aluneanu Postat August 15, 2020 Partajează Postat August 15, 2020 buna ziua ,domnilor ! ma aflu in vizita pe la un cunoscut ,undeva la tara ,si am fost rugat intr-o problema cam delicata . Acesta a intrat in posesia unui motor , si care presupune ca este de la un ventilator , vrea sa il puna in functiune dar problema este ca are patru fire . Nu am nicio posibilitate sa masor ceva ,caci nu am scule si nici nu pot face rost aici .Voi atasa niste poze luate de pe net cu un motor identic cu acesta Orice sfat este binevenit . Cei pusi pe critica ii rog sa se abtina . Multumesc ! Link spre comentariu
aluneanu Postat August 15, 2020 Autor Partajează Postat August 15, 2020 la motorul ce il am in fata ,cele doua fire din spatele acestuia de culoare mov si alb sunt conectate la un condensator . Vad ca in pozele atasate de pe net ,acesta nu este montat .L-am desfacut si inauntru acestuia se vad trei infasurari de culori diferite (emailul de pe cupru are cate o culoare distinctiva pentru fiecare infasurare . Link spre comentariu
yokoono Postat August 15, 2020 Partajează Postat August 15, 2020 (editat) In total sunt 6 fire ?. Doua la condensator si 4 libere?. La ventilatoarele cu mai multe viteze statorul are mai multe prize. Poate fi cazul din poza. Editat August 15, 2020 de yokoono Link spre comentariu
validae Postat August 15, 2020 Partajează Postat August 15, 2020 Măsoară rezistenţele bobinajelor în perechi şi notează valorile.Vezi care e firul comun, posibil să fie negru.Dacă de exemplu descoperi că firul negru e comun celorlalte înfăşurări, legi reţeaua între firul negru şi unul din celelalte, având înseriat un bec de 230V/100W ca măsură de precauţie.Dacă becul se aprinde slab şi motorul se învârte, dai becul jos şi pui scurt timp pe direct.Recomand încercarea prima dată cu o înfăşurare ce are rezistenţa cea mai mare raportată la firul comun.Aceea ar trebui să fie turaţia cea mai mică. Link spre comentariu
doru3160 Postat August 15, 2020 Partajează Postat August 15, 2020 (editat) Acum 2 ore, aluneanu a spus: Nu am nicio posibilitate sa masor ceva ,caci nu am scule si nici nu pot face rost aici . Atunci cel mai bine e sa amâni orice proba, până faci rost de măcar un multimetru de duzina. Editat August 15, 2020 de doru3160 Link spre comentariu
validae Postat August 15, 2020 Partajează Postat August 15, 2020 Se poate face proba şi doar cu un bec de 230V înseriat, pentru scurt timp.Nu se întâmplă absolut nimic rău dacă nimereşte între două mediene, se va aprinde becul la maxim şi motorul nu va da să mişte deloc.Totul e să faci test de maxim o secundă-două.Dacă nu ai dulie să faci o lampă de test, poţi folosi chiar o veioză cu bec de minim 60W.. Link spre comentariu
aluneanu Postat August 15, 2020 Autor Partajează Postat August 15, 2020 dupa cum spuneam ,acesta are montat condensator la firele libere din spatele motorului de la poza atasata de pe net .Sunt trei infasurari ,zic eu , caci emailul de pe bobinaj are trei culori diferite . una dintre culori predomina ,probabil este bobina principala ce se conecteaza la 220 volti . Link spre comentariu
validae Postat August 15, 2020 Partajează Postat August 15, 2020 Faceţi cum am descris mai sus, nu riscaţi nimic dacă înseriaţi becul.Eu aşa fac de ani buni, când nu ştiu care sunt conexiunile la transformatoare sau motoare necunoscute.Şi nu am ars niciunul astfel... Link spre comentariu
aluneanu Postat August 15, 2020 Autor Partajează Postat August 15, 2020 o sa vad ce pot face , caci nu prea mai am timp . Va multumesc tare mult ,si va doresc tuturor o seara placuta in continuare ! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum