Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Filtru boxe taga harmony tav-806f


Olteanu Daniel_234083

Postări Recomandate

Salut , am o pereche de boxe taga harmony tav-806f si am ceva probleme sa zic asa :

1. Difuzorul de medie am impresia ca primeste prea mult bass fix ca wooferele , are excursia membranei ca difuzoarele de bass .

2. Bobina de 0.3 mH din filtru la o auditie indelungata si la volum ridicat peste 80-90 w taie tweeterele sa zic , una din bobine s-a topit la propriu mai are doar 4 ohmi rezistenta nu si 0.3 mH asta din ce zice aparatul de masura ... 

Mai jos este filtrul nu stiu ce este la plusul de la tweeter trebuie sa desfac una din boxe pe pcb scrie n065 , filtrul ar fi 3 cai cu frecvente high 4000 si low 500 , am schimbat toti condensatorii cu altii de la mkp si sunt la 400v cei de 68 uF  sunt o galagie de bani ... am sperat ca nu va mai fi atat de mult bass pe medie , a fost o schimbare in bine , se aude mai clar dar tot prea mult bass pe medie si chestia cu "oprirea" tweeterului la volum mare si de durata trebuie redus volumul sa isi revina .

Ma gandeam ca ar trebui refacut filtrul . O idee un sfat , va multumesc .

 

Filtru.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 40
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Olteanu Daniel_234083

    17

  • barbulescuorlando

    8

  • Shambala

    6

  • Усилитель

    4

Idee: pentru sonorizari se folosesc echipamente dedicate. 

 

Si tehnic: bobinele de pe filtraj sunt probabil praf si nu-si mai fac treaba, ar trebui refacute. Ai verificat "spatele" difuzorului de medii? E cu sasiu inchis sau e amplasat intr-o "camera" dedicata in incinta? Poate e impins de coloana de aer de la woofere.

 

Link spre comentariu
Acum 24 minute, bmwh548 a spus:

Idee: pentru sonorizari se folosesc echipamente dedicate. 

 

Si tehnic: bobinele de pe filtraj sunt probabil praf si nu-si mai fac treaba, ar trebui refacute. Ai verificat "spatele" difuzorului de medii? E cu sasiu inchis sau e amplasat intr-o "camera" dedicata in incinta? Poate e impins de coloana de aer de la woofere.

 

Tweeterul si media au incinta dedicata separat de incinta wooferelor, am vazut asta cand am schimbat cablurile cu unele mai groase, cele din fabrica erau porcarii am verificat bobinele cand le.am pus au 0,3 mH cea de la tweeter cealalta sa topit :)) si cele pt medie la fel au 0.5 mH si nu prezinta urme de deformare sau sa fi fost incinse cum arata cea stricata.... 

 

Sa incerc sa fac filtrul acesta este cam complex si nu stiu daca am sa gasesc tot ce`mi trebuie mai ales la condensatori .

Este ok filtrul ? este luat de aici https://www.diyaudioandvideo.com/Calculator/ApcSpeakerCrossover/ nu vreau sa fac reclama dar nu am programe speciale pentru asa ceva si am cautat pe internet ... 

filtru uuuuu.png

Editat de Olteanu Daniel_234083
Link spre comentariu

În primul rând trebuie verificat amplificatorul Un nivele de distorsiuni mari duce la saturarea etajului final si distrugerea filtrelor si a difuzoareleor

 

Filtrul acela e cam complex si e generic. E greu de făcut, scump și greu de tunat. Calculatoarele online îți arată cam pe unde e tăierea pe frecvențe nu si tăierea audio reala cu dif montate în incintă. Filtru tău original are, de exemplu adăugat si un filtru notch la medii(  care are  o accentuare a frecvențelor medii la o anumită frecvență redată pe care o liniarizează).   Poți monta o rezistență, prin tatonare de la 1 ohm la 8 ohm în serie cu condensatorul de pe tw și micșora condensatorul de 68 de pe medii.

Toate aceste vor schimba caraceristica audio a incintei dar, așa poți tatona ce răspuns în frecvență vrei. Tragi fire în afară și așa poți lega componenetele pt modificări.

Pentru teste am folosit asa ceva pt medii și înalte

Link spre comentariu
Acum 43 minute, barbulescuorlando a spus:

În primul rând trebuie verificat amplificatorul Un nivele de distorsiuni mari duce la saturarea etajului final si distrugerea filtrelor si a difuzoareleor

 

Filtrul acela e cam complex si e generic. E greu de făcut, scump și greu de tunat. Calculatoarele online îți arată cam pe unde e tăierea pe frecvențe nu si tăierea audio reala cu dif montate în incintă. Filtru tău original are, de exemplu adăugat si un filtru notch la medii(  care are  o accentuare a frecvențelor medii la o anumită frecvență redată pe care o liniarizează).   Poți monta o rezistență, prin tatonare de la 1 ohm la 8 ohm în serie cu condensatorul de pe tw și micșora condensatorul de 68 de pe medii.

Toate aceste vor schimba caraceristica audio a incintei dar, așa poți tatona ce răspuns în frecvență vrei. Tragi fire în afară și așa poți lega componenetele pt modificări.

Pentru teste am folosit asa ceva pt medii și înalte

Pe vremea cand se intampla ca tweeterul sa se opreasca boxele erau folosite in discoteca si va dati seama ca isi luau forje si atunci cand tweeterele se opreau reduceam volumul putin pana isi reveneau si il lasam la volumul acela , nu erau distorsiuni, 

Acum nu le mai folosesc la disco doar ca ma deranjeaza faptul ca media are prea mult bass filtrul ar trebuii sa taie de la 500 hz.

Am sa vad ce fac cu condesnatorii de 68... i schimb, cei din fabrica erau 68 uf la 100v eu am luat de 

250v de la mkp , pentru medie sa iau de voltaj mare sau nu are rost sa iau mai mare de 100v 

Link spre comentariu

Nu e nevoie sa fie mai mari de 100 v.

 

Doar pentru probe puteți folosi condensatori ieftini  chiar si polarizati puși în serie, + în + . Pentru a testa teoria. După aceea cumpărați valoarea la care v-ați oprit

 

La legarea în serie valoarea totală a cond se calculează după formula C=C1xC2/C1+C2  Adică 2 de 100 în serie devin unul de 50microF. Repet + la + si folositi terminalele de minus pt conexiune.

În altă ordine de idei, filtrul pe medie este foarte simplist fiind de ordini I pe medii și ordinul II pe înalte.

Editat de barbulescuorlando
Link spre comentariu
Acum 2 ore, barbulescuorlando a spus:

Nu e nevoie sa fie mai mari de 100 v.

 

Doar pentru probe puteți folosi condensatori ieftini  chiar si polarizati puși în serie, + în + . Pentru a testa teoria. După aceea cumpărați valoarea la care v-ați oprit

 

La legarea în serie valoarea totală a cond se calculează după formula C=C1xC2/C1+C2  Adică 2 de 100 în serie devin unul de 50microF. Repet + la + si folositi terminalele de minus pt conexiune.

În altă ordine de idei, filtrul pe medie este foarte simplist fiind de ordini I pe medii și ordinul II pe înalte.

Mersi frumos pentru ajutor, nu te mai adresa te rog cu "puteti" sunt destul de tanar 32 de ani, apreciez respectul, nu ma deranjeaza dar ma simt putin ciudat.

Ma bate gandul de un bi amping sau tri dar ar fi foarte dificil, am vreo 6 amplificari prin casa cu tot cu surse de alimentare si aproape tot ce le trebuie, ma gandeam in felul urmator:

Bi amp : pot cumpara o preamplificare cu 2 canale crossover facut la 500 Hz si las filtru activ pe medie, tweeter si ar fi mai usor sa scap de bass pe medie si inalte dar tind ca am de pierdut in calitatea sunetului pentru ca in momentul de fata am o preamificare pe lampi cu operationali de care sunt foarte multumit si ar trebuii sa renunt la ea.

Tri amp :as renunta la toate filtrele pasive, am deja o preamplificare pe 3 cai care este 320 Hz LP si 3100 Hz HP doar ca nu mai sunt in frecventa de fabrica a boxelor, calitatea sunetului redat de preamplificare este sub actuala... ce.i drept nu am toti operationalii 8920 decat principalul, restul de 8 sunt 5535 sau cum ii zice si se aude aiurea.

Ce imi sugerati, am multe variante si nu prea stiu ce varianta sa aleg... bi amp cu preamplificare  cu crossover facut la 500Hz sau 600 si folosit doar pe medie si tweeter filtru pasiv sau doar bi amp cu filtre pasive? 

Editat de Olteanu Daniel_234083
Link spre comentariu

Filtre active ar fi soluția ideală. Singura atenționare ar fi volumul semnalului pt medii și inalte. Trebuie limitat ca, din neatenție sa nu  mergeți cu el peste capacitatea difuzoarelor

Eu, cu atenție însă, aș încerca.  Totuși e păcat de ampul pe lămpi. Da. Vă înțeleg dilema.

89dB e o sensibilitate mică pt lămpi. La volum mic, basul probabil nici nu se aude fara loudness

 

 

Mă tot gândesc și la filtre: schimbați bobinele cu altele de aceași valoare dar cu sârma mai groasă. Si reduceți cond medii la 33micro. E mai simplu

Editat de barbulescuorlando
Link spre comentariu
Acum 2 ore, barbulescuorlando a spus:

Filtre active ar fi soluția ideală. Singura atenționare ar fi volumul semnalului pt medii și inalte. Trebuie limitat ca, din neatenție sa nu  mergeți cu el peste capacitatea difuzoarelor

Eu, cu atenție însă, aș încerca.  Totuși e păcat de ampul pe lămpi. Da. Vă înțeleg dilema.

89dB e o sensibilitate mică pt lămpi. La volum mic, basul probabil nici nu se aude fara loudness

 

 

Mă tot gândesc și la filtre: schimbați bobinele cu altele de aceași valoare dar cu sârma mai groasă. Si reduceți cond medii la 33micro. E mai simplu

Filtrul dupa mine este o chinezarie la fel ca preamplificarea pe lampi doar ca preamplificarea pe lampi este ceva mai calitativa, pot incerca toate variantele oricum stau acasa si ma plictisesc. Bassul la volum mic nu este slab la ampliful pe lampi este ok, astept lampile de la mullard m8100 sunt la un prieten in irlanda dar cum este lockdown nu poate sa le trimita ... momentan am soviet 6m1n care sunt mai mult pe rock adica are inaltele si mediile mai pronuntate fata de bass fata de mullard 8100 care sunt mai soft bassul este profund si clar , am avut inainte m8100 doar ca am ars una pt ca am bagat op amp ul invers si s-au ars ambele :( .

Poza cu preamplifurile https://postimg.cc/G8x33BF1

Editat de Olteanu Daniel_234083
Link spre comentariu

ok. Super. Mă interesa schema completă a filtrului și poze bune pt a vedea dimensiunea bobinelor La ale mele bobinele de bas sunt aer cu 1,5 mm iar la  medii aer cu 1mm   Ele sunt din sârmă mai groasă pt a avea o rezistență mică a lor pt a nu intervenii în valoarea totală a rezistenței totale a difuzorului

Editat de barbulescuorlando
Link spre comentariu
Acum 43 minute, barbulescuorlando a spus:

ok. Super. Mă interesa schema completă a filtrului și poze bune pt a vedea dimensiunea bobinelor La ale mele bobinele de bas sunt aer cu 1,5 mm iar la  medii aer cu 1mm   Ele sunt din sârmă mai groasă pt a avea o rezistență mică a lor pt a nu intervenii în valoarea totală a rezistenței totale a difuzorului

Trebuie sa desfac una din boxe asta`i bobina de s-a dus https://postimg.cc/cKdRhzs7 , sunt 3 bobine cea de 0,3 mH de 0,5 mm cea de la tweeter , 0,5 mH de 0,6 mm la medii si 1,6 mH de 0,7 mm cu miez de ferida . Am sa desfac boxa sa iti fac poza la filtru putin mai tarziu sa vad si ce condensator este acela n065 cum scrie pe pcb ..

Filtru.jpg

Editat de Olteanu Daniel_234083
Link spre comentariu

Bobinele sunt destul de groase. Cred ca au fost forțate la putere mare înainte, așa cum ai scris.  Micșorează cond pe medii și vezi ce va fi.

Editat de barbulescuorlando
Link spre comentariu

Prea mult bas in dif. de medii inseamna ca este taiat prea jos. Deci, asa cum s-a spus,  reduceti C-ul serie de pe medii la 33uF.

Nu folositi decat pt teste condensatori electrolitici polarizati legati in serie (+ la +). Suporta curenti mici si se vor usca repede (ore -saptamani).

In final folositi condensatori de macar 160Vcc. Desi daca sunt buni vor rezista si cei la 100Vcc.

Schema calculata cu calculatorul de pe Diyaudio este exagerata, nu aveti nevoie de 4x24dB. 4x12dB este arhisuficient. Acum aveti filtre de 6dB/oct pe medii.

Constructia unor filtre active pe 3 cai este mult mai complicata decat pare.  Daca doriti sa ramaneti la acea solutie cumparati SH un crosover activ pe 3 cai (ex CX-3400).   Totusi, dupa parerea mea calitatea acelor boxe nu justifica costurile unui cross activ si a 3 amplifuri stereo bune (chiar luate la SH).

Bobina din poza nu pare distrusa, Este un fenomen curent indoirea plasticului carcaselor bobinelor, pt ca este de f proasta calitate (se inmoaie pe la 65-70grd). Daca bobina masoara continuu pe ohmmetru si mai ales daca arata si valoarea corecta pe L-metru, inseamna ca este inca buna si poate fi folosita bine mersi in continuare.

Reducand valoarea condensatorului de pe medii va scadea si curentul prin aacea bobina si implicit temperatura ei de functionare.

 

Refacerea completa a filtrelor pasive este complicata (foarte departe de simpla folosire a unui calculator on-line) si necesita si cunoasterea unora din parametrii TS ai difuzoarelor.  Cu un calculator on-line NU rezulta valorile corecte necesare filtrului.

Editat de Shambala
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări