Bandi Szasz Postat Iulie 6, 2020 Autor Partajează Postat Iulie 6, 2020 Acum 12 minute, Florian Ciobanu a spus: https://www.elforum.info/topic/76410-ajutor-porti-automate-cu-pic/page/11/#comments am gasit topicul despre porti, am gasit si fisierele in calculator ,daca vrea cineva le postez Multumesc frumos de timpul acordat, din pacate in automatizarea respectiva nu s-a implementat incetinirea la inchidere, motoarele sunt comandate direct cu relee. Ramane sa fac niste experimente cu cele doua metode de comanda a triacelor si sa vad cu care o sa mearga mai bine / lin motorul si revin dupa cu rezultatul in cazul in care o sa ii fie cuiva util pe viitor. Link spre comentariu
Gilbert Sparios Postat Iulie 21, 2020 Partajează Postat Iulie 21, 2020 (editat) Am inteles ca te pricepi la programare, ti-am dat o idee despre. E desenat pentru un motor. Nu am informatii despre motor, dar din cate stiu eu sunt cu 3 fire pentru inversare sens. obs: o sa fie un pic mai aiurea sa citesti curentul in AC. eu mi-am pus un flag in momentul zero_cross si-am citit aproape de varful sinusoidei. probabil curentul de stall va fi mult mai mare indiferent unde o sa citesti .. s-ar putea sa fie nevoie schimbat C4. U4 este ACS712, vad ca am uitat sa-i dau nume. Editat Iulie 21, 2020 de Gilbert Sparios Link spre comentariu
Bandi Szasz Postat Iulie 23, 2020 Autor Partajează Postat Iulie 23, 2020 (editat) @Gilbert Sparios Mersi de schema, ceva similar am mesterit si eu, circuitul este in testare / dezvoltare. Am avut putin de furca cu telecomanda pentru ca m-am gandit prea tarziu sa-l alimentez de la un li-po si am mers pe CR2032 care nu suporta curentul necesar modulului radio pt transmisie care are varfuri de 60-80mA si atunci am niste super-cap uri care se incarca lent de la baterie si montajul e alimentat din super-cap insa acuma pare ca merge ok si in curand o sa trec la testari mai realiste. Ca idee eu pt detectia de Zero Cross am folosit un "H11L1TVM" cu iesire digitala schmitt trigger iar pentru comanda triac am folosit MOC3062M cu circuit de detectare ZCD care se ocupa de deschiderea triac-ului la momentul cel mai bun adica in punctul 0. Metoda de comanda este "pulse skip modulation" care in principiu inseamna ca se sare complet peste o alternanta, aceasta metoda nu este fezabila pentru becuri pentru ca apare flicker-ul insa pentru motor cu inductie mai ales tipul de "permanent capacitor" (intre cele doua fire de directie exista un condensator legat permanent si este folosit la automatizarile de porti) din cate am aflat este foarte buna si recomandata. Am testat si cu puterea redusa la 50% insemand ca 1 alternanta deschideam triacul iar pe urmatoarea o blocam astfel din 50 de alternante au ramas doar 25 si motorul s-a comportat frumos, a mers rotund si nu am observat sa scoata sunete ciudate, etc... , testul l-am facut cu motorul pe liber demontat de pe poarta insa urmeaza sa-l testez si pe poarta, ma astept sa mearga corect pentru ca oricum in final o sa fie raportul de ON/OFF undeva la 2/1 , 3/1 pentru ca cu 1/1 este prea lent si a pierdut destul de mult din putere. Citirea curentului o sa-l fac cu relee de monitorizare a curentului nu m-am complicat sa-l citesc cu uC, inca astept sa le primesc sa vad daca vor functiona corect (TIR-ul cu marfa blocat la granita... mai astept o sapt daca tot nu vin anulez comanda si cumpar de la polonez cu ceva mai scump si aia e). Din cate am reusit sa testez cu placa originala care nu opreste motorul la capatul de cursa consumul de mers este undeva la 0.8A (insa nu stiu daca tinea motorul full-on sau il modula prin triac) iar la blocarea motorului curentul urca spre 1.4-1.5A Editat Iulie 23, 2020 de Bandi Szasz Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum