merck Postat Iunie 12, 2020 Partajează Postat Iunie 12, 2020 (editat) Din parametrii Thiele-Small s-ar putea decela daca un difuzor are timbrul bun? Editat Iunie 12, 2020 de Shambala Link spre comentariu
sesebe Postat Iunie 12, 2020 Partajează Postat Iunie 12, 2020 Acum 7 minute, merck a spus: Din parametrii thiele small s-ar putea decela daca un difuzor are timbrul bun? NU! Link spre comentariu
Sharky Postat Iunie 12, 2020 Partajează Postat Iunie 12, 2020 Mai degraba ghicesti in cafea. Faci incinta, pui pe ea filtre potrivite si tragi concluzia dupa. Poti trage niste concluzii pe sfert adevarate dupa foaia de catalog, dar pana nu incerci nu stii. Ca la kinder cu surprize. Link spre comentariu
merck Postat Iunie 12, 2020 Autor Partajează Postat Iunie 12, 2020 @pufuletz tu in alegerea difurilor pentru aceste incinte care a fost ordinea prioritatilor (cost, greutate,etc.) , pe lista a fost si timbru? Just now, Sharky said: Faci incinta, pui pe ea filtre potrivite si tragi concluzia dupa. Filtrul (si calitatea conzilor din el) cam cat poate ajuta in obtinerea unui timbru bun? Daca folosesc conzi MKT pe calea de semnal, spre exemplu, pot auzi un timbru bun, sau filtrul prost "ascunde" timbrul bun al difului? Se spune ca difurile bune tot suna bine chiar si cu filtre mai modeste, dar nu am avut ocazia sa ma conving si in fizic de asta. Link spre comentariu
Sharky Postat Iunie 12, 2020 Partajează Postat Iunie 12, 2020 La filtru conteaza schema si valorile. Apoi intri in fineturi. Link spre comentariu
sesebe Postat Iunie 12, 2020 Partajează Postat Iunie 12, 2020 MKT-urile sint foarte bune la filtre. Eu personal ma îndoiesc profund ca niște condensatoare de 10 ori mai scumpe ajuta la obținerea unui sunet mai bun. Coloratura poate dar sunet mai bun nu. Se vorbește în materie de condesatori pt filtre inclusiv de curentul de fuga al condesatorilor și/sau de rezistenta paralel echivalenta. Cind acestea sint de peste 1000-10000 de ori mai mici ca importanta comparativ cu valorile utile din circuit nici urechile de liliac nu au cum sa audă diferențe. Rezistenta serie echivalenta este cea care contează dar se găsesc condesatori ieftini cu ESR infim. În unele cazuri ar putea sa mai conteze și ESL-ul condesatorilor. Link spre comentariu
Shambala Postat Iunie 12, 2020 Partajează Postat Iunie 12, 2020 (editat) Nici o piesa dintr-un filtru nu va imbunatati timbrul unui difuzor. Condensatorii cu atat mai putin. Ei pot cel mult sa modifice / altereze timbrul unui difuzor. De obicei cei buni, in f mica masura. Dar exista si exceptii - in sensul rau. Exista condensatori atat MKT cat si MKP - pt aplicatii industriale, care suna prost pusi in filtrele de boxe, in special pusi in serie pe semnal. Exemple: 1 - conzi MKP X2 275V~ galbeni, chinezesti - merg ok in filtre de retea (230V) dar pusi pe semnal audio suna f mat. 2 - Caramelele chinezesti MKT la fel, suna mat. Merg f bine in automatizari. 3 - ERO MKT 1813 cilindrici verzi suna f bine in filtre. (Mai bine decat multi conzi MKP). Fratii lor MKP 1845 albastri suna si mai bine dar sunt practic de negasit. Doar ca idee, despre conzi folositi in filtre se poate citi aici : http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html (nu toate parerile lui TG sunt universal impartasite). Editat Iunie 12, 2020 de Shambala Link spre comentariu
merck Postat Iunie 12, 2020 Autor Partajează Postat Iunie 12, 2020 La tweetere putem vorbi de timbru? Link spre comentariu
Mihai Cimpoeru Postat Iunie 12, 2020 Partajează Postat Iunie 12, 2020 (editat) Acum 5 ore, merck a spus: @pufuletz tu in alegerea difurilor pentru aceste incinte care a fost ordinea prioritatilor (cost, greutate,etc.) , pe lista a fost si timbru? Filtrul (si calitatea conzilor din el) cam cat poate ajuta in obtinerea unui timbru bun? Daca folosesc conzi MKT pe calea de semnal, spre exemplu, pot auzi un timbru bun, sau filtrul prost "ascunde" timbrul bun al difului? Se spune ca difurile bune tot suna bine chiar si cu filtre mai modeste, dar nu am avut ocazia sa ma conving si in fizic de asta. Nu prea ai cum din parametri sa iti dai seama de timbrul unui difuzor. Inalta am ales-o deoarece este foarte folosita in comunitatea diy hi fi din afata. La horn a trebuit sa experimentez, am testat de la B&C ME20, ME45, niste clone de Martin Audio si cele Eminence la care am ramas. Mediile le-am luat din parametri si s-au nimerit s fie calitative. Wooferele le-am ales din recomandarile prietenilor care le-au ascultat si carora le cunosc gusturile. Cat despre condensatori se simt cei de calitate legati in serie. Initial am luat Monacor alesi dupa ce i-am masurat, apoi i-am inlocuit cu Jantzen negri si albastri si s-a simtit o schimbare in bine. Problema insa este ca in functie de sursa de semnal si sunetul difera. Amplificatorul meu este un Harman AVR132 (nimic special, posibil sa urmeze un Sara) si se simte cand pun muzica de pe telefon, de, pe calculator analogic si digital. Am facut niste fitre pentru doua incinte pe 3 cai cu o medie Beyma care pe hartie arata super, insa in realitate suna sec de tot. In cele din urma proprietarul le-a schimbat cu niste Fane mult mai bune. Editat Iunie 12, 2020 de pufuletz Link spre comentariu
maxente Postat Iunie 12, 2020 Partajează Postat Iunie 12, 2020 (editat) Acum 2 ore, pufuletz a spus: Amplificatorul meu este un Harman AVR132 (nimic special, posibil sa urmeze un Sara) si se simte cand pun muzica de pe telefon, de, pe calculator analogic si digital. Aici e o treaba destul de interesanta. De exemplu la sectiunea asta unde se tot fac boxe am observat ca nu prea se pune deloc accentul pe niste amplificatoare de calitate. Vad de multe ori boxe cu difuzoare foarte scumpe, filtrele la fel foarte scumpe, dar se probeaza si se asculta pe niste amplificatoare ieftine de duzina, unele chiar cu circuite integrate gen STK. Dincolo la sectiunea cu amplificatoare e aproape cam la fel, se fac amplificatoare destul de bune calitativ dupa scheme interesante, componente de calitate, dar la final fiecare asculta acele amplificatoare pe boxele din dotare si care de multe ori sunt boxe fara prea mari pretentii venite din epoca HI-FI. Editat Iunie 12, 2020 de maxente Link spre comentariu
Cortex Postat Iunie 12, 2020 Partajează Postat Iunie 12, 2020 Sunt si braduri care dau grafice la distorsiuni, ( armonicele de ordin..1..2.3. Si da, alea schimba timbrul. Poti face diferenta usor intre tweeter cu calota de titan vs unul de tesatura chiar daca au acelas t/s . Dar fiecare traductor cu locul lui. Daca esti interesat pt home iti recomand sa mergi spre un full range bun decat 2...3 way. Scapi de problema raspunsului in faza, cu o ureche buna poti sesiza usor treaba asta Link spre comentariu
sesebe Postat Iunie 12, 2020 Partajează Postat Iunie 12, 2020 Un full-rang bun dar ne-egalizat și din filtre nu are cum să-ți acopere decent toată banda audio. Pe diyaudio este un topic lung și interesant unde se discuta despre acoperirea benzii di 2 difuzoare și tot nu prea le iese. Da, dacă ești lampar și asculți doar opera și Diana Krall merge și cu un full-range. Link spre comentariu
Mihai Cimpoeru Postat Iunie 12, 2020 Partajează Postat Iunie 12, 2020 Chiar si egalizat un fullrange nu are cum sa acopere atatea octave. Nu ii poti cere unui singur difuzor sa redea si 50 hz si 14 000hz. Link spre comentariu
VTP Postat Iunie 12, 2020 Partajează Postat Iunie 12, 2020 1 oră în urmă, maxente a spus: Aici e o treaba destul de interesanta. De exemplu la sectiunea asta unde se tot fac boxe am observat ca nu prea se pune deloc accentul pe niste amplificatoare de calitate. Vad de multe ori boxe cu difuzoare foarte scumpe, filtrele la fel foarte scumpe, dar se probeaza si se asculta pe niste amplificatoare ieftine de duzina, unele chiar cu circuite integrate gen STK. Dincolo la sectiunea cu amplificatoare e aproape cam la fel, se fac amplificatoare destul de bune calitativ dupa scheme interesante, componente de calitate, dar la final fiecare asculta acele amplificatoare pe boxele din dotare si care de multe ori sunt boxe fara prea mari pretentii venite din epoca HI-FI. Ar fi necesar sa luam in calcul unele aspecte reale, bazate pe legile fizicii si acusticii: - difuzorul, inclusiv cel dinamic, utilizat in procent covarsitor este un dispozitiv care are multe probleme ce nu pot fi rezolvate in totalitate. Intre acestea, randamentul extrem de mic, imprevizibilitatea timbrului, instabilitatea in timp a unor performante, in special legat de anumite materiale folosite in constructie, etc.; - cu toate castigurile tehnice obtinute in timp pana in prezent, difuzorul, comparat cu produsele electronicii, este situat cu o clasa sub acestea din urma, si, se pare ca inca nu se intrevede stergerea acestui decalaj; - mai ales in ultimii ani produsele electronice sunt ieftine, si, cu bani putini se gasesc amplificatoare care acopera gama de frecvente audio in totalitate si cu performante electrice foarte bune, mai ales daca nu au facilitati care care, slab implementate, complica lucrurile pana la a le strica; - evident ca nu trebuie pierdut din vedere ca nu vom nimeri o potrivire buna, "din prima" intre orice amplificator si orice incinta acustica. Trebuie avut in vedere si faptul ca e gresit sa crezi ca un amplificator scump garanteaza, neaparat, conducerea unei perechi de incinte. In general, dealerii, revistele de profil, etc. formeaza un sistem audio din componente care se situeaza in categorii de pret identice. Daca tinem cont de diferenta de clasa, metoda e doar in avantajul vanzatorului. Un sistem este definit de componentul sau cel mai slab, ori acesta e difuzorul ( incinta ), si aici trebuie maximizata investitia in sistemul acustic. - din practica am observat ca poti lucra cu componente oricat de bune, dar fara cunostinte si experienta, nu se obtin rezultate bune, si, in final, se da o concluzie nemeritata unor componente. Am vazut si ascultat chiar si STK-uri din primele serii de fabricatie carora nu li se putea reprosa nimic. De obicei, componentelor nu li se poate reprosa modul de functionare, in schimb, poti reprosa proiectantului lipsa de pricepere si stiint; - epoca hi-fi nu a disparut sau a devenit desueta: standardele internationale sunt tot cele hi-fi, iar banda de frecventa audio a ramas tot 20 Hz - 20 kHz. Marketingul audiofil nu este sustinut de nici o norma noua unanim acceptata si a dat doar nastere la tot felul de aberatii audifile!!! Link spre comentariu
Shambala Postat Iunie 12, 2020 Partajează Postat Iunie 12, 2020 (editat) Acum 41 minute, VTP a spus: ... standardele internationale sunt tot cele hi-fi, iar banda de frecventa audio a ramas tot 20 Hz - 20 kHz. Da, de aceea cam toti producatorii mari au scos si seriile de tw cu diamant... In high-end nu exista standarde batute in cuie, dar marile amplificatoare au cam toti parametrii in medie de 5-10 ori mai ridicati decat normele hi-fi. (Unii parametri si de 50x mai ridicati). Editat Iunie 12, 2020 de Shambala Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum