Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Reparatie ECU Siemens


Vizitator

Postări Recomandate

Nu cred ca s-a defectat procesorul de la un scurt pe baterie. Dacă ai verifica online ce teste trebuie sa treacă un ECU înainte de a ajunge sa fie montat pe mașini ai înțelege mai bine. 

Procesor ars este o expresie pe care o primești cind nu știe cum/nu vrea sa repare ECU-ul. 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 38
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • sesebe

    9

  • validae

    8

  • iuli71

    6

  • ady2006

    2

Top autori în acest subiect

Asa, si ce verificari a facut de a ajuns la concluzia ca-i ars procesorul?

A verificat cumva ca nu exista comunicatie intre cip-urile interne? Ca nu-i functioneaza oscilatorul local?

Link spre comentariu

Verificaţi cu multimetrul pe ,,diode,, fiecare diodă de pe placă.Vedeţi că peste componente e dat cu un strat generos de lac, asta va face contactul imposibil de făcut, va trebui ascuţit fin ca un ac fiecare vârf al testerelor şi apăsat ferm pe fiecare lipitură pentru un contact bun.E posibil să fie diode scurtcircuitate şi rezistori de trecere întrerupţi.Altceva evident nu se poate vedea din poză, chiar dacă nu întotdeauna crapă fizic (cu fum) componentele afectate, dar un defect catastrofic ar fi lăsat urme evidente...

Eu aş pune acel ECU pe o altă maşină identică, ar putea fi o surpriză.Un coleg mi-a adus un ECU ,,dubios,, în urma unor scurtcircuite pe cablajul maşinii, la verificări eu nu am găsit decât un singur rezistor încins dar nu şi ars.Am propus colegului verificarea atentă a cablajului ce ducea la acel rezistor, ulterior a descoperit că erau multiple scurtcircuite pe cablajul instalaţiei, iar ECU era de fapt bun....pe verificarea mea am primit un Pepsi :rade:

Link spre comentariu
18 hours ago, sesebe said:

Dar ce face sau nu face? 

 

1 hour ago, iuli71 said:

 

 

1 hour ago, validae said:

Verificaţi cu multimetrul pe ,,diode,, fiecare diodă de pe placă.Vedeţi că peste componente e dat cu un strat generos de lac, asta va face contactul imposibil de făcut, va trebui ascuţit fin ca un ac fiecare vârf al testerelor şi apăsat ferm pe fiecare lipitură pentru un contact bun.E posibil să fie diode scurtcircuitate şi rezistori de trecere întrerupţi.Altceva evident nu se poate vedea din poză, chiar dacă nu întotdeauna crapă fizic (cu fum) componentele afectate, dar un defect catastrofic ar fi lăsat urme evidente...

Eu aş pune acel ECU pe o altă maşină identică, ar putea fi o surpriză.Un coleg mi-a adus un ECU ,,dubios,, în urma unor scurtcircuite pe cablajul maşinii, la verificări eu nu am găsit decât un singur rezistor încins dar nu şi ars.Am propus colegului verificarea atentă a cablajului ce ducea la acel rezistor, ulterior a descoperit că erau multiple scurtcircuite pe cablajul instalaţiei, iar ECU era de fapt bun....pe verificarea mea am primit un Pepsi :rade:

 

3 hours ago, validae said:

Ca să arzi procesorul ECU nu e suficient un ,,scurt la baterie,, care ar afecta doar bateria.Poate a fost un defect cauzat de șoareci, care a afectat cablurile ECU și accidental s-a atins un plus de la instalatie pe un cablu de date.Frecvent la ECU se defectează protectiile la supratensiune paralel cu alimentarea, din cauza intreruperii plusului de la baterie când motorul merge.Sau când ,,ajuti,, bateria cu un redresor fără limitare de tensiune, ori cu polaritate inversă.Dacă desfaceti ECU și faceți o poză clară de aproape, poate văd care e problema, în caz de este cu modificari vizibile la circuite.

vineri ma duc la cineva , sa se uite mai atent. deci, aveam bateria descarcata, am luat tensiune de la alta masina, si am conectat bornele invers. totul a durat sub 3 secunde. masina de la care am luat curent nu are nimic (chevrolet spark 2007.) la ford luminile, claxonul catetofonul stegatoarele, cheile (deschidere la dist) functioneaza, electromotorul, daca ii dau tensiunea de 12V direct, invarte. problemele sunt :nu recunoaste imobilizatorul (clipeste f des beculetul acela), nu recunoaste comunicatia cu obd (testerul) , instalatia GPL (pusa ulterior de mine, nu din fabrica) -se aprinde doar pentru cateva secunde, bipaie apoi se stinge,. nu stiu daca installatia gpl are legatura cu ECU , am descris simptomele.

inclin sa cred ca da, sunt acele diode. persoana la care am dus o, mi s a parut cam pe langa, se da inginer la Dacia, nu a stiut exact sa mi zica ce a verificat, mi a luat si 100 de lei, mi a fost mie jena sa i zic cateva dar i am dar, ptr ca , prostia se plateste, in cazul de fata eu fiind prostul. va  multumesc oricum..

Editat de iuli71
postare multipla
Link spre comentariu

Verifica diodele din coltul dreapta jos, acolo pare sa fie reverse polaity prottectionu. Teoretic nu se distruge daca il legi invers, asta e unul din testele din automotive. Dar daca are protectie facuta cu FET e  mai nasol. Se mai ard daca ECU-ul era pornit si tu ai legat bateria donatoare invers. Asta e un test dinamic de RPP, prin 2013 retin ca numa Daimlerul il cerea. Problema e la unele module de rev bat. adica sunt mai lente si pana sa decupleze se duce modulul de sursa sau driverele de motare...etc. Dar ar trebui sa vezi scurt pe intrare. Se arde siguranta cu ECU-ul conectat?

Lucrez din 2011 in acest domeniu. Am proiectat cateva module de RPP, de toate tipurile. Multi clienti nu cer ca modulul de reverse bat. prot. sa fie testat dinamic si atunci se implementeaza o schema mai ieftina implicit si mai lenta.

Eu as incerca sa vad care sigurante se ard si apoi sa vad care din ECU-uri e vinovat.

Daca nu merge nimic pe diagnoza vezi gateway-ul de CAN daca nu e mort.

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări