shurubel Postat Mai 28, 2020 Partajează Postat Mai 28, 2020 Am pus ghearele pe redresorul asta. Facut ''pe simplu''. A functionat bine... pana cand din greseala s'au atins clestii, cand functiona. Alternativ iese din traf, dar din punte... nimic. Clar s'a ars. Intrebare- agregatul are functia de ''pornire''- adica se pornea o masina cu asta?? asa cum e? Suporta puntea asa cadere de curent? Daca DA...Atunci cum de s'a intrerupt puntea? Nota- asa l'am preluat si eu, nu i'am facut nimic. Link spre comentariu
validae Postat Mai 28, 2020 Partajează Postat Mai 28, 2020 (editat) Redresorul avea o rezistenţă de putere plasată în paralel cu siguranţa automată de 20A, ce lipseşte şi ea momentan.Când încărcai acumulatorul, decuplai siguranţa, iar curentul era limitat de rezistenţa de putere (un segment de fir de circa 1,5mm diametru şi vreo 20 cm lungime din aliaj rezistiv).Când voiai să porneşti maşina, lăsai bornele pe baterie circa 5-10 minute, apoi armai siguranţa, care şunta rezistenţa de limitare.Atunci dădeai la cheie, iar redresorul ajuta şi el bateria pe timpul startului cu câţiva Amperi (maxim 20A limitat de siguranţă).Cel care a îndepărtat siguranţa, l-a folosit ,,pe direct,, până i-a crăpat puntea, că aşa e românul, dacă se arde siguranţa, pui una mai groasă ori un cui.... Editat Mai 28, 2020 de validae Link spre comentariu
shurubel Postat Mai 28, 2020 Autor Partajează Postat Mai 28, 2020 Acum 4 ore, validae a spus: Redresorul avea o rezistenţă de putere Fad vad ca i'a scos TOT!! si butoane si indicatori... tot!!ce o fi facut cu ele? Noroc ca am punte dinaia. Deci- in principiu sa NU folosesc redresorul asa cum e acum??sa ii pun o rezistenta??ca asa cum e baga amperaj mare? Sa pun un coooler de sursa ceva? Link spre comentariu
validae Postat Mai 28, 2020 Partajează Postat Mai 28, 2020 Pune-i o punte de minim 50A, că nu te poţi baza pe ce scrie pe ele, caută o rezistenţă de 1-2 Ohmi la putere cât de mare găseşti şi o siguranţă de 20A de curent continuu.Montezi siguranţa între borna de plus a punţii şi firul de plus.În paralel cu siguranţa pui rezistenţa de putere.Poţi confecţiona singur rezistenţa, iei un element de radiator ceramic cu nichelină spiralată, dai jos rezistenţa, o îndrepţi prin tragere peste un lemn şi apoi faci bucăţi de circa 1m pe care le pui în paralel şi le răsuceşti pe corpul ceramic, fixându-le capetele cu colierele originale.Vei obţine o rezistenţă de circa 1 Ohm sau pe aproape. Link spre comentariu
shurubel Postat Mai 28, 2020 Autor Partajează Postat Mai 28, 2020 Acum 6 ore, validae a spus: Redresorul avea o rezistenţă de putere Cand oi avea timp... ala e problema mea... Daca il folosesc asa cum e... se intampla ceva rau? Am doar punte de 20A... Link spre comentariu
Bird Postat Mai 28, 2020 Partajează Postat Mai 28, 2020 Nu se întâmplă nimic , depinde la ce vrei să-l folosești . Nu la pornit mașina . Dar...o siguranță tot ar fi bine să-i pui . Link spre comentariu
sesebe Postat Mai 28, 2020 Partajează Postat Mai 28, 2020 (editat) Vezi ca acum la priza nu mai este 220V ci 230V și de multe ori chiar mai mult. Măsoară ce tensiune ai la ieșire. Fără rezistor sau altceva de limitare a curentului și fără o monitorizare a tensiunii bateriei în timpul încărcării ai sa ajungi sa fierbi bateria. Editat Mai 28, 2020 de sesebe Link spre comentariu
validae Postat Mai 28, 2020 Partajează Postat Mai 28, 2020 Eu la toate redresoarele auto construite (și au fost chiar multe)am prevăzut o siguranță, de cele mai multe ori era una automată, dar unde nu era loc puneam măcar una fuzibilă.Întotdeauna există riscul cuplării eronate a bornelor la baterie, iar fără siguranță puntea e condamnată din start la distrugere.Scurtcircuitul creat e imens, fiindcă tensiunea bateriei se înseriază cu cea a redresorului și cea dublă rezultată se pune în scurtcircuit. Link spre comentariu
shurubel Postat Mai 31, 2020 Autor Partajează Postat Mai 31, 2020 Am inteles, la altele am bimetal dinala pt protectie. Oricum eu nu las pe baterie pana fierbe, pe asta il pun doar la bateriile de incarcat rapid, putin timp. Pt celelalte folosesc dinala micu' electronic. Ma gandesc daca n'ar fi bine sa pun puntea pe un radiator cu ventilator pe el. Link spre comentariu
BRANCA Postat Mai 31, 2020 Partajează Postat Mai 31, 2020 shurubel.Poti pune si un radiator mic.Nu-i nevoie de ventilator.Mizeria asta asa cum arata merge probabil la max 3-5 A.Intra in limitare de curent prin rezistenta interna a secundarului.Daca se foloseste la acumulatoarele auto nu necesita rezistenta limitare.Cele mici,de 45-50Ah,necesita curenti incarcare cca 4,5-5A.Am avut o sursa similara si mai mult de 4A nu scotea,chiar daca acumulatorul cerea mai mult! Oricum cel mai sanatos o mica proba cu un acumulator descarcat sau cu becuri auto,de ex de 50w.De urmarit curentul,caderea de tensiune si incalzirea trafului. Link spre comentariu
shurubel Postat Iulie 3, 2020 Autor Partajează Postat Iulie 3, 2020 Cuget ca ar fi mai ok daca as pune niste diode mari pe radiatoare mici izolate intre ele si ventilate fortat cu un cooler de sursa. Si un bimetal clasic. Link spre comentariu
BRANCA Postat Iulie 3, 2020 Partajează Postat Iulie 3, 2020 Am unul similar dar cu diode.L-am primit tot ruginit.A "vazut" ceva grund si l-am invelit pe toate fetele cu autocolant albastrui.La muchii am trecut folia si peste ele,spre interior.Arata bine. La mine nu e punte diode,sunt 2 buc.Nici nu mai stiu ce tip. Vezi obs lui Validae cu o rezistenta limitare,siguranta si amperaj. Ti-am mai zis ca al meu si cu bateria descarcata n-a vrut sa dea mai mult de 3-4A. Link spre comentariu
BRANCA Postat Iulie 3, 2020 Partajează Postat Iulie 3, 2020 Vezi ca aici s-a mai discutat pe forum. Link spre comentariu
mama Postat Iulie 3, 2020 Partajează Postat Iulie 3, 2020 Și asta este schema ( o găsești pe topicul indicat în postarea anterioară) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum