Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

finisare/acoperire podea garaj


Sharky

Postări Recomandate

O sa se usuce/albească și cel din garaj precum cel de la rampa vecinului. Banuiesc ca rampa a fost in raza soarelui si din cauza aia s-a uscat asa repede. Faptul ca in garaj la tine betonul se usucă mai greu îi face bine (pierde treptat umiditatea). Era bine dacă aveai pe cineva apropiat cu un sclerometru, iar la o luna de la turnare, făceai o măsurătoare. La mine, tot ce am turnat a ieșit B 350 după vechiul normativ, (masurat pe sclerometru), dar am folosit balast ce avea și piatra mai mare (32-40mm) si ciment cum scria pe sac.

Dacă vrei sa scapi de praf, tot la sapă autonivelanta ajungi. 

Link spre comentariu

Rampa e in interior, dar si aici e discutabil, ca in momentul in care versi roaba prima data curge apa si nisipul usor. IAr ce a ramas s-a turnat la vecin.

Aerisirea e mai buna in zona aia, plus nu e tot una cand ai o incapere betonata in totalitate cu un geam relativ mic si alta cand e ai ditamai garaju subteran aerisit.

 

Am eu destule pe cap, tocmai ce am dezasamblat un strung, dar tot imi ramane de carat batiul si picioarele care nu-s tocmai usoare. 

Am carat o groaza de fiare si scule de am cocosat atat passatu cat si mercedesu.

Pana termin cu toate astea se mai albeste betonu.

IMG_20200902_2131457.jpg

Editat de Sharky
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Betonul s-a intarit. E alb de vreo 2-3 saptamani.

In beci inca se simte un iz de umezeala, nu stiu daca e umezeala in sine specifica beci, sau inca betonul lucreaza.

Beciul e simtitor mai cald, dar cred ca e normal, sunt vecini deasupra, iar peretii exteriori sunt ingropati.

Geamul il tin larg deschis non stop. E destul de mare, incape un om prin el lejer.

 

Am mai pus rafturi, am mai amenajat una alta, nu am avut timp sa ma ocup mai in detaliu de beton.

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...

Actualizare: e poros, daca e sa dau gaura o pot da fara percutie.

La suprafara praful din gaura iese mai cu nisip, din adancime iese mai gri.

Se poate sapa in el cu o bucata de lemn.

Fisuri sunt din loc in loc, f fine. Curios e ca la peretele cu geamul e tare. Tin minte ca dorelul sef i-a zis la dorelul ajutor sa il faca mai subtire, dupa ce a tras cam jumate de metru de la geam.

 

Omul care l-a pus spune ca de aia ca trebe trasa sapa, ca e beci, ca se usca greu si alte aberatii, evident, el nu e de vina.

Cand i-am trimis filmare a m-a blocat pe whatsapp, clar cat e de serios 0770249434 - (ca sa apara pe google search).

Eu zic ca din Octombrie pana acum avea timp destul sa se uste. Si cand a dat cu ger temperatura in beci n-a scazut sub 10 grade!

 

Am 2 optiuni:

1. Pun peste Mozaic slefuit mat facut de un profesionist la 200lei mp si sa sparg in fata usii + ceva panta spre usa.

Omul zice ca de il face de 4 rezista la orice. Dar ma tem ca de scap un ciocan sau o bucata de fier mare sa nu il sparga. Desi...bucatile se pot lipi la loc, iar in pretul asta nu trebuie dat cu vopsea ca sa nu se ridice praful.

Nu il fac oglinda, sa il lase mai rugos, ca finisaj, paote imi mai lasa din pret, cine stie.

 

2. Sa sparg tot si sa pun alt beton. ASta in combinatie cu garajul ar fi o treaba. (vezi faza 2 de mai jos)

 

In ambele cazuri nu ma ating de zona strungului si a rafturilor mari din stanga pozei. aia ramane asa, o dau cu lac/ vopsea sa nu ridice praful, de umblat nu va mai umbla nimeni pe acolo.

IMG_20210204_1914392-panorama.thumb.jpg.4e1c51c265c8e4dee8f49ca2ce88883b.jpg

Poza e panoramata, incaperea e dreptunghiulara, dar panorama distorsioneaza unghiurile.

 

 

Faza2:

Ce mai vreau sa fac e garajul. Aici am cam 5x6m.

schema aici:

IMG_20210202_2148009.jpg

Cu mentiunea ca ultima parte e inchisa de o usa de garaj care se catara pe tavan.

Ideea e ca ma manca sa fac un canal pt mesterit la masina, dar lungimea nu cred ca imi ajunge, adica voi fi nevoit sa fac intrarea in canal prin lateral.

Canalul va fi amplasat mai catre centrul garajului, cam intre cele doua locuri, cat sa ramane macar 1m intre masina si perete daca o pun pe canal, ca altfel e inutil. (evident ambele locuri sunt ale mele, cu cf.)

 

Probleme de apa pluviala nu sunt, am fost aici la ploile mari, nu mi-a intrat un strop in garaj, parcarea de afara are scurgere buna.

 

As putea combina cele doua operatii oare?

Gen daca torn beton in beci sa torn si in garaj macar pe o parte? Sau pe ambele? Si sa las libera zona in care vine groapa si peretii ei.

Ca cifa si pompa oricum le platesc, macar sa aduca mai mult si sa am o suprafata decenta in garaj.

Ce zicea meseriasul ca un beton bun trebuie sa aiba macar 10cm. Deci nu ma deranjeaza o denivelare de 10cm cata vreme are cantul rotunjit sa pot urca pe ea fara sa tai gumele.

 

Tin sa mentionez ca nu am nici o experienta cu fabricarea unui canal auto. Doar ce am vazut pe la prieteni.

In mare 2 pereti laterali grosi, cadru metalic solid care sa tina puntile de lemn care acopera canalul.

Iar la mine cum intrarea va fi prin lateral, niste punti si in directia aia cat sa am loc sa cobor.

Presupun ca de pun pereti grosi din beton , n-are cum sa vina pe mine pamantul.

 

Ar fi o varianta sa pun elevator, dar...ala oricum il pot pune si pe viitor, plus am o grinda chiar la iesire si o masina lunga de 4.8m cum e mercedesu abia ar incape intre perete beci si grinda.

Editat de Sharky
Link spre comentariu
Acum 29 minute, Sharky a spus:

2. Sa sparg tot si sa pun alt beton.

Este singura alegere cinstita si gospodareasca. Daca ai plasa de Buzau o poti recupera. Ti-am spus la inceput ca ai sa scoti betonul ala maturat cu farasul. Betonul nu se usuca, betonul bine facut se intareste chiar daca are apa pe el. Ar trebui sa spargi si zona de care zici ca nu te atingi, poti turna placa in 2 rwprize si sa muti masinile-unelt dintr-o parte in alta. 

In canal poti intra (am vazut ca ai 1.2m fata de perete) cu o scara verticala din profil metalic incastrata in peretre. ceva de genu TA307487.jpg

 

Editat de daniels
Link spre comentariu

E clar, daca nu spargi acum si torni din nou tot o vei face mai tarziu ... cu alte costuri.  Asa ca idee, sapa e de minim 10 cm, iar doza e de un sac de 40kg ciment ( sau 2 saci mici ) la o betoniera de 180l ( doua roabe tepene de material ).  Intra cam 1 sac de 40 kg/metrul patrat.

 

Daca tot aduci cifa toarna cu ea cel mai bine, nu mai faci la betoniera si e 99,99% betonul corect.   

 

Dupa cateva ore poti calca pe beton fara probleme, 28 zile pentru intarirea completa ( el lucreaza pana la 6 luni ).

Editat de modoran
Link spre comentariu

OMu specialist in mozaic imi spunea ca el oricum 5cm ar fi turnat initial, daca ar fi putut veni el. Ca nu are rost mai gros.

El asta spune sa torn peste ce de deja pus, fiinz mozaic el zice ca e al dracului de dur. Si baza oricum are sub el.

Ca o fi praf ce e sub el, dar tot e ceva, nu e pamant chior.

 

Asa ma gandeam si eu la scara, dar pusa nu la perete, ci spre celaalte locuri de parcare.

Revin cu poze, dar din pacate nu cred ca am cum sa fac canalul suficient de lung cat sa fie practic ca efectiv nu o sa am pe unde iesi/intra in el, adca pun masina deasupra.

Ramane de vazut.

 

Daca vreti sa fac teste, masuratori, poze, numaidecat. Revin cu altele mai detaliate.

Link spre comentariu

Pt intrare in canal trebuie undeva la 75cm acolo. Cam asa vad eu, scara e cu negru, canalul rosu.

IMG-20210202-2148009-jpg-0d82d51e121e2a4

Sau poti face intrarea pana in perete, iar atunci cand nu o folosesti o acoperi cu un pod (capac) din lemn.

Editat de daniels
Link spre comentariu

Revin cu niste poze si precizari:

- peretele beci are fundatia mai lata, iese cu vreo 40cm inafara. AColo nu pot sapa.

IMG_20210207_1501080.thumb.jpg.3cffdcb44e9d12ba079b0a059b5492be.jpg

- in spate iar nu ma pot duce f mult fie ca e usa fie dau peste o placa de beton care nu stiu daca e doar placa sau e fundatie in toata regula. Posibil sa fie fundatie

IMG_20210207_1503005.thumb.jpg.b8622892ddd8e9b533bf171dfbad937e.jpgIMG_20210207_1500166.thumb.jpg.81802a718066ba02dfd81be131bb8915.jpg

- rampa din garaj la presupusa fundatie / e clar pusa peste pamant, am vazut la un vecin, aia se poate sparge. mai inspre usa e deja cu semne de intrebare. Voi incerca sa fac rost de niste planuri sau dau o gaura adanca sa vad ce gasesc. Poate e doar placa parcarii venita in interior. N-am idee pe unde ies tevile de canalizare ale vecinilor (eu nu am), dar e clar ca ies cumva inafara spre usa din moment ce acolo sunt gurile de canal.

 

- elevator oricum l-as pune oricum invart masina mai mult de 1m nu pot ridica. Nu mi se pare ca merita. Plus trebuie usa tip rulou, deci alti bani, nu merita clar

IMG_20210207_1500544.thumb.jpg.90d7e1dafb34f3b8290f28f0ec4cefcb.jpg

 

 

 

Am mai vb cu un mecanic si mi-a mai dat idei:

- podeaua canalului sa fie cu panta

- sa am un loc colector in care pot baga galeata sa scot afara apa usor

- la margini cand pun cornieru care tine puntile de lemn sa il las usor mai inafara/ podeaua sa fie cu inclinatie sa nu intre apa in canal

- buzunare de scule in peretii gropii. (nu cred ca sunt greu de executat si nu cred ca strica din rezistenta peretelui

- iluminat pus cumva sa nu ma izbesc de el si sa nu bata in ochi, asta nu cred ca e asa greu si nu cred ca terbuie acordata atentie decat la final

 

Ce mai vreau eu e sa imi las un loc pt sistem de placi libere pt reglat directia care sa iasa la nivel cu podeaua.

Link spre comentariu

Fundatie ar trebui sa fi sub elementele de rezistenta, in cazul de fata stalpii. Acolo cred ca poti incepe canalul din usa. 

Poti monta in lungul canalului un mic elevator cu pantograf actionat de surub care sa ridice masina 50cm cam asa

suellyesztett-ollos-emelo-segedemelovel-

Editat de daniels
Link spre comentariu

Dar....Dorel ala a pus cimentul de la el din buzunar? Cum te-ai tocmit cu oamenii? N-ai cumparat tu materialele si lor le-ai platit manopera separat? Ca normal asa se face...altfel te arde la materiale, sa le intre mai multi bani in buzunar si iese lucrarea de cacao.

Asa era sa ma ard eu la acoperis...am tocmit lucrarea cu tot cu materiale. Cand am vazut ce materiale imi aduc i-am luat la goana...am pierdut si 1500 lei avansul dat. Le-am oprit sculele ca sa-mi aduca banii inapoi...doua drujbe si sculele de tamplarie...dar n-au mai venit dupa ele.

Pana la urma m-am dus singur si mi-am cumparat materiale exact cum era in proiect si am chemat alta echipa.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Mai, asta era singurul care a venit. Si a venit prin recomandare.

Acu prea tarziu, crezi ca eu de stiam cat fura si cat de incompetent crezi ca il mai chemam?

Eram si eu presat de timp, eram in interviuri, imi cautam loc de munca ca m-a lasase guvidu somer, garajele de unde am adus sculele urmau sa fie demolate, aveam altele pe cap.

 

Astea sunt performantele: se da gaura fara percutie si se poate freza. Mai putin la perete unde intr-adevar e mult mai tare pt ca e mai subtire si jos e fundatia. Si la ciocanit suna diferit, peste fundatie suna a piatra, peste pamant suna a gol

https://photos.app.goo.gl/5wkRFDwG4caFguDM8

Acu ce sa fac, din greseli invata omul.

DAr sa lasam laoparte asta, hai sa ne concentram pe ce e esential ce sa fac mai departe.

 

Credeti ca de as pune peste betonu asta un mozaic gros bine, gen 5-6cm sau cat trebuie ca sa fie mega rezistent, nu ar fi bine? Nu ar tine?

ADica uite cum gandesc eu: betonu asta, asa prost cum e, e mai rezistent ca pamantul tasat de sub el(vezi poza din garaj). Planul initial era sa puna mozaicul direct si grosimea din ce tin minte varia intre 5 si 10cm. 

 

Omul cu mozaicul mi-a spus clar 200lei mp sau 240 finisat la nivelul in care iti faci freza in el.

Pret final, nu e treaba mea sa aduc nimic. Sa vad ce pret imi face pt turnat beton, el doar cu cifa si pompa beton lucreaza.

 

E vb de 18mp de mozaic, deci 3600lei. Plus la usa sparg eu ca mozaicul sa il traga mai jos, sa nu am treapta imensa.

Intre timp caut niste preturi pt varianta de turnat alt beton + epoxy.

 

In trepte n-am cum sa torn pt ca atunci deja trebuie sa cchem de 2 ori cifa. DAca las strungu intr-o "groapa"cu vechiul beton nu ma deranjeaza, ca oricum il inalt, iar sub el nu va umbla nimeni. LA fel si sub rafturile din stanga.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări