ionutz1971 Postat Noiembrie 21, 2020 Partajează Postat Noiembrie 21, 2020 Salut! Am si eu un UPS Coldex, model INV-S500VA si de doua zile nu mai scoate nimic pe iesire ...in rest pare ca functioneaza corect ( cu toate ca se poate vedea si din poze ca el arata incarcare 100% a acumulatorului , dar continua sa-l incarce ; se opreste din incarcare pana la urma ) ...daca ma poate ajuta si pe mine cineva cu sfaturi sa stiu pe unde sa caut defectul...vizual nu se vede nimic ars ..multumesc Link spre comentariu
spirica Postat Noiembrie 22, 2020 Partajează Postat Noiembrie 22, 2020 Acumulatorii (acumulatorul) poate ca nu mai duc in sarcina. Link spre comentariu
ionutz1971 Postat Noiembrie 22, 2020 Autor Partajează Postat Noiembrie 22, 2020 Acum 1 oră, spirica a spus: Acumulatorii (acumulatorul) poate ca nu mai duc in sarcina. Daca nu ar fi dus acumulatorul as fi avut 220 pe ieșire când e băgat în priză, dar nici așa nu am nimic Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 22, 2020 Partajează Postat Noiembrie 22, 2020 (editat) Prima dată scoţi acumulatorul sau acumulatorii, măsori tensiunea în gol, pui un bec auto sau o rezistenţă ca să consume câteva sute de miliAmperi, măsori tensiunea în sarcină.Dacă tensiunea acumulatorului în gol sau în sarcină scad mult sub 12V, trebuie schimbat.Se va verifica ulterior şi circuitul de încărcare, ce trebuie să asigure circa 1A prin acumulator şi să deconecteze încărcarea la circa 13,8V la bornele acumulatorului.Dacă acumulatorul e OK, treci la verificarea releelor.Astea se verifică în primă instanţă cu ohmmetrul, iar dacă nu se depistează defecte evidente, se măsoară rezistenţa contactelor prin metoda punţii Kelvin, sau ,,four wire resistance measurement,,. Pe scurt, se acţionează releele cu contacte NO aplicând o tensiune externă pe bobină, apoi prin contactele închise se injectează un curent de 100mA (sau1A după caz) dintr-o sursă de c.c. (vezi LM317 folosit ca sursă de curent constant) şi se măsoară tensiunea între contacte cu un miliVoltmetru (multimetru setat pe domeniul minim de tensiune continuă).Ar trebui să măsurăm la un releu cu contacte bune o rezistenţă de maximum câteva zeci de miliVolţi.Dacă totul e OK, verifici invertorul, tranzistorii mosfet când străpung, ard siguranţa de 10/20/30A (după puterea maximă de ieşire)aflată pe intrarea de 12V din baterie.De altfel arderea invertorului cauzează şi scurtcircuitarea catastrofală a acumulatorului, fiindcă siguranţele ma sus citate se ard destul de rar la UPS-uri mai vechi, din cauza scăderii capacităţii acumulatorului, care nu mai poate asigura curenţi mari de scurtcircuit.Dar arderea invertorului cauzează sigur arderea rezistorilor din porţile mosfeţilor, uzual de 10-20 Ohmi.Se înlocuie tranzistorii defecţi, se verifică invertorul.... Editat Noiembrie 22, 2020 de validae Link spre comentariu
spirica Postat Noiembrie 22, 2020 Partajează Postat Noiembrie 22, 2020 Acum 3 ore, validae a spus: Prima dată scoţi acumulatorul sau acumulatorii, măsori tensiunea în gol, pui un bec auto sau o rezistenţă ca să consume câteva sute de miliAmperi, măsori tensiunea în sarcină Vezi? Si validae tot de acumulator zice .De ce ar da drumul la tensiune pe iesirer daca el, UPS-ul, nu-ti poate garanta continuitatea alimentarii? Si inca ceva, nu ca ar avea importanta, dar de, asa se poarta: spirica1962. Succes! Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 22, 2020 Partajează Postat Noiembrie 22, 2020 (editat) Majoritatea UPS-urilor cu care am avut de-a face nici nu porneau dacă nu aveau montat un acumulator funcţional.De aia acela se testează primul, e un element critic.Fără acumulator UPS-ul e practic inutil, poate doar asigură o stabilizare a tensiunii, dar când pică reţeaua, e ca şi cum n-ar fi... E chiar aşa de greu să dai o carcasă jos şi să vezi două cabluri cu papuci auto, unul roşu (plus) şi unul negru (minus) ? Că nu poţi repara nimic doar vorbind în faţa pc-ului sau telefonului....trebuie să mai şi măsori ceva.Şi cu asta se începe la UPS-uri.... Vezi că o fi având siguranţă resetabilă şi o fi sărit de la suprasarcină, aia se află de obicei în spate şi e un buton negru ce se apasă ca un pix....ar fi noroc chior să fie asta.Poate ne pui o poză şi cu spatele drăcoveniei... Editat Noiembrie 22, 2020 de validae Link spre comentariu
ionutz1971 Postat Noiembrie 22, 2020 Autor Partajează Postat Noiembrie 22, 2020 (editat) Pe spate nu are decât fuzibila care este buna...acumulatorul este ok (l-am luat de pe mașina special sa verific că nu am altul )..UPS-ul nu este al meu , iar persoana care la schimbat folosește în continuare același acumulator care a fost și la acest UPS ..și acumulatorul meu și al persoanei respective sunt noi Editat Noiembrie 22, 2020 de ionutz1971 Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 22, 2020 Partajează Postat Noiembrie 22, 2020 Atunci trebuie verificate releele şi invertorul, pe acolo e o problemă.Poze de aproape cu placa ar ajuta... Link spre comentariu
ionutz1971 Postat Noiembrie 22, 2020 Autor Partajează Postat Noiembrie 22, 2020 Acum 17 minute, validae a spus: Atunci trebuie verificate releele şi invertorul, pe acolo e o problemă.Poze de aproape cu placa ar ajuta... Incerc sa fac mâine o poza cu placa Link spre comentariu
ionutz1971 Postat Noiembrie 27, 2020 Autor Partajează Postat Noiembrie 27, 2020 Am facut ceva masuratori si am vazut ca in gol pe priza de iesire am 220 V ...in momentul cand pun un bec scade la 8V ( pe acumulator) si 14V ( alimentat de la retea )....am verificat si releele si sunt ok Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 27, 2020 Partajează Postat Noiembrie 27, 2020 Deci să înţeleg că în modul de avarie (pe invertor) scoate 220V şi cu ştecherul în priză nu dă la ieşire tensiunea reţelei ? Link spre comentariu
ionutz1971 Postat Noiembrie 27, 2020 Autor Partajează Postat Noiembrie 27, 2020 Acum 10 minute, validae a spus: Deci să înţeleg că în modul de avarie (pe invertor) scoate 220V şi cu ştecherul în priză nu dă la ieşire tensiunea reţelei ? da , scoate 220 si pe baterie si in priza , dar in momentul in care cuplez pe iesire un bec ( 100W , dar nu are importanta ) scade la 8V Link spre comentariu
AdR!@N Postat Noiembrie 28, 2020 Partajează Postat Noiembrie 28, 2020 Am un ups de la celasi producător și am avut aproximativ același comportament la un moment dat. La mine a fost problema la transformator, secțiunea de 12V e bobinata cu aluminiu și capetele bobinajului sunt sertizate+cositorite de conductoarele groase. Sertizare este foarte slaba, iar cositorul nu adera pe aliminiu. Îmbinarea a oxidat și contactul era foarte slab, în gol aveam tensiune 220V, și cădea aproape la orice sarcina. Am curățat firele, am sertizat cu papuci pentru șurub și legătură ferma e acum prin șurub. Verifica și la tine îmbinarea dintre bobinajul de 12V și conductoarele rosu și negru ce ies din transformator. Numai bine! Adrian Link spre comentariu
AdR!@N Postat Noiembrie 30, 2020 Partajează Postat Noiembrie 30, 2020 Am discutat puțin în privat cu inițiatorul, se pare ca modelul lui de transformator din ups este puțin diferit de ce am avut eu, astfel ca recomandarea de mai sus nu se aplica întocmai. Totuși ar trebui sa măsoare tensiunile pe partea de forță în funcționare, pas cu pas, începând de la baterie pana la ieșirile trafo și chiar după relee, inclusiv pe papucii sertizati pe capetele infasurarii de 12V de la trafo. Dacă ar fi fost problema pe partea de comanda și control, nu ar fi avut nici un fel de tensiune la ieșire. Numai bine! Adrian. Link spre comentariu
t-daniel Postat Noiembrie 30, 2020 Partajează Postat Noiembrie 30, 2020 (editat) Daca nu tine 220v in sarcina nici cand functioneaza pe retea posibil contacte releu iesire defect. La funtionarea pe retea procesorul masoara tensiunea de 220v la intrarea in placa si comuta releele stabilizatorului in consecinta. Tensiunea de iesire e masurata parca la placa asta inainte de releul care decupleaza iesirea deci daca are contactele terminate procesorul nu are de unde sa stie ca la priza nu ajunge nimic. Daca era contact imperfect in sec de putere care e de 6v nu 12v nici nu incarca bateria sau o incarca intr-un timp foarte mare. PS Daca am gresit ceva i-mi cer scuze, modelul asta este foarte vechi si am reparat desrul de putine. Editat Noiembrie 30, 2020 de t-daniel Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum