Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cum aflu temperatura?


Sukjong

Postări Recomandate

Acum 8 ore, Sukjong a spus:

Nu amperajul îmi dă temperatura la o suprafață fixa de 1mp.

 

Acum 8 ore, Sukjong a spus:

Sa îi pot mări temperatura trebuie sa îi ridic tensiunea la 25v sau 26

Si cand cresti tensiunea, ce crezi ca se intampla cu curentul?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 26
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • validae

    8

  • Sukjong

    8

  • doru3160

    3

  • merck

    2

Top autori în acest subiect

@SukjongCa să rezolvi problema nu trebuie să fii mare electronist, deşi nu ar strica....trebuie doar să nu fi lipsit la orele de fizică din şcoală.E vorba de Legea lui Ohm....

Dacă creşti tensiunea va creşte şi curentul prin panouri.Am scris cum poţi rezolva fără să umbli la tensiune, scazi rezistenţa panourilor, lăţind traseele existente sau mărind numărul lor, astfel încât să reduci rezistenţa totală.

Link spre comentariu
13 hours ago, Sukjong said:

Nu amperajul îmi dă temperatura la o suprafață fixa de 1mp.

Aceasta suprafață de 1mp alimentată cu un transformator de 24v absoarbe maxim 14,6A

Sa îi pot mări temperatura trebuie sa îi ridic tensiunea la 25v sau 26 , nu știu....

Eu asta vreau sa aflu.

Daca am 1mp cu o rezistenta de 2,5ohm /mp ce tensiune trebuie sa îi aplic ptr a avea maxim 50°C

1,6 ohm este intre cele două borne aplicate la o distanta intre ele de 0.7m

 

Nu stiu daca ai inteles ce ma calculat eu, dar in final ti-am zis ca daca alimentezi panoul cu 26,5V in loc de 24 de volti fara sa modifici ceva la panou vei ajunge sa disipi o putere de 437W care va mari caldura panoului. Cat va fi temperatura .... greu de calculat si mai simplu de aflat practic. 

 

P.S. Eu am plecat de la puterea in W care teoretic ar face ca panoul sa ajunga la o temperatura de 50°C de grade tinand cont ca 350W fac ca panoul sa atinca 40°C. Am aplicat regula de 3 simpla: daca la 350W ai 40°C => pentru 50°C ai nevoie de 350*50:40=437,5W. Apoi stiam rezistenta in ohmi care ramane neschimbata: 1,6 ohmi. Avand puterea, stiind rezistenta poti obtine tensiunea folosind P*R=U*U sau poti obtine curentul si apoi tensiunea P/R=I*I. Eu am preferat sa aflu intai curentul ca sa vad daca nu depaseste cei 20A cat poate furniza sursa ta. Am banuit ca ai sursa o sursa in comutatie

res_f1b1de2944640506560b4e7956d00685.jpg

  la care dintr-un potentiometru poti creste sau scade tensiunea. 

 

Link spre comentariu

Curentul continu la aceasi tensiune ca si CA incalzeste mai bine, incearca sa pui punte redresoare de amperaj mare  si baterie condensatori, cresti tensiunea si eficienta ( in caz daca acum merge cu CA traf baban....) 

Link spre comentariu
1 oră în urmă, merck a spus:

Apoi stiam rezistenta in ohmi care ramane neschimbata: 1,6 ohmi. 

Teoretic. Practic nu se știe ce variație de valoare are acea rezistenta funcție de temperatura. Unele materiale rezistive au prostul obicei să-și crească valoarea rezistenței odată cu temperatura. 

Link spre comentariu

Exact asta i-am explicat de l bun început, greu de crezut că rezistenţa traseelor nu va creşte în timp, ca urmare a ,,îmbătrânirii,, accelerate a stratului rezistiv.Acea vopsea conductivă mă îndoiesc că a fost creată pentru încălzire, mai degrabă pentru acoperiri conductive antielectrostatice sau pentru reparat trasee de încălzire la lunete auto....

Link spre comentariu

1. nu este de mirare ca incalzirea cu infrarosu indepartat are randament bun... aici trebuie putina documentare. Ideea este ca senzatia de caldura exista chiar daca suprafetele (pereti/podea/plafon) sunt (destul de) reci.

Suprafetele fiind reci pierderile de caldura sunt foarte mici, de unde si "minunea" cu consum de cateva ori mai mic decat alte tipuri de incalzire electrica.

 

2. daca OP s-a si documentat ar trebui INSA sa stie ca pentru asa-ceva suprafata panoului intr-o incapere cu inaltime intre 2 si 3 m este cam egala cu suprafata camerei. Adica ai o camera de 15mp, atunci totalitatea panourilor din acea camera trebuie sa fie cam 15mp...

Panoul de 1mp ori este o gluma, ori intentia nu este sa mearga in IR indepartat.

In plus temperatura optima de functionare (infrarosu indepartat) este ~30 grade NU MAI MULT de 40 grade sub nici o forma - de aia si suprafata mare a panourilor...

 

3. exista standardizat / importat in Ro / ieftin posibilitatea de achizitionare de "film" rezistiv, si toate accesoriile de instalare si conectare.

O instalatie normala are macar 2 NTC (nu termocuplu!) care fac un gen de "termostatare" grosiera, pentru a proteja de topirea rezistentelor, probabil mai ales la pornirea cu tot ansamblul rece, evident ca termistorii respectivi trebuie montati in zona rezistentei.

In afara de asta exista si termostatul normal, care sesizeaza energia mai curand decat temperatura in zona locuibila, odata ce s-a incalzit instalatia termostatul acesta va mentine sigur rezistentele la temperatura mult sub cea periculoasa, deci NTCurile nu vor avea functionalitate in regimul normal.

 

4. sunt total de acord cu ce au spus colegii despre problemele foarte probabile cu tehnologia "cu vopsea" si nu vad nici un motiv pentru a nu folosi filmul rezistiv.

Este format dintr-o folie transparenta pe care sunt depuse portiuni rezistive, oarecum ca un PCB flexibil sau ca incalzirea anti-aburire de la luneta autoturismului.

In mod normal functioneaza la 220V~ si pot fi taiate/cablate cam cum se face cu banda LED, cu cat cresti suprafata sunt mai multe rezistente in paralel si curentul va fi mai mare.

Pentru zone umede ca  baia  exista si variante la 12 sau 24V~ - ideea este ca in mod uzual montarea se face in pardoseala. Dar exista si variante de montare in pereti sau in plafon, fara limitare. Singura conditie este ca emisia radiativa sa nu fie obstruata.

 

5 Totul este in ALTERNATIV, evident.

Nu exista nici un motiv de redresare nici ca cost nici ca rezultat, asta e logic.

 

(desigur niscai artisti o sa-mi spuna ca curentul continuu este mai dulce... sau poate ca diodele de redresare se vor incalzi si vor radia o caldura mai romantica).

 

PS - ce gasisem eu nu era chinezism, era fabricat in Coreea. Documentarea am facut-o, dar nu am ajuns si sa achizitionez, ca sa va spun si experiente directe.

 

Editat de Dxxx
Link spre comentariu
Acum 3 ore, validae a spus:

Exact asta i-am explicat de l bun început, greu de crezut că rezistenţa traseelor nu va creşte în timp, ca urmare a ,,îmbătrânirii,, accelerate a stratului rezistiv.Acea vopsea conductivă mă îndoiesc că a fost creată pentru încălzire, mai degrabă pentru acoperiri conductive antielectrostatice sau pentru reparat trasee de încălzire la lunete auto....

Special ptr încălzire a fost creeata

Link spre comentariu

OK, deci ai reţea de 230V şi vrei să ai un sistem de  încălzire simplu şi sigur.De ce nu ai cumpărat câte un convector electric sau calorifer electric pentru fiecare cameră şi ai preferat improvizaţia cu panourile astea ? Convectorul electric de 2000W are propriul lui termostat, costă mai puţin decât vopseaua probabil şi are acelaşi randament.Să nu crezi că panourile tale oferă mai mult fiindcă încălzirea electrică e identică fie cu centrală electrică, fie cu calorifere electrice, fie cu convector sau aerotermă.1kW consumat de un panou radiant dă aceeaşi căldură cu 1kW consumat de un convector sau orice altă rezistenţă de aceeaşi putere....diferenţa e în buzunarul tău sau al comerciantului.După caz....

Editat de validae
litere
Link spre comentariu
Acum 3 ore, Dxxx a spus:

1. nu este de mirare ca incalzirea cu infrarosu indepartat are randament bun... aici trebuie putina documentare. Ideea este ca senzatia de caldura exista chiar daca suprafetele (pereti/podea/plafon) sunt (destul de) reci.

Suprafetele fiind reci pierderile de caldura sunt foarte mici, de unde si "minunea" cu consum de cateva ori mai mic decat alte tipuri de incalzire electrica.

 

2. daca OP s-a si documentat ar trebui INSA sa stie ca pentru asa-ceva suprafata panoului intr-o incapere cu inaltime intre 2 si 3 m este cam egala cu suprafata camerei. Adica ai o camera de 15mp, atunci totalitatea panourilor din acea camera trebuie sa fie cam 15mp...

Panoul de 1mp ori este o gluma, ori intentia nu este sa mearga in IR indepartat.

In plus temperatura optima de functionare (infrarosu indepartat) este ~30 grade NU MAI MULT de 40 grade sub nici o forma - de aia si suprafata mare a panourilor...

 

3. exista standardizat / importat in Ro / ieftin posibilitatea de achizitionare de "film" rezistiv, si toate accesoriile de instalare si conectare.

O instalatie normala are macar 2 NTC (nu termocuplu!) care fac un gen de "termostatare" grosiera, pentru a proteja de topirea rezistentelor, probabil mai ales la pornirea cu tot ansamblul rece, evident ca termistorii respectivi trebuie montati in zona rezistentei.

In afara de asta exista si termostatul normal, care sesizeaza energia mai curand decat temperatura in zona locuibila, odata ce s-a incalzit instalatia termostatul acesta va mentine sigur rezistentele la temperatura mult sub cea periculoasa, deci NTCurile nu vor avea functionalitate in regimul normal.

 

4. sunt total de acord cu ce au spus colegii despre problemele foarte probabile cu tehnologia "cu vopsea" si nu vad nici un motiv pentru a nu folosi filmul rezistiv.

Este format dintr-o folie transparenta pe care sunt depuse portiuni rezistive, oarecum ca un PCB flexibil sau ca incalzirea anti-aburire de la luneta autoturismului.

In mod normal functioneaza la 220V~ si pot fi taiate/cablate cam cum se face cu banda LED, cu cat cresti suprafata sunt mai multe rezistente in paralel si curentul va fi mai mare.

Pentru zone umede ca  baia  exista si variante la 12 sau 24V~ - ideea este ca in mod uzual montarea se face in pardoseala. Dar exista si variante de montare in pereti sau in plafon, fara limitare. Singura conditie este ca emisia radiativa sa nu fie obstruata.

 

5 Totul este in ALTERNATIV, evident.

Nu exista nici un motiv de redresare nici ca cost nici ca rezultat, asta e logic.

 

(desigur niscai artisti o sa-mi spuna ca curentul continuu este mai dulce... sau poate ca diodele de redresare se vor incalzi si vor radia o caldura mai romantica).

 

PS - ce gasisem eu nu era chinezism, era fabricat in Coreea. Documentarea am facut-o, dar nu am ajuns si sa achizitionez, ca sa va spun si experiente directe.

 

Ai dedus bine ceea ce vreau.

1. Ptr a folosi panourile in ir într-o cameră 4x4x2,6 nu se merita, sistemele in ir sunt bune ptr camere foarte mari.

2. Vreau mărirea temperaturii sa îl pot folosi ca și un radiator normal.

3. Rezistenta la rece 10°C in încăpere la pornire și la cald 22°C  din cate mi.a arătat aparatul a fost de 1,6ohm.

4. Vopseaua a fost creeata special ptr încălzire.

5. 

iY63FGSeglk 

Asta vreau sa fac.

Vopsea am găsit în Elveția de foarte buna calitate

 https://www.coating-suisse.com/produkte/elektrisch-leitfahige-beschichtung-heizlacke/

Link spre comentariu

Daca treci de 40 grade esti in zona normala de radiator, vei avea costurile pe care le spuneau colegii mai sus, adica niste costuri mari. In acest caz te poti duce pe solutii mai "traditionale" cu diverse avantaje.

 

Tine cont ca in momentul cand ai depasit 40 grade incepi sa ai si pierderi mari prin conductie directa spre suport (rigipsul propriu-zis si tot ce este in contact cu el, schelet metalic etc.) Spre exemplu un calorifer electric normal nu prea are deloc astfel de pierderi, contactul pe care il are sunt 4 roti de plastic cu conductie si capacitate termica mica...

 

Inainte de a "inventa" ceva ar fi bine sa te documentezi si sa si gandesti macar bilantul energetic, aici este destul de simplu - nimic nu se pierde si nu se castiga.

 

Tine cont ca la solutia cu film rezistiv in unele cazuri se aplica intentionat filmul fie pe o suprafata conductiva, CU INTENTIA ca suprafata respectiva sa se incalzeasca si sa emita IR (fie gresie, fie placa metalica pe pereti/plafon) dar acestea au imediat dedesubt izolatie termica, pentru a nu permite pierderi. In plus gradientul termic de la 30 grade pe suprafata emisiva este relativ mic.

Insa rigipsul nu este bun conductor termic in sensul de a deveni el insusi suprafata radianta /// dar este mult mai conductiv decat izolatia termica, deci va produce pierderi.

Tu vrei in plus sa te duci la temperaturi mult mai mari ca 30 grade...

Link spre comentariu

O să-ţi treacă probabil cheful de panouri radiante la prima iarnă mai geroasă...că până acum nu se poate spune c-a fost frig.Probabil că stai bine cu finanţele şi chiar nu-ţi pasă de banii aruncaţi pe curent, în cazul ăsta poţi să vopseşti toţi pereţii cu vopsea minune şi ceri racordare trifazică, să nu topeşti cablurile de racordare monofazică...

Legat de ce doreai, eu am arătat cum poţi mări temperatura fără să umbli la tensiune.De aici îi las pe alţii mai odihniţi....baftă la aruncat banii pe curent.

Editat de validae
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări