claudiutr Postat Octombrie 21, 2020 Autor Partajează Postat Octombrie 21, 2020 (editat) https://ibb.co/yVGz0YC https://ibb.co/ScCM0k0 https://ibb.co/2YTwvyG Am atasat link-uri...sper sa se vada bine Editat Octombrie 21, 2020 de validae Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 21, 2020 Partajează Postat Octombrie 21, 2020 (editat) Sub plasticul negru e un releu.Verifică starea contactelor, are patru borne.Două sunt ale bobinei (bornele 2-4)şi între ele vei măsura o rezistenţă de câteva sute de Ohmi.Celelalte (1-5)ar trebui să fie normal deschise, dacă dau continuitate fără a fi releul alimentat, probabil s-au sudat. Editat Octombrie 21, 2020 de validae Link spre comentariu
BRANCA Postat Octombrie 21, 2020 Partajează Postat Octombrie 21, 2020 Corecta observatia lui Validae.Ai un senzor ultrasimplu,cu doi tranzistori si fotorezistenta.Alimentarea e fara transformator,prin condensator. Daca releul e bun verifica toate piesele individual.Vezi inainte si semireglabilul daca are efect.Fotorezistenta este cea cu serpentina rosie. Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 21, 2020 Partajează Postat Octombrie 21, 2020 (editat) Dacă tranzistorii ăia doi nu sunt configuraţi într-un Trigger Schmidt (foarte probabil la chinezi)atunci releul este comandat foarte lent, lucru care facilitează sudarea contactelor.Eu am construit ,,pe genunchi,, un astfel de întrerupător crepuscular, dintr-un 555 şi câteva componente, merge pe casa scării de ceva ani fără greţuri. Repet, verificaţi releele negre, iar dacă toate au contactele normal deschise lipite (sudate) cel mai probabil schema e prost concepută, trebuie reconstruită ca să fie fiabilă.Nu am scos schema la astfel de jucării, dar tranzistorii ăia doi ar trebui să fie conectaţi cam ca în schema de mai jos ca să comute rapid la un prag stabilit de potenţiometrul semireglabil: Editat Octombrie 22, 2020 de validae Link spre comentariu
Ticu Postat Octombrie 22, 2020 Partajează Postat Octombrie 22, 2020 (editat) Eu as insista pe conectarea celor 3 fire ale senzorului la cutia cu legaturi. O poza se poate? Stii care este "faza" si care este "nulul" care intra in cutie? Ai identificat in cutie cele 2 fire care, deconectate pe rand - cate unul, produc stingerea ledurilor? Deocamdata, din pozele senzorului, am retinut ca N = neutru = firul verde; L = faza = firul negru iar iesirea este firul rosu (probabil faza prin contactul NO al releului). ----------------------- Cand testezi montajul, atentie sa-i faci intuneric suficient de bun (acoperit cu o cana de culoare inchisa de exemplu). Majoritatea au si temporizare (intarziere), ca sa nu reactioneze la fulgere sau reflexii de faruri. Editat Octombrie 22, 2020 de Ticu Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 22, 2020 Partajează Postat Octombrie 22, 2020 Mă îndoiesc ca montajul din imagine cu doar doi tranzistori, să aibă vreo temporizare.Cum am scris mai sus, e posibil să nu aibă nici măcar un prag ferm de declanşare, care e foarte important pentru fiabilitatea releului. Link spre comentariu
BRANCA Postat Octombrie 22, 2020 Partajează Postat Octombrie 22, 2020 Un schmidt trigger cred si eu.Ce ma mira e ca vad un tranzistor de mica putere la releul care totusi e de forta. Piesele arata destul de bine.Chiar asa sa impuste contactele din prima?Ma gandeam sa nu fie problema cu reglajul din pot. Iar chestia cu faza si nul legat corect e de siguranta.Montajul e alimentat prin condensator. Link spre comentariu
doru3160 Postat Octombrie 22, 2020 Partajează Postat Octombrie 22, 2020 (editat) Trebuie verificat si acel condensator de pe intrare. Posibil sa nu asigure curentul necesar cuplarii releului, si din balbaiala aia produsa la primirea comenzii, sa se sudeze contactele in sarcina. Acelasi lucru e valabil si daca pragul de anclansare nu este ferm. Desi, daca retin ce a scris, becul clasic nu se aprinde, LED-urile nu se mai sting .Anapoda treaba. Editat Octombrie 22, 2020 de doru3160 Link spre comentariu
claudiutr Postat Octombrie 22, 2020 Autor Partajează Postat Octombrie 22, 2020 Acum 14 ore, validae a spus: Sub plasticul negru e un releu.Verifică starea contactelor, are patru borne.Două sunt ale bobinei (bornele 2-4)şi între ele vei măsura o rezistenţă de câteva sute de Ohmi.Celelalte (1-5)ar trebui să fie normal deschise, dacă dau continuitate fără a fi releul alimentat, probabil s-au sudat. Am masurat: bornele 2 cu 4 au rezistenta, bornele 1 cu 5 sunt deschise (nu au continuitate). condensatorii i-am masurat cu OHMmetrul si par ok, rezistentele la fel...diodele Zenner si diodele le-am masurat si par ok.... Nu stiu cum sa masor rezistenta variabila...ar trebui sa o scot neaparat din circuit? Dar condensatorii? M-ar ajuta filtrul de mai jos pus inainte de senzor? Multumesc Link spre comentariu
claudiutr Postat Octombrie 22, 2020 Autor Partajează Postat Octombrie 22, 2020 Acum 5 ore, Ticu a spus: Eu as insista pe conectarea celor 3 fire ale senzorului la cutia cu legaturi. O poza se poate? Stii care este "faza" si care este "nulul" care intra in cutie? Ai identificat in cutie cele 2 fire care, deconectate pe rand - cate unul, produc stingerea ledurilor? Deocamdata, din pozele senzorului, am retinut ca N = neutru = firul verde; L = faza = firul negru iar iesirea este firul rosu (probabil faza prin contactul NO al releului). ----------------------- Cand testezi montajul, atentie sa-i faci intuneric suficient de bun (acoperit cu o cana de culoare inchisa de exemplu). Majoritatea au si temporizare (intarziere), ca sa nu reactioneze la fulgere sau reflexii de faruri. Am dat senzorul jos si am facut testul cu un bec normal. Legaturile le-am facut cum se specifica pe cutie. Avand in vedere ca in circuit exista o punte redresoare si pe borne este cuplat curent alternativ nu cred ca este important cum este legat nulul cu faza nu? Pe schema de pe cutie specifica doar intrare/iesire, fara a specifica unde se cupleaza faza sau nulul. Multumesc Acum 12 ore, BRANCA a spus: Corecta observatia lui Validae.Ai un senzor ultrasimplu,cu doi tranzistori si fotorezistenta.Alimentarea e fara transformator,prin condensator. Daca releul e bun verifica toate piesele individual.Vezi inainte si semireglabilul daca are efect.Fotorezistenta este cea cu serpentina rosie. Am verificat releul cum mi s-a specificat...pare ok...fotorezistenta vad ca reactioneaza cand am cuplat OHMmetrul si am acoperit/descoperit-o. Senzorul crepuscular il pot inlocui fara probleme....ideea este daca cumpar unul nou si functional...il testez si vad ca este functional.....cum procedez? Daca il pun si pe acela in circuit....se va defecta.... Ce filtru pot pune ca sa evit distrugerea lui? Link spre comentariu
BRANCA Postat Octombrie 22, 2020 Partajează Postat Octombrie 22, 2020 (editat) N-ai spus daca ai verificat acum montajul in functiune.Adica il acoperi cu o cana si vezi daca lucreaza.Ar trebui sa tzacane releul. Masoara trimerul reglabil intre cursor si un cap.Tine minte valoarea si misca intr-un sens,verifica apoi functionarea,etc.Daca nu obtii nimic misca in sens contrar. Faza trebuie sa vina la condensatorul maroniu.E o chestie de siguranta daca atingi masa montajului din greseala! Apoi mai vorbim. Si spune ce scrie pe tranzistori. Editat Octombrie 22, 2020 de BRANCA Link spre comentariu
Ticu Postat Octombrie 22, 2020 Partajează Postat Octombrie 22, 2020 (editat) Un exemplu de temporizari (dupa minutul 1) este dat aici; are vreo 10 secunde la stingere si tot atat la aprindere: . ------------- Un test suplimentar poti face prin masurarea capacitatii (cu multimetrul) intre firele de intrare ale senzorului (deconectat din circuit). Ar trebui sa indice capacitatea condensatorului din interior (cateva sute de nF) ------------- O schema clasica cu 2 trz este atasata. Si asezarea pieselor mi se pare asemanatoere cu a noastra. Bascularea brusca si histerezisul se fac cu o reactie pozitiva (R5). Nu m-ar mira daca C3 de o valoare mai mare ar realiza si temporizarile. http://www.emil.matei.ro/crepuscular1.php ------------ La orice lampa (si la lustra) se leaga permanent masa, nu faza, din motive de securitate. ------------ LED-urile sint aprinse si cand deconectezi firele senzorului? Editat Octombrie 22, 2020 de Ticu Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 22, 2020 Partajează Postat Octombrie 22, 2020 (editat) Probabil schemele sunt asemănătoare, cu mici diferenţe la cablaj.Posibil ca senzorul să fie zăpăcit de zgomotul surselor în comutaţie de la becurile cu led.Dar în acel caz, cu bec normal ar trebui să funcţioneze perfect.Ca şi filtru EMI se poate încropi uşor ceva cu nişte toruri recuperate din surse în comutaţie defecte (din PC-uri, DVD-uri, TV, etc) Ca şi conductor pentru bobine se foloseşte chiar cablul de alimentare sau bucăţi de aceeaşi secţiune, din care se dau câteva spire pentru Fază şi câteva pentru Nul prin acelaşi tor. Editat Octombrie 22, 2020 de validae Link spre comentariu
claudiutr Postat Octombrie 22, 2020 Autor Partajează Postat Octombrie 22, 2020 Acum 25 minute, BRANCA a spus: N-ai spus daca ai verificat acum montajul in functiune.Adica il acoperi cu o cana si vezi daca lucreaza.Ar trebui sa tzacane releul. Masoara trimerul reglabil intre cursor si un cap.Tine minte valoarea si misca intr-un sens,verifica apoi functionarea,etc.Daca nu obtii nimic misca in sens contrar. Faza trebuie sa vina la condensatorul maroniu.E o chestie de siguranta daca atingi masa montajului din greseala! Apoi mai vorbim. Si spune ce scrie pe tranzistori. Am verificat montajul in functiune...l-am acoperit...l-am lasat 5 minute....si din pacate nu se aprinde becul. Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 22, 2020 Partajează Postat Octombrie 22, 2020 (editat) Ar trebui măsurată tensiunea pe dioda Zenner roşie din apropierea codensatorului mare şi roşu.Dacă e condensatorul OK şi nu şi-a redus capacitatea prin străpungeri repetate (asta e boala lor) ar trebui să ai circa 24V pe Zenner.Dacă nu ai, scoate condensatorul roşu şi măsoară-i capacitatea.Eventual verifică dioda Zenner să nu fie străpunsă accidental.Dacă s-a produs o străpungere a condensatorului, e foarte posibil ca rezistorul din imediata apropiere a firului negru să fie întrerupt.El ar trebui să aibă cam 100 Ohmi şi are două roluri, primul e să reducă curentul iniţial de încărcare al condensatorului, iar al doilea e de fuzibil în cazul străpungerii totale a acestuia. Editat Octombrie 22, 2020 de validae Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum