BRANCA Postat Octombrie 31, 2020 Partajează Postat Octombrie 31, 2020 Corect ce a gasit Dorian.Vad ca e produs peste tot in fostele soviete. Aici din Ucraina. https://ubdn-6m.com.ua/stanki/ubdn-6m Link spre comentariu
blazeu Postat Octombrie 31, 2020 Autor Partajează Postat Octombrie 31, 2020 In ordine cronologica: Da, acela e utilajul. M-ati lamurit, cele 2 valori sunt cele adecvate acelui motor; ramane de vazut daca puterea utila e apropiata sau....nu prea de cea absorbita! Probabil ca ar fi bine/instructiv/util sa testez condensatorii; sa vad ce combinatie (probabil ii voi duce la puntea de masura). Motorul e destul de bine lucrat (tole subtiri, bobinele matisate cu sfoara de bumbac, lacuite), incerc sa-l demontez, sa vad acea eticheta (poate o citesc cu oglinda de dentist...). Daca condensatorii au vreo problema, se gasesc de inlocuit; daca era o greseala de comandare (nu am apasat suficient sau prea mult butonul de pornire), se va corecta; daca totusi e un defect de izolatie in bobinaj, se poate rebobina. Discutand cu o cunostinta despre o terta persoana, am inteles ca acela a inlocuit motorul (in urma defectarii originalului) cu altul de putere mai mare. Nu pornisem cu ideea unei folosiri intensive, sper sa-mi pot face treaba cu dotarea originala (daca e inca ok). Multumesc colegilor pentru rabdare si bunavointa, in special colegului SLA, dar si pentru link-ul la clipul de prezentare, dat de colegul Dorian70. Va tin la curent cu desfasurarea lucrarilor la acest utilaj. Florin. Link spre comentariu
sla Postat Octombrie 31, 2020 Partajează Postat Octombrie 31, 2020 Acum 1 oră, blazeu a spus: ramane de vazut daca puterea utila e apropiata sau....nu prea de cea absorbita! Din pacate, nu cred ca asa ceva e posibil. Puterea utila se calculeaza masurand cuplul si turatia, lucru imposibil acasa. Oricum, un motor de marimea acestuia are un randament de cca 70%, adica daca absoarbe 1500W, util poate scoate 1000-1100W. Randamentul depinde de punctul de functionare, adica de sarcina. Randamentul maxim ar trebui sa fie ( la o proiectare optima) la putere nominala. In gol randamentul este foarte prost ( factor de putere mic). Trebuie masurati condensatorii, apoi masurate fazele ( principala trebuie sa aiba rezistenta mai mica decat auxiliara), masurata rezistenta de izolatie ( intre infasurari si masa, respectiv intre infasurari - daca infasurarile sunt separate, fara capat comun). Un astfel de utilaj sigur are si pamantare, trebuie folosita aceasta. Link spre comentariu
d2134 Postat Octombrie 31, 2020 Partajează Postat Octombrie 31, 2020 1. La motoarele electrice cu condensator permenent si condensator de pornire cel permanent este mai mic decit cel de pornire. 2. Formula aia din wikipedia, pentru calcul condensatorului, se aplica la alimentarea monofazata a motoarelor trifazate (cu toate bobinajele identice). Daca motorul este proiectat sa functioneze alimentat monofazat - si numai monofazat - proiectantul stabileste si bobinalele si valorile la condensatoare. 3. La motoarele electrice se specifica puterea mecanica la ax in regim nominal de functionare. Puterea electrica se calculeaza din datele de catalog. 4. Un motor de genul celui in speta, de 1500W/3000RPM, fabricat la ELECTROPRECIZIA absoarbe un curent de 12A, in mers, si 30A la pornire. Siguranta de 8A e mica si e normal sa sara. Bibliografie: https://specinstrument.ua/ru/katalog/elektro-instrumentyi/stanok-derevoobrobativaushiy/stanok-derevoobrabatyvayuschiy-ubdn-6m http://www.kompair.biz/assets/Catalog Electroprecizia Electrical Motors.pdf Link spre comentariu
valivoi Postat Octombrie 31, 2020 Partajează Postat Octombrie 31, 2020 Acum 6 ore, sla a spus: masurate fazele ( principala trebuie sa aiba rezistenta mai mica decat auxiliara), Nu e neaparat asa, am dat de un tip de motor monofazat italian la care principala si auxiliara au aceeasi sarma si aceeasi rezistenta bobinajul in jur de 10 ohmi. Link spre comentariu
BRANCA Postat Octombrie 31, 2020 Partajează Postat Octombrie 31, 2020 D2134 are dreptate.Curentul de pornire e mare,sa zic de minim 5-7 ori cat cel nominal.Siguranta de 8A e prea mica.Ar trebui testat cu o siguranta mai mare. Si nu stiu cum si daca s-a facut verificarea la mana.Adica rotirea usoara a axelor. Link spre comentariu
Mircea Postat Noiembrie 1, 2020 Partajează Postat Noiembrie 1, 2020 (editat) Inainte de a alege un element de protectie de o valoare mai mare, caci cel de fata e prea mic (sic!), e bine sa studiem motorul si sa alegem o protectie adecvata. Editat Noiembrie 1, 2020 de Mircea Link spre comentariu
BRANCA Postat Noiembrie 1, 2020 Partajează Postat Noiembrie 1, 2020 Motoarele astea de putere relativ mica,cativa kw,au bloc de pornire consacrat.Ala include contactor si siguranta termica adecvata.Deci nu siguranta obisnuita! Ceva in genul din link.Se foloseau curent si inainte de '89 protectii similare. https://ro.traconelectric.com/product/TEMS1092/Protectie-motor--contactor-releu-termic-carcasa-mat--plastic-660V--50Hz--5A--2-2kW--400V-AC--4-6A Link spre comentariu
blazeu Postat Noiembrie 13, 2020 Autor Partajează Postat Noiembrie 13, 2020 In principal pt. d2134: am gasit si alte articole care trateaza valoarea condensatorilor de mers si de pornire, in sensul ca cel de pornire e mai mare. Am masurat cele 2 condensatoare la punte, au valoarea inscriptionata si factorul de pierderi (D, un derivat al tg delta), cu 2 zerouri dupa ,virgula, urmat de aproximativ 2, adica destul de bun. Nu am reusit sa le reinstalez, dar maine sau poimane incerc iar o pornire. Rotorul se misca destul de usor, nu e caz de semi-gripaj. Multumesc tuturor colegilor pentru bunavointa de a-mi comunica din cunostintele si experienta lor, si pemtru rabdare (am mai multe activitati si m-am lungit cu aceasta). Revin cu rezultatul urmatoarelor actiuni. PS Eu ma gandisem ca siguranta de 8 A poate s-a decalibrat, fiind destul de aproape de limita, 1720w pt 220v Link spre comentariu
blazeu Postat Noiembrie 15, 2020 Autor Partajează Postat Noiembrie 15, 2020 Aseara, m-am "incordat" si am efectuat ultimele 2 legaturi (condensatoarele, care-i de pornire, care de mers). Am actionat corect comanda (apasare 1-2 secunde butonul de start). Pornire prompta. Dupa montarea capacului siguranta era deconectata. Obisnuit cu contactorii cu electromagnet, nu am apasat pe butonul stop dupa lipsa de raspuns la apasarea butonului start. Fara condensatorul de pornire, motorul nu a pornit (doar bazaia, parca ar fi dat sa porneasca, dar am deconectat alimentarea si am reluat comanda de pornire, cu alt rezultat. Multumesc pentru sprijin si ajutor, se poate inchide. Florin. PS Am pastrat schema originala. Link spre comentariu
blazeu Postat Noiembrie 23, 2020 Autor Partajează Postat Noiembrie 23, 2020 O ultima mentiune: trecand printr-un magazin de brico-constructii (dede...), m-am uitat la condensatorii pentru defazaj la motoare. Am fost surprins sa constat ca gabaritul lor era mai mare decat al celor din dotarea originala! Si eu care credeam ca condensatorii rusesti sunt mai voluminosi.... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum