Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ministrung made in China


yo9hrb

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 432
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • yo9hrb

    118

  • Ion_Bumbu

    53

  • draku

    49

  • area51

    43

Top autori în acest subiect

Imagini postate


@draku din ce am vazut la altii, concluzia era ca la strungurile mici este indicat sa folosesti cutite HSS, cele cu vidia necesitand puteti mai mari. Dar garantat ma lamuresc cand incerc.

 

@area51 ceva cunostinte de 'mini-technicus' auto-educat am, scule am si din alea cateva (dar niciodata suficiente), cat si un spatiu decent de lucru. Sper ca se pot vedea pozele. Am nevoie de cel putin un ceas comparator, iar pe viitor planuiesc si un TIG, ca de multe ori e greu sa sudez fineturi cu SMAW.

 

Sunt convins ca pe masura ce voi incepe sa invart metalu', vor aparea si intrebari si nevoi specifice, asa ca incerc sa nu iau potcoavele inaintea calului. Sanatate! 

 

 

 

https://ibb.co/gmhp2cC
https://ibb.co/pJk2dsf
https://ibb.co/023Pc8k
https://ibb.co/mDQ4cMk

Link spre comentariu

Pe strungurile de masa gen 100Kg merg bine cutitele HSS ascutite brici.

N-am incercat insa se pare ca cele Widia pentru aluminiu merg bine si pe otel la astea mici.

Pentru finisaje "oglinda" insa trebuie adus materialul spre zona de topire incit aschia sa iasa albastra.

Pentru asta insa trebuie ceva mai mare si rigid, motor peste 750W macar.

 

Link spre comentariu
10 hours ago, Ion_Bumbu said:

Pe strungurile de masa gen 100Kg merg bine cutitele HSS ascutite brici.

N-am incercat insa se pare ca cele Widia pentru aluminiu merg bine si pe otel la astea mici.

Pentru finisaje "oglinda" insa trebuie adus materialul spre zona de topire incit aschia sa iasa albastra.

Pentru asta insa trebuie ceva mai mare si rigid, motor peste 750W macar.

 

 

Asa am citit si eu despre cutitele HSS vs vidia / carbura metalica.

 

Finisajul oglinda (aproape) este obtinut din combinatie de feed rate / viteza / cutit. Finisaj oglinda nu am putut obtine nici la CNC de 100,000 euro cu capete de frezare de 7-800 euro.  

 

La aluminiu nu vei observa discolorare bazata pe temperatura, ca nu apare la aluminiu. Nici la otel nu apare daca ai si sistem de racire activ, dar astea sunt alte discutii.

Link spre comentariu

@GoodKat Ordine si curatenie! Atelierul promite!

 

@Ion_Bumbu Am vazut pe youtube un film in care autorul dorea sa scoata o cota de rulment pe un ax. Lua span albastru si visiniu intr-o veselie. Filmul s-a incheiat cu prezentarea suprafetei rezultate. Nu a mai aratat proba cu rulmentul pentru ca dupa ce fierul s-a racit, rulmentul juca ca lingurita in cana, zic!

 

 

Link spre comentariu
15 minutes ago, area51 said:

@GoodKat Ordine si curatenie! Atelierul promite!

 

@Ion_Bumbu Am vazut pe youtube un film in care autorul dorea sa scoata o cota de rulment pe un ax. Lua span albastru si visiniu intr-o veselie. Filmul s-a incheiat cu prezentarea suprafetei rezultate. Nu a mai aratat proba cu rulmentul pentru ca dupa ce fierul s-a racit, rulmentul juca ca lingurita in cana, zic!

 

 


Multam! Intr-adevar, am un fix cu ordinea. Imi place ca totul sa fie curat si ordonat, astfel incat stiu ce si unde se afla si daca ma ridici la 4 dimineata din pat dupa o betie crunta. Nu ma asteptam sa progresez atat in cativa ani, de cand am microbul asta de a face totul singur, avand in vedere ca totul a pornit de la o simpla joaca.

 

De unde nu aveam nici o trusa de tubulare, acum am dinamometrice, chei de impact si alte treburi, pe care le consider necesare intr-o gospodarie. Totul a plecat de la 'a nu mai da bani' cuiva sa isi bata joc de bunurile mele (mecanici moto in principiu) iar de aici, am evoluat la 'imi fac singur orice'. 

Bancul de lucru cat si standul de bormasina de banc sunt facute in aproximativ 3 zile de munca (doar ca am intins eu lucrarea pe o perioada mai lunga, cand am avut chef si timp). Initial am vrut sa imi cumpar un banc de lucru, dar nu am gasit nimic pe placul meu, iar ce era pe placul meu costa foarte mult. Asa ca am facut ceva care sa imi satisfaca nevoile la bani mult mai putini. 

Legat de strung, nu aveam o problema sa platesc pe cineva sa imi faca, doar ca fie nu ma puteam exprima eu suficient de bine incat sa inteleaga respectivul ce vreau, chiar daca ofeream o schita, fie nu aveam timp eu sa umblu, fie nu avea timp el sa faca. Toate astea se traduceau in frustrare, timp si bani pierduti. 

 

Consider ca am o scuza suficient de buna incat sa imi achizitionez o jucarie din asta. :57

Link spre comentariu

Nu sunt specialist, dar din cate am retinut eu, placutele amovibile, in functie de tipul lor, de materialul prelucrat, necesita un anumit avans de aschiere ca sa isi faca treaba conform datelor de catalog. Si ceva turatii mei ridicate.

In practica insa, in regim hobby, functioneaza destul de bine cam cu toate materialele si avansurile. Cand nu merg cum trebuie, se observa.

Iar la pretul setului aluia, eu zic ca merita incercat.

Cutitele HSS sunt bune pentru ca le poti face orice forma ai nevoie, fara sa astepti livrarea unei placute de o anumita forma si dimensiune.

Partea proasta e ca vei avea nevoie de un polizor ca lumea, nu porcariile de 200 W ce se vand pe toate drumurile.

Si de blancuri HSS, evident. Astea se gasesc relativ ieftin prin targ sau prin Obor.

Plus ca trebuie sa inveti sa formezi un cutit, cu toate unghiurile necesare, si asta ia ceva timp.

Placutele amovibile sunt gata formate, iar impreuna cu suportul lor se aseaza in portcutit fix la unghiurile necesare.

 

Link spre comentariu
Acum 13 ore, Ion_Bumbu a spus:

Pentru finisaje "oglinda" insa trebuie adus materialul spre zona de topire incit aschia sa iasa albastra.

Se numeste albastru de revenire.

Metoda culorilor de revenire este o metodă aproximativă care se bazează pe corespondenţa care există între culoarea peliculei de oxizi formată pe suprafaţa aşchiei şi temperatura acesteia.

Codul culorilor (la prelucrarea oţelului carbon) este următorul:

- galben pai - 200°C;

- purpuriu - 270°C;

- albastru deschis - 320°C;

- albastru cenuşiu - 350°C;

Se evita topitra materialului pt ca se depune pe muchia cutitului si incepe sa rupa sau sa zgarie.

Link spre comentariu

@GoodKat Intr-adevar ordinea si curatenia la locul de munca rezolva o buna parte din lucrare.

Cand cautam diverse informatii despre freze am gasit in manualul de utilizare al frezei OPTIMUM BF20 Vario
(BF20 L Vario) la pagina 10, urmatoarea atentionare:

 

jeg.jpg

 

Cand ajungi intr-un atelier in care dezordinea este omniprezenta, spanul este peste tot, totul este unsuros si mai vezi ca meseriasul are hainele pline de pete, rupt in fund, cu mansetele tocite si din care curg tot felul de ate, te intrebi daca mai trebuie sa dai si ceva bani acolo.

La inceput chiar daca vei face/reface o piesa si de trei ori satisfactia va fi imensa.

(La capitolul dotari pe langa subler, comparator mai trebuie si un micrometru)

 

Dintr-o postare mai veche: "pe viitor planuiesc si un TIG"

Tig-ul presupune Argon sau Corgon si cam greu de gasit in Bucuresti. Butelii se gasesc de cumparat dar umlerea este dificila sau imposibila.

 

@draku Placutele de vidia aduc un confort indiscutabil dar ca orce scula nu detin adevarul absolut.

Eu am cumparat odata cu strungul si cateva cutite cu placute. Schimb sau intorc pastila in minimum de timp. Dar ca o chestie personala tot HSS-ul ma atrage cel mai mult, poate si din cauza ca strungul meu, CQ9318, nu face treaba prea buna cu pastilele astea. Avand inaintea de cumpararea strungului, un polizor cu o piatra vidia (disc care polizeaza si carburile de wolfram) am trecut foarte usor la "fabricarea" cutitelor HSS. Oricum un polizor isi arata utilitatea intr-un atelier si nu poate fi ocolit.

Editat de area51
Link spre comentariu
9 minutes ago, area51 said:

@GoodKat Intr-adevar ordinea si curatenia la locul de munca rezolva o buna parte din lucrare.

Cand cautam diverse informatii despre freze am gasit in manualul de utilizare al frezei OPTIMUM BF20 Vario
(BF20 L Vario) la pagina 10, urmatoarea atentionare:

 

jeg.jpg

 

Cand ajungi intr-un atelier in care dezordinea este omniprezenta, spanul este peste tot, totul este unsuros si mai vezi ca meseriasul are hainele pline de pete, rupt in fund, cu mansetele tocite si din care curg tot felul de ate, te intrebi daca mai trebuie sa dai si ceva bani acolo.

La inceput chiar daca vei face/reface o piesa si de trei ori satisfactia va fi imensa.

(La capitolul dotari pe langa subler, comparator mai trebuie si un micrometru)

 

Dintr-o postare mai veche: "pe viitor planuiesc si un TIG"

Tig-ul presupune Argon sau Corgon si cam greu de gasit in Bucuresti. Butelii se gasesc de cumparat dar umlerea este dificila sau imposibila.

 

@draku Placutele de vidia aduc un confort indiscutabil dar ca orce scula nu detin adevarul absolut.

Eu am cumparat odata cu strungul si cateva cutite cu placute. Schimb sau intorc pastila in minimum de timp. Dar ca o chestie personala tot HSS-ul ma atrage cel mai mult, poate si din cauza ca strungul meu, CQ9318, nu face treaba prea buna cu pastilele astea. Avand inaintea de cumpararea strungului, un polizor cu o piatra vidia (disc care polizeaza si carburile de wolfram) am trecut foarte usor la "fabricarea" cutitelor HSS. Oricum un polizor isi arata utilitatea intr-un atelier si nu poate fi ocolit.


Sa stii ca este foarte adevarat! Prima oara cand intru intr-un atelier, ma uit sa vad cat de curat este si cat de ordonate sunt sculele. Nu sunt figuri astea. Daca meseriasul nu are grija de sculele lui, clar nu va avea grija nici de bunul tau, oricare ar fi el, fapt care mi-a fost dovedit in timp de mai multe ori. Dintre toti meseriasii pe la care am calcat, unul singur mi-a intrecut asteptarile de fiecare data cand era vorba de calitatea executiei, dar din pacate nu prea are timp, fiind prins cu propriile sale proiecte.

Ah, si mai am o 'tehnica' de evaluare a atelierului pe care am folosit-o cu succes si mi-a confirmat banuiala. De obicei eu nu ma duceam pentru o singura lucrare la un atelier...ajungeam sa ma duc cu zeci de lucrari si sa recomand si cunoscutilor. Prima lucrare cu care ma duceam era una ieftina si neimportanta. Daca meseriasul isi dadea interesul, chiar daca nu erau bani multi la mijloc, veneam si cu restul lucrarilor. Daca dadea rateu la capitolul asta, insemna ca nu il interesa atat de mult sa faca treaba buna cat 'hai mai repede sa vina banul.' Castiga pe termen scurt, dar pierdea pe termen lung. 

Referitor la aparatul de sudura TIG, sunt constient de treaba asta, cunosc cat de cat neajunsurile. Procurarea de gaz nu ar fi o problema, intrucat teoretic as avea la cine sa apelez sa ma indrume. Finantele sunt o problema mai mare, intrucat un aparat bun, chiar si la nivel de hobby, depaseste 1000 de euro lejer. Dar fiecare scula la timpul ei, momentan m-am lovit mai des de nevoia de strunjire decat de cea de sudura.

Sudura pe fier, otel, otel-inox o fac cu invertorul de la Telwin fara probleme. Da, nu este asa de curata si asa de precisa precum este sudura TIG, dar 'imi fac treaba' cum s-ar zice.

Link spre comentariu

Printre sudorii cu experienta circula zicala: "Cu un aparat de sudura bun (si implicit scump) sudeaza bine si un incepator. Privind asa lucrurile iti dau dreptate cu TIG-ul care costa 1000+ €. Dar daca am de facut o sudura TIG pe luna care inseamna 1000 euro aparatul, plus chinul cu butelia de argon, aleg intre a merge la un sudor profesionist sau dau doua gauri si leg cu o sarma.

Aici un sfat competent ti-l pot da cei care se ocupa de mult timp cu sudura si au vazut multe la viata lor. 

Cand ai timp liber intra pe topicurile de sudura si ai sa-i gasesti. Eu nu vreau sa dau nume ca nu ma pricep deloc la sudura si risc sa calc in strachini!!!!!!! Sunt membrii care cunosc si cu sudura si cu electronica, este combinatia perfecta.

Link spre comentariu

La WIG doar Argon, amestecurile sint pentru lucrari mai speciale, Ar+He fiind mai cunoscute la sudura Al in Dc.

Este cel mai pretentios mod de sudura dar si rezultatele sint pe masura, problema este invatarea si apoi exercitiul.

In multe cazuri MIG-ul poate suplini WIG-ul.

Despre albastru de revenire...o fi cum spuneti insa temperaturile de revenire sint de diverse valori, 200C ese ceva clasic la o calire facuta la ochi...

Daca veti cauta precis gasiti "harta temperaturilor" am pus-o de citeva ori pe forum.

Oglinda, acuma depinde de la ce-i zice fiecare oglinda, la mine aici este "oglinda" :

Bineinteles depinde de material calitata suprafetei.

Un utilaj mare prelucreaza mai fin materialul decit un chinezesc, probabil se dorea alta oglinda...

 

 

Link spre comentariu
5 hours ago, area51 said:

Printre sudorii cu experienta circula zicala: "Cu un aparat de sudura bun (si implicit scump) sudeaza bine si un incepator. Privind asa lucrurile iti dau dreptate cu TIG-ul care costa 1000+ €. Dar daca am de facut o sudura TIG pe luna care inseamna 1000 euro aparatul, plus chinul cu butelia de argon, aleg intre a merge la un sudor profesionist sau dau doua gauri si leg cu o sarma.

Aici un sfat competent ti-l pot da cei care se ocupa de mult timp cu sudura si au vazut multe la viata lor. 

Cand ai timp liber intra pe topicurile de sudura si ai sa-i gasesti. Eu nu vreau sa dau nume ca nu ma pricep deloc la sudura si risc sa calc in strachini!!!!!!! Sunt membrii care cunosc si cu sudura si cu electronica, este combinatia perfecta.


Intr-adevar, iar pe langa asta eu am un fix cu sculele care sa fie de o calitate cel putin decenta. Problema sta in felul urmator: daca acea sudura costa 20-50-100 de lei este o treaba. Dar daca fac o sudura pe luna care costa 3-400 lei, intr-un an acopar costul de achizitie.

Uite un exemplu de reparatie pe care am facut-o cu invertorul cu electrod de inox, dar ar fi fost mult mai usor cu un TIG deoarece tabla capacului de la evacuare este foarte subtire. In ultima poza se vede ca si cum ar fi groasa, dar de fapt aia este bavura de la raschetat pe asfalt. Cred ca are 0.8 mm.


175056127_WhatsAppImage2022-01-11at22_24_51.thumb.jpeg.0b0557d384f7e039f23d70f9db732d20.jpeg1452603686_WhatsAppImage2022-01-11at22_24.51(1).thumb.jpeg.9a9eb23671b1faf34d503866d85d3714.jpeg121966001_WhatsAppImage2022-01-11at22_26_17.thumb.jpeg.b76082b6d818e6e1b329ae68b720f495.jpeg

Editat de GoodKat
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări