Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Skoda Superb MK1 - facelift: nu mai merge vitezometrul. sau nu tot timpul...


Gilbert Sparios

Postări Recomandate

Am o Skoda Superb 2007, cu facelift, diesel 1.9TDI, climatronic, geamuri electrice, unic proprietar, kilometrii reali: < 60.000KM

 

De cateva zile a inceput  pentru prima data problema cu Vitezometrul. A inceput sa oscileze mult spre zero, apoi a ramas la zero pana a doua zi. In urmatoarea zi..vitezometrul a mers aproximativ 2 saptamani fara alte probleme pana intr-o zi cand am pornit climatizarea. Dupa cateva minute (~3) a inceput acelasi comportament, apoi a ramas pe zero. Pana a doua zi, evident.

 

Am inceput cu sapataturile in jurul problemei. In prima faza, am fost sa desfund valva pentru evacuare condens. Nu era obstructionata.

Totodata mi-au pus-o pe VAG si nu avea erori. Si am incercat tot felul de variante ca prin observatie am ajuns la concluzia:

 

Dupa o perioada de cateva ore cand masina sta pe loc, vitezometrul merge normal. Daca apare un consumator mai mare de curent, incep problemele. De genul la: ventilatie treapta peste mijloc, geamuri electrice, luneta spate.. Daca opresc consumatorul isi revine. Sau nu. Uneori da, uneori nu. Cateodata in teste eram cu clima pornita toti consumatorii porniti si nici o problema. Dupa cateva minute insa, incepe. Opresc imediat tot din consumatori. Problema insa nu dispare. Sau dispare. Aleatoriu totul. 

Nu reactioneaza la gropi, nu reactioneaza la soc-uri, nu reactioneaza la inclinatie franare sau accelerare.

 

Sub parbriz, in dreptul soferului, am calculatorul de motor, in cutia aia neagra. In spatele calculatorului am ceva mufe conectica. Am desfacut acolo, perfect tot. Am dat spray contact, uscat, conectat. Nimic rezolvat. Problema continua.

 

Am dat jos climatronic-ul si casetofonul. Curatat mufele...nimic. La fel.

Am dat jos ceasurile de bord sau clustere cum li se spune, demontat...pcb-ul arata impecabil. Nu oxidat, nu praf, nu lipituri ciudate.. Am dat si aici spray, problema e la fel ca mai sus.

 

In timp ce problema exista printr-un ELM327 m-am conectat pe telefon sa vad daca-mi afiseaza viteza. Si viteza exista acolo. Am inteles totusi ca viteza acolo imi este afisata de pe ABS, si nu de pe senzorul din cutie.

 

Ce sa mai incerc, ce pot face ?...Ce parere aveti ?

20200702_155405.jpg

20200702_155418.jpg

20200702_155433.jpg

20200702_155502.jpg

20200702_155604.jpg

20200702_155650.jpg

20200702_155705.jpg

Editat de Gilbert Sparios
Link spre comentariu

În sfirsit cineva care știe sa facă niște poze de calitate la placi. 

Ai desfăcut o mulțime prin mașină dar n-am înțeles dacă ai verificat senzorul de pe cutie. La mine (clio-symbol) ala avea crăpate lipiturile. L-am desfăcut și refăcut lipiturile și peste 10k km fără vreo problema. 

Link spre comentariu

sti cum @sesebe. eu personal nu am verificat senzorul pentru ca nu am elevator, sau canal. am fost la un service, a venit un baiat care parea priceput, abia l-am comvins sa se uite daca e infundat la clima cand i-am spus ce problema am, la senzor doar s-a uitat cu lanterna si-a zis. nu-i de la senzor, ca daca era se vedea ori ca scapa ulei din cutie ori ca ceva dar arata bine.

 

acum...daca a zis nea mecanicu`, si l-a pus pe un VAG-COM si nu avea nici o eroare, eu l-am crezut, dar ajung sa cred ca e senzorul. cu toate ca..vorbind intre noi, acolo e un HALL probabil. Si de ce-ar avea manifestarile astea in bord...cu consumatorii de curent. Mie imi suna ca si cand ceva nu are masa si-isi ia masa prin ceva. Dar cum nu stiu nimic despre auto  pe unde merge alea 3 fire pana unde si cum...am nevoie de ajutor.

L.E: am vazut ceva informatii ca unele ar fi o bobina care genereaza tensiune AC, in general care au angrenaj pe ele..

 

Referitor la lipituri fisurate. Nu stiu daca s-a vazut in poze dar arata impecabil pcb-ul ala. Evident ca m-am uitat cu lupa, cu lumina, am luat fiecare piesa in ochi. Ce n-am facut si-mi pare rau este ca n-am pus un pic pe Miron63 sa vad cum stau cu masa la integrate din pini, desi vizual a fost in regula. Restul din bord merge Normal. 

M-am saturat deja cate teste am facut cu masina sa vad in ce conditii face. Dar atat e de haotic si sporadic, incat...nu pot sa-mi fac vreo parere.

 

Si din cauza kilometrilor putini si faptului ca stat mai mult in garaj, tot ce am desfacut nici gram de praf macar, ce sa vorbim de oxizi sau alte lucruri.

Dar am desfacut tot din povesti si pareri. Nu conteaza ca am desfacut, e mai rau ca n-am rezolvat nimic...dupa 3 zile de stat prin soare si desfacut plasticuri si suruburi..

 

As duce-o la un electrician auto, dar n-au timp, numa` peste doua luni... Sau nu au timp sau stiu ca e ceva mai complicat si cere timp mult de gasit, nu stiu.

Editat de Gilbert Sparios
Link spre comentariu

Eu ma refeream la lipituri rupte in senzor nu pe placa de instrumente.

 

Daca nu-mi blocai mesajele iti trimeteam link la alt forum sa vezi la ce lipituri si cum strebuie sa arate cind sint rupte, dar asa nu-mi permit sa pun link-ul direct pe forumul acesta.

Editat de sesebe
Link spre comentariu

Semzorul e defapt un tub de sticla cu un microswitch in el. In momentul cand apropii un magnet contactul se inchide. Nu am intalnit niciodata sa fie senzorul defect. In schimb, in cutia de viteze, in spatele planetarei e un disc de ebonita care are magneti incastrati in el. Am intalnit vreo 4-5 masini din gama vag cu acest defect. E senzatie ca sa il schimbi.

Link spre comentariu
La 03.07.2020 la 8:49, sesebe a spus:

Eu ma refeream la lipituri rupte in senzor nu pe placa de instrumente.

 

Daca nu-mi blocai mesajele iti trimeteam link la alt forum sa vezi la ce lipituri si cum strebuie sa arate cind sint rupte, dar asa nu-mi permit sa pun link-ul direct pe forumul acesta.

bu am blocat nimic. daca mai vrei poti scrie pe email: [email protected]

am pus vcds pe masina când face. zero erori, iar la verificare actuatoare in cluster.. totul e ok. merge acul. pornesc de pe loc, acul nu misca sau se ridica si iar cade.. 

 

pana la urma cred ca are legătură cu timpul. incepe după 5-7 minute de cand pornești motorul. mie imi suna mai mult a electronica. dar ce și unde.. in felul un care sa afecteze doar vitezometrul. 

 

azi o iau prin oras cu vcds live sa vad ce îmi arata pe laptop si ce in bord. 

 

 

skoda.pdf

Editat de Gilbert Sparios
Link spre comentariu

referitor la senzor. la Renault au ales un red ca senzor. astia de la skoda  cred ca au ales ceva cu contact direct, au un plastic cu angrenaj, ai cred ca se comporta ca un generator de tensiune. 

Link spre comentariu

Te-ai uitat la ce ti-am trimis?

Si apropo de senzor reed cum se spune ca ar fi la Renault.

Sint povesti. Un contact reed nu rezista asa de mult.

Sint folosite la senzorul de viteza la biciclete si odata la citiva ani trebuie sa schimb senzorul din cauza uzurii si nu fac cu bicicleta asa de mult cum se face cu o masina.

Sint folositi senzori HALL.

Link spre comentariu

m-am uitat, desigur. la mine e un microgenerator ceva pentru care o "roata" de plastic pe el.

in mintea mea acum trebuie sa ajung sa vad senzorul ala dar nu stiu cum o sa fac...pentru ca daca merg sa mi-l scoata sa merg cu el acasa, ma tem ca imi iasa uleiul din cutie...pe drum.

 

vad eu, poate-i bag un cep, numa sa fie de la el.. :rade:

 

HTB1TuyyLFXXXXboXFXXq6xXFXXXq.jpg_q50.jp

Editat de Gilbert Sparios
Link spre comentariu

Interesant. Acel model de senzor sa folisit pe modele mult mai vechi de masini. Pe skoda superb care practic e sasiu identic cu passat 3bg nu am vazut niciodata asa model, doar pe passat b4 si golf3.

Stiu ca pe passat 3bg au folosit 2 modele de senzori. Unul cu senzor hall si al doilea cu tub de sticla. Asa am eu pe passatul meu, an 2003, motor AVF 96 kw. Si nu am umblat la el de cand am masina.

Link spre comentariu

După aspect asta e tot cu senzor hall și foarte posibil sa fie aceeași problema. 

Dece nu-l scoți singur în parcarea blocului? E asa de greu de ajuns la el? Eu l-am scos singur în parcare, reparat și apoi montat înapoi a doua zi ca să se întărească bine superglue folosit să-l lipesc înapoi. 

Editat de sesebe
Link spre comentariu

Senzorii reed sau cum le ziceti se verifica extrem de simplu. Cu multimetru setat pe piunatoare si pus in locul mufei. Se ridica pe cric roata stanga fata si se invarte cu mana. La o rotatie trebuie sa faca un beep. Tragi cu o creta pe cauciuc cand face beep, fata de un reper(aripa etc). La fiecare rotatie acel beep trebuie sa fie exact in zona tradata. 
La senzorii hall e nevoie de osciliscop. Insa, daca e o problema cu el obligatoriu apare pe tester. Cei cu senzor reed nu sint monitorizati, e practic un No/Nc

Editat de Faker
Link spre comentariu

Nu stiu daca ajuta, dar vreau sa spun ca a venit un prieten la mine cu o problema asemanatoare. Are la fel o Skoda mai veche pe benzina (nu mai stiu modelul)

Cand punea contactul se ridicau acele la turometru, apa, rezervor si dupa ce dadea la automat si pornea masina, cadeau acele in jos. In prima faza am zis sa ii refac lipiturile la cele doua mufe mari desi erau ok. Treaba asta nu a ajutat. 

Apoi am refacut lipiturile la marea majoritate a integratelor smd cu pasta flux si cu letcon cu varf subtire, nu prin metoda statiei cu aer cald. Nici asta nu a ajutat.

In final nu am avut altceva ce sa fac decat sa iau la rand aproape toate componentele mici smd ramase (peste 90% din ele) , in mare diode, conzi ceramici si rezistente. Am pus pasta flux la fiecare si am inceput cu letconul sa le refac. Din momentul ala s-a rezolvat problema si nu i-a mai facut nici-o figura.

Editat de maxente
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări