Mihainic93 Postat Iunie 9, 2020 Partajează Postat Iunie 9, 2020 Buna ziua, Detin o veche masina de spalat Whirlpool FL 5105/A ce manifesta urmatorul comportament defectuos: - Se apasa butonul On-> le aprinde ledul de power( cel rosu). In acest punct se opreste tot procesul. Mentionez ca nu hubloul nu se blocheaza( nici macar nu se aude acel "tac"). Blocatorul usii este Bitron bp p/5-r, componenta ce are 3 pini. M-am gadit sa bypass-ez acest blocator facand punte intre pinii L si C ai blocaturlui, insa nu stiu ca sunt acestia. Pinii sunt doar numerotati( 3,4,5). Imi puteti spune, va rog, care sunt pinii L si C ai blocatorului? De asemenea, sunt bine venite oricare alte sugestii ce ar putea ajuta la remedierea problemei. Va multumesc! Link spre comentariu
Bird Postat Iunie 9, 2020 Partajează Postat Iunie 9, 2020 Dacă tot vrei să te iei de zăvor ......verifica prima dată ce tensiuni ai pe fire .... 1 Link spre comentariu
BRANCA Postat Iunie 9, 2020 Partajează Postat Iunie 9, 2020 Aici iti explica cum.Bine e sa scoti capacul blocului sa vezi legaturile.Sunt f multe variante de incuietori si nu corespund pinii la tipuri diferite. 1 Link spre comentariu
BRANCA Postat Iunie 9, 2020 Partajează Postat Iunie 9, 2020 Vezi si un remont/reparatie.Poate ajuta. 1 Link spre comentariu
BRANCA Postat Iunie 10, 2020 Partajează Postat Iunie 10, 2020 N-ai spus daca ai rezolvat problema si cum.Ajuta si pe altii! In principiu se poate bypasa blocatorul dar nu e indicat.Practic asa s-ar putea deschide usa in mers! Daca numai contactele blocatorului sunt oxidate se rezolva cu smirghel.Defectarea bimetalului,topirea plasticului,s.a.,necesita inlocuirea blocatorului. Link spre comentariu
Mihainic93 Postat Iunie 10, 2020 Autor Partajează Postat Iunie 10, 2020 Imi cer scuze pentru raspunsul intarziat. In primul rand, va multumesc pentru sugestii. Din pacate, problema pare sa fie putin mai adanca fata de ce am sperat. Tensiunea pe firele ce ajung in blocator este 0V. Daca mai aveti sugestii, le astept cu mare drag si interes. Multumesc anticipat. Link spre comentariu
dan-a2 Postat Iunie 10, 2020 Partajează Postat Iunie 10, 2020 Posibil si comanda zavorului , verificati releul sau triacul aferent .. Link spre comentariu
BRANCA Postat Iunie 10, 2020 Partajează Postat Iunie 10, 2020 Urmariti traseele alimentare blocator.Fie trec printr-un switch,fie printr-un releu.Posibil contact oxidat/impuscat. Ca boala veche la multe masini sursa stand by.Si aici,de multe ori,condensatori pe iesire sursa dusi. Tin minte un coleg.Reparat masina fix 100 lei.S-a inlocuit un singur condensator de 2 lei in sursa... Link spre comentariu
Mihainic93 Postat Iunie 10, 2020 Autor Partajează Postat Iunie 10, 2020 Nu lucrez chiar in domeniu si nu pot spune ca am o experienta prea mare, dar voi incerca sa descopar cauza. Tin minte ca, in urma cu vreo 2 ani, am inlocuit si eu un condesator in sursa.(1uF, 275v) - cam astea erau valorile condesatorului din cate tin eu minte. Din cauza acelui condensator nu efectua programul de stoarcere. In urma cu o saptamana masina functiona perfect, dar ieri a manifestat acest defect, fara a prezenta alte simptome in prealabil. Link spre comentariu
Mihainic93 Postat Iunie 11, 2020 Autor Partajează Postat Iunie 11, 2020 La 10.06.2020 la 10:27, BRANCA a spus: Urmariti traseele alimentare blocator.Fie trec printr-un switch,fie printr-un releu.Posibil contact oxidat/impuscat. Ca boala veche la multe masini sursa stand by.Si aici,de multe ori,condensatori pe iesire sursa dusi. Tin minte un coleg.Reparat masina fix 100 lei.S-a inlocuit un singur condensator de 2 lei in sursa... Credeti ca acel condensator ar putea cauza si acest defect? va multumesc! Deocamdata am desfacut si am curatat contactele mufelor "infipte" in controller( de fap, ansamblu ce contine controller-ul) nu am reusit sa dezasamblez selectorul rotativ de pe placa si, nevrand sa stric altceva, m-am oprit aici. Ultima piesa pe care am demontat-o a fost chestia cilindrica ce vine in spatele selectorului si care este alimentata la 230V prin intermediul a doua arculete. Se vad si 2 relee cred, dar sunt acoperite de o pritectie metalica. Am cautat ceva clipuri sa vad exact cum as putea face acest lucru, dar nu am gasit. Dupa ce ma voi documenta mai bine, voi demonta mai mult. Va multumesc pentru suport! Link spre comentariu
Mihainic93 Postat Iunie 12, 2020 Autor Partajează Postat Iunie 12, 2020 Revin cu un Update: pe PCB era un contact intrerupt. nu parea nicio piesa arsa. Am refacut contactul, dar acum masina nu face altceva decat sa traga apa la nesfarsit. Ma puteti ajuta cu ceva sfaturi? Link spre comentariu
BRANCA Postat Iunie 12, 2020 Partajează Postat Iunie 12, 2020 (editat) Mihainic.Masina n-are voie sa traga apa la nesfarsit!Exista un senzor de nivel pe langa cuva.O piesa de plastic cu un tubulet la partea inferioara.In mod normal are 4 contacte/pini.O pereche face contact,cealalta nu.Daca se sufla in piesa,cu gura,trebuie sa se auda un clicait,de comutare.Cand lucreaza corect perechile de contacte se schimba.Perechile de contacte se identifica/verifica cu multimetrul.Poate sa nu mai lucreze sau sa aiba contacte impuscate.Mai sunt probleme si cand tubuletul de plastic se infunda cu mizerie.Si cand nu se face contact bun la un conector... Condensatoarele defecte nu se vad ca "arse".Pot sa aiba scurgeri la partea spre pcb,pot sa aiba umflaturi la partea superioara crestata. Daca nu aveti aparatura adecvata de masura si nici experienta apelati la un coleg local sau la un specialist. Editat Iunie 12, 2020 de BRANCA Link spre comentariu
Mihainic93 Postat Iunie 12, 2020 Autor Partajează Postat Iunie 12, 2020 Va multumesc, domnule Branca. Condensatoarele nu sunt umflate. la acest lucru m-am uitat prima data. Voi incerca sa inlocuiesc electroliticele ( cred ca le am cumparate de data trecuta, cand l-am schimbat doar pe cel de 1uF). Am lasat apa sa curga pana la jumatatea cuvei ( aprox). in mod normal, nu ajungea niciodata pana acolo. De aceea am zis ca apa curge la nesfarsit. Link spre comentariu
Mihainic93 Postat Iunie 19, 2020 Autor Partajează Postat Iunie 19, 2020 Update: am schimbat triacul btb16 si am verificat rezistentele din poarta acestuia. rezistentele avea valori ok. Nu s-a schimbat nimic in urma operatiunilor de mai sus Link spre comentariu
BRANCA Postat Iunie 19, 2020 Partajează Postat Iunie 19, 2020 Mihainic.N-ai verificat traductorul de nivel?Apa nu trebuia sa urce asa sus. Ai verificat cine comanda blocatorul usii? Ai verificat motorul,legaturile la motor? Sincer aici ti-ar trebui ajutorul unui electronist. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum