Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Skoda Superb MK1 - facelift: nu mai merge vitezometrul. sau nu tot timpul...


Gilbert Sparios

Postări Recomandate

Acum 1 oră, Faker a spus:


sub scaunul soferului ai modulul de confort. Fara el masina merge atat ca ramai fara geamuri, lumini interioare si ic. Nu are treaba cu clusterul.

Sub cel din dreapta nu ai nimic.

 

senzorul ala de pe cutie, pentru viteza...merge la ecu motor...? care este sub parbriz ?

 

din ce-am vazut, skoda mea e cam 1:1 cu VW Passat B5.5

Editat de Gilbert Sparios
Link spre comentariu

cel cu trei fire probabil are 12V, Masa, Output signal. Nu poate avea K line un senzor..el de-abia are cativa rezistori pe acolo.

interesant daca zici ca cele cu doua fire intra direct in clustere. Asta ar explica de ce au clusterele si Signal Output la pinul 3.

Si daca nu care ar fi ideea cu pinul 3 ?

 

mufa albastra la clustere

  • 3 -Speed signal - Ouput
  • 28 -Vehicle travelling speed signal - input
Link spre comentariu

am gasit ceva.. Elsa 6 si etka7.x

mari cat casa poporului, sper sa găsesc informații pe acolo si despre pozițiile reale ale cablajelor si punctele de unde isi iau masa. 

Link spre comentariu

In elsa 6.0 nu am gasit aproape deloc informatii despre a mea masina.

Informatii suplimentare auto pentru ELSA: 

  Make: Skoda
  Year  : 2007
  Sales: 3U4224
  Engine: BPZ
  Gearbox: GFL

  m-am uitat insa la alte masini si nu am vazut ce m-ar interesa. de exemplu o informatie simpla pe unde trece instalatia. altfel cum stiu ? trag tot afara sa "urmaresc" firele ? pai in ritmul asta nu mai ramane nimic.

  

  

  

Acum 21 ore, BRANCA a spus:

 Sparios.Eu nu stiu decat "Etka".Asta e un soft cracuit.Se gaseste si la vanzare si pe torente.

ETKA este doar ca sa gasesti codul de produs, alta informatie nu-ti ofera etka

Editat de Gilbert Sparios
Link spre comentariu

Bree...matale ai primit rezolvarea problemei cu o pagina inainte de la colegul @edisitaru si dumneata tot  mai cauti acul in carul cu fan? La fel a strigat si colegul @maxente in gura mare...lipituri reci la placa.

Cine sa te mai inteleaga...bag de seama ca te plictisesti tare si cauti ceva probleme cu care sa-ti omori timpul. Cred ca nu te lasi pana nu faci muci acel panou. Cate socuri crezi ca vor mai suporta acele microprocesoare?

Editat de mac01
Link spre comentariu

Gilbert Sparios atasat ai schema de la vitezometru pentru masina ta. G22 din poza este senzorul de pe cutie. Un fir este legat la masa, iar firul de semnal merge la conectorii de sub calc de motor, unde ai desfacut anterior, in mufa neagra , pin nr 10. De aici merge in mufa albastra a ceasurilor de bord in pin 28.

Ai stabilit daca pb este la semnalul de intrare sau la partea de afisare? testul care il faci tu cu vcds este pt parte de afisare...

Cand nu iti afiseaza viteza , km contorizati se schimba sau raman aceeasi?

Legat de "anomalia" de la litrometru, gandestete ca,ceasul de bord daca nu vede semnal de viteza el considera ca masina stationeaza si evaluarea la sonda se face destul de des. Cand masina este in miscare , combustibil se misca prin rezervor si automat si variatia sondei urca sau coboara. In miscare ( viteza >0) ceasul de bord face mai multe masuratori si face o medie pe un interval de timp mai mare.

Varianta propusa de colegul edisitaru nu se aplica la tine(doar la modelel pana in 99-2000), tu ai o alta generatie de ceas de bord.

Daca totusi nu gasesti o rezolvare la problema semnalului de intrare, exista si o solutie salvatoare, respectiv modificarea ceasului de bord sa primeasca semnal de viteza pe magistrala CAN de la modul de ABS si nu de la senzorul analogic de pe cutie.

superb.thumb.PNG.95f8fd18db41b8dacf2f34de4e4a6adf.PNG

 

 

Editat de ghitab
Link spre comentariu
Acum 13 ore, mac01 a spus:

Bree...matale ai primit rezolvarea problemei cu o pagina inainte de la colegul @edisitaru si dumneata tot  mai cauti acul in carul cu fan? La fel a strigat si colegul @maxente in gura mare...lipituri reci la placa.

Cine sa te mai inteleaga...bag de seama ca te plictisesti tare si cauti ceva probleme cu care sa-ti omori timpul. Cred ca nu te lasi pana nu faci muci acel panou. Cate socuri crezi ca vor mai suporta acele microprocesoare?

 

nu stiu la ce șocuri te referi, dar nu asta contează. as vrea doar sa imi spui, cum la testele acelor din ceas prin vagcom totul merge chiar si in momentele in care vitezometrul sta mort. nu sunt aceleași lipituri? sper sa explici, altfel chiar nu are sens.. 

 

@ghitab mulțumesc pentru informații. in momentul in care ceasurile nu merg, nici pe vagcom nu am semnal, adica afiseaza tot acelasi lucru ca ceasurile. nu cred ca e de afișare problema. nici kilometrii nu se înregistrează cand problema. 

 

referitor la indicatorul de motorina. stiu ca e firesc sa oscileze când ma misc. dar nu sa arate zero, si sa aprinda becul de avertizare in giratorii, când de fapt am aproape plin rezervorul. undeva cam 80%. oricum doar într-o singura zi s-a întâmplat cu indicatorul de carburant.. 

 

o sa mai desfac odata la calculatorul de motor.. cu toate ca ceva imi spune si am următorul scenariu in minte. 

 

cand dau drumul la climatronic, o parte din apa provenita din condens, pe la scurgerea care e la picioarele pasagerului din dreapta, ajunge sub covor/mocheta aia groasa fiind nu se simte, si posibil acolo sa fie ceva la care ajunge apa. poate.. o masa comuna.. nu stiu. 

Editat de Gilbert Sparios
Link spre comentariu
La 08.07.2020 la 12:16, edisitaru a spus:

din cauza stabilizatorului care se incalzeste. 

 daca te uiti mai sus in primul post, o sa vezi poze facute cu pcb al ceasurilor. la mine, controlerul smsp este tht pe radiator, nu smd lipit. iar pe cealaltă parte sunt doar trasee. te rog sa te uiți mai sus. 

 

fără siguranță 15 nu merge deloc. 

Editat de Gilbert Sparios
Link spre comentariu
Acum 15 ore, mac01 a spus:

Bree...matale ai primit rezolvarea problemei cu o pagina inainte de la colegul @edisitaru si dumneata tot  mai cauti acul in carul cu fan? La fel a strigat si colegul @maxente in gura mare...lipituri reci la placa.

Cine sa te mai inteleaga...bag de seama ca te plictisesti tare si cauti ceva probleme cu care sa-ti omori timpul. Cred ca nu te lasi pana nu faci muci acel panou. Cate socuri crezi ca vor mai suporta acele microprocesoare?

 

Omul nu face distinctia intre contacte imperfecte sau lipituri cu fisuri si componente deteriorate/arse. El crede ca orice rahat mic de problema o va vedea pe diagnoze. Avand ceasurile desfacute, cat ii lua ca timp sa refaca doar acele lipituri date de @edisitaru mai sus ?

Asta e, fiecare face ce vrea cu timpul lui liber. 

Editat de maxente
Link spre comentariu

Sincer ? Daca as fi facut eu masina aia, nu era prea greu sa observi ca pe senzorii de la ABS ai miscare si la senzorul de viteza montat pe cutie nu, deci ai EROARE. Contraziceti-ma daca puteti. Dar nah.. S-au facut masini copiate cu bune si rele dupa un model standardizat.

 

Am privit lipiturile la miscroscop, si nu am observat nimic neinregula. Mi s-a parut penibil sa ma pun sa re-lipesc componente care au lipiturile perfecte.

Dar voi face asta, pentru ca prea mult ati dat-o cu lipiturile. Maine voi da jos ceasurile si refac toate lipiturile pana la ultimul rezistor, ma intreb daca se procedeaza in industria asta la fel si cu ECU sau senzorii de airbag. (ma refer la lipituri)

Nu ma astept insa la vreo rezolvare. Stiu prea bine sa fac diferenta intre o lipitura buna si una care nu mai face contact. Dar in fine.

 

In alta ordine de idei, nu stiu cum sa demontez mocheta aia gri, pentru ca e continua de la "pragul" usii pana peste consola...e foarte dificil sa ajung sa vad daca nu am apa acolo. Sunt prea convins ca am acolo umiditate. La masina mea au pus multa ambitie sa se inchida totul perfect acolo, si din asta cauza ai de demontat aproape tot ca sa ajung sub mocheta aia.

 

Eu tot acolo am o banuiala.

 

Editat de Gilbert Sparios
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări