bcristian Postat Ianuarie 3, 2021 Partajează Postat Ianuarie 3, 2021 (editat) Salut Titlul spune tot La a mea se incalzeste prea tare rulmentul de pe fata de la axul orixontal, si as vrea sa-l schimb. Multumesc anticipat. Editat Ianuarie 3, 2021 de bcristian Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 3, 2021 Partajează Postat Ianuarie 3, 2021 (editat) Habar n`am insa incerc sa fac miine niste foto din manual desi ... e ca pixul. Din manual la arborele de frezare orizontala apare un rulment N.N 3007 KP51, scuze, e NN3009KP51 . Totusi la cite versiuni sint s`ar putea sa fie alt rulment. Cred ca are o flansa in interior si trebuie si aia desfacuta pe linga cea de la ISO 30. Editat Ianuarie 3, 2021 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 4, 2021 Partajează Postat Ianuarie 4, 2021 Aici nu pot sa pun nici un document din pacate. Link spre comentariu
bcristian Postat Ianuarie 4, 2021 Autor Partajează Postat Ianuarie 4, 2021 (editat) Rezolvat, poza din manual a fost de mare ajutor. Apropos, la tabelul cu rulmentie e o greseala, T11 e de fapt 7207, dimensiunile sunt corecte. Se scoate pulia spate (cu extractorul), pana si siguranta ei. Se scot suruburile capacelor fata si spate. Se scoate piulita spate si capacul exterior spate. Se bate cu un ciocan de cupru axul din spate ca sa iasa prin fata. O sa iasa cu tot cu rulmentul fata si capacul exterior din fata. Restul o sa ramana in batiu. Se scoate piulita fata, pana de la pinion, si la urma rulmentul fata si capacul exterior. Semeringul spate e 30 * 50 * 10. Doi rulmenti 7207 spate in spate. Rulmentul fata e NN3009KP51. Semeringul fata e 55 * 70 * 7. Plin de span fin de bronz/alama putea inauntru, probabil ca unul din proprietarii anteriori a frezat mult asa ceva cu axul orizontal, si nu a pus un capac ceva in locul capului vertical. Editat Ianuarie 4, 2021 de bcristian Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 4, 2021 Partajează Postat Ianuarie 4, 2021 (editat) Fain de tot! Multumesc de info! Trebe copiat tot ca altfel...iara se pierde continutul. Sa nu fie de la colivia rulmentului cu role, NN... P.S. cu rulmentii, da am vazut ca nu prea e cum da cartea, probabil versiuni diferite, disponibilitate a materialelor... Editat Ianuarie 4, 2021 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
bcristian Postat Ianuarie 4, 2021 Autor Partajează Postat Ianuarie 4, 2021 (editat) E o eroare in carte. Dimensiunile din tabel corespund cu realitatea, dar la dimensiunile alea corespunde 7207, ceea ce si exista. 7007 e 35 x 62 x 14 mm. Spanul nu e de la colivia rulmentului, pur si simplu cineva a bagat in prostie inauntru. Am turnat motorina si lasat ca voiam sa spal, si am constatat ca de fapt fundul cavitatii e vreo 20 mm mai jos decat credeam eu - era un strat gros de compozit bronz/alama cu ulei transformat in smoala. In care am gasit si un surub (da, nu piulita) T pt masa frezei :D Editat Ianuarie 4, 2021 de bcristian Link spre comentariu
znecula Postat Ianuarie 14, 2021 Partajează Postat Ianuarie 14, 2021 La 05.01.2021 la 0:22, bcristian a spus: E o eroare in carte. Dimensiunile din tabel corespund cu realitatea, dar la dimensiunile alea corespunde 7207, ceea ce si exista. 7007 e 35 x 62 x 14 mm. Spanul nu e de la colivia rulmentului, pur si simplu cineva a bagat in prostie inauntru. Am turnat motorina si lasat ca voiam sa spal, si am constatat ca de fapt fundul cavitatii e vreo 20 mm mai jos decat credeam eu - era un strat gros de compozit bronz/alama cu ulei transformat in smoala. In care am gasit si un surub (da, nu piulita) T pt masa frezei :D Daca e freza cumparata de la mine, se explica spanul din interior. La Tehnoton a lucrat numai in alama. Link spre comentariu
bcristian Postat Ianuarie 14, 2021 Autor Partajează Postat Ianuarie 14, 2021 Da, aia e. Ca a lucrat in alama e clar, de ce nu i-au pus un capac cand au frezat cu axul orizontal nu e clar :D Inventarul final al sapaturilor arheologice de pe fundul compartimentului: o piulita T cu un ax filetat M8 de vreo 60 mm lungime insurubat in ea, o piesa cu filet exterior de vreo 16 mm diametru si vreo 5 grosime, o piesa care cred ca e de la un fel de cuplaj axial de vreo 20 mm diametru si vreo 35 lungime. O chestie mica de alama, neindentificabila, pare neterminata sau rebutata. O bucata de folie de plastic. Si vreo jumatate de kg de span de alama. Daca tot am desfacut axul am zis ca poate ar fi o ocazie buna sa o si vopsesc, cat efort poate sa mai fie in plus? Evident ca mult mai mult decat parea, dupa cum ar fi trebuit sa stiu. :D Link spre comentariu
znecula Postat Ianuarie 18, 2021 Partajează Postat Ianuarie 18, 2021 Crezi ca ii pasa cuiva de capace si alte alea? Abia cand nu mai mergea, se uita cineva la ea. Asa era pe vremea aia. Si ca sa fiu cinic in ziua de azi e si mai rau. Aproape ca nu mai sunt oameni calificati sa intretina astfel de utilaje. Atunci tot mai existau intr-o fabrica si cativa mecanici de intretinere. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 18, 2021 Partajează Postat Ianuarie 18, 2021 Acuma exista garantie si suport de la furniziorul de utilaje! Se intimpla ceva dupa citeva zile trimite furnizorul pe .... Dorel-ul local! Link spre comentariu
bcristian Postat Ianuarie 19, 2021 Autor Partajează Postat Ianuarie 19, 2021 (editat) Freza nu avea unele piese (rulmentul axial si capacele) de la variatorul de turatie - era blocat pe o anumita pozitie. Cu ocazia asta m-am apucat sa-l fac functional. Mai simplu decat originalul - un capac ca o oala care sprijina si inveleste rulmentul axial. Un motiv important fiind si ca nu am material suficient de mare ca sa-l fac ca in desen. De care venind vorba, mie imi pare ca sunt mici greseli pe acolo: in desen carcasa e o singura piesa care cuprinde rulmentul de ambele parti. Si cum se baga rulmentul, prin teleportare? Si de ce piesa fixa freaca de umarul puliei mobile? Editat Ianuarie 19, 2021 de bcristian Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 19, 2021 Partajează Postat Ianuarie 19, 2021 La mine este varianta simplificata cu pulii in 3 trepte si motorul cu 2 viteze. Link spre comentariu
bandutoiu Postat Ianuarie 19, 2021 Partajează Postat Ianuarie 19, 2021 Cred ca ati vrut sa scrieti fulii sa nu se inteleaga alceva Link spre comentariu
yo9hrb Postat Ianuarie 19, 2021 Partajează Postat Ianuarie 19, 2021 In engleza ii zice pulley. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 19, 2021 Partajează Postat Ianuarie 19, 2021 (editat) Domnule, fulia se pune la clop, eventual! https://dexonline.ro/definitie/fulie Se intelege exact ce trebuie de cine...trebuie. Ca le zicem fulii da, se foloseste ca sa nu ramina socat interlocutorul neinformat insa aici... Editat Ianuarie 19, 2021 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum