draku Postat Februarie 3, 2021 Partajează Postat Februarie 3, 2021 aha, multam de info eu, daca as pune vfd, as reproiecta complet schema electrica asa incat sa schimb vitezele din vfd prin potentiometru si/sau butoane dedicate Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Februarie 3, 2021 Partajează Postat Februarie 3, 2021 (editat) Aveti ceva documentatie pentru FU12 aici. Nu voi renunta la schimbarea turatiei din curele, vor ramine si cele 3 trepte neaparat. Ma rog, la ora actuala deoarece sint lungi curelele in fapt poti face la a mea cam 5 utile punind curelele in X. Editat Februarie 3, 2021 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
bcristian Postat Aprilie 22, 2021 Autor Partajează Postat Aprilie 22, 2021 Mi-au ajuns rotile dintate de la chinezi. 160 USD cu tot cu transport pt 8 bucati (am zis sa am de schimb). Dupa calcule astea de nylon duc cu mult peste cat duce freza. Bonus sunt mai silentioase. Link spre comentariu
bcristian Postat Aprilie 23, 2021 Autor Partajează Postat Aprilie 23, 2021 Cat asteptam dupa piese, am facut ceva ce ma zgandarea de mult: un program de desenat si simulat scheme electrice pt automatizari. bcristian/ElectricSketch: Library and program for designing and simulating electrical circuits. (github.com) Link spre comentariu
bcristian Postat Aprilie 27, 2021 Autor Partajează Postat Aprilie 27, 2021 Urmatoarea scula, pe care de asemenea voiam de mult sa o fac: o presa hidraulica. Merge foarte bine. Legatura cu modificarea frezei fiind ca o sa am nevoie sa fac niste canale de pana de 8. Pe care m-am saturat sa le fac la pila, asa ca mi-am luat brosa. Care trebuie presata :D Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Aprilie 28, 2021 Partajează Postat Aprilie 28, 2021 Faina presa! A trebuit mesterit cricul? Link spre comentariu
bcristian Postat Aprilie 28, 2021 Autor Partajează Postat Aprilie 28, 2021 Da, dar modificarea e banala. Pompa trage uleiul printr-o gaura care e jos, in pozitia normala a cricului. Trebuie pus un tub in ea, care sa ajunga in partea de sus (original, langa piulita). Am folosit unul de plastic de la un pulverizator sau dozator de sapun, nu mai stiu de la ce era, statea printr-un raft in ideea ca o sa fie poate buna la ceva vreodata :D Ideea ca aici, doar ca nu am marit gaura, am bagat in cea existenta. Debitul de ulei e oricum f mic si nu conteaza reducerea diametrului. Pt retur (la original coborare, acum urcare) e un pasaj separat intre interiorul si exteriorul cilindului hidraului, blocat de surubul care continua in interior cu un con. Nu i-am mai pus arcuri pentru in configuratia asta nu trebuie sa tina greutatea cricului, si impinsul inapoi cu mana e usor. Link spre comentariu
bcristian Postat Mai 2, 2021 Autor Partajează Postat Mai 2, 2021 Progres Acum am (fara VFD) turatii mult mai folositoare, 390 si 780 rpm. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Mai 2, 2021 Partajează Postat Mai 2, 2021 Fain asa, incet incet cu pasi marunti ajungeti la ce trebuie. Link spre comentariu
bcristian Postat Mai 8, 2021 Autor Partajează Postat Mai 8, 2021 Inca o etapa bifata: 155 - 1550 rpm in domeniul 20 - 100 Hz. VFD-ul merge pana la 400 Hz, dar nu am nevoie de turatii atat de mari. Schema e suficient de simpla incat sa nu fi fost nevoie de facut programul, dar pe de alta parte ma plictiseam asteptand piesele, si planurile initiale erau mai complicate. Doar ca aveam impresia ca incap mai mutle butoane :D Si asa comutatorul pentru treptele Dahlander a ajuns pe cutia de jos. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Mai 10, 2021 Partajează Postat Mai 10, 2021 (editat) Excelenta lucrarea si mai ales turatia joasa. Bine ca a incaput VFD-ul acolo. Motoarele uzuale noi merg pina pe la 110Hz, la turatie joasa singura probleme este racirea insa nu cred ca acolo veti merge la nivele atit de mari de putere incit sa se supraincalzeasca motorul mai ales ca este dimensionat din start ventilatorul pentru turatie joasa si-i o vaca de motor pentru freza aia. Editat Mai 10, 2021 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
bcristian Postat Mai 10, 2021 Autor Partajează Postat Mai 10, 2021 Conform fswizard, ce operatii am eu de gand la viteza mica necesita 50 - 300 W. Marja arhisuficienta. Pentru turatii mai mari pot oricum sa pun o pulie PK la fel ca cea de sus si la motor, si maresc de 2.5 - 3 ori viteza. Doar ca ar trebui si o curea putin mai lunga. Dar avand in vedere ca nu lucrez cu freze mici de carbura, nu cred sa am vreodata nevoie de turatie mai mare - cel putin pana acum nu am avut. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Mai 10, 2021 Partajează Postat Mai 10, 2021 N`ar merge sa inversati doar puliile? Link spre comentariu
bcristian Postat Mai 10, 2021 Autor Partajează Postat Mai 10, 2021 Nu, ca axul de sus e de 30, si cel de la motor de 28. Plus ca ar fi viteza uriasa la ax. Link spre comentariu
bcristian Postat Mai 11, 2021 Autor Partajează Postat Mai 11, 2021 Inca o chestie pe care o voiam de ceva vreme bifata. Nu stiu daca era neaparat nevoie pt modificarea frezei, dar nu strica :D Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum