Ion_Bumbu Postat Ianuarie 8, 2021 Partajează Postat Ianuarie 8, 2021 (editat) Acum 3 ore, draku a spus: Intrebare pentru edificare: In ce sens merge mai bine? Putere mare -> span mai mare -> functionare mai buna a placutei? La ce turatie si viteza de avans?, acolo este problema, unu mic nu poate taia in ritmul necesar incit sa apara inmuierea materialului la taiere. Surprinzator la aceeasi turatie adincime si o viteza de avans obtii o finisare, marind de 4 ori avansul...obtii oglinda. Explicatia este simpla, incalzirea matrialului il face mai usor de taiat, totul este sa reziste placuta. In mod normal daca spanul iasa albastru la carbura ati atins setarile optime de taiere, al HSS cel mult galben trebuie sa fie altfel se arde cutitul. Acum 1 oră, yo9hrb a spus: Mai nasol e daca trebuie sa-l cobori. Bailagare sub papusa fixa sau sabaruita cea mobila. Editat Ianuarie 8, 2021 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
draku Postat Ianuarie 8, 2021 Partajează Postat Ianuarie 8, 2021 multumesc pentru explicatie Link spre comentariu
area51 Postat Ianuarie 8, 2021 Partajează Postat Ianuarie 8, 2021 (editat) Acum 6 ore, draku a spus: @area51: ce dimensiuni are capul port-scule al dispozitivului? Laturile le aproximam la 62 mm, inaltimea 38 mm. Cele doua orificii care dau elasticitatea au diametrul de 10 mm. Orificiul central prin care trece prezonul din sania longitudinala are diametrul tot de 10 mm. Cele doua suruburi de pe laturi sunt M8 cu lungimea de 24.5 mm, cap imbus pentru cheie de 6 mm. Port-scula am realizat-o din bara patrata de otel cu sectiunea de 25x25 mm si lungimea de 60 mm. Uite o poza din timpul prelucrarilor la 3 port-scule pe care le-am facut la indemnul colegilor de forum, dupa ce am luat freza: https://i.postimg.cc/yxr24G4C/P4193161.jpg Editat Ianuarie 8, 2021 de area51 adaugare Link spre comentariu
draku Postat Ianuarie 8, 2021 Partajează Postat Ianuarie 8, 2021 (editat) interesant nu reuseam sa imi dau seama de dimensiuni, in foto de pe site nu este mare, dar cred ca este suficient de rigid pentru ce trebuie sa faca spre deosebire de cel de aluminiu, cu piston, care are cam 40mm pe latura.. imi pare un pic mai incomod la schimbat sculele decat cele cu maneta, dar cred ca este mult mai bine decat cu port-cutitul universal cu ce masina ai facut port-sculele? Editat Ianuarie 8, 2021 de draku Link spre comentariu
area51 Postat Ianuarie 8, 2021 Partajează Postat Ianuarie 8, 2021 In 2014 am luat freza: https://www.paulimot.de/fraesmaschinen/f207-v A costat echivalentul a 1400 € (era oferta, pretul normal era de 1500 €). Initial am vrut sa cumpar freza SIEG SX2.7 HiTorque Mill - Belt Drive with Brushless Motor de la arceurotrade din Anglia. Norocul meu a fost ca nu au vrut sa livreze pe continent freza SIEG si atunci am luat freza din Germania cu lungimea mesei de 700 mm, motor trifazat nemtesc si convertizorul de frecventa facut de austrieci. Este facuta tot in china dar productia sub brandul Paulimot este supravegheata de niste nemti. Sunt foarte multumit de ea! Link spre comentariu
ecu Postat Ianuarie 9, 2021 Partajează Postat Ianuarie 9, 2021 Acum 9 ore, yo9hrb a spus: Mai nasol e daca trebuie sa-l cobori. exact ce trebuie sa fac eu:((( Link spre comentariu
yo9hrb Postat Ianuarie 9, 2021 Autor Partajează Postat Ianuarie 9, 2021 (editat) In acest caz cred ca mai usor e sa ridici papusa fixa cu bailagare, asa cum zicea @Ion_Bumbu. Mi se pare o metoda mai putin "distructiva". Cam cat este diferenta? Editat Ianuarie 9, 2021 de yo9hrb Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Ianuarie 9, 2021 Partajează Postat Ianuarie 9, 2021 Daca recurgeti la bailagare si doar atat.rigiditatea utilajului va avea mult de suferit.Alinierea la nivel se face prin razuirea suprafetelor de asezare,cu numarul aferent de pete pe inch patrat...........app,verificati asezarea papusii fixe pe batiu,sa nu aveti surprize acolo. Link spre comentariu
vasilemet Postat Ianuarie 9, 2021 Partajează Postat Ianuarie 9, 2021 @ alex.cselenyi, corect ce spui NUMAI daca este vb de cel mult 0,1 mm Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Ianuarie 9, 2021 Partajează Postat Ianuarie 9, 2021 Prima data se verifica geometria masinii.In functie de abaterile constatate,se decide modalitatea de remediere.Daca diferenta este prea mare,prima data se frezeaza,raboteaza,rectifica............si app de razuit.Poti lasa un adaos de 0,2-0,3 mm pt. razuire. Link spre comentariu
ecu Postat Ianuarie 9, 2021 Partajează Postat Ianuarie 9, 2021 Acum 2 ore, yo9hrb a spus: In acest caz cred ca mai usor e sa ridici papusa fixa cu bailagare, asa cum zicea @Ion_Bumbu. Mi se pare o metoda mai putin "distructiva". Cam cat este diferenta? momentan nu stiu, se vede la ochi momentan nu am comparator , am vazut si ceva tutoriale pe youtube merci pt raspuns Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 9, 2021 Partajează Postat Ianuarie 9, 2021 Mai exista o pasta epoxi cu particule metalice care se pune pe suprafata ramasa libera dupa ce se stabileste inaltimea definitiva cu bailagarele. Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Ianuarie 9, 2021 Partajează Postat Ianuarie 9, 2021 Nu mi-o luati in nume de rau,dar solutia cu bailagare este din colectia "lasa ca merge si asa".Si fix asa va fi si rezultatul. Link spre comentariu
vasilemet Postat Ianuarie 9, 2021 Partajează Postat Ianuarie 9, 2021 @ alex.cselenyi, Cine DRQ a sabaruit 0,1 mmm, sun curios Am aprox 50 ani de -meserie- Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Ianuarie 9, 2021 Partajează Postat Ianuarie 9, 2021 Daca rabotezi sau frezezi o suprafata,cat lasi adaos pt. pasuire?Mai ramane dilema preciziei prelucrarii,tensionarea piesei...........sau punem bailagare? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum