Ssarmiss Postat Iunie 9, 2020 Autor Partajează Postat Iunie 9, 2020 Mă miram eu, încărcarea asta smart poate e făcută să scadă consumul motorului, cred că pentru asta e făcută în principal, dar acum ar fi culmea, smart fiind, să nu știe când scade tensiunea în baterie și să „cupleze” alternatorul. Link spre comentariu
t0rquemada Postat Iunie 11, 2020 Partajează Postat Iunie 11, 2020 Cel mai probabil ai alternator de 90A, suficient pentru echiparea mașinii. În sarcină (cerută via pedală de accelerație) e posibil, funcție de n factori, să ai încărcare zero și încărcare maximă pe frânare. Alternativ s-ar poate activa un ralanti accelerat pentru LCV, adică 1000rpm permanent. Link spre comentariu
Ssarmiss Postat Iunie 11, 2020 Autor Partajează Postat Iunie 11, 2020 Mulțumesc pentru detalii. OK, înțeleg că la o mașină stock sunt momente în care alternatorul nu încarcă fiindcă sistemul smart vede un consum instant mic, care poate fi susținut de bacterie, și anticipează o încărcare din frânare, care va compensa pierderea din bacterie. Însă îmi e foarte greu să cred că tot acest sistem smart ignoră tensiunea din bacterie (care va fi scăzută din cauza consumului invertorului) și nu cuplează alternatorul. Astfel încât presupun că, dacă invertorul de 1000 W consumă din cele 3 bacterii legate în paralel, evident va scădea diferența de potențial la cele 3 bacterii și evident sistemul smart va cupla alternatorul ca să remedieze acest deficit de energie. Link spre comentariu
t0rquemada Postat Iunie 13, 2020 Partajează Postat Iunie 13, 2020 Ce zici tu, monitorizarea curent înspre/dinspre baterie o ai doar pe Euro6 cu Stop&Start, cele Euro 5 (Dokker 2014, dci, k9k612) au doar încărcare pilotată nu si Stop&Start. Tot ce e fabricat după 06/2015 e euro6. Faci cum crezi, nu poți stica decât releul regulator (un alt mic calculator controlat pe LIN) și/sau alternatorul. Link spre comentariu
RealAlex Postat Iunie 19, 2020 Partajează Postat Iunie 19, 2020 Eu as echipa lazile frigorifice cu compresoare dedicate de 12v, in felul acesta castigi la randament (elimini pierderile din inverter ) si elimini un potential risc de incendiu. Fiecare lada sa fie alimentata de bateria ei ( este de evitat legarea in pararel a bateriilor ). Incarcarea lor, pe zi, sa fie facuta de la alternatorul masinii dar printr un circuit care limiteaza curentul de incarcare pt protejarea instalatiei autovehicului. In ultima instanta, daca masina sta in timpul zilei, ca back up, poti folosi un generator honda dedicat pt rulote ( iesire 12v, silentios ). Bateriile sa nu fie ordinare de masina pt ca astea nu sunt gandite pt o astfel de aplicatie. Instalatia electrica sa fie facuta de un electrician competent. 1 Link spre comentariu
Ssarmiss Postat Iunie 19, 2020 Autor Partajează Postat Iunie 19, 2020 Mulțumesc, nu știam că există compresoare dedicate de 12V, nu știam nici de generator pentru rulote. Așa ar fi varianta cea mai bună, cu un circuit de încărcare cu curent controlat. De încercat sigur o să încerc totuși să văd cum funcționează treaba în configurația: bateria mașinii (cu motorul oprit) + invertor + pornit ambele lăzi concomitent. Apoi, dacă funcționează, am să încerc să pornesc motorul în timp ce lăzile merg (iar nu invers ca să nu generez un șoc în instalația mașinii, mă gândesc că mai bine forțez bateria decât releul regulator) și să verific voltajul bateriei când motorul este la peste 1300 rpm, să văd dacă alternatorul stock încarcă în timp ce lăzile funcționează. Dacă totul decurge OK, urmează alternator de 210A și încă două baterii în paralel. Compresoarele la 12V bănuiesc că nu sunt chiar ieftine, deși e clar că aceasta ar fi calea ideală. De generator nu prea cred să fie nevoie dacă am alternator puternic și capacitate mare de stocare. Link spre comentariu
RealAlex Postat Iunie 19, 2020 Partajează Postat Iunie 19, 2020 Masina sta in timpul zilei? Ori este in miscare mai mereu? Daca sta, atunci ai nevoie de un mic generator si de baterii, generatorul il pornesti cand/daca se golesc bateriile. Nu prea este indicat sa stai cu motorul la relanti multa vreme. Insa daca masina este in miscare, atunci are sens schimbarea alternatorului. Asta daca tehnic este posibil. Link spre comentariu
Ssarmiss Postat Iunie 19, 2020 Autor Partajează Postat Iunie 19, 2020 Mașina va face cca 20-30 livrări tip curierat pe zi în București și județul Ilfov, adică se mai și oprește. Schimbarea alternatorului este posibilă, sper să fie și suficientă (să nu mai fie nevoie și de alte piese gen releu regulator). Seara, mașina staționează undeva unde poate fi încărcată la priză. Link spre comentariu
validae Postat Iunie 19, 2020 Partajează Postat Iunie 19, 2020 Schimbarea alternatorului ar fi suficientă, releul regulator e montat oricum direct pe alternator. Link spre comentariu
Ssarmiss Postat Iunie 19, 2020 Autor Partajează Postat Iunie 19, 2020 (editat) Mulțumesc! Credeam că e separat. Abia aștept să fac experimentul. Am văzut că pe o ladă frigorifică mare, de cca 400 litri, scrie că are o putere de 100 W, probabil că două lăzi de cca 150 litri fiecare nu vor consuma (cu excepția pornirii), mai mult de 180 W, adică o sarcină care, cred eu, ar trebui să poată fi suportată chiar și de alternatorul stock. Editat Iunie 19, 2020 de Ssarmiss Link spre comentariu
validae Postat Iunie 19, 2020 Partajează Postat Iunie 19, 2020 Puterea declarată e cea consumată în funcţionare, dar la pornire un motor asincron cu rotorul în scurtcircuit ia şi de cinci ori curentul nominal....de aceea trebuie să ai o rezervă generoasă de putere.Dacă se întâmplă să pornească simultan ambele lăzi, e nasol... Link spre comentariu
Ssarmiss Postat Iunie 19, 2020 Autor Partajează Postat Iunie 19, 2020 Exact asta vreau să fac, un test la care să supun o singură baterie, cea de pe mașină, care să alimenteze prin invertor ambele lăzi pornite simultan. Dacă nu crapă invertorul, voi porni motorul mașinii să văd cum încarcă alternatorul stock în condiții de simulare a traficului, cca 1300-1400 rpm. Ar trebui să am o tensiune de cca 14 volți și un pic, din câte știu, sau minim 13,5 V. Dacă totul decurge ok, atunci pun sistemul pe mașină, desigur adaug în paralel minim o baterie sau două. Link spre comentariu
dem3ntor Postat Iunie 26 Partajează Postat Iunie 26 Salut! Readuc la viata topicul cu o intrebare: Am o lada frig. cu element peltier, vreau sa fac un alimentator sa o alimentez la priza. Am un alimentator reglabil care pleaca de la 15v. Stiu ca priza de la masina ajunge la 14.4v. Intrebarea este daca o va deranja alimentarea aceasta de 15v? Multumesc! Link spre comentariu
vasile barsan Postat Iunie 26 Partajează Postat Iunie 26 Am si eu una , functioneaza ok si pe alimentator 15v ,insa trebuie asigurat minim 3,5- 4A (cel putin la modelul meu - de fapt pe eticheta fiecareia ar trebui sa scrie puterea..),folosita pentru transport cu masina , folosita in camping prin alimentator(un vechi redresor pentru baterii auto). Link spre comentariu
PINTI Postat Iunie 26 Partajează Postat Iunie 26 Nu deranjeaza cu nimic acei 15V, Alimentatorul trebuie sa debiteze un curent mai mare decat consuma lada. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum