Marian Postat Martie 28, 2021 Autor Partajează Postat Martie 28, 2021 Multumesc pentru lamuriri. Totusi criza de electrolitici Nichicon ( in special cei bipolari ) exista cu mult dinaintea pandemiei, stiu pentru ca ii folosesc in proiectele mele, si la cei bipolari cel putin chiar am o problema pentru ca depind de ei, si pentru nu stiu ce motiv numai Nichicon par sa faca electrolitici bipolari. Link spre comentariu
stryx Postat Martie 28, 2021 Partajează Postat Martie 28, 2021 Daca problema e mai veche nu stiu de unde apare problema. La RS au bipolari de la Panasonic si doar cateva Nichicon . Cea ce ma face sa cred ca e posibil sa fie o problema de aprivizionare a anumitor furnizori. Link spre comentariu
stryx Postat Martie 28, 2021 Partajează Postat Martie 28, 2021 (editat) @Marian vad ca la mouser au o gama mare de bipolari de la sase producatori. Din ce am vazut au si livrare gratis in Romania la cumparaturi de peste 210RON. Editat Martie 28, 2021 de stryx Link spre comentariu
Marian Postat Martie 28, 2021 Autor Partajează Postat Martie 28, 2021 Multumesc pentru link, asa este, chiar si Nichicon sunt pe stoc destul de ok acolo. Marturisesc ca la Mouser nu cautasem, cel putin nu in ultima perioada, motivul fiind ca nu am plasat inca vreo comanda acolo. Link spre comentariu
maxente Postat Martie 29, 2021 Partajează Postat Martie 29, 2021 Ti-am pus un tub de adeziv siliconic la posta. Link spre comentariu
Marian Postat Martie 29, 2021 Autor Partajează Postat Martie 29, 2021 Multumesc. Link spre comentariu
Marian Postat Martie 29, 2021 Autor Partajează Postat Martie 29, 2021 Ceva modificari minore de ultim moment pe schema in urma finalizarii listei de componente: Am redus C3 la 33u pe motiv de disponibilitate electrolitici bipolari de 100u la TME. Cei de 33u inca mai sunt. Zeroul cu 1k5 urca la putin peste 3Hz, deci e in regula. Tot din motiv de disponibilitate am trecut C1 de la bipolar la polarizat. Am mai corectat si ceva erori de notatie la tranzistori. Schema ramasa si pe care voi baza pcb-ul e cea afisata. Folder-ul de la TME cu lista completa de componente ( mai putin finalii, nu sunt disponibili la ei ): https://www.tme.eu/ro/parking/2f93d585d3abead1b27e827c84ad15a4f45b2399.html Si fisierul excell cu lista de componente: BOM.xlsx Abia acum pot definitiva lista de elemente de librarie pentru pcb, apoi desenul propriu zis. Link spre comentariu
sesebe Postat Martie 29, 2021 Partajează Postat Martie 29, 2021 Pt C1 dece nu folosesti unul de asta: https://www.tme.eu/ro/en/details/mks2-10u_50v-5%-r/tht-polyester-capacitors/wima/mks2b051001n00jo00/ Link spre comentariu
Marian Postat Martie 30, 2021 Autor Partajează Postat Martie 30, 2021 Pretul, mai bine de 11 lei ala fata de 40 de bani cel Nichicon ales de mine. Nu-mi permit s-o dau in audiofilie, stii ca nu cred in asa ceva. Link spre comentariu
sesebe Postat Martie 30, 2021 Partajează Postat Martie 30, 2021 (editat) Nici eu dar unele experiente m-au convins ca uneori merita sa utilizezi si piese mai performante. Citeste aici despre experienta mea cu schimbarea electroliticilor. Editat Martie 30, 2021 de sesebe Link spre comentariu
Marian Postat Martie 30, 2021 Autor Partajează Postat Martie 30, 2021 Alea sunt pareri subiective. Arata-mi un test practic care sa demonstreze ca acei Wima sunt de 30 de ori mai buni decat un electrolitic de la un producator serios, si ma voi razgandi si eu. Link spre comentariu
sesebe Postat Martie 30, 2021 Partajează Postat Martie 30, 2021 Nu Marian, n-ai inteles bine. In cazul din link era vorba de condesatori vechi si probabil cu probleme dar diferenta a fost enorma si in nici un caz subiectiva. Sunetul era mai ciudat, parca ceva mai zgomotos, dar nu stiu sa dau o explicatie precisa. Un prieten a mi-a zis ca probabil erau ceva distorsiuni ale sunetului ce erau percepute ca zgomot. Subiectiva a fost parerea mea dupa ce am schimbat condesatorii electrolitici de pe semnal cu Wima la Yamaha mea ce o folosesc in mod curent ca sa ascult muzica. Probabil ca intre un electrolitic nou de calitate si un Wima nu exista diferente sensibile de sunet si daca nu vrei sa investesti prea mult in amplificator atunci poti pune electrolitic fara probleme. Totusi iti recomand ca la cablaj sa faci in asa fel incit sa poti pune la un moment dat si condesatori film in locul celor electrolitici de pe calea de semnal. E destul de ciudat sa investesti o multime in schematic si sa faci o schema mai stufoasa pt distorsiuni minime posibil si apoi sa te scumpesti definitiv la un condesator de 10 lei. Link spre comentariu
Marian Postat Martie 30, 2021 Autor Partajează Postat Martie 30, 2021 Cand trebui sa dau 11 lei doar pe condul de cuplaj semnal de pe intrare in contextul in care intreaga schema costa fara finali ceva mai mult de 50 de lei... Adica trebui ceva mai multe date concrete ca sa ma convingi sa platesc de 30 de ori mai mult pe aceeasi componenta. Gata si sortarea si editarea elementelor de librarie pentru pcb: Urmeaza aranjarea si rutarea si...deja stim rutina. Link spre comentariu
vijelie02 Postat Martie 30, 2021 Partajează Postat Martie 30, 2021 Acum 3 ore, sesebe a spus: Totusi iti recomand ca la cablaj sa faci in asa fel incit sa poti pune la un moment dat si condesatori film in locul celor electrolitici de pe calea de semnal. Nu zice rau, @sesebe. Cativa mm de cablaj in plus nu costa prea mult. Link spre comentariu
Marian Postat Martie 31, 2021 Autor Partajează Postat Martie 31, 2021 O sa tin cont. Partea de forta este gata, insa inainte sa continui o pun aici asa cum e momentan pentru ca vreau sa stiu daca cineva are ceva obiectii asupra ei, asupra aranjamentului, etc... Sa nu trebuiasca sa refac totul dupa ce termin Ce vedeti in imagine este strictul necesar, fara finisaje, alea vin la sfarsit. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum