Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema pompa injectie Ford focus 1.8 TDDI


TibiBzg

Postări Recomandate

Buna ziua domnilor!

De vreo 4 zile ma tot chinui cu calculatorul pompei(VP44 PSG5). Am schimbat tranzistorul exact ca in videoclipul acesta

Stiind ca mos-urile astea sunt foarte sensibile l-am testat periodic sa vad daca s-a defectat sau nu. Nu s-a defectat este ok, doar ca de fiecare data cand montez modulul, contecam firele la pompa imi aparea urmatoarea eroare "P1608 WATCHDOG MALFUNCTION".

Ce credeti ca as putea sa-i mai fac?

Am incercat sa verific cu multimetrul, daca este vreun scurt in modul, sau alta componenta defecta, dar este destul de greu pentru ca n-am gasit nicio schema si nici traseele nu sunt vizibile, sunt niste smd-uri si atat.

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 22
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • TibiBzg

    7

  • ady2006

    6

  • Bercu Giuliano

    2

  • cristi_bv

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Salutare,verifica daca ai alimentare pe pompa de injectie,vezi daca modulul porneste pe masa,verfica cu un osciloscop daca ai activitate pe CAN.Daca a mai fost reparat inainte verifica legatura de masa intre mufa si placa.Nu ar fi rau sa pui niste poze.

Link spre comentariu
La 07.03.2021 la 21:13, cristi_bv a spus:

Salutare,verifica daca ai alimentare pe pompa de injectie,vezi daca modulul porneste pe masa,verfica cu un osciloscop daca ai activitate pe CAN.Daca a mai fost reparat inainte verifica legatura de masa intre mufa si placa.Nu ar fi rau sa pui niste poze.

Momentan sunt plecat de acasa, pana vineri. Din pacat nu am un oscciloscop. 

Ce pot sa spun sigur este ca modulul se alimenteaza, opus mos-uului, este un fel de 7805, el este in regula, primeste aprox 12v si scoate aprox 5v. Pe placa am vazut tensiune cam peste tot pe unde am pus probele multimetrului.

Nu a mai fost reparata niciodata, eu am desfacut o prima data. Si ma enerveaza ca m am aruncat sa inlocuiest mos-ul ala. Problema era ca unul din firele de pe mos-ul vechi  era dezlipit si stiind din experienta ca firele alea se lipesc al naibi de greu, am zis ca nu are rost sa ma chinui ca sigur daca relipesc firul, pana la sfarsitul operatiunii distrug mos-ul.

Altceva mai interesant ce am facut, a fost sa verific daca este ceva in scurt, conectorii de la mufa nu sunt, e, cand am pus multimetru pe vreo 3 capacitori a piuit, chestia asta m a bagat putin in ceata. Am injectat 1v cu vreo 0.6 mili amp, consumul a fost nesemnificativ, deci nu cred ca e in scurt ceva. 

Repet, imi este foarte greu sa deduc ce e pe placa aia pentru ca sunt niste smd uri, pe un pcb alb (care nici ala nu stiu ce naiba de material e) si nu se vede niciun traseu. 

Acum 12 ore, ady2006 a spus:

Ce erori aveai initial de ai luat decizia sa inlocuiesti tranzistorul ?

https://ibb.co/Rv2QfBC
https://ibb.co/t2Lr7Lw

Astea

Editat de TibiBzg
Link spre comentariu
Acum 11 ore, ady2006 a spus:

Da, P1664 este eroare de tranzistor. Din pacate cam aia e tot ce poti face in pompa aia, sa inlocuiesti tranzistorul ala.

Am inteles. Ma gandeam ca totusi poate mai exista vreo varianta pe care n-am gasit-o eu pe goagal.

Multumesc!

Link spre comentariu
La 09.03.2021 la 18:34, cristi_bv a spus:

Vezi ca poti sa ii faci diagnoza cu un opcom.Cat consuma ecu pe masa?

119598_9vqzinjor.jpg

Super! Bine de stiut, mersi! Pana la urma am luat alt calculator. Al meu are ar continuitate pe cativa condensatori ceea ce ma duce cu gandul la un scrut, dar m am dat batut ca e foarte greu sa lucrez pe placa (sa lipesc/dezlipesc).  

Link spre comentariu

Buna ziua domnilor!

Revin cu o problema legata de aceasta situatie.

Dupa ce am inlocuit calculatorul pompei, am imperecheat-o. Nu mai exista nicio eroare pe pompa, in schimb am pe Delphi o eroare P007F necunoscuta. Am testat cu un FoCom, pompa nu mai are nicio eroare.

Cel care mi-a imperecheat calculatorul pompei a spus ca trebuie neaparat sa porneasca masina, invarte, dar nu porneste. A spus sa incerc cu spray, masina sta pornita exact cat ii dau spray, dupa ce iau spray-ul se opreste. Am consumat, fara sa exagerez, 7 spray-uri si degeaba. Invarte, dar nu porneste. M-am uitat la mufe, am amorsat-o, am dat rezervorul jos sa vad daca este ceva infundat, nu are pompa in rezervor. Am desfacut injectoarele, motorina iese pe la injectoare (deci motorina ajunge la injectoare).

Nu mai stiu ce sa-i fac. Ma puteti ajuta cu o idee, un sfat, orice este binevenit. 

Multumesc!

Link spre comentariu

Tot pompa e de vina. Daca nu porneste masina nu mai stocheaza erori pompa. Cand slabesti piulitele la injectoare, cu aproximatie, ce inaltime are jetul ? Daca-i de 10-15 cm aia nu-i presiune de pornire.

Link spre comentariu
Acum 4 ore, zaharia valentin a spus:

distributia?axa cu came?totul ok?

 

Am inteles ca daca nu era la punct nu statea pornita la spray.ca sa ma asigur m am uitat la curea si era la punct

Acum 4 ore, caesar07000 a spus:

injectoare infundate?

M am gandit si eu la asta. Da toate 4 deodata? Nu mi prea vine a crede...

Acum 2 ore, ady2006 a spus:

Tot pompa e de vina. Daca nu porneste masina nu mai stocheaza erori pompa. Cand slabesti piulitele la injectoare, cu aproximatie, ce inaltime are jetul ? Daca-i de 10-15 cm aia nu-i presiune de pornire.

Dupa ce s a amorsat cum trebe scuipau in jur de un metru.

Link spre comentariu

Ar ajuta si o diagnoza cu IDS-ul. Nu doar erori. Si ceva parametrii cand dai la automat. De exemplu ce turatie de vibrochen vede. Asa, orbeste, mai poti sa verifici EGR-ul sa nu fie blocat deschis.

Link spre comentariu
Acum 6 ore, TibiBzg a spus:
Acum 11 ore, zaharia valentin a spus:

 

Am inteles ca daca nu era la punct nu statea pornita la spray.ca sa ma asigur m am uitat la curea si era la punct

am avut o problema asemanatoare la o lancia lybra...statea cu spray....pusa la punct...insa boltul de la roata dintata a axei cu came era rupt si nu erau actionati culbutorii...cat avea spray in nas facand autodetonatie functiona

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări