Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor electric cu carbuni


Razvan Mătăsariu

Postări Recomandate

Buna ziua! Am o mica problema legata de un motor electric cu carbuni! Acum cateva zile am fortat o masina de tuns iarba si i-am distrus rulmentul, dupa ce am schimbat rulmentul am observat ca de la un condensator s-a desprins un fir ! Nu imi pot da seama unde trebuie lipit firul, va rog sa ma ajutati ! Multumesc anticipat !

1.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 13
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • validae

    5

  • Razvan Mătăsariu

    5

  • Усилитель

    2

  • sesebe

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Trebuie conectat la cealaltă perie.Vezi unde e celălalt fir şi te lămureşti.Merge la fel şi cu condensatorul dat jos, nu e vital pentru motor, el e doar un filtru EMI.

Link spre comentariu

Primul fir de la condensator este legat la nul si merge in bobina, iar al doilea este cel 'problema'. Deci ar trebui conectat in zona marcata de mine ?

1.jpg

Editat de Razvan Mătăsariu
Link spre comentariu

Nu, mi s-a părut că e conectat pe rotor, dar nu e aşa.Condensatorul e legat în paralel cu alimentarea de reţea.Dacă ai dubii, taie şi firul rămas al condensatorului, motorul trebuie să funcţioneze şi fără condensator.Sper că rotorul nu s-a frecat de stator prea mult timp din cauza rulmentului distrus, că e posibil să apară scurtcircuite şi să meargă foarte greu.

Link spre comentariu

Cateodata mai este un condensator pus intre cele 2 perii, scade scanteile produse si lungeste viata colectorului. 

Link spre comentariu

Caută la Electrocasnice topicul de diagnosticare a motorului universal cu perii.Ai acolo tot ce-ţi trebuie ca să vezi dacă motorul mai e bun sau nu...

Link spre comentariu
Acum 17 ore, Усилитель a spus:

Cateodata mai este un condensator pus intre cele 2 perii, scade scanteile produse si lungeste viata colectorului. 

Ai putea te rog sa-mi spui unde ar trebui sa fie in teorie conectat capatul condensatorului? Primul este la null, dar cel desprins ?

Link spre comentariu

Al doilea terminal era la fază, deci condensator în paralel cu motorul.Se mai practică conectarea câte unui condensator la fiecare perie şi capetele la tole sau împământare, ori un condensator compus (doi în serie şi unul paralel), dar nu e cazul aici.Cum am mai spus-o şi o repet, nu contează deloc pentru motor prezenţa acelui condensator, poţi să-l dai jos de tot fără probleme. Prezenţa condensatorilor e necesară doar pentru reducerea perturbaţiilor de radiofrecvenţă, cauzaţi de scânteile de la perii şi comutaţia colectorului. Problema motorului e fie un scurtcircuit al rotorului, cauzat de frecarea dintre el şi tolele statorului, fie o întrerupere a unor spire din aceeaşi cauză.Dacă verifici motorul după metoda descrisă pe topicul indicat anterior, vezi exact ce are, dar nu are absolut nicio legătură cu amărâtul ăla de condensator de antiparazitare.....chiar te legi de un amănunt nesemnificativ.Repar motoarele astea de peste 30 de ani şi ştiu ce vorbesc.

Editat de validae
Link spre comentariu
12 minutes ago, sesebe said:

Vali, spune-i omului ca-i defect condesatorul si nu merge decit cu unul nou de tip special care costa 500ron.

Ala nu e bun , harae motorul si suna ca naiba , asta e precis bun

mundorf-mcap-supreme-evo-silver-gold-oil

costa numai 673 euro , si noroc ca ajunge 1 buc , ca la un amplif cat de cat trebuie mai multe........

https://www.audiophonics.fr/en/mundorf-mcap-supreme-evo-silver-gold-oil/mundorf-mcap-supreme-evo-silver-gold-oil-capacitor-47f-p-10812.html

( cred ca nu e reclama , la pretul asta nu se inghesuie nimeni aici de pe forum ) 

 

Lasind gluma deoparte , ar trebui scoase periile , vazut daca locasul are deformatii , partea dinspre rotor slefuit plat pe smirghel fin , apoi 

slefuit colturile cam 1mm , pus la loc si vazut daca aluneca usor.Vazut rotorul daca se invarte frumos ,fara bataie  ,daca nu are zgarieturi ,si daca spatiile dintre contactele colector sunt egale  , eventual curatate fin cu ceva ascutit ,suflat de praf.Colectorul se poate curata tot cu smirghel fin ,granulatie min 400.

Link spre comentariu

La cât de tare e tensionată cureaua de transmisie la maşinile de tuns iarba, e puţin probabil să fi scăpat uşor rotorul după ce s-a frecat de stator.Recent am avut o maşină de tuns iarba cu scutul motorului deformat de rulmentul care s-a încins atât de tare încât a topit scutul de plastic şi rotorul a frecat puternic în stator.Nu am avut ce-i mai face, trebuia practic reconstruit scutul de la zero, o astfel de lucrare nici nu merită efortul, mai uşor cumpăra o maşină ieftină doar pentru motor.

Dar am mai scris anterior, există un topic dedicat diagnosticării motorului de acest tip, acolo se găsesc toate informaţiile necesare pentru a afla dacă motorul mai e reparabil şii cum poate fi remediat.https://www.elforum.info/topic/103553-verificarea-motoarelor-universale-cu-rotor-bobinat/

Editat de validae
Link spre comentariu

Al dreak de condensator , merge  si fara el  .. are rotorul ars , cumparati masina de tuns iarba cu motor direct drive (fara curea ,motor asincron ) .

Editat de dan-a2
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări