Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cum vulcanizez?


Raducioi

Postări Recomandate

Am intrat in posesia unei prese de vulcanizat...Ma intereseaza sa peticesc camere de bicicleta cu ea. Am incercat sa tau o bucatica de cauciuc din alta camera, am pus peste gaura si la presa, rezulttatul este ca nu s a lipit un de alta, am incercat si cu prenadez , dar trag petecul jos cu mana.

    Cum se procedeaza corect? Nu ma intereseaza solutiile la rece.

Presa este 12v 75wati.

IMG-20200808-191943.jpg

Link spre comentariu

Ai nevoie de cauciuc crud, nu merge să vulcanizezi cu cauciuc deja vulcanizat.

 

Edit: prenadezul e indestructibil, dar trebuie curățat foarte bine locul lipiturii, pelicula să fie subțire și să fie respectat timpul de uscare.

Editat de ratza
Link spre comentariu

La vulcanizare curățau bine suprafața cu un polizor, aplicau o soluție negricioasă (sigur nu era prenadez) apoi băgau ansamblul camera plus petic la presă. Stătea acolo câteva minute bune ... 

Link spre comentariu

Se curăţă cu şmirghel fin camera, insistând pe zona din jurul găurii, o porţiune mai mare decât petecul.Apoi se suprapune petecul peste cameră, menţionez că trebuie folosite petece speciale pentru vulcanizare la cald.Se presează petecul pe cameră şi se alimentează rezistenţa.Se ţine presa până când petecul se lipeşte de cameră, prin difuzie.

Existau înainte nişte petece calde autovulcanizante, care aveau foaia de cauciuc lipită de o capsulă metalică umplută cu un amestec pirotehnic.Presai capsula de cameră şi dădeai foc la amestecul pirotehnic, ardea şi temperatura degajată vulcaniza peticul pe cameră.

Link spre comentariu

Peticele cu capsula de care spui erau pentru prese care nu se incalzeau. Presa din aceasta discutie are rezistente la 12v si se alimenteaza la acumulatorul masini.

Iar solutia care se folosea la lipit era din cauciuc natural dizolvat in benzina....parca asa imi aduc aminte de cand eram copil.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Păi eu doar am menţionat acel tip de petice autovulcanizante, care erau foarte practice, puteai să rezolvi pana în câmp.Presa electrică face acelaşi lucru, încălzeşte peticul până când se produce unirea petecului cu camera.Trebuie făcute câteva încercări pe nişte camere de sacrificiu, însă cel mai important e să se folosească petice speciale pentru vulcanizare, nu merge cu cauciuc recuperat din alte camere....

Link spre comentariu

Da, era ceva pe bază de cauciuc natural deși avea o culoare negricioasă, diferită de cea a cauciucului natural care e alb.

Contează mult timpul de încălzire, funcție și de puterea presei. Dacă încălzești prea mult strici textura canerei iar dacă nu încălzești suficient lipitura va fi slabă. 

Aici e arta și meseria, mai bine întrebi un vulcanizator mai în vârstă, acela știe ce si cum.

Într-adevăr nu merge cu bucati de cauciuc din altă cameră, caută petice speciale pentru lipirea la cald.

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu

Peticele pentru vulcanizat, erau dintr-un cauciuc special. Nu merge orice cauciuc. Asa cum spune Validae, erau petice autovulcanizante, dar si petice pentru presa electrica, cum e in poza. De obicei, nu poti supraincalzi, atit amestecul pirotehnic cit si rezistenta, sunt dimensionate fix pentru ce trebuie.

Se procedeaza simplu: cureti locul cu hirtie abraziva si bezina, pui peticul, prinzi presa si o conectezi la tensiune. Cind e fierbinte si cauciucul se inmoaie, deconectezi si lasi sa se raceasca. Am folosit, atit petice autovulcanizante, cit si electrice. Prefer peticul la rece, cu solutie speciala de lipit. 

 

Link spre comentariu

Acele camere de bicicleta nu se pot vulcaniza. 

Orice metoda veti folosi, rezultatul va fi 0.

Materialul din care sunt comfectionate, nu are nici o legatura cu nici un cauciuc sintetic sau natural. 

Link spre comentariu

Camerele au un adaos de cauciuc natural, nu sunt din plastic.Cu anvelopele de bicicletă e altă poveste..alea sunt mai mult plastic, ca papucii.

Link spre comentariu

Camerele și cauciucurile de bicicletă sunt de aceeași calitate ca și cele de roabă. Chinezării ordinare. 

La roabă (deși o folosesc ocazional)  după căteva luni roata face pană  iar cauciucul arată precum unul de automobil vechi de 30 de ani, deformat și plin de crăpaturi. 

Prefer să dau 50 de lei pe altă roată. Exact ceea ce își dorește producătorul chinez ...:rade:.

Link spre comentariu
Acum 1 oră, +_Florin_+ a spus:

Camerele și cauciucurile de bicicletă sunt de aceeași calitate ca și cele de roabă. Chinezării ordinare. 

La roabă (deși o folosesc ocazional)  după căteva luni roata face pană  iar cauciucul arată precum unul de automobil vechi de 30 de ani, deformat și plin de crăpaturi. 

Prefer să dau 50 de lei pe altă roată. Exact ceea ce își dorește producătorul chinez ...:rade:.

Eu am pus o roata din cauciuc plin, fara camera. Cam 50 de lei am dat pe roata.

Link spre comentariu

Parțial offtopic: anvelopele rezistă cam 2 ani la bicicleta mea, asta în condițiile în care nu le menajez și am avut ture și de 150km într-o zi. Sharky știe cum îi dau în goarnă. Nu mai luați gunoaie ieftine, făcute din nylon.

Link spre comentariu

     Aceste camere de bicicleta, "nevulcanizabile", au aparut la inceputul  anilor 2000 si erau fabricate in India.

 Avand copiii mici, 7 si 12 ani, in vacanta la tara fiind, am incercat sa repar acele camere personal, ( experienta auto de multi ani).

Nu am putut sa realizez ceva, nici cu petice calde, nici cu  prenadez, nici cu codez....etc.

 

Singura solutie, atunci, pe care am adoptat-o a fost "bandajarea zonei lezate"  cu banda adeziva, scotchi lata de cca. 3cm,  dupa ce camere a fost umflata suficient  de mult ca sa isi mentina forma de cerc.

Dupa introducere in anvelopa, pozitionarea pe roata si umflarea totul era OK.  In mers se simtea o oarece descentrare, dar copilul nu avea habar de asta.

Am avut multe camere reparate in acest mod care aveau: 2,3 si chiar 4 asemenea "bandajari".

Aceasta metoda chiar dadea rezultate la timpul ei.

M-am referit la greutatea unui copil de 12 ani.

 

Tot in acea perioada am intimpinat probleme, de acelasi gen, la camerele de la Dacia.. Camerele respective nu puteau fi vulcanizate.

Mergeai la vulcanizare, respectivul se uita la valva camerei si spunea:

   - Camera noua sau libereaza postul de lucru!

Spun din  experienta intru-cat lucrez si ca instructor auto de 25 de ani.

Editat de PINTI
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări