Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Modificari freza Fu 12


bcristian

Postări Recomandate

aha, multam de info

eu, daca as pune vfd, as reproiecta complet schema electrica asa incat sa schimb vitezele din vfd

prin potentiometru si/sau butoane dedicate

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 77
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • bcristian

    41

  • Ion_Bumbu

    26

  • draku

    5

  • ndc74

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Aveti ceva documentatie pentru  FU12  aici.

Nu voi renunta la schimbarea turatiei din curele, vor ramine si cele 3 trepte neaparat.

Ma rog, la ora actuala deoarece sint lungi curelele in fapt poti face la a mea cam 5 utile punind

curelele in X.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Mi-au ajuns rotile dintate de la chinezi.

160 USD cu tot cu transport pt 8 bucati (am zis sa am de schimb).

Dupa calcule astea de nylon duc cu mult peste cat duce freza.

Bonus sunt mai silentioase.

 

490d513cf71414f3c8088ac966ae4b05.thumb.png.b854f964fda50d594e279d5fc677500d.png

Link spre comentariu

Urmatoarea scula, pe care de asemenea voiam de mult sa o fac: o presa hidraulica.

 

MVIMG_20210427_204458

 

Merge foarte bine.

 

MVIMG_20210427_211225

 

Legatura cu modificarea frezei fiind ca o sa am nevoie sa fac niste canale de pana de 8. Pe care m-am saturat sa le fac la pila, asa ca mi-am luat brosa. Care trebuie presata :D

Link spre comentariu

Da, dar modificarea e banala.

Pompa trage uleiul printr-o gaura care e jos, in pozitia normala a cricului.

Trebuie pus un tub in ea, care sa ajunga in partea de sus (original, langa piulita).

Am folosit unul de plastic de la un pulverizator sau dozator de sapun, nu mai stiu de la ce era, statea printr-un raft in ideea ca o sa fie poate buna la ceva vreodata :D

Ideea ca aici, doar ca nu am marit gaura, am bagat in cea existenta.

Debitul de ulei e oricum f mic si nu conteaza reducerea diametrului.

Pt retur (la original coborare, acum urcare) e un pasaj separat intre interiorul si exteriorul cilindului hidraului, blocat de surubul care continua in interior cu un con.

Nu i-am mai pus arcuri pentru in configuratia asta nu trebuie sa tina greutatea cricului, si impinsul inapoi cu mana e usor.

 

 

 

Link spre comentariu

Inca o etapa bifata:

 

MVIMG_20210508_142219

 

schematic

 

 

155 - 1550 rpm in domeniul 20 - 100 Hz. VFD-ul merge pana la 400 Hz, dar nu am nevoie de turatii atat de mari.

Schema e suficient de simpla incat sa nu fi fost nevoie de facut programul, dar pe de alta parte ma plictiseam asteptand piesele, si planurile initiale erau mai complicate. Doar ca aveam impresia ca incap mai mutle butoane :D Si asa comutatorul pentru treptele Dahlander a ajuns pe cutia de jos.

Link spre comentariu

Excelenta lucrarea si mai ales turatia joasa.

Bine ca a incaput VFD-ul acolo.

Motoarele uzuale noi merg pina pe la 110Hz, la turatie joasa singura probleme este racirea insa nu cred ca

acolo veti merge la nivele atit de mari de putere incit sa se supraincalzeasca motorul mai ales ca este dimensionat din start ventilatorul pentru turatie joasa si-i o vaca de motor pentru freza aia.

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Conform fswizard, ce operatii am eu de gand la viteza mica necesita 50 - 300 W. Marja arhisuficienta.

Pentru turatii mai mari pot oricum sa pun o pulie PK la fel ca cea de sus si la motor, si maresc de 2.5 - 3 ori viteza. Doar ca ar trebui si o curea putin mai lunga.

Dar avand in vedere ca nu lucrez cu freze mici de carbura, nu cred sa am vreodata nevoie de turatie mai mare - cel putin pana acum nu am avut.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări