Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Skoda Superb MK1 - facelift: nu mai merge vitezometrul. sau nu tot timpul...


Gilbert Sparios

Postări Recomandate

Acum 11 minute, Faker a spus:

Sesebe: uite l, am luat azi unul din dezmembrari. 
Era pe un audi A4 2002, 1.9 tdi, motor avf 6 trepte.

Trimite-i-l prin posta, sa puna mina pe el ca altfel nu crede. Prosti de pe net... Stie el mai bine ca a avut la bicicleta.

Editat de d2134
Link spre comentariu

 

@Faker incredibil, si inca la masini cu pretentii.

Uite cum arata la o masina mult mai ieftina si mai "comuna": 

 

IUzV18d.jpg

 

iq8nh8g.jpg

 

Senzor Hall specializat.

 

@d2134 ai fost raportat pt insulta. Eu nu te-am facut in nici un fel, cel putin pina acum si, indiferent de ceea ce crezi tu, in domeniul asta chiar stiu mai multe ca tine.

MseCe4U.jpg

 

 

 Inca mai am bicicleta si o folosesc destul de des.

Editat de sesebe
Link spre comentariu

Mai, nu stiu ce sa zic. Dar avand in vedere ca merg de 15-20 ani pe masini, eu zic ca is fiabili senzorii astia. Ala din poza ta pare mult mai complicat decat unul din asta.

Link spre comentariu
Acum 30 minute, sesebe a spus:

in domeniul asta chiar stiu mai multe ca tine.

Nu contest ca sti mai multe dar ti-a scapat din vedere un aspect important: curentul de autocuratare (wetting current). 5-10 mA la masina no problem, la bicicleta yes problem!

Pe de alta parte, la cutiile de viteze pentru masini puternice uleiul se incinge. Unele au aripioare de racire, altele au chiar radiator pentru ulei. Daca bagi acolo un senzor Hall ai probleme mai mari decit cu un releu reed.

Link spre comentariu
Acum 4 ore, Faker a spus:

Mai, nu stiu ce sa zic. Dar avand in vedere ca merg de 15-20 ani pe masini, eu zic ca is fiabili senzorii astia. Ala din poza ta pare mult mai complicat decat unul din asta.

 

La ala cu senzor hall se poate face diagnoza si se pot raporta defecte ca: fire intrerupte, scurtcircuite la masa, la plus si intre ele, si integrat hall defect (nu chiar toate defectele lui).

La contactul reed se pot identifica aproape zero erori. Doar scurtcircuit la baterie poate fi identificat. De aia diagnoza nu raporteaza nici o eroare pt ca nu are cum sa o identidice. Fiind doar un microcontact poate sa aiba rezistenta zero cind contactul este "ON" si foarte mare (sute de mega) cind contactul este "OFF". Prin anumite artificii de schematic se pot identifica totusi citeva dintre erorile posibile.

Ce ma mira pe mine este faptul ca pe o masina cu pretentii si care nu-i low-cost s-a folosit un astfel de senzor iar pe o masina relativ ieftina si comuna s-a folosit un senzor mult mai performant. 

Intradevar senzorii hall sint mai sensibili la caldura decit un simplu cointact reed dar cei automotive pot lucra fara probleme si la 120°C si ma indoiesc ca se permite sa se atinga o astfel de temperatura in zona sondei de viteza pe o masina. Ar insemna un risc ridicat de incendiu.

Link spre comentariu

Eu nu stiu de ce va tot contraziceti. Cert este ca s-au folosit astfel de senzori pe si  in domeniul Auto. 

Dar nu uitati ca un releu reed nu este decat un releu, si ca orice releu rezista la cateva milioane de cicluri. Indiferent ce spune cartea, indiferent ca are prin el curent sau nu, mecanic vorbind e o sarma care se indoaie. 

 

Racirea aia e buna, ajuta sa se rupa mai greu. Parerea mea ca este indiscutabil mult mai inferior un releu reed chiar si scufundat in ulei de tranformator pentru racire. De existat, am auzit si acum am vazut la voi ca exista. O mare mirare pentru o industrie cum ar fi Automotive. La fel de mirat am ramas si eu cand toata electronica de pe masina cand am desfacut-o nu avea vreun lac de protectie.  E nevoie sa va aduc aminte cum se abureste uneori tot in masina ?

Bine ca ma chinui eu DIY sa o fac. Pai, poate de-aici si lipiturile reci sau alte cele...

 

Revenind. Am vazut si eu de exemplu sirocol facut cu actuator bazat pe ceara, si intrerupator mecanic pus pe o frecventa mecanica de 10Hz. Inca mergea cand i-am facut un upgrade la uC. Vechimea lui era de aproximativ 52 de ani. Doar ca pe vremuri toate chestiile astea erau Mari. Poate conteaza si aici..Marimea :)

 

 

Revenind la problema mea.. Azi a plouat si-a fost rece. Am fost nevoit sa las caldura, nici vorba de clima. A mers totul OK cam 20 de minute. Dupa care, a inceput din nou problemele. Momentul de inceput s-a cam suprapus cand am pornit un consumator mai maricel, dar dupa ce-a inceput problema am oprit consumatorul, insa problema a ramas.

 

 La mine in oras, nu sunt gropi. Vorbesc serios, daca vreau o groapa trebuie sa ies din oras. Deci drumuri ca in palma, masina se inclina usor in vreun giratoriu..

 

Ce sa fie. Unde sa fie...si de ce tot timpul cand plec din parcare merge si-apoi nu mai merge. Vin spiridusii si repara lipiturile reci ? Se evapora apa ? O fi vreun capacitor pe o placa care face asa ceva ?....

 

Ceva-mi spune ca nu voi depista problema vreodata...indiferent unde voi merge cu ea.

Le-am scris celor de la skoda..si mi-au dat un link: https://erwin.skoda-auto.cz/erwin/showHome.do

Editat de Gilbert Sparios
Link spre comentariu
Acum 16 ore, riderinblack_tm a spus:

Da jos clusterul si refa toate lipiturile. Abia dupa te poti gandi la mufe (eu nu le-as suspecta inca). 

 

Explica-mi te rog, de ce raspunde la testul din VCDS tot bord-ul daca are lipituri reci. Sau imi spui sa refac lipiturile doar pentru ca in general sunt ?

Le refac in mama lor de lipituri, dar personal mi se pare o aiureala cat timp clusterul primeste informatia pe bus la fel ca in Normalitate, si nici pe PC nu apare viteza cand bord-ul nu o afiseaza ? Tu tot ai reface lipiturile cat timp in calculator pe VCDS ai zero la spedometer ?

Link spre comentariu

Schimba dom'le senzorul ala de viteza și gata. Cit poate sa coste? Chiar dacă nu-i defect acum tot nu ar mai fi dus-o mult un contact Reed cu o vechime asa de mare. 

Link spre comentariu

Output testul din VCDS banuisec ca l-ai facut inainte de a aparea problema. Dar poti sa mai faci un test: mergi cu masina si cu diagnoza conectata (cu tot cu laptop) si dupa ce apare problema la bord te opresti in prima parcare si mai dai un output test sa vezi cum se comporta atunci.

O alta varianta ar fi schimbarea instrument clusterului (pentru teste si daca ai de unde lua unul echivalent) dar asta implica si imperecherea cu ecu-ul masinii, altfel nu va merge.

Link spre comentariu

Eu, in continuare , zic ca nu strica sa refaci toate lipiturile la tot ce e pe placa ceasurilor de la bord. Azi, de exemplu, am readus la viata un ceasurile de la un Range Rover, dupa ce i-am refacut toate lipiturile. La masina asta i se oprea motorul din mers ca ii venea nebunia ca nu mai recunoasta cheia. Alta chestie interesanta, dupa ce i-am refacut lipiturile, la punerea contactului a inceput sa isi verifice nu stiu ce perne pneumatice din ce mi-a spus cel care a venit cu placa la mine, lucru pe care nu il facea pana sa vina la mine.

Uneori refacerea unor lipituri pot face minuni :) 

Editat de maxente
Link spre comentariu

Lasa ceasurile in pace, ai verificat ce ti am zis mai in urma? Iar daca tot vrei sa desfaci ceasurile mare grija cand scoti acele afara. Daca n ai mai desfacut pregateste ti din timp alte ceasuri si cod pin ca altfel nu mai pornesti masina. 

Link spre comentariu

am ajuns la concluzia ca nu citește nimeni ceea ce scriu. probabil pentru ca scriu prea mult. 

 

am mai desfacut deja ceasurile. 

testele cu vcds.. am cablu, am făcut zilnic si am mers zilnic cu el conectat. 

nu mi-a zis nimeni cum stiu lipiturile sa faca diferența intre semnalul real si cel pentru test? daca testul merge oricând, lipitura e aceasi. nu? 

 

rog pe cineva care stie exact. ce calculatoare am sub mocheta de sub scaunul șoferului si a celui din dreapta. ar putea avea legătură cu treaba asta? 

 

nu e ușor sa scot tot sa ajung la ele doar sa vad. as vrea sa stiu ce am acolo. 

am înțeles ca unul e cel de confort.. 

 

 

@sesebe.la mine nu e reed. e un micro-generator dar l-am tinut pe dremel vreo ora am avut acelasi semnal/tensiune AC. 

Editat de Gilbert Sparios
Link spre comentariu

Nu este de vina niciun senzor. Intr-adevar poate fi si aceea o cauza, insa este intalnita rar.

Problema este arhicunoscuta si are ca si cauza lipituri reci pe placa ceasurilor, in zona stabilizatorului (mai exact sunt niste rezistente smd in zona, care fac lipituri reci din cauza stabilizatorului care se incalzeste).

Ai aici rezolvarea: https://www.briskoda.net/forums/topic/213692-speedo-instrument-cluster-problems-solved/

Scoate siguranta 15 si vezi daca functioneaza cu ea scoasa. Daca da, problema e din acele lipituri reci.

Sa ne spui daca a mers.

dash2.jpg.a94e2ed7da25335ebe54b5edfafd4f62.jpg

Editat de edisitaru
Link spre comentariu

Eu tot asa zic, ca e vorba de lipituri care in anumite conditii devin reci. De exemplu, de la caldura, PCB-ul ceasurilor se poate dilata generand lipituri reci aleatorii ca periodicitate si ca timp, o alta cauza, masina in intregul ei, este un ansablu elastic care in timpul mersului, sufera deformari, deformari care se pot propaga pana la acel PCB... daca mai adaugam si stabilizatoare de tensiune care se incalzesc local, ce sa mai zicem... Eu personal suspectez lipiturile de pe placa, si am citi cu atentie fiecare post anterior!:)Pe diagnoza nu apar erori, pentru ca si comunicatia aia isi are limitarile ei, in cazul CAN se face pe doua fire, iar in cazul K-line pe un singur fir, deci oarecum cu limitari constructive, adica o interfata nu poate diagnoza la nivel de piese o placa anume!

 

dai la lipit cu incredere! :)

Link spre comentariu
Acum 2 ore, Gilbert Sparios a spus:

am ajuns la concluzia ca nu citește nimeni ceea ce scriu. probabil pentru ca scriu prea mult. 

 

am mai desfacut deja ceasurile. 

testele cu vcds.. am cablu, am făcut zilnic si am mers zilnic cu el conectat. 

nu mi-a zis nimeni cum stiu lipiturile sa faca diferența intre semnalul real si cel pentru test? daca testul merge oricând, lipitura e aceasi. nu? 

 

rog pe cineva care stie exact. ce calculatoare am sub mocheta de sub scaunul șoferului si a celui din dreapta. 

 

 

 

 

 


sub scaunul soferului ai modulul de confort. Fara el masina merge atat ca ramai fara geamuri, lumini interioare si ic. Nu are treaba cu clusterul.

Sub cel din dreapta nu ai nimic.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări