DanM Postat Iulie 15, 2020 Partajează Postat Iulie 15, 2020 Nostalgia bat-o vina... Am reusit reconditionarea mecanicii si a partii de redare la un Tesla CM130.... Etajul final nu il voi mai face cu MDA2020... nici nu stiu daca mai gasesc asa ceva.... si nici nu cred ca se merita. Ma voi duce la TDA7294, are tot alimentare diferentiala si este mai modern. Problema de care m-am lovit este de fapt actiunea unui Dorel anterior mie... care a pus semireglabilii aranjati frumos...simetric in oglinda... Toti. Si nu mai stiu care e pozitia corecta nici macar aproximativ. Asa ca indraznesc sa intreb colegii care au mai trecut prin aceste magnetofoane... voi cum ati refacut reglajele pentru inregistrare? Stiu ca se inseriaza cu masa capului de inregistrare o rezistenta pe care se va citi o cadere de tensiune proportionala cu curentii de inregistrare respectiv de premagnetizare... dar la ce valori trebuie facut reglajul? Si cum se regleaza nivelul 0dB ... ca este posibil ca si pe redare sa fie facute ceva "reglari" in trecut... Link spre comentariu
PINTI Postat Iulie 15, 2020 Partajează Postat Iulie 15, 2020 Va salut Am disponibil un CM 130 perfect functional, 5 perechi MDA2020 NOS, cu plasticurile aferente si 5 seturi de potentiometre NOS. ON topic. Reglajele pentru inregistrare se realizeaza cu ajutorul unui generator de semnal si a unui osciloscop. Daca aveti aceste aparate, pot sa va calauzesc , pas cu pas, pentru a realiza aceste reglaje. Link spre comentariu
DanM Postat Iulie 15, 2020 Autor Partajează Postat Iulie 15, 2020 Buna seara. Da, am E0501 de la IEMI si o chinezarie de osciloscop pan'la 12MHz. Potentiometrele ar fi cazul sa le schimb.... despre asta discutam spre finalul restaurarii, eventual daca va uitati prin "ramasitele pamantesti" ale magurilor reparate si descoperiti o rola presoare pentru magul asta... m-ar interesa si ea. Asta sigur. Din cate am vazut este asemanatoare cu rolele ce echipau si B90/100 daca nu cumva chiar B4... Link spre comentariu
DanM Postat Iulie 15, 2020 Autor Partajează Postat Iulie 15, 2020 B115 = cu etaj final, B116 = deck, facelift la CM130= cu etaj final/CM160=deck... m-am documentat... Mecanica in schimb este -din cate am vazut similara si cu cea din B90. Posibil sa aibe ceva modificari minore. Link spre comentariu
DanM Postat Iulie 17, 2020 Autor Partajează Postat Iulie 17, 2020 @Pinti: la sugestia Dvs. m-am apucat de măsurători la modulul etaj final ... în funcție de ce voi găsi prin el discutăm de CI și distanțiere... Link spre comentariu
DanM Postat Iulie 17, 2020 Autor Partajează Postat Iulie 17, 2020 (editat) Da. O lrimă impresie: in etajul final tensiunile sunt corecte, chiar cântă... Problema aparută este că unul din integrate se încinge în primele 2-3 secunde chiar fără semnal. Voi încerca să vizualizez ieșirea pe difuzor ... să nu am cumva oscilații ... Editat Iulie 17, 2020 de DanM Link spre comentariu
DanM Postat Iulie 18, 2020 Autor Partajează Postat Iulie 18, 2020 Da... deci a cântat... Și văzând eu că lipsește un șurubel care fixa radiatorul de mijlocul șasiulu, îl pun. De fapt n-am apucat să-l pun că o ieșit fum din ambele integrate... Bine că m-am apucat să-l pun în mers că nu-mi dădeam seama de unde provine avaria. Scrie undeva că MDA2020 are -Vcc la radiator?... @Pinti: ccred că-i cazul să discutăm în privat... sau pe [email protected]? Link spre comentariu
nelu F Postat Iulie 18, 2020 Partajează Postat Iulie 18, 2020 (editat) Acum 1 oră, DanM a spus: Scrie undeva că MDA2020 are -Vcc la radiator?... Editat Iulie 18, 2020 de nelu F Link spre comentariu
DanM Postat Iulie 18, 2020 Autor Partajează Postat Iulie 18, 2020 HM....Carticica asta n-o am... Oricum am constatat pe pielea mea(a integratelor) ca asa e. Si da, saiba prin care trece acel surub ar trebui sa fie izolanta. Am vazut o bucsa metalica intr-o garnitura de cauciuc in acea gaura, dar... lipseau capacele izolante. Deci 50% din vina nu-mi apartine. Link spre comentariu
DanM Postat August 1, 2020 Autor Partajează Postat August 1, 2020 Bun așa... integratele schimbate pin bunăvoința colegului @PINTI, o rezervă de încă un set pentru orice eventualitate... Izolație de mică între integrate și radiator...să nu mai poată ieși fumul din ele... Chiar... ce-o fi gândit cehul când a pus integratele neizolate și o izolat radiatorul de șasiu cu o șaibă de cauciuc?... Dar... nu mai contează, e rezolvată. Acum să încep măsurătorile și reglarea părții de redare.. Link spre comentariu
doru3160 Postat August 1, 2020 Partajează Postat August 1, 2020 Acum 2 minute, DanM a spus: Bun așa... integratele schimbate pin bunăvoința colegului @PINTIChiar... ce-o fi gândit cehul când a pus integratele neizolate și o izolat radiatorul de șasiu cu o șaibă de cauciuc?... A asigurat transfer termic optim între capsula integratului și radiator, fără nici un izolator termic. Dacă transferul termic este prost, se poate întâmpla ca integratul sa se supraincalzeasca pana preia radiatorul din căldură. E mai ușor sa izolezi electric radiatorul de șasiu. Link spre comentariu
DanM Postat August 1, 2020 Autor Partajează Postat August 1, 2020 (editat) Păi da... că n-avea nici un fel de pastă termică... și suprafața radiatorului de pe integrat este deasemeni mititică... are nevoie de transfer rapid. Adică de rezistență termică f. mică. Dar acum o folie de mică de 0.1...0.2mm și pastă termică ceramică între toate piesele implicate cred(sper) că nu vor crea probleme la audiție normală într-o cameră de bloc(4/5m). În altă ordine de idei... la cât de "rectificat" este radiatorul.... mai bine puneau pastă... Editat August 1, 2020 de DanM Link spre comentariu
doru3160 Postat August 1, 2020 Partajează Postat August 1, 2020 (editat) Se mai practica metoda adaptorului termic. O bucata de aluminiu intermediara, între radiator și capsula, dacă radiatorul este masiv și are inerție termica mare. Cred ca la B115 am văzut asa ceva. Sunt gingașe MDA-urile în privința transferului termic. Suprafețele chiar dacă nu sunt din fabrica cum trebuie, de regula se prelucrează acasă pt a obține o suprafață cât mai neteda. Ajuta, fata de cazul când exista vagauni pe suprafețele de contact. Editat August 1, 2020 de doru3160 Link spre comentariu
DanM Postat August 1, 2020 Autor Partajează Postat August 1, 2020 Da, am mai vazut(la un Korting A100) metoda asta, intre finali(BDX53/54) si radiatorul de Al era montata o saiba de cupru... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum