felixx Postat Octombrie 3, 2007 Autor Partajează Postat Octombrie 3, 2007 La fiecare carcasa si design trebuie sa ne inspiram de undeva.Eu am ales sa ma inspir la capacul de deasupra dupa poza de mai jos.Mai greu a fost cu indoirea tablei la abcant.Am stricat doua buc. pina sa iasa cum am vrut.La monoblocuri deasemenea m-am inspirat dupa design-ul celor de la Shanling. Am uitat sa spun despre dimensiunile amplificatorului: -radiatoarele cu o grosime in material de 12mm si aripi de 4cm. -latime 44cm. -adincime 33cm. -inaltime 19cm. Panoul frontal este gros de 20mm. Mai multe despre finisaj aici: http://www.elforum.info/viewtopic.php?p=206028#206028 ...si da...totul este de la zero si nu este assembling ci este building. "Chestia" aia neagra este termicul care deconecteaza amplificatorul de la retea in momentul depasirii unui anumit prag de temperatura pe radiator. La inceput l-am montat linga tranzistori insa datorita faptului ca pe el vin cuplate firele de 220V am renuntat si l-am indepartat un pic. Destul de simplu si eficient. Link spre comentariu
Vizitator releu Postat Octombrie 4, 2007 Partajează Postat Octombrie 4, 2007 misto felix...ai lucrat cu grija cutia. Uneori am impresia ca le-ai cumparat de undeva si numai cat ai plasat kiturile (faceam apropouri la amplificatorul ala cu tuburi postat...stii tu care).FELICITARI Link spre comentariu
felixx Postat Octombrie 4, 2007 Autor Partajează Postat Octombrie 4, 2007 @releu Nu trebuie sa ma justific in fata nimanui insa sunt cativa oameni cu nume grele printre care si VTP care stiu de cind si cum muncesc eu la proiectele mele. Daca imi arati un singur kit format din aceleasi componente cu ce am facut eu si respecta intocmai ce am reprodus eu aici .....EU ITI TRIMIT GRATUIT INCINTELE,MONOBLOCURILE SI AMPLIFICATORUL....toate gratis....cadou.In plus adaug si cabluri ribbon DIY cu ferita plata pe ele cu conectori de calitate si ceva interconect.Daca doresti iti mai trimit si un nr. de LP-uri si-ti dau si un pickup elegant. Toate astea GRATIS. Ca sa-ti faci o idee de unde am cumparat componentele....arunca un ochi pe: http://www.madisound.com ....si apoi renunta la asemenea idei tampite ce vin din inauntrul oamenilor rai si invidiosi. P.S.....daca doresti laterale din care am facut eu monoblocurile ...am cativa metri liniari...si nu numai.Si parca mai am doua inele pentru 6C33 facute din aliaj bronz-cupru si ceva teava de alama,nituri de alama,ceva bucati de aluminiu pentru partea frontala.. ...etc. Daca vrei iti fac si poze.... Link spre comentariu
Bogdi12001 Postat Octombrie 4, 2007 Partajează Postat Octombrie 4, 2007 Imi cer scuze daca prin afirmatia mea te-am jignit cu ceva, chiar nu a fost cu rea intentie. Am vrut sa zic ca se aseamana intr ele, daca te uiti atent chiar sunt diferente intre cele doua.Felicitari inca odata pt realizarea de exceptie! Link spre comentariu
felixx Postat Octombrie 5, 2007 Autor Partajează Postat Octombrie 5, 2007 No problem...pentru releu era raspunsul.Carcasa a suferit o schimbare.Am impartit-o in felul urmator pentru o mai buna ecranare a modulelor fata de transformator.Se stie ca transformatoarele toroidale au un camp radiant mai puternic decit cele E-I si R-core.Am folosit tabla de fier de 3mmm cu rezultate bune. Link spre comentariu
Vizitator releu Postat Octombrie 5, 2007 Partajează Postat Octombrie 5, 2007 Se stie ca transformatoarele toroidale au un camp radiant mai puternic decit cele E-I si R-core. felix, iar ai dat-o in bara cu expresia asta. Fi mai explicit: "cum adica au un camp mai radiant ?". Daca imi arati un singur kit format din aceleasi componente cu ce am facut eu si respecta intocmai ce am reprodus eu aici .....EU ITI TRIMIT GRATUIT INCINTELE,MONOBLOCURILE SI AMPLIFICATORUL....toate gratis....cadou.In plus adaug si cabluri ribbon DIY cu ferita plata pe ele cu conectori de calitate si ceva interconect.Daca doresti iti mai trimit si un nr. de LP-uri si-ti dau si un pickup elegant. A fost tare faza. Imi pare rau totusi ca ai vazut partea urata a paharului. si apoi renunta la asemenea idei tampite ce vin din inauntrul oamenilor rai si invidiosi. Aici chiar ca ai dat cu bata in balta. Eu nu ti-am contestat niciodata dorinta ta si capacitatea de a realiza lucruri deosebit de placute, lucru de care trebuie sa fi tu insuti mandru si eu de asemenea sa te felicit. Daca ai inteles putin deformant mesajul meu sau poate ca mesajul redat are o nuanta retorica nu trebuie sa te eschivezi si sa transformi acel mesaj intr-un BING BANG. Nu are rost, nu te invidieaza nimeni. Mai stiu pe cineva care a pus suflet in a face lucruri la fel de deosebite ca tine pe care...din lipsa banilor si a greutatilor din viata de zi cu zi era nevoit sa le vanda.. .e donpetru domnilor. Inca o data felicitari felixx iar daca mesajul meu anterior te-a lezat cu ceva, imi cer scuze. Acum ma scuzati...ma grabesc. Auleu...iar nu ma lasa nevasta...ai rabdare draga sa termin cu elforumisti...o facem imediat. :smt007 Link spre comentariu
zal Postat Octombrie 5, 2007 Partajează Postat Octombrie 5, 2007 No problem...pentru releu era raspunsul. Carcasa a suferit o schimbare.Am impartit-o in felul urmator pentru o mai buna ecranare a modulelor fata de transformator.Se stie ca transformatoarele toroidale au un camp radiant mai puternic decit cele E-I si R-core. Am folosit tabla de fier de 3mmm cu rezultate bune. 1. Poate ca releu si Bogdi12001 sint frati siamezi. :smt0032. Trafo pe tole E+I sint cele mai pacatoase la bagat brum, poti sa le intorci in diferite pozitii ca sa minimizezi brumul, insa nu scapi de el fara ecranare. Toroidalele sint ''autoecranate'' din constructie. 3. Chiar iti baga brum trafo ala toroidal? Daca da, nu e chiar vina lui, insa poti sa-i infasori de jur-imprejur o bucata din tabla de tola sau permaloy daca ai. Si varianta cea mai eleganta e sa-l bagi intr-o oala si sa-i torni rasina pe el. Oala daca o vopsesti frumos si o prinzi bine de carcasa va ecrana si va avea si un aspect ''de firma''. Uite cam ca asta: Link spre comentariu
felixx Postat Octombrie 6, 2007 Autor Partajează Postat Octombrie 6, 2007 Thx. Zal...cunosc procedeele astea toate ca lucrez oarecum in domeniu,insa daca traful nu respecta niste conditii "speciale" de lucru in audio (ma refer la miez si modul cum se face bobinajul) degeaba.La trafurile facute de mine la monoblocuri pe E+I nici vb. de probleme de natura asta.Acolo am folosit oale precum ai vazut.Insa si fara oale nu sunt probleme de zgomot sau alta natura.Pot spune cu mana pe inima ca trafurile alea sunt perfecte....toate.Si pot spune 100% ca daca as mai avea tole de care am avut as putea face traful CA LA CARTE....mort d.p.d.v. al zgomotului...pacat,ca ar avea dimensiunile mai mari decit toroidul.:rock: Asta a fost si principalul aspect care l-am avut la alegerea trafului....spatiul ocupat si nu altceva.Din puntul meu de vedere toroidul ramine o alegere doar daca spatiul nu permite E+I.Insa cea mai buna solutie pe care o stiu eu la ora actuala este R-core.Colivia aia cu gauri este facuta din tabla silicioasa din tole de la trafuri de transformare de tensiune inalta si efectul este minor.La 1kw putere -toroidal-cimpul de dispersie este un pic...pe-acolo prin cutie.Ca sa montez o oala,aceasta trebuie sa fie neaparat din fier si din pacate dimensiunile (impreuna cu oala) depasesc inaltimea cutiei.Asta ar fi motivul principal.Deasemenea daca bobinajul nu este strins la masina ci facut manual,(asta daca se foloseste grosime mare in secundar)si impregnat local-pe moment -ideal-,impregnarea la final nu da acelasi randament cu impregnarea locala.Trebuia mai intii cel putin dupa ce s-a bobinat primarul sa aiba loc o prima impregnare. Ehh...aici e loc de discutii...calitatea lacului(nu zeama din aia ieftina...) etc.Traful este prins de panoul frontal cu surub (am avut de unde-20mm panoul frontal) si sunt montate doua garnituri de cauciuc pentru a diminua zgomotul si taiate dupa diametrul trafului.El este montat invers decit in poza ta pentru a face loc la sursa.Si inca ceva... eu am un spl de 98 db.Adevarul e ca sunt si cam pretentios insa am incercat aseara pe incinte cu 85db si abia abia daca se auzea,noaptea,cu urechea lipita de difuzor,bineinteles fara semnal la intrare.Pe 98spl cred ca de pe la 20cm se simte zgomotul in difuzor.La 25 cm nu mai percep nimic.Insa pot trai cu chestia asta.Oricum daca o sa fie vreodata un upgrade la acest amp sigur va fi la traf,in sensul renuntarii la el mai mult din cauza cimpului radiant si nu a zgomotului intern(care se poate rezolva prin impregnare corespunzatoare,etc) .... acesta va fi inlocuit de R-core (sper ca nu chinezesc :smt003 ).Imi place cum suna din toate punctele de vedere si cred ca este un proiect reusit.Am mai facut cate ceva la viata mea cu mosfet-uri insa lateralii sunt "altfel". Link spre comentariu
zal Postat Octombrie 6, 2007 Partajează Postat Octombrie 6, 2007 Sa nu fiu rau si sa nu torn gaz pe rana, dar ai incercat sa-i schimbi pozitia?Partea cilindrica a toroidalului scapa cel mai mic cimp si majoritatea sint montate orizontal din acest motiv. La partea cu bobinatul ai dreptate, de aceea poate, toate trafo toroidale pe care am vrut sa le modific, fie ca erau facute de rusi, polonezi sau altii, aveau primarul bobinat peste secundar (mai putin cele mici si unele românesti). Am mai avut si contre cu alti forumisti pe tema asta la ''alimentatoare'', cu toate ca mi se pare logic sa bobinezi sirma groasa prima, cind fereastra e goala. Culmea e ca primarul pus deasupra, stringe secundarul mai bine si-l ecraneaza (unul din capete ajunge la nulul retelei).Ar mai fi o varianta, ampliful tau sa aiba amplificarea prea mare si se lasa influentat.Mufa sau mufele de la intrare, sint legate cu masa cablului de semnal care merge la amplif? Lasa numai masa cablului, care vine de la amplif, prin alimentare, la sasiu, iar masa mufei o legi separat la sasiu. Sau separa masa de la intrarea diferentialelor de masa care vine de la sursa si sasiu si o legi la masa care vine de la mufe, unde ii faci legatura la masa sasiului. Intre ele poti sa pui un condensator de 10nF... 10uF montat linga mufe. Daca ai pus o rez intre masa de la sursa si cea de la intrarea amplifului trebuie sa o scoti in cazul asta, adica sa le separi.Inca o solutie, ar fi sa fazezi trafo cu reteaua. Pentru asta se leaga un condensator de 4,7... 22nF/1kVcc intre masa sasiului si nulul retelei. Prin intoarcerea repetata a stecherului in priza vei constata cum dispare brumul. Atentie ca si celelalte scule din lantul audio vor trebui fazate in cazul asta.Aste sint citeva cai pe care le folosesc eu cind intilnesc probleme legate de brum in amplifuri, poate te ajuta, ca-i pacat de aspectul lui sa-ti faca probleme din astea.Bafta! Link spre comentariu
felixx Postat Octombrie 6, 2007 Autor Partajează Postat Octombrie 6, 2007 Zal.Separarea maselor este facuta cu un RC paralel-10ohmi-0,1uf.Problema ce ma deranjat cel mai tare inainte de a monta acest ecran in forma de H a fost ca atunci cind apropiam modulele de traf...exact spre pozitia definitiva,influienta trafului prin cimp isi facea simtita prezenta.Ca sa spun concret,auzeam in difuzoare pe la 50cm zgomot.Insa dupa ce am pus ecranul mi se pare ok.Amplificarea mi se pare ok.O sa incerc varianta ta cu acel C-u si inca una cu montarea de un c.c. trap pe primar,insa din discutiile cu altii care au adoptat aplicatia asta unii nu o doresc,iar de altfel acestea nu prea au legatura cu suprimarea cimpului. Poate daca era orizontal,insa ma-ndoiesc;o sa incerc si asta. ...ca-i pacat de aspectul lui sa-ti faca probleme din astea.Pentru mine nu prea conteaza aspectul daca nu este un amplificator complet...insa ....vreau sa te intreb daca ai incercat amplificatoare cu toroidale pe difuzoare cu 98db spl vreodata si cu intrarea de semnal la masa?Ai facut ceva "masuratori" auditive de zgomot?Perceptii de zgomot,humm,fasss,distante masurate....etc?In ultimele mele amplificatoare solid state am folosit tot toroidale insa nu aveam pe atunci incinte cu asa spl. si nu a fost absolut nici o problema.Era mut pe 85db.Deocamdata nu ma deranjeaza un zgomot abia perceptibil la 20cm si care nu mai este deloc la 25cm masurat pe bune,insa ultima varianta a fi trecerea pe R core....probabil si cea mai buna. Link spre comentariu
zal Postat Octombrie 7, 2007 Partajează Postat Octombrie 7, 2007 Am avut si Goodmans-uri de 30cm de banda larga (30-16000Hz) foarte sensibile in sensul ca, avind 15Ohmi creeau aceeasi presiune acustica cu alte difuri de 8Ohmi pe aceleasi amplifuri si pot sa zic ca urechea bagata intr-unul e cel mai bun microfon si tester (prefer insa urechea sau chiar capul bagat in deschiderea de bas-reflex). Acum am unele mai slabute calitativ de 38cm, insa se simte imediat orice zgomot la joase. Faza cu cond. intre primar si sasiu merita incercata, are efect si la trafo ecranate cu tabla de 2mm, dar prost pozitionate in carcasa. O data am avut probleme la inlocuirea unui traf toroidal cu unul E+I ecranat intr-o statie existenta. Cind zic ecranat ma refer la capace de tabla peste infasurari si platbanda peste tole. Brum cu galeata in orice pozitie, pe care l-am rezolvat mai putin academic, prin creearea unei plase de sirma intre masele de pe cablaj ale celor 2 canale, cam din 3 in 3 cm, de la intrare pina la alimentare. Cablajul tau are masa de jur imprejur sau pe mijloc?Din cele facute de mine, cablajele cu masa pe mijloc si continua de la intrare la iesire, cit mai lata, aveau cel mai mic brum, cu toate ca foloseam trafo de tv-uri rusesti rebobinate in sufragerie (Rubin sau Temp2) si neimpregnate cu ceva sau ecranate. Culmea e ca, cablajele astea de pe net mi-au facut probleme si mie. Poti sa incarci traseul de masa cu cositor ca sa-i micsorezi rezistenta, citiva miliOhmi mai putin inseamna si scurgerea tensiunilor parazite mai usor la masa. Poti chiar sa cositoresti o sirma de Cu de minim 1mm peste masa cablajului. E posibil ca si BF-urile din intrare, avind o suprafata mare fata de trz in capsula TO-92 sa actioneze ca microfoane. Stiu ca pare curios ce spun, dar am intilnit montaje in care bateai cu degetul si auzeai in difuzoare (amplificare exagerata) si o solutie am gasit intr-o statie Sony, unde trz din diferential erau ecranati intr-o cutiuta mica (si Denon face uneori asta dar la fet-uri). Nu mai zic de cele in care apropii mina si bizîie ampliful ca un detector de metale.Am inteles ca ai 2 tensiuni separate ptr partea de amplificator pina la etajul pilot si cea de finali. Poate era mai bine daca erau din aceleasi tensiuni amindoua. Alimentarile ar fi fost cu mai putine tarasee. Brumul ca si fisul nu au o singura cauza ci mai multe adunate, trebuie sa le incerci pe toate ca sa scapi de ele. Daca imi mai amintesc ceva iti mai spun, bafta! Link spre comentariu
Shambala Postat Octombrie 7, 2007 Partajează Postat Octombrie 7, 2007 Cositorirea traseelor nu ajuta la scaderea rezistentei, este un "Myth Busted!". Reziatenta cositorului este de 10-50 ori mai mare decat a traseului de Cu. Solutia corecta este a doua mentioanata - lipirea unei sarme [mai bine a unei trese] peste traseu.Nu ca ar avea neaparat legatura cu problema brumului ... Link spre comentariu
zal Postat Octombrie 7, 2007 Partajează Postat Octombrie 7, 2007 Intr-o instalatie care merge neintrerupt din 1952, toate cablurile si sirmele din circuitele de comanda si semnalizare (si sint citeva zeci de Km de fire) sint din Cu cositorit. Si toti batrinii de la care am avut de invatat cite ceva in electronica foloseau cositorirea traseelor de Cu. O fi descoperit cineva ca are rezistenta mai mare cositorul fata de Cu, dar pus gros se schimba situatia. Cit e grosimea medie a stratului de Cu de pe placile de cablaj? Mica, deci are o rezistenta care se simte la 10... 15cm de traseu. Daca am putea lipi cu aliaj de Ag sau Au... :smt003 Link spre comentariu
Shambala Postat Octombrie 7, 2007 Partajează Postat Octombrie 7, 2007 Cositorirea se facea pe vremuri mai mult din motive de rezistenta mecanica si cu rol antioxidant. Mai nou nu s-a mai facut din economie.Am gresit mai sus, diferenta de rezistenta este de peste 100 de ori :smt003. Stratul de Cu de pe cablaj are 70 microni - sau in versiunea chinezeasca ieftina, 35 de microni. Asa ca ar trebui peste 1mm de cositor pt injumatatirea rezistentei. Repet, solutia corecta este de a lipi tresa de Cu. O tresa de cu poate reduce de 10-30 ori rezistenta traseului.Aliajele cu Ag au rezistenta de aproape 10 ori mai mica, dar sunt scumpe - si mai greu de topit. Ioan Mihai, care le-a folosit din belsug, spunea ca dau un sunet putin cam rece si metalic [?].Aur se foloseste la placarea traseelor, pentru ca acestea sa nu oxideze - si cu un important rol audiofil :weedman: Link spre comentariu
Yo4You Postat Octombrie 7, 2007 Partajează Postat Octombrie 7, 2007 Bate-ti campii aiurea ceva influente???? interesant ca eu nu folosesc cositorirea traseelor in radiofrecventa unde stabilitatea trebuie sa fie oglinda stralucit.Eu va fac montaj in aer audio si nu are nici pe naiba. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum