Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Dc Trap - Ajută la eliminarea zgomotului de tip ,,Hum,,?


Untold

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 224
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Marian

    36

  • Mircea

    27

  • Untold

    21

  • darius_bv

    11

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Acum 10 ore, DANO a spus:

Încearcă sa legi sasiul la gnd printr-un rezistor 10 20R ||condensator 0.1uF, pentru inspirație studiază site-ul lui Patrick Turner, oferă multe smecherii http://www.turneraudio.com.au/

 

IMG_20210129_220334.jpg

Am facut deja asta, dar rezistorul este de 100 ohmi/2W. In videoclip nu legasem inca nici masa pickupului la masa preului si nici sasiul la masa prin rezistor si cond. Conform spuselor lui @Caragea, am auzit si eu discutii despre unele trafuri si comportamentele lor. Oricum, cand vine preul, o sa-l iau la puricat de la A la Z. Pe anodica n-am stabilizare, doar filtru CLCRC, primii 2 conzi sunt de 470uF, cel de-al treilea de 330uF, rezitorul este de 2K2/2W. Dupa cum am zis, o sa fac dublor ca sa obtin 300V si poate fac si o multiplicare de capacitate cu mosfet pe anodica. Testez intai dupa dublor cu acelasi filtru CLCRC si mai vad.

Link spre comentariu
Vizitator viobio

Părerea mea 

Cunosc acel tip de carcasă, am făcut cuiva un preu pentru chitară in asa ceva, capacul și fundul sunt din tablă de fier. 

Cauze posibile care duc la apariția acelui humm :

 

1 transformator de alimentare construit pentru aprins becuri, nu pentru audio, împrăștie câmp electromagnetic in draci, mai ales că este montat pe o tablă de "fer". 

2 carcasa nu este conectată la - sursă de alimentare, eu nu vad asta, posibil să fie..... 

3 lipsa conexiune GND între preu și GND pick-up, nici asta nu văd, o fi..... 

4 trasee de masă conectate greșit 

 

Un circuit DC-trap elimină componenta continuă din primarul trafului de alimentare, nu are nici o treabă cu hummul. 

 

"

Problema la mine am identificat-o, si anume, am tensiunea anodica prea mica, 175V fata de 310V cat e necesar. Probabil (mai mult ca sigur) de acolo e problema. O sa fac un dublor si aflu rezultatul.  Cat despre dc trap, am auzit si eu o poveste despre un alt preu care, acasa la cel care il facuse, mergea perfect, iar la beneficiar avea brum. Dupa un dc trap, problema de la beneficiar a disparut." 

 

Numai Allah și Profetul Mahomed știu cum funcționează un preu phono MM cu 175V in loc de 310V , Ua fiind diferită apar diferențe mari ale PSF-ului, implicit mărimi diferite ale semnalelor amplificate, alte impedanțe, cel mai mult de suferit are curba RIIA. 

Eu nu cred că montarea unui DC-trap a rezolvat problema, pentru că nu are cum, să nu mai vorbim că preul a fost probat in două rețele diferite. 

Editat de viobio
Link spre comentariu
1 oră în urmă, validae a spus:

 

@Untold Ai pus osciloscopul pe filtraje să vezi ce ai acolo ?

Chiar o simplă cască telefonică, înseriată cu un condensator de 1uF poate ajuta să descoperi un riplu mărit, se aude un ,,bârâit,, imens în ea.Ca idee de comparaţie, poţi face aceeaşi experienţă punând casca pe ieşirea unei surse cu  LM317 sau 7805, care au rejecţie de riplu.

Nu am osciloscop si nici casca nu am pus pe sursa. Dupa ce refac sursa, o sa fac si asta.

Link spre comentariu
Acum 6 minute, viobio a spus:

Părerea mea 

Cunosc acel tip de carcasă, am făcut cuiva un preu pentru chitară in asa ceva, capacul și fundul sunt din tablă de fier. 

Cauze posibile care duc la apariția acelui humm :

 

1 transformator de alimentare construit pentru aprins becuri, nu pentru audio, împrăștie câmp electromagnetic in draci, mai ales că este montat pe o tablă de "fer". 

2 carcasa nu este conectată la - sursă de alimentare, eu nu vad asta, posibil să fie..... 

3 lipsa conexiune GND între preu și GND pick-up, nici asta nu văd, o fi..... 

4 trasee de masă conectate greșit 

 

Un circuit DC-trap elimină componenta continuă din primarul trafului de alimentare, nu are nici o treabă cu hummul. 

Carcasa este de la Gradient.

1. Traful e facut la Petra, am sa-l izolez de tabla printr-o bucata de caucicuc mai gros,

2.carcasa este conectata 

3. am refacut conexiunea

4. posibil

Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 21 minute, Mircea Crisan a spus:

Schimba axele de montare a pcb-urilor.

E blasfemie sa faci pre cu lampi si sa nu le arati.

Poti gauri fata si sa scoti lampile.

Ai o caterincă ieftină. 

Link spre comentariu

Caterincile ceva mai scumpe sunt pe tranzistoare... 

Ce parere aveti de FET-uri ? Nu la final...lampa tre sa sune a lampa ( ; ) ) 

Da'  asa, pe la " preuri " nu s-ar insuruba un FET mic, in carcasa neagra ? Nu de alta, dar are caracteristicile triodei, si nu-i trebuie filament 

Link spre comentariu
Acum 9 minute, RST a spus:

Da'  asa, pe la " preuri " nu s-ar insuruba un FET mic, in carcasa neagra ? Nu de alta, dar are caracteristicile triodei, si nu-i trebuie filament 

O sa fie pentru mine cu fet-uri si preul de linie cu o submniniatura, un 6N16B, ceva.

pacific.gif

Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 14 minute, Untold a spus:

O sa fie pentru mine cu fet-uri si preul de linie cu o submniniatura, un 6N16B, ceva.

pacific.gif

C6, R8, R2, se tatonează în funcție de doză, în paralel cu R2 trebuie să mai existe un condensator, preul funcționează și așa, dar depinde și..... cum! Producătorii serioși de doze dau valorile de încărcare ale dozelor, mă refer la doze bune, nu tractoare care ară vinylurile sau au performante modeste, gen MF104. 

Link spre comentariu
1 oră în urmă, viobio a spus:

C6, R8, R2, se tatonează în funcție de doză, în paralel cu R2 trebuie să mai existe un condensator, preul funcționează și așa, dar depinde și..... cum! Producătorii serioși de doze dau valorile de încărcare ale dozelor, mă refer la doze bune, nu tractoare care ară vinylurile sau au performante modeste, gen MF104. 

Eu am un pick-up Teac cu doza MM. Fac doar partea MM, nu ma intereseaza preul MC. Stiu ca rezist de pe intrare se dimensioneaza in functie de doza. O sa-l rog pe Dl. Lazaroiu sa-mi faca o simulare la schema asta, dupa ce aflu ce doza am:

Mad K's 'L' Pacific'.jpg

Editat de Untold
Link spre comentariu
Acum 28 minute, RST a spus:

Da'  asa, pe la " preuri " nu s-ar insuruba un FET mic, in carcasa neagra ?

S-ar insuruba si alea in carcasa neagra dar alea in carcasa argintie (TO-72) de genul BFW11 s-ar insuruba si mai bine. Si ar avea si un look mai retro.

Daca vreti preu full valve folositi cu incredere, la intrare si nu numai, lampa EF86 sau similare. Inginerii vremii au folosit-o pe scara larga, de la amplificatoarele Doina pina la cele Philips, ori de cite ori a fost vorba de semnale mici (doze sau microfoane). 

Link spre comentariu
16 minutes ago, viobio said:

C6, R8, R2, se tatonează în funcție de doză, în paralel cu R2 trebuie să mai existe un condensator, preul funcționează și așa, dar depinde și..... cum! Producătorii serioși de doze dau valorile de încărcare ale dozelor, mă refer la doze bune, nu tractoare care ară vinylurile sau au performante modeste, gen MF104. 

 

Producatorii ruso-japonezi probabil. Daca te miri la un " filtrulet " care aproape ca nu face nimic, daca iti arat cam ce imbarligatura e la un FTJ sub 50Hz....in care sa tai drastic ce e EXACT la 50Hz si sa amplifice blana frecvente de la 48Hz in jos..,.ce zici ? 

Se poate. Real, nu teoretic

 

Sau...cu ce profesor s-a facut audiofilia pe aici ? RIAA e ptr incepatori....

Link spre comentariu

Am urmarit multa vreme o discutie mai veche despre DC trap, o vreme am crezut ca e mai mult un moft audiofil, dar nu e...si nu e vorba numai de trafuri mari. Se pare ca ajuta si la cele mici...eu aveam o statie de lipit cu traful recuperat dintr-un pickup RFT vechi, traf bobinat industrial, cu tole manta. Uneori bazaia in draci, alteori era mut, fara sa misc statia de pe loc. Carcasa era de fier, dintr-o sursa de PC care nu a supravietuit. Totul era bine strans, erau excluse vibratiile mecanice, se pare ca bobina primara bazaia pur si simplu. Cu un DC trap simplu - condensator si diode antiparalel, parca 4, bazaitul a disparut. Aici insa nu era vorba de semnal, ci doar de faptul ca ma deranja bazaitul pe timp de noapte, cand lucram fara calculator.

Am luat in serios acest artificiu dupa ce am vazut asta implementat industrial, intr-un amplificator Bang and Olufsen, acolo traful era C-core, asemanator ca dimensiuni cu unul de amplituner Delia, sarma impregnata cu lac, ca la trafurile din vechile TV-uri Grundig, Nordmende sau Saba.

Zgomotul de care vorbesc eu mai sus are componenta de 50 Hz, dar par mai degraba niste varfuri modulate la 50 Hz sau nu stiu cum sa ma exprim...are alt aspect decat brumul sinusoidal. Din pacate osciloscopul meu nu e destul de sensibil ca sa vad forma de unda...si e destul de mic brumul, dar e acolo si se aude. Traful e industrial de cablaj, proiectat pt. 200mA, dar eu trageam maxim 85 din el. Toroidalul cu care l-am inlocuit e ceva SH, tot mic, dar acum montajul functioneaza foarte bine. Suspectez si izolatia slaba primar-secundar, dar fiind un traf impregnat si capsulat in rasina, nu am cum sa verific, pe ohmetru nu se vede nimic suspect, nici la 20 megaohmi.

Link spre comentariu

Cu ohmetrul nu puteti masura rezistenta de izolatie. Doar detecta un scurt evident sau un contact imperfect. 

 

O masura de izolatie se face la tensiuni superioare a ce utilizeaza multimetrul in masurare. 

 

Concluzie: cu ohmetrul poate gasiti 20M, in utilizarea normala poate sa se intample orice. 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări