Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

strung sn 320 modificare motor monofazic


nelu costin

Postări Recomandate

buna seara  am cumparat strungul sn 320 saptamina asta este complet echipat  in stare de functionare   insa nu a mai fost folosit de 15ani.Strungul este fabricat   in anul 1970  am reusit astazi sa il pornesc  dar foarte  greu din cauza viscozitatii uleiului.Vreau sa aflu citeva detalii   cum pot face modificare  de la motorul trifazat de 3kw vreau sa pun un motor de 2,2kw la 220 v insa  nu stiu  ce detalii tehnice despre  flansa de prindere trebuie sa cunosc poate aici pe acest grup unii dintre colegi au facut astfel de modificare. Am reusit cu greu sa pornesc strungul  am incalzit uleiul cu un fierbator electric apoi am schimbat legaturile la motor din stea in triunghi apoi am atasat un condensator 400 micro   de impuls insa  consumul este foarte mare  iar la treptele superioare de viteza motorul tinde sa se opreasca.Astept parerile si sugestiile dumneavoastra .

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 15
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • nelu costin

    5

  • ndc74

    3

  • validae

    2

  • bcristian

    2

Top autori în acest subiect

Da, porneste greu cand e rece. Si la mine rece nu inseamna afara, ci la vreo 5-10 grade.

Se poate pune motor monofazic, asa am eu, la vremea respectiva nu aveam trifazic.

Din pacate nu-mi mai aduc aminte cum se cheama modelul de carcasa potrivit.

Trebuie cautat un nomenclator si masurat, e un model standard, asa l-am gasit si eu.

In cazul alegerii unui VFD, sub 4 kW nu m-as risca pentru strungul asta, sarcina la pornire la rece e f mare.

Link spre comentariu

Am vazut la cineva ca scosese elicea de racire de la motorul trifazat, pusese in locul ei o fulie si prin acea fulie antrena motorul trifazat de la unul monofazat. Nu stiu cum facuse cu panoul electric.

Link spre comentariu

Am avut parte de povestea asta cu sn320 pe monofazic dar cel mai bun e sa iei in inverter vfd de 4kw sau bransament trifazic, eu am avut eșec cu motor de 2kw monofazic.

Inițial am încercat cu motorul original cu condensatoare dar nu am reușit, am încercat după cu un motor electeoprecizia de 2.2kw 1500rpm monofazic, pornea de 2 ori din 10 din păcate și încălzesc motorul după 30 de minute de lucru.

În final am folosit cu un motor monofazic legat cu curlel dar era mizerabilă.

Am cerut împrumut un inverter de 4kw de la un prieten merge bine cu inverter.

Dar am vândut strungul avea și uzuri și trebuia să cumpăr și un inverter de minim 4kw nu prea merită mie investiția, dacă găsesc ceva mai mic de ex sn250 sau sna280 sau un kart 200 la un preț bun cumpăr.

Link spre comentariu

buna seara am revenit cu noutati in privinta subiectului.Am reusit sa pornrsc strungul cu motorul lui original  prin condensatori de pornire .Am folosit 2 condensatori de cite 200 micro la 400v ca .Consumul dupa pornire este undeva intre  7 si 8 amperi masurat cu ampermetru.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
La 01.03.2021 la 8:40, ndc74 a spus:

Dar puterea scade la jumatate (mai mult putin de jumatate).

Mai poti intra cu el in span?

 

La 01.03.2021 la 8:40, ndc74 a spus:

Dar puterea scade la jumatate (mai mult putin de jumatate).

Mai poti intra cu el in span?

 

se comporta bine strungul  am refacut instalatia electrica pe 220v    prima pornire  e mai greoaie  am montata o baterie de condensatori insumind  700microfarazi la 400v .In span intra are putere nui problema   .

 

Link spre comentariu
  • 10 luni mai târziu...

salut am achizitionat si eu un strung SN 320 si am incercat sa il pornesc la 220V cu o baterie de condensatori de 900 microfarazi la pornire si 50 de microfarazi in mers dar tot nu porneste. Nu stiu ce sa mai fac. Si nici nu as mai vrea sa continui cu investii in el pana nu rezolv problema cu motorul. Ce pot face?

 

Link spre comentariu

Convertizor de frecventa, conectare motor in triunghi si programare corecta convertizor.

Va functiona fara probleme si va pastra un cuplu aprox. constant pana la turatii de aprox. 5% din nominal (chiar pana la turatie zero cu un convertizor performant).

 

Link spre comentariu

Din cate stiu eu, condensatoarele il ajuta doar la pornire, dar in functionare el tot va pierde din putere stantata pe el, asa ca solutia ce mai buna e tot cea de mai sus cu VFD. Cred ca merge si inlocuirea motorului cu unul monofazat, dar presupune adaptarea lui pe pozitie.

Link spre comentariu

Exista motoare mono de 2.2 sau 3 kW cu aceeasi flansa si ax. Asa am eu, pentru ca la vremea respectiva nu aveam trifazic, VFD-urile erau scumpe, si motorul era oricum rebobinat prost si a dat coltul cand am incercat sa-l pornesc cu condensatori.

Strungul este oricum greu de pornit iarna, cand e rece.

La cat costa un VFD azi, as merge pe varianta asta, daca motorul trifazic e in stare buna.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări