validae Postat Februarie 25, 2021 Partajează Postat Februarie 25, 2021 Cred că nu merită replicată aceeaşi schemă, fiindcă se vede că nu e fiabilă.E imposibil să nu se găsească un variator bine conceput şi bine făcut. Link spre comentariu
myshyk Postat Februarie 25, 2021 Partajează Postat Februarie 25, 2021 Ca varianta, poti folosi un regulator de bormasina/flex, care alimenteaza primarul unui transformator/redresor, alimentarea strungului facand-o din secundar. Care e plaja/intervalul de tensiuni aplicate motorului? Link spre comentariu
amudsen Postat Februarie 25, 2021 Partajează Postat Februarie 25, 2021 (editat) Variatorul trebuie sa asigure o turatie constanta in sarcina, asta o poti face de exemplu la un motor masina de spalat cu tahogenerator. Montajul pentru asa ceva (buna) este una chiar vanzari, daca ai nevoie de schema, o trimit. Am incercat si eu diverse variante pentru 220v cu U2010, tiristor, triac, tehnium, aspirator... dar toate nu asigurau turatia constanta. L.E. Am gasit si site-ul cu tot ce trebuie, cablaj, piese, etc. https://zisoft.de/elektronik/drehzahlregelung Editat Februarie 25, 2021 de amudsen completare Link spre comentariu
ndc74 Postat Februarie 25, 2021 Partajează Postat Februarie 25, 2021 La chinezul meu, ceva mai mare ca asta se incingea motorul de cc de nu putei sa_l atingi. Dupa o ora de folosire fumega. Dupa un timp a picat si partea electronica. N-am mai stat pe ganduri si l-am inlocuit cu un asincron+vfd. Am rezolvat toate problemele. Link spre comentariu
yo9hrb Postat Martie 6, 2021 Autor Partajează Postat Martie 6, 2021 A inviat. Defectul a fost banal, una din diodele de putere. Curios este faptul ca la masuratoarea initiala arata bine. Am descoperit, intr-adevar, defectul, in momentul in care am folosit o siguranta "calibrata" cam mare, si in momentul ala a pocnit dioda vizibil. A iesit fumul din ea. Link spre comentariu
Gagarin Postat Martie 9, 2021 Partajează Postat Martie 9, 2021 Eu la strungul meu folosesc deja de ceva vreme solutia propusa de Amudsen mai sus. Motor de masina de spalat cu senzor tahometric si regulator cu TDA1085. E o varianta excelenta, turatua ramane practic constanta si cand lucrez la 0,2 - 0,3 adancime de strunjire (fier moale sau bronz). Link spre comentariu
yo9hrb Postat Martie 9, 2021 Autor Partajează Postat Martie 9, 2021 Deocamdata, cat merge asa, nu-i schimb motorul. Nu am probleme cu turatia, mai ales ca i-am schimbat si cureaua. Avand in vedere si postarea anterioara a userului @ndc74, i-am pus si un termometru pe motor. Asa, de curiozitate. Nu a sarit de 40 de grade, dupa vreo doua ore de lucru. Ce-i drept, in aluminiu. Link spre comentariu
ndc74 Postat Martie 10, 2021 Partajează Postat Martie 10, 2021 Am impresia ca la chinezariile astea e si dupa noroc. Poti nimeri unul ok, sau unul cu probleme. Nu cred ca sunt 2 strunguri la fel. Si eu tot in aluminiu am patit, dar e adevarat ca de diametru mai mare (undeva la 70mm). Link spre comentariu
ecu Postat Martie 11, 2021 Partajează Postat Martie 11, 2021 (editat) La 09.03.2021 la 20:50, yo9hrb a spus: Deocamdata, cat merge asa, nu-i schimb motorul. Nu am probleme cu turatia, mai ales ca i-am schimbat si cureaua. Avand in vedere si postarea anterioara a userului @ndc74, i-am pus si un termometru pe motor. Asa, de curiozitate. Nu a sarit de 40 de grade, dupa vreo doua ore de lucru. Ce-i drept, in aluminiu. ce model de curea se potriveste la strungul dvs? am si eu unul identic si zic sa ma pregatesc cu una de rezerva Editat Martie 11, 2021 de ecu Link spre comentariu
yo9hrb Postat Martie 11, 2021 Autor Partajează Postat Martie 11, 2021 Lungimea de 420mm, 90 de dinti. Cele care au schimbator high/low au curea de 330mm, 70 de dinti. Mi-am mai comandat vreo 3, sa fie, asa. Nici pe cea veche n-am aruncat-o, inca mai merge, chiar daca a inceput sa piarda dinti. Link spre comentariu
ecu Postat Martie 11, 2021 Partajează Postat Martie 11, 2021 merci ,o sa comand si eu vreo 2 Link spre comentariu
yo9hrb Postat Martie 15, 2021 Autor Partajează Postat Martie 15, 2021 M-am apucat sa fac o roata pentru curea trapezoidala, din aluminiu. Diametrul exterior 90mm. Flancurile le-am facut cu cutitul de debitat (2mm latime). Dupa al doilea flanc, motorul avea 72 de grade. L-am cam chinuit, saracul, am mers 14mm in adancime. Foarte incet. Dar, macar mi-am facut treaba. Dupa ce se raceste, definitivez si canalul de curea. Este bun, totusi, un termometru montat pe motor. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 15, 2021 Partajează Postat Martie 15, 2021 E bun un alt motor... :( Link spre comentariu
yo9hrb Postat Martie 15, 2021 Autor Partajează Postat Martie 15, 2021 Nu fabric foarte multe roti de curea La utilizare normala nu trece de 40...45 de grade. Acu' ce sa zic.... 550W, taiere pe latime de 2mm, atata poate. Link spre comentariu
Gagarin Postat Martie 16, 2021 Partajează Postat Martie 16, 2021 La strungurile acestea mai mici, cum e si al meu, cu motor de masina de spalat, normal ca se incalzeste cand e sarcina mai mare. Daca si era aluminiu din ala moale, de ai impresia ca se lipeste de cutit, trage mai greu... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum