Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Skoda Superb MK1 - facelift: nu mai merge vitezometrul. sau nu tot timpul...


Gilbert Sparios

Postări Recomandate

Acum 3 ore, sesebe a spus:

Vorbim de biciclete, nu? 

Ai chef de misto sau ce? E fix asa cum zic eu, nu vorbesc din basme citite pe net. Am trecut prin asa ceva.

Link spre comentariu

NU!

Chiar nu-mi vine sa cred ca s-ar putea pune pe o masina la senzorul de viteza un contact reed.

Daca da atunci ala e pus acolo special ca sa crape repede.

Editat de sesebe
Link spre comentariu

Te rog nu te supara dar cauta si arata-mi si mie un astfel de senzor cu contact reed folosit pe masini.

Eu nu vorbesc prostii, la bicicleta un astfel de senzor rezista undeva intre 10000 si 30000 de km si bicicletele au rotile mari, mai mari decit la majoritatea masinilor.

Link spre comentariu

@sesebe pe mine nu mai m-ar mira nimic in ziua de azi. posibil sa existe. cu toate ca e bataie de joc cu releu red.

ala e facut pentru impusuri rare, chiar si pe bicicleta mi se pare depasit de situatie.

 

 

 

Link spre comentariu

Contactele reed pot lucra la frecvente destul de ridicate. La un test facut acum citiva ani, releie reed au reactionat la aproape 1msec deci utilizabile la comutari de minim 5msec fara probleme.

Problema cea mare o reprezinta anduranta lor. La o bicicleta roata are peste 2m circumferinta deci sa zicem 500 rotatii la Km. La 10 000 km ai 5 000 000 comutari ceea ce deja incepe sa fie un numar serios.

Link spre comentariu
Citat

Life

The mechanical motion of the reeds is below the fatigue limit of the materials, so the reeds do not break due to fatigue. Wear and life are almost entirely dependent on theelectrical load's effect on the contacts along with the properties of the specific reed switch used. Contact surface wear occurs only when the switch contacts open or close. Because of this, manufacturers rate life in number of operations rather than hours or years. In general, higher voltages and higher currents cause faster wear and shorter life. Depending on the electrical load, life can be in the range of thousands of operations or billions of operations.

Poate functiona pina la miliarde de intreruperi, conteaza regimul de functionare. 

Link spre comentariu

Da, trebuia sa te bagi cu un comentariu de pe net și nu cu chestii verificate practic. 

Am mai multe vitezometru de biciclete de la biciclete din familie și de la prieteni, la care a trebuit sa le schimb contactul Reed din cauza uzurii. 

Plus a trebuit sa repar și ceva aparate unde am schimbat tot contacte Reed și nu erau forțate în curent sau tensiune, numai 2-3V la biciclete și max 5V la aparate și curent de maxim citiva miliamperi. 

Ma doare undeva de ceea ce scrie pe net, eu vorbesc de cazuri concrete. 

Link spre comentariu

Deci problemele incep sa devina mai ciudate la mine.

Azi in giratorii (curbe spre stanga) imi cadea si indicatorul de carburant. Se aprindea martorul de Low Fuel, beep...si cand am ajuns acasa..nu mergea nici ala deloc.

Am luat VCDS, i-am facut iar o diagnoza. Zero erori. De fapt imi arata o usa pe spate ca ar fi avut un semnal neconcludent pe calculatorul de confort, dar asta e de fapt zero erori.

 

Am facut test la indicatoarele de bord...totul perfect. Cum as putea da vina pe clustere daca eu pot sa-i fac test-ul cu succes, prin mufa de CAN sau ma rog K-Line ce-o avea ea acolo ?

Daca era ceva la clustere, pai mai putea sa se ridice acurile sus jos...fara problema ? Eu zic ca NU. Tocmai de-asta nu pot sa mai ma gandesc sa-l mai dau jos pe el. Voi ce ziceti ?

 

Habar n-am daca a fost legat de clima de apa de la spalatorul de parbriz sau de la o mica ploaie sau nu mai stiu ce sa mai zic..

Nu gasesc nicaieri o informatie clara despre UNDE sunt pozitionate mufele care merg spre senzori, cartile gasite...eu i-as bate cap in cap pe cine le-a facut. Ma intreb continuu ce si cum se descurca saracii electricieni auto cu asa informati oferite.

speedometer.thumb.jpg.2728ee4deb5e4831673a866cc4e44bac.jpg

 

No, voi ce intelegeti de aici ? Ca G21 care este sensorul are 4 fire rasucite impreuna tate bine, si infipte drept in ceas ?

Pozitionat adica ascuns...acolo unde e, nu ? Iar firele trec..tot pe unde erau ? Prin blocul motor eventual sau prin clima sau invartite dupa motorul de la stergator.

 

Editat de Gilbert Sparios
Link spre comentariu

Cablajul de la acei cativa senzori din compartimentul motor merg toti in mufele ecu. Sub ecu ai niste mufe colorate, pe alea le ai curatat? Cablul principal de masa de langa baterie, cablul de masa dintre motor si caroserie, le ai verificat?  
Da, schemele asa arata in automotive, nu aeamana deloc cu una de radio. Tensiunea de incarcare cum e? La platforma asta cedeaza sertizarea de la cablul de plus de la electromotor. Mocheta de sub scaunul soferului nu e uda cumva? Chiar sub scaun e modulul de confort, ajunge f usor apa in el daca ai scurgerile infundate din compartimentul bateriei.

Is masini relativ simple, fiabile, nu e nimic de nerezolvat.

Link spre comentariu

mă tot gândesc la un scenariu.. 

pipa aia de cauciuc, drenajul climei care intra la picioarele pasager din dreapta fata in lonjeron sau tabla, poate picura pe sub mocheta, ca la suprafață e uscata am verificat cu șervețel cu palma.. uscat tot. 

 

prin dreapta am vreun calculator precum cel de confort care am înțeles că e sub scaun șofer? 

Link spre comentariu

 Sparios.Fenomene ciudate,inclusiv aprindere lumini avarie,am avut la Astra H 1.4,2005.A fost o slabiciune de fabricatie larg raspandita datorata computerului de la volan.Se rezolva,artizanal,prin relipirea multor componente de pe placa.Eu am avut noroc ca m-a tinut numai o saptamana si a disparut!Cum?Habar n-am!

 Da' repet,am vazut o multime de postari pe forumuri cu relipirea.Probabil a fost ceva cu aliajul de lipire sau tehnologia incorecta de lipire.Sa nu cumva sa ai parte si tu de asa ceva!Sunt lipituri reci care aproape ca nu se vad...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări