Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Modificari freza Fu 12


bcristian

Postări Recomandate

Nu cred ca se poate mari ceva la mine cursa pe Z, sint din capat in capat.

Se pare ca sint masinarii doar inrudite, am banuiala ca ca la mine in capul vertical este alt raport de transmisie...

Cu ocazia discutiilor de azi am aflat ca eu in fapt am versiunea inalta a frezei.

La prima vedere ele par la fel insa am evaluat inaltimea ghidajelor verticale, la dumneavoastra aprox 4 alezaje de rulment de 75mm, deci cam 300mm, la mine am masurat,aprox 530mm, de acolo vine cursa marita.

Faina scula!

Cred ca cel mai bine o legati direct pe linia contactoarelor, scoateti puntea de la sigurantele E6,E5,E4 si legati iesirea VFD prin ele  spre intrarea contactoarelor C1 , C3.

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 77
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • bcristian

    41

  • Ion_Bumbu

    26

  • draku

    5

  • ndc74

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Cred ca nu ne intelegem la ceva :D

In poza asta vad ca ghidajul pe Z se duce pana aproape de conul orizontal, ca si la mine, doar ca e mult mai lung (inalt).

Ce impiedica masa sa urce tot atat? La mine urca pana ajunge fata mesei cam in axul conului orizontal.

 

M-am gandit si eu initial sa inserez vfd-ul in electrica actuala, dar sunt mai multe probleme:

  • vfd-ul booteaza la pornire, chestie care dureaza niste secunde bune. Dupa ce e pornit insa, motorul porneste imediat ce primeste comanda. Deci nu vreau sa alimentez vfd-ul abia dupa ce apas butonul.
  • Sa leg vfd-ul inainte de contactori nu-i o idee buna, ca nu vreau sa trebuiasca sa apas 2 butoane ca sa pornesc motorul. Si nici sa risc sa dau comanda vfd-ului cu contactorul inca necuplat.
  • Electrica actuala mi-e in mare parte inutila. Capul rapid nu-l am si nu am intentia sa-l cumpar. Pompa de emulsie nu o folosesc pentru ca e mult prea puternica si face prea multa mizerie. Butonul de oprire de urgenta e degeaba, pus acolo.
  • Vreau sa fac alt panou de comanda, in care sa pun comutatorul pt viteza x1 sau x2 la motor, si panoul de comanda al vfd-ului. De-asta am si cautat unul la care panoul se poate pune departe si folosi cablu ecranat (FTP de retea).

Am mai gasit o eroare in manual: rulmentul de la coada axului intermediar al capului vertical e de fapt T13, NJ205. In tabel e NU205. In practica merg amandoi, diferenta fiind ca unul are o margine la cilindrul interior si celalalt nu.

 

50799798723_66576c6973_z.jpg

IMG_0268 | bcristian | Flickr

 

50800540696_c2178ca5e1_z.jpg

IMG_0270 | bcristian | Flickr

Link spre comentariu

Scuze, am gresit eu, sint invatat cu sistemul normal la care x este orizontala, y verticala.

Deci urca pe z pina in capat fara probleme si atinge cu fata mesei conul.

In fapt distanta cap vertical ghidale este la fel al ambele freze, la a mea insa merge mai jos.

La mine ideea era sa las contactorii in pace si sa pornesc, opresc motorul din comanda lui, adica a VFD, fiind alimentata schema doar daca trebuie sa schimb turatia ar trebui sa opresc din buton si sa apas pe treapta 2`a sau 1`a.

In rest, in repaos contactorii ramin pe pozitia aleasa de mine si pornesc/opresc motorul doar din VFD.

Ramin in pozitie deoarece sint alimentati din circuitul normal de pe retea.

Asa mi s`a parut mai simplu, efectiv este fix ca un comutator cu o pozitie de 0 in repaos total si 2 de lucru.

Multumesc de completari, o sa le modific si la mine, precis mai sint astfel de minuni.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Da, merge si asa.

Dar de ce sa apas un buton in plus? :D

Mai important insa pt mine, unde as pune vfd-ul si comanda lui?

Exclus sa las panoul pe vfd si sa-l pun cu totul pe corpul frezei sau langa, acolo unde e normal sa fie comanda, pentru ca e prea mare riscul sa ajunga span in el, mai ales ca are ventilator.

Eu o sa golesc cutia electrica, ii fac 2 fante de aerisire pe capac, pe spate, si pun VFD-ul inauntru. Panoul de comanda o sa fie in locul panoului actual, impreuna cu comutatorul de viteza mare/mica.

 

Apropos de electrica, am vazut ca au facut o alegere ciudata: transformatorul pt lumina este alimentat permanent, chiar daca intrerupatorul (aparent) general este oprit.

Link spre comentariu
Acum 11 ore, bcristian a spus:

Da, merge si asa.

Dar de ce sa apas un buton in plus? :D

Mai important insa pt mine, unde as pune vfd-ul si comanda lui?

Exclus sa las panoul pe vfd si sa-l pun cu totul pe corpul frezei sau langa, acolo unde e normal sa fie comanda, pentru ca e prea mare riscul sa ajunga span in el, mai ales ca are ventilator.

Eu o sa golesc cutia electrica, ii fac 2 fante de aerisire pe capac, pe spate, si pun VFD-ul inauntru. Panoul de comanda o sa fie in locul panoului actual, impreuna cu comutatorul de viteza mare/mica.

 

Apropos de electrica, am vazut ca au facut o alegere ciudata: transformatorul pt lumina este alimentat permanent, chiar daca intrerupatorul (aparent) general este oprit.

 

 

Faci un panou separat cu butoanele necesare, niste butoane mai "industriale" care sa reziste in timp la uleiuri/mizerie/span, ca nu o sa fii tot timpul curat pe maini cand lucrezi

Mie, butoanele VFD-ului mi se par dificil de utilizat, in conditiile unei folosiri intense...

In functie de VFD, ai putea monta un comutator rotativ de selectie a unor viteze prestabilite.

Pot fi utile in cazul unor operatii repetitive.

VFD-ul de la strungul meu (400 lei de pe olx, sh, 0,75 kw) are aceasta posibilitate (am setat la 10/15/20 Hz)

Inclusiv setare de marit puterea (cam asa ceva, nu mai stiu detaliile acum) in acelasi timp.

E util pentru filetare....

 

Link spre comentariu

La mine in cutia de comanda cu totul instalat mai am loc de vreo 3 VFD-uri!

Asa va si ramine, doar voi pune in plus in comutator de start/stop si un potentiometru intr`un panou separat deoarece asa cum este acuma nu prea

este la indemina.

Panoul actual va ramina functional cu rol de comutare a vitezelor.

Capul rapid tot prin VFD il voi trece.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Acum 4 ore, bcristian a spus:

Da, nu-i o idee rea sa pun butoane suplimentare de start/stop. S-a notat, mersi :D

 

 

Butoanele sa fie fara mentinere, cu ceva automatizare pentru automentinere, ma rog, ceva clasic pentru utilaje

Alftel, daca butoanele sunt cu mentinere, nu va functiona intreruperea functionarii utilajului la revenirea alimentarii in caz de pana de curent....

Asta daca te intereseaza asa ceva....

Link spre comentariu

Da, fara retinere. O sa comande VFD-ul, practic o alternativa la butoanele lui de start/stop. Intr-adevar, genul ala de butoane se tocesc/strica daca le folosesti intensiv. Mersi inca o data de idee, sarisem aspectul asta.

Panoul de comanda o sa-l pun tot acolo, si sa folosesc potentiometrul lui pentru a controla viteza. De restul butoanelor lui probabil o sa ma mai ating doar sa le sterg de praf dupa cel configurez, dar afisajul e folositor.

Link spre comentariu

La mine va fi cu retinere, cade reteaua, cad releele de comanda a motorului.

Revine reteaua porneste doar VFD-ul in gol, motorul nu.

Si la mine panoul principal ramine acolo insa voi pune un panou auxiliare cu potentimetrul, 2 lampi de control pentru fiecare turatie si cheia on/off.

Panoul auxiliar vreau sa fie ca la FU25, sa`l pot vedea usor si sa am usor acces la el.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Simplu, se da comanda de stop la VFD apoi de apasa butonul de start a motorului pentru treapta dorita, contactorul se atrage si apoi se da comanda de start a VFD si

porneste motorul in treapta dorita.

 

Link spre comentariu

inteleg ca butoanele de selectie a vitezei motorului sunt fara retinere

daca ar fi cu retinere si raman apasate, la revenirea retelei, vfd-ul porneste, se atrage contactorul (datorita butonului de start deja apasat) si porneste motorul

dar poate ca nu inteleg in totalitate schema...

motoarele astea au 2 viteze?

sau cum se schimba vitezele (in afara de curele) daca ati amintit de "butonul de start a motorului pentru treapta dorita"?

Link spre comentariu

E motor Dahlander, are 2 viteze din modul de conectare.

Conectare care e facuta de contactoare, comandate pe schema clasica, in auto-mentinere.

Plus elemente de blocare, ca sa nu apara artificii daca apesi pe cealalta viteza cu una cuplata.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări