucrata ingrijit, cu mufe straine speciale pentru medii "grele", senzor de depresiune (pt vacuum-ul de la carburator), sonde, etc. avea un defect dupa mine, era cam mare.

Link spre comentariu

din cate imi dau eu seama, modificarea delco-ului pentru adaptarea unui senzor hall este destul de migaloasa, plus ca trebuie facuta exact, fara improvizatii, pentru a putea functiona fara probleme

Link spre comentariu
  • 7 luni mai târziu...

Am facut si eu o schema de asta cu senzor magnetic de tip SM XXx de fabricatie romaneasca dintr-un Tehnium, insa nu l-am putut adapta bine pe rotorul alternatorului de pe motocicleta si avansul il puneam regla destul de rau. Conteaza foarte mult modul de realizare practica a adaptarii necesare pentru un impuls optim de comanda. (legarea la masa a unui pin in prezenta campului magnetic S). PCB-ul echipat e partea usoara. Am renuntat la montaj din moment ce vedeam ca la turatii mari ale motorului, aveam impulsuri false, iar la turatii mici cateodata rata aprinderea amestecului. Am sperat ca va fi o diferenta majora. Platinile au invins. Totusi am pus o aprindere tranzistorizata incapsulata (200-300k lei) produsa pe la Targu Mures. Macar scutesc putin platinile. Functioneaza bine de altfel. V-am spus ce am patit eu; voua va urez succes!

Link spre comentariu

cel mai bine folosesti unul deja facut, cum sunt unele de la Oltcit.. ele au o bobinuta ca senzor, da' se poate inlocui...sau desfaci unul si vezi ce modificari poti face unuia normal

niq_ro se refera la delcoul de pe oltcit 12 trs...dar stai cuminte ca unul nou e vreo 2 milioane + modulul+ bobina + cablurile te ajunge pe la 3-4sfatul meu...lasa ala de dacie asha cum e, eventul pune-i o aprindere electronica.delcoul electronic ishi "arata muschii" peste 4-5000 de ture cind uneori platina intra in rezonantza...4-5000 de ture ceea ce la dacie e cam mult :wink: daca chiar vrei sa te complici, potzi lua ca idee aprinderea de pe dacia nova cu senzorul pe volanta...personal mi se pare mai ushor de adaptat
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări