Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Skoda Superb MK1 - facelift: nu mai merge vitezometrul. sau nu tot timpul...


Gilbert Sparios

Postări Recomandate

Nu m-as duce intr-o reprezentanta dupa toate cate ai facut tu. Daca ar avea o alta placa sa o schimbe, da, ai elucida o necunoscuta, dar sigur nu au. In reprezentanta, vor pune diagnoza (ceea ce ai facut si tu) si daca ai sa dai peste un om de treaba, poate va schimba senzorul ca sa elimine a doua necunoscuta.

 

Eu din ce am inteles, tie nu-ti merge vitezometrul insa restul merg ok. Deci as porni de la senzor - ca este mai ieftin. Odata schimbat senzorul stii sigur ca ai eliminat o posibila cauza si mergi mai departe. Sincer, inainte sa fi refacut toate lipiturile cum ai facut tu, preferam sa schimb senzorul (costa ceva bani dar apoi stergeam pentru totdeauna de pe lista defectelor posibile senzorul). 

 

P.S. Prin 2010 imi aduc aminte ca am patit odata la o diagnoza in mers (era o interfata pe K-Line - USB) sa vad ca toate ceasurile se duc la pozitia 0. M-am c..at un pic pe mine (masina in mers) dar dupa ce am reusit sa parchez si sa repornesc am vazut ca ceasurile mergeau. Am citit codul de eroare si la o cautare pe net .... nu am gasit nimic deci nu m-am lamurit ce nu i-o placut la ECU. 

Editat de merck
Link spre comentariu
Acum 11 ore, merck a spus:

P.S. Prin 2010 imi aduc aminte ca am patit odata la o diagnoza in mers (era o interfata pe K-Line - USB) sa vad ca toate ceasurile se duc la pozitia 0. M-am c..at un pic pe mine (masina in mers) dar dupa ce am reusit sa parchez si sa repornesc am vazut ca ceasurile mergeau. Am citit codul de eroare si la o cautare pe net .... nu am gasit nimic deci nu m-am lamurit ce nu i-o placut la ECU. 

 

La versiunile mai noi de VCDS nici nu te lasa sa faci in mers anumite operatii.

 

O noua observatie. Daca trec cateva zile si nu folosesc climatronic-ul pe racire, imi citeste tot mai ok viteza, nu mai reactioneaza la consumatori mari devine normal.Ca si cand ceva-ul se usca. Daca totusi pornesc clima, si n-a mai mers zile ..nu se intampla nimic, o mai lunga perioada ca minute. Ca si cand apa ajunge printr-un material, deci indirect.

 

 Cu clima ON, totul normal, am mers vreo 30 de minute bune fara probleme. Am oprit la un semafor..cand am plecat a inceput acul sa danseze, cu reactie la orice consumator mai mare (luneta, incalzire oglinzi, geamuri, claxon, faza lunga [blit]), apoi zero. Am oprit clima. Zero km/ora. Am continuat sa merg, a inceput acul sa danseze si apoi s-a stabilizat la normal..

 

De ce oare are atata treaba cu acesta clima pornita. Ma enerveaza masina asta ca are atata plastic in consola centrala si ca sa vad ce e acolo..habar n-am dar cred ca trebuie sa scot cam toata consola aia si mi se pare foarte aiurea pentru ca dupa aia o sa am la soricei(scartailei) in masina...ca la multe altele.

 

Spunea cineva mai sus "dupa cate ai facut nu m-as duce la firma". Sincer sa fiu, eu cred ca n-ar fi avut nimeni atata rabdare cu cautatul acului in carul cu fan. Decat ca poate sa stie exact pe unde merge si sa-l ia la verificat ca traseu. Ceea ce ma indoiesc. Cunosc personal un "baiat" fost electrician la Skoda. Nu stia nici macar ca mai am sigurante in spatele ceasurilor. Eu acum deja stiu ca am. Dar ca idee...nici ei nu cunosc tot.

 

Cum stai in masina, in partea dreapta am scurgerea de la clima, in stanga am senzorul G28 sau G182, inca nu m-am lamurit care este corect numele, personal cred ca e G182. 

Nu prea ar avea nici o treaba sa picure pe mufa sau pe vreun punct de masa, ori ceva. Daca ar curge prin masina as avea apa, dar nu am nici deasupra nici sub  covor. Am bagat si o camera (boroscop) pe acolo nu am vazut foarte perfect dar parea absolut curat/uscat ce-am reusit sa vad "manerele" alea rosu/albastru la garniturile alea. Din cate stiu deasupra ar fi calculatorul de AirBAG, si nu ar trece cablajul de la G182.

 

Nu inteleg logica. De unde mama lui isi ia masa. Si apropo de masa. La masina asta borna negativa de la baterie are fix 20cm se leaga intr-un punct la caroserie. Nici macar pana la electromotor nu e dus. Poate o fi pe partea ailalta de tabla un cablu spre electromotor, nu am putut vedea.

 

Dupa parerea mea formata, output-ul senzorului merge direct in ceas si din ceas spre ECU motor. Nu stiu daca format digital sau ca impuls.

 

Intrebare: a vazut cineva ce conectica, cabluri sunt in situatia in care s-ar putea uda de la evacuarea condensului ptr Climatronic ? Fie in consola centrala, fie sub masina. Prin observatie, e mai afectat cand stau pe loc decat in mers..

 

Si excepndand momentul in care am dat materialul ala de protectie la scurgere.. cand am văzut si eu ca picura apa, sub masina nu face balta ca pe vremuri cand mergea clima.. 

 

unde am fost sa verifice evacuarea, mi-a băgat presiune de aer, spunea ca nu e deloc înfundat.. 

 

Lichid de răcire motor e la aceasi dungulițe trasata nu ar avea ce alt lichid.. sa poata influenta cu ceva.. 

 

nu stiu.. pare ca nu voi afla vreodata. 

Editat de Gilbert Sparios
Link spre comentariu

Am citit topicul printre randuri,inteleg ca problema este acul care nu mai indica,dar km se inregistreaza pe afisaj in momentele in care acul nu mai functioneaza?

Link spre comentariu
Acum 8 ore, Faker a spus:

A treia oara iti zic, legatura de masa dintre motor si caroserie ai verificat o?cea de langa turbo,

nu o gasesc mama masii. doar am măsurat fara baterie si aveam cativa miliOhm intre borna de minus si carcasa motor. dar sincer nu am găsit punctul ala. 

 

trebuie dat jos filtru de aer? 

Editat de Gilbert Sparios
Link spre comentariu

Legatura de masa de care vb Faker este intre punctul 3 si 13 din poza atasata. Senzorul de viteza are masa impreuna cu calc de motor , releu de bujii, senzor nivel ulei   in punctul 28. Trage alte 2 fire pana la ceas si masa o legi undeva sub bord si vezi asa.

S97-2626.png

Link spre comentariu

ciudat pentru ca s-au dus pana acolo, in partea opusa cu masa, cand caculatorul de motor este in dreapta si tot cam prin dreapta vine si senzorul de la cutie. unde mai pui ca e luat de pe bloc motor in loc sa fie de pe caroserie...

daca chiar e asa, s-au scarpinat cu stanga la urechea dreapta. de ce n-au luat din punctul 28 pur si simplu...in fine.

 

m-am cam tot uitat in zonele alea (3)..(13) dar nici nu am demontat aparatoarea de curea sau ce mai e prin zona aia.

daca e unde am inteles eu trebuie sa dau jos jugul,  radiatorul, capac curea..si altele

 

L.E: cred ca am inteles eu gresit. intre 3 si 13 e vorba de un strap intre caroserie si motor, iar masa e luata din punctul 28 pentru senzor si restul enumerate.

       dar intreb si eu. ce legatura ar avea senzorul si vitezometrul cu buna sa functionare daca nu are o masa buna motorul. poate ar fi fost afectat senzorul de pe            arbore sau alti senzori plasati pe motor si care-si iau masa de pe blocul motor fara sa aiba fir de masa tras spre ei.

Editat de Gilbert Sparios
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

nu...dar pur si simplu nu mai face. nu am mai dat drumul la clima de nu stiu cat timp, si nici o problema la orizont, am fost cu masina pana la Timisoara si nu a facut gram. Cu apa pe strada de cred ca i-a intrat in toate gaurile.

 

Daca as porni-o ar incepe problemele cu sau fara clima dupa ce ar merge un pic...incepe.

 

Si sa nu ma gandesc la ceva apa de la clima daca e atat de legata de treaba asta ?.. Am obosit cautand prin masina asta si sa nu gasesc nimic..orice caut e bine sau perfect. E dificil sa fac tot ce-as vrea sa fac. Pe dedesupt la senzor nu pot sa ajung, si la o rampa nu am acces...nu stiu..deocamdata am obosit cautand. Probabil o sa ma apuce iar cautatul in curand. :)

Editat de Gilbert Sparios
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări