Darius_Tm Postat August 13, 2020 Partajează Postat August 13, 2020 Buna Sunt pasionat de prelucrarile mecanice si invat in general de pe youtube dar si carti scrise inainte de 1990 (explica mult mai bine decat cele actuale de la politehnica). Am gasit o oportunitate sa cumpar un strung SNU 380 x 1500 si o freza FUS 32 cu citire electronica a axelor originala din fabrica dar fara accesorii. Doresc sa aflu mai multe informatii despre strungul SNU 380 si daca are cineva manualul sau schema electrica si cinematica imi poate trimite. Mai am si cateva intrebari la care nu am gasit raspuns : Freza - La freza am observat ca mecanismul de fixare a sculei in arborele principal (orizontal) lipseste si este pus un burete in ''gaura'' , se poate lucra cu capul vertical si fara acel mecanism ?este normal sa se defecteze sau cineva l-a luat ? are cineva de vanzare unul ? -Manivela Y a fost de curand sparta la mutarea frezei intre sectii ,nu stiu cum dar ea se invarte in gol acum , ce parere aveti despre asta ? -Avand citire electronica din fabrica sa ma astept ca a fost folosita mai rar si pentru piese mai precise(nu a fost chinuita) sau ce parere aveti ? este prima data cand vad asta la un Fus -Sistemul centralizat de ungere lipseste , are cineva de vanzare sau unde as putea gasi unul folosit? -Cand a fost mutata din sectie acum 8 ani din freza a curs lichid de racire alb , semn ca a functionat pana atunci cred . Ce parere aveti de starea ei din poze ? Strung -roti de schimb sau alte accesorii nu are , doar luneta . Se poate face filet doar cu reglajele ce se vad in partea de jos unde este si tabelul ? -surubul principal de sub carucior are joc mare cand in misc cu mana (nu am avut timp sa ma uit in detaliu) , care poate fi cauza ? -daca nu gasesc manualul , ce greutate estimati ca are si cum sa il ridic pentru al transporta ? - de la ce vine SNU , strung normal universal ? daca da cu ce este el diferit fata de alte strunguri produse la Arad ? Mentionez ca nu doresc sa imi fac un atelier pentru diverse prelucrari la comanda ci doar sa am cu ce sa invat partea practica si sa realizez diverse componente pentru cateva produse prototip. Link spre comentariu
valivoi Postat August 13, 2020 Partajează Postat August 13, 2020 (editat) Cel putin in cazul frezei FUS32 pe care o avem noi in atelier,roata se invarte in gol pentru a nu fi agatat de manerul ei cand merge pe avans automat.In interiorul ei se afla un clichet care este actionat de rasucirea manerului aflat pe roata in jurul axei lui si apoi rotirea rotii cu manerul tinut rotit. Editat August 13, 2020 de valivoi Link spre comentariu
valivoi Postat August 13, 2020 Partajează Postat August 13, 2020 (editat) . Editat August 13, 2020 de valivoi Link spre comentariu
Darius_Tm Postat August 14, 2020 Autor Partajează Postat August 14, 2020 (editat) Am gasit in cartea tehnica o schema in care se vede mecanismul de fixare a sculei in arborele principal (orizontal) ce lipseste la freza . Am atasat si cartea tehnica pentru FUS 25 si 32 versiunea 1990 (se gasesc si accesorile acolo) carte_Fus25-Fus-32.pdf Editat August 14, 2020 de Darius_Tm am adaugat cartea tehnica Link spre comentariu
Darius_Tm Postat August 19, 2020 Autor Partajează Postat August 19, 2020 Am reusit sa gasesc cartea tehnica a strungului SNU380 in panoul electric si am facut cateva poze la primele pagini unde descrie strungul . Am observat ca are dispozitiv de strunjire conic cu rigla pentru copiat (in spatele caruciorului este o rigla gradata ) dar si canate T pentru a prinde diverse piese dupa port cutit. Cred ca se cheama strung normal universal ( SNU ) din cauza celor mentionate mai sus dar si alte lucruri pe care poate nu le cunosc inca. In cartile tehnice pe care le am dar si cartea tehnica a strungului nu am gasit o explicatie care sa ma faca sa intreleg diferenta dintre dispozitivului de strunjire conic cu rigla pentru copiat si strunjirea conica prin rotirea saniei portcutit sau cu ajutorul papusii mobile . Stie cineva sa imi explice in ce caz se foloseste fiecare metoda ? Dupa ce o sa transport strungul si freza la atelier o sa fac si alte poze . Link spre comentariu
Darius_Tm Postat August 21, 2020 Autor Partajează Postat August 21, 2020 (editat) Am reusit sa gasesc cum se cheama in engleza dispozitivul de strunjire conic cu rigla pentru copiat. A durat cam mult pentru ca a trebuit sa incerc diverse cuvinte cheie dar el se numeste Taper Turning Attachment . Este cea mai precisa metoda pentru a face un con exterior sau interior iar rugozitatea ar trebui sa fie mult mai buna decat prin alte metode(in functie si de lungimea conului). Aici gasiti o simulare a modului de functionare Aici explica cele 3 metode mentionate de mine in postarea de mai sus. Editat August 21, 2020 de Darius_Tm Link spre comentariu
MariusTehnik Postat August 28, 2020 Partajează Postat August 28, 2020 Salut , fa-mi o poza si in spatele frezei .. zona cu pompa de ungere S-ar putea sa te ajut cu pompa de ungere Link spre comentariu
Darius_Tm Postat August 8, 2021 Autor Partajează Postat August 8, 2021 (editat) Buna Am o problema electrica cu freza FUS 32. Actionarea butoanelor pentru avans al tuturor axelor de pe panoul de comada activeaza contactori potriviti fiecarei axe dar motorul de avans nu porneste . Pentru al porni tin apasat pe butonul pentru impuls ca sa se deplaseze axele dar apare alta problema , motorul se invarte doar intr-un sens ceea ce este normal . Ce parere aveti ? Unde sa fie problema ? Contactorii C3 si C4 sunt pentru a porni motorul de avans in stanga sau dreapta. Pozele cu tabloul electric sunt in link https://pasteboard.co/KeYZKzZ.jpg https://pasteboard.co/KeZ0bxF.jpg https://pasteboard.co/KeZ0kAY.jpg https://pasteboard.co/KeZ0BjW.jpg https://pasteboard.co/KeZ0LcS.jpg Editat August 8, 2021 de Darius_Tm Link spre comentariu
Darius_Tm Postat Septembrie 16, 2021 Autor Partajează Postat Septembrie 16, 2021 Am intampinat o noua problema dar legat de avansul rapid. A inceput sa mearga sacadat si parca scartaia pe axa z (masa) iar dupa ce am completat cu ulei in cutia de avans doar putin peste punctul rosu de la martor a inceput (nu mai stiu daca imediat) sa mearga sacadat pe toate axele avansul rapid din ce in ce mai tare pana cand tineam apasat pe buton si asteptam aprox. 10 secunde sa porneasca 1 sec avansul rapid. Acum nu mai merge deloc si cred ca este cuplajul din cutia de avans . Uneori si pe axa z , cand apas sa urce masa (cu avans normal) se aude cuplajul (de sub masa )cum face galagie mare , nu cupleaza bine , ii dau sa coboare in jos si iara in sus si atunci cupleaza bine . Ce sfat imi puteti da ? este greu de schimbat cuplajul ? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum