Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Solve if you are genius (sau: Salve if you are genious 2-2x3+3 - 95% fail). LinkedIn beats Facebook


Postări Recomandate

Acum 5 ore, franzm a spus:

Nu-mi aduc aminte de ceva cu numele asta. Va referiti la ceva din analiza combinatorie? Ca asta s-a facut. Sau din siruri si serii?

Ma refer la ce se studiaza acum in gimnaziu. Chiar asa ii zice: suma lui Gauss. Analiza combinatorie se facea in clasa a 11-a. Permutari, aranjamente, combinari. Iar siruri si serii nu mai tin minte exact cand se faceau. Eu le-am servit prin facultate; alaturi de serii Taylor, serii rapid convergente, spatii Hilbert, Banach, problema Cauchy, calcul integral si diferential, divergenta, rotor, Laplacian si altele de care nu imi amintesc pe moment.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 106
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Trebuie să fie cretini de-a dreptul să nu poată citi un cadran analogic.....e genul de şcoală care te tâmpeşte, nu te pregăteşte de viaţă.Adevărul e că îmi povestea văru-meu acum mulţi ani, era elev la şcoala de fotbal U Craiova şi au fost invitaţi de o echipă franceză la ei, ca un schimb cultural. Francezii i-au dus la cofetării de fiţe şi la un restaurant cu sushi (unde românaşii noştrii au strâmbat din nas).Când au plătit francezii consumaţia, ai noştri au rămas uimiţi cum francezii calculau adunări simple pe telefonul mobil, în timp ce ei deja adunaseră mintal.I-au impresionat realmente cu asta pe francezi, fiindcă fotbaliştii nu sunt cunoscuţi ca mari gânditori de obicei, dar nici aşa de bătuţi în cap nu erau ai noştri....

Editat de validae
Link spre comentariu

@puriu: Multumesc. Acum am inteles la ce se refera treaba cu interzicerea.

 

Probabil ca trecerea de la analog la digital cred este o chestiune fireasca.

Va dau un exemplu. Imi este mult mai usor sa determin dimesiunea unei piese cu un subler digital decat cu un micrometru clasic, tip potcoava.

Iarasi, daca vreau sa cronometrez o fenomen in timp, imi este mult mai comod sa folosesc un cronometru digital, decat unul analogic, mecanic, cu multe cadrane, unde trebuie adunate minutele, secundele si zecile de secunde (cum e la un cronometru cu ratrapanta).

 

Iar ce a spus @validae mai sus ca sunt indivizi care nu pot citi un cadran analogic, un exemplu clasic este folosirea unei rigle de calcul. Cati indivizi mai folosesc acum asa ceva? Eu am incercat sa folosesc o rigla de calcul mai mult din curiozitate, desi rezultate la calculul logaritmilor sau a functiilor trigonometrice se obtin instant cu un calculator de buzunar (acum integrat in telefon).

 

In ceea ce priveste ceasul, eu ma orientez mai usor dupa unul analogic, desi cred ca o chestiune de obisnuinta.

Aveam salvat undeva o pagina web ce nu mai exista pe site-ul unui doctor Ozdoba. Explica foarte interesant diferenta intre folosirea ceasului analogic sau digital. Daca o gasesc o voi adauga aici.

 

 

Link spre comentariu

Ce să zic.....al naibii efort poate să facă un copil ca să afle cât timp i-a rămas dacă să zicem, e ora 9.30 şi examenul lui se încheie la 10.00

După logica de acum a englezilor (Newton se răsuceşte probabil în mormânt cu turaţie maximă) nu mai trebuie să înveţi copiii să mai scrie de mână, că de aia sunt dom,le tablete şi E-Bookuri, nu ? Că e prea mult efort intelectual pentru săracii tehnoidiotizaţi să ţină un pix şi să scrie pe o hârtie.Pe ăştia dacă îi prinde un dezastru natural şi le pică internetul şi curentul electric, mor de foame şi de sete, că nu ştiu să se descurce fără.....îl înţeleg perfect pe Bear Grills cu emisiunile lui de supravieţuire în sălbăticie.

 

Link spre comentariu

Matematica se invata si pentru ca dezvolta gandirea logica. O problema complexa se rezolva prin descompunerea ei in operatiuni cat mai elementare care se rezolva intr-o succesiune logica. Cine nu a facut matematica, la modul de a intelege logic rezolvarea unor probleme (deci nu cei care memoreaza), va avea dificultati in a alege profesii care necesita gandire logica ... de exemplu programatori. Pot confirma prin faptul ca lucrez in invatamantul universitar, sunt studenti buni la programare (si care au terminat licee cu profil teoretic, uman, nu numai tehnice) si studentii care nu sunt buni la programare (chiar daca au terminat licee tehnice) .... nu conteaza limbajul de programare, daca le furnizez schema logica de rezolvare in 5-10 minute toti scriu programul (deci nu e o problema de necunoastere a limbajului de programare). Dupa ce i-am tot intrebat, in decursul mai multor ani, concluzia a fost ca cei care au facut matematica si au invatat (nu memorat) cum se rezolva ecuatii si sisteme se descurca mult mai usor la toate aspectele care necesita gandire logica (inclusiv organizare, desfasurare lucrari practice, ....). Nu trebuie sa fi facut matematica la nivel inalt, si cei care sunt sub nivel mediu ...dar daca au invatat si nu memorat ... au o logica mult mai buna fata de unii care au avut note foarte bune la matematica dar s-au bazat foarte mult pe memorare.

Deci nu o sa-i ajute formulele matematice pe majoritatea ....dar modul de gandire pe care l-au creat o sa-i ajute toata viata.

Credeti ca memorarea poeziilor o sa-i ajute in mod deosebit la exprimare ? Destul de putin la exprimare ... dar mult mai mult la dezvoltarea capacitatii de memorare ...si similar sunt si alte materii, care fiecare, in felul ei, ajuta la dezvoltarea unor aptitudini si capacitati diferite din creier (inclusiv muzica, desenul, fiecare "acceseaza" o anumita portiune din creier, cu speranta ca poate modifica ceva  in bine acolo). Unii, care au si talent, vor excela la unele din aceste materii ... dar de ajutat, cred, ca-i ajuta pe toti, nu informatia (care poate fi uitata) ci modul de dezvoltare si "organizare" a creierului!

Problema nu cred ca sunt materiile ...ci cantitatea de informatii care le este "servita", in ultima vreme fiind (dupa parerea mea) o cantitate mult prera mare de informatii oferita, mult prea devreme (in clasa 1 au ecuatii cu o necunoscuta ? ...rezolvata prin metode grafice sau cu segmente ? ). Cred ca se realizeaza o "supraincarcare" cu informatii, mult prea devreme, fara a fi cunoscute rezultatele (adica fara studii si cercetari care sa poata demonstra ca ar indicat asa ceva). 

 

Editat de sebip
Link spre comentariu

sebip,
"Cred ca se realizeaza o "supraincarcare" cu informatii, mult prea devreme, fara a fi cunoscute rezultatele".
Cine poate sa primeasca informatia fara sa se "supraincarce" , merge mai departe cu invatatul, cu descoperirea frumosului univers inconjurator.
Cine nu, merge la spat santuri sau cules sparanghel.

Link spre comentariu
Acum 12 minute, Liviu.Mihaiu a spus:

Cine nu, merge la spat santuri sau cules sparanghel.

@sebip a spus bine ca e prea devreme cu ecuatii cu o necunoscuta in clasa 1-a.

Am mentionat si eu ca acum in gimnaziu se face seria lui Gauss.

 

Sistemul de invatamant trebuie sa se adapteze la perioada prezenta, nu sa fie anacronic. Daca va continua sa "supraincarce" materiile, rezultatul va fi cat mai multi sapatori sau culegatori de sparanghel.

Link spre comentariu

Păi eu vă spun că cea mai mare nevoie e tocmai de oameni subcalificaţi, uitaţi-vă la englezi, nemţi, spanioli...cine le mai face muncile agricole ??? Ca să nu mai spun că pe la noi, există agricultori care plătesc minim 100 Lei/zi şi transportul plus masa asigurate ca să-şi adune produsele de pe câmp, dar beţivanii locali zac prin cârciumi susţinuţi de ,,ajutoare sociale,, (plătite tot de cei ce muncesc), în loc să se ducă la muncă.....nu mai zic de majoritatea ţiganilor, care au ,,frezoane,, când dau de muncă.Ăstora poţi să le predai doar alfabetul şi cele patru operaţii de bază, că în rest nu rămân cu nimic şi nici nu le va trebui, decât să-şi numere banii şi copiii...

Link spre comentariu

Nici cu invatamantul asta pe intelesul oricui nu cred ca este bine.
D-aia am ajuns sa-ti trebuiasca 3Ghz procesor si 8Gb de memorie ca sa poti deschide o pagina web.
Tot felul de "programatori" au aparut pe piata. Multi dintre ei, sapat santuri sau cules sparanghel aveau scris pe frunte.
Dar i-a ajutat sistemul de invatamant. "Numa' sa spui ce vrei ca noi te facem". Si buletin neexpirat sa ai prin buzunar.

Link spre comentariu
Acum 3 ore, norad a spus:

Probabil ca trecerea de la analog la digital cred este o chestiune fireasca.

Societatea progreseaza. In unele parti ale Lumii mai rapid, in altele mai incet, dar progreseaza.

La scoala primara am avut penar cu "numaratoare" dar nu am folosit-o niciodata. Am invatat direct metoda algoritmica. Cind am fost la Chisinau, in 90 si ceva, si in piata si la magazinul universal se folosea "numaratoarea". Cred ca acum nu se mai foloseste decit in Rusia profunda.

Un prieten, Gheorghe de la Mihaita Dolj se amuza cind isi aducea aminte de un oltean care, in piata din Craiova, striga la un ortac: "Marine, vin' sa vezi pe dracu' - ceas fara limbi!". Au trecut 45 de ani de atunci si acum "ceasul fara limbi" nu mai mira niciun oltean.

Scoala trebuie sa tina pasul cu progresul societatii. Abacul, penita si calimara, caietul de ortografie, rigla de calcul, orele de socialism stiintific, limba rusa si multe altele sunt depasite. Copiii de acum trebuie sa invete altceva.

Acum 2 ore, validae a spus:

După logica de acum a englezilor (Newton se răsuceşte probabil în mormânt cu turaţie maximă) nu mai trebuie să înveţi copiii să mai scrie de mână, că de aia sunt dom,le tablete şi E-Bookuri, nu ?

Nu cred ca numitul Isaac Newton ar fi avut ceva impotriva numirii pe postul pe care el insusi l-a detinut (Lucasian Professor of Mathematics) a unui individ care nu putea tine un pix in mina si sa scie pe hirtie. E vorba de Stephen Hawking. Ba chiar cred ca s-ar mindri vazind ca un compatriot englez ii continua efortul de intelegere a Universului.

Editat de d2134
Link spre comentariu
Acum 2 ore, norad a spus:

@sebip a spus bine ca e prea devreme cu ecuatii cu o necunoscuta in clasa 1-a.

Am mentionat si eu ca acum in gimnaziu se face seria lui Gauss.

 

Sistemul de invatamant trebuie sa se adapteze la perioada prezenta, nu sa fie anacronic. Daca va continua sa "supraincarce" materiile, rezultatul va fi cat mai multi sapatori sau culegatori de sparanghel.

 Se stie deja de ceva vreme ca scoala exista pentru ca profesorii sa aiba servici, nu pentru elevi!

Acum 2 ore, validae a spus:

dar beţivanii locali zac prin cârciumi susţinuţi de ,,ajutoare sociale,,

desigur! cu vestitul ajutorul social care este de circa 150 lei lunar poti doar zace in circiuma! de baut nu ajunge!

Link spre comentariu
Acum 46 minute, d2134 a spus:

Nu cred ca numitul Isaac Newton ar fi avut ceva impotriva numirii pe postul pe care el insusi l-a detinut (Lucasian Professor of Mathematics) a unui individ care nu putea tine un pix in mina si sa scie pe hirtie. E vorba de Stephen Hawking. Ba chiar cred ca s-ar mindri vazind ca un compatriot englez ii continua efortul de intelegere a Universului.

Să nu-l comparăm pe Stephen Hawking cu copilaşii tâmpiţi prematur de tehnologie, care vezi Doamne ,,nu pot citi un ceas analogic,,....săracii de ei.Ce efort inuman pe capul lor.Faptul că o boală necruţătoare l-a ţintuit în scaun pe Hawkins nu anulează şcoala pe care a făcut-o la modul ,,clasic,, cu creionul pe hârtie....totuşi.Să păstrăm maşinile ajutătoare pentru cei cu handicapuri severe, cred că n-am ajuns să avem copii atât de proşti încât să trebuiască să le spună ceasul cu voce tare cât a mai rămas din ora de curs.Când ajungi complet dependent de tehnologie eşti practic condamnat în lipsa ei...iar lumea asta aşa cum o ştim se poate schimba peste noapte, nu trebuie un asteroid prea mare.

Editat de validae
Link spre comentariu

Dacă ai ochi şi destulă minte să te uiţi la ceas, de ce îţi trebuie unul vorbitor ? Lasă-l mai bine unuia orb, îi va fi mai de folos.

Ştiu lozinca aia ,,Maşinile trebuie să lucreze, iar oamenii să gândească,, dar cum ,,clopotul lui Gauss,, descrie destul de precis distribuţia geniilor şi idioţilor (analfabeţi funcţionali mai nou)într-o societate, eu cred că nu trebuie să pui musai roboţi de cules prazul, sunt destui cărora nu le-a priit cartea ca să-l culeagă, pe bani puţini chiar....

V-aţi pus problema asta ? Dacă absolut toţi am fi suficient de deştepţi să facem măcar o facultate, în final la măturat străzile ar fi probabil unii cu ,,facultăţi mai slabe,, iar la conducere cei cu diplome la Cambridge şi Oxford, iar pe banda de montaj de la Ford ar lucra numai ingineri ce au terminat MIT, cei mai de la ,,Spiru Haret,, ar spăla veceurile, nu ? Dar cum Dumnezeu i-a făcut pe unii mai deştepţi şi pe alţii mai proşti, nu trebuie să fim în situaţia de a ne întrece în numărul de facultăţi terminate...selecţia se face mai uşor.Din păcate ,,studiile,, urmate de unii nu compensează lipsa bunului simţ...

De aceea apar fenomene de genul celui semnalat de Mircea, în care unii ,,intelectuali,, ce au uitat lucruri minore, dar sunt ,,şefi,, îi contrazic cu nesimţire pe cei care au dreptate şi care îşi văd de treaba lor...

Editat de validae
Link spre comentariu



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări