+_Florin_+ Postat Iunie 6, 2020 Partajează Postat Iunie 6, 2020 (editat) Acum 51 minute, d2134 a spus: A fost, si asta, o aventura... https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-21430844-dacia-aventurile-sale-din-canada-anii-80-39-masina-foarte-ieftina-dar-multe-probleme-calitate.htm Am citit și așa o fi fost, totuși îmi pare curios cum de apăreau asemenea defecțiuni grosolane la o mașină nouă (gen "mi-a ajuns benzina pe bancheta din spate") având în vedere că loturile pentru Canada erau mult mai atent asamblate și trecute prin controlul de calitate, comparativ cu cele destinate pieței interne. Trebuia să dai șpagă serioasă pentru a cumpăra o Dacie "din lotul pentru Canada". Erau ușor de recunoscut datorită faptului că aveau două rezervoare de benzină. Editat Iunie 6, 2020 de +_Florin_+ Link spre comentariu
okean Postat Iunie 6, 2020 Partajează Postat Iunie 6, 2020 Dacia 1300 a fost o masina potrivita pentru romani, nu necesita intretinere deosebita, schimbai arcurile pe spate si carai cu ea orice . A fost prima masina pe care am condus-o, o frantuzoaica cu carburator " Solex ", o bijuterie, de atunci am o preferinta aparte pentru berline ! Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 6, 2020 Partajează Postat Iunie 6, 2020 (editat) Am și eu una, auzită pe la circulariști; Să nu oprești circularul, îl lași să meargă. Dacă îl oprești, când îl pornești consumă mai mult... LMAO. Acum 6 ore, Marian a spus: Cu alte cuvinte din rezervor se extrage aceeasi cantitate de combustibil ( ca n-are cum altfel devreme ce carburatorul livreaza aceeasi cantitate ), insa consumul totusi scade. Mai sesizeaza cineva contradictia de aici? Niciodată! Spune-mi că nu ai studiat niciodată carburatorul de Dacie. In virtutea aspirației, prin difuzorul Venturi, îți scade sau crește aspirația de combustibil. Îți garantez că dacă obturezi aria secțiunii în aspirație, îți scade consumul odată cu viteza aerului. Garantat și puterea. La ralanti și în regimuri de sarcină mică, era spre nerelevant probabil... Nu am știut Dacia mea fără economizor, și nu am pomenit consum mixt peste 7%. Doar că povestea din spatele consumului este mult mai complexă. Am avut Dacie cu secole în urmă. Am preluat-o de la tata. Mașina aia nu a știut altceva decât Shell Helix roșu. Nu mai știu specificația de vâscozitate, dar știu un singur lucru. Motorul ăla mergea brici. Toți își aduc aminte că erau rable, că-i durea în ......., băgau în ele toate jegurile de consumabile și fluide, și se mirau că se alegea praful. Bujiile Bosch, capac, lulea, aprindere tranzistorizata, toate piese de top, aveam lampă stroboscopică de reglaj avans, avans vacuumatic pus la punct, jicloarele noi calibrate și reglate că la carte la propriu, tacheți reglați la leră, și tot așa. Nu lipsea manualul de service, totul făcut la cheia dinamometrică. Ce să ceri de la niște idioți... Editat Iunie 6, 2020 de Vizitator Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Iunie 6, 2020 Partajează Postat Iunie 6, 2020 Acum 44 minute, nomikos a spus: ................ In virtutea aspirației, prin difuzorul Venturi, îți scade sau crește aspirația de combustibil. Îți garantez că dacă obturezi aria secțiunii în aspirație, îți scade consumul odată cu viteza aerului. Garantat și puterea. .................... Foarte corect raționamentul, cu precizarea că obturarea parțială a secțiunii în aspirație trebuie făcută sub clapeta de accelerație (exact ce făcea și acel economizor). Dacă obturezi doar admisia de aer rezultatul va fi un amestec mai bogat în benzină (consum & putere mai mari). Exact ceea ce face clapeta de "șoc". Am făcut precizarea pentru a se înțelege mai clar fenomenul și funcționarea acelui carburator, sunt convins că știi toate acestea. În anii rațiilor la benzină orice economie conta. Eu dacă am avut Dacia după '99 am procedat exact invers : am mărit orificiul jiclorului principal pe la 1.6 mm și am mărit f. puțin nivelul benzinei în camera de nivel constant (din plutitor) și avansul la aprindere. Mă interesa să fugă, nu cât consuma (cam 10l/100km în oraș). Și acum e la fel, cu acel jiclor măcelărit. Calitatea uleiului contează enorm, de aceea motoarele de Dacia necesitau segmentare la 40 ... 50 kkm (sau rk pe la 80k) pe vremea lui nea Nicu iar după '90 aceleasi motoare țineau 120kkm fără intervenții. (l-ați văzut în clip cum funcționează la 120k). Link spre comentariu
doru3160 Postat Iunie 6, 2020 Partajează Postat Iunie 6, 2020 (editat) Acum 3 ore, +_Florin_+ a spus: (gen "mi-a ajuns benzina pe bancheta din spate") Pai nu suntem la legende urbane? Nici daca te straduiesti, nu reusesti sa faci aroganta asta, cu benzina pe bancheta, decat daca o rastorni. Editat Iunie 6, 2020 de doru3160 Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Iunie 6, 2020 Partajează Postat Iunie 6, 2020 (editat) Acum 1 oră, doru3160 a spus: Pai nu suntem la legende urbane? Nici daca te straduiesti, nu reusesti sa faci aroganta asta, cu benzina pe bancheta, decat daca o rastorni. Chiar așa... mie îmi sună a legendă canadiană . (vezi link-ul). Omul susținea că a cumpărat Dacie nouă i-a făcut plinul și în drum spre casă i-a ajuns benzina pe bancheta din spate. Păi dă-o încolo de treabă, chiar dacă avea furtunul de retur scos sau garnitură lipsă la capacul sondei din rezervor, tot n-ar fi ajuns benzina pe banchetă... apoi ar fi simțit mirosul după primele sute de metri de rulaj. Eu am "mirosit" o conductă fisurată de sub podeaua unui Renault 18, deși abia pica (fisura era mică, datorată unei lovituri pe dedesupt). Ăsta e unul dintre avantajele benzinei, la cea mai mică scurgere simți mirosul. Editat Iunie 6, 2020 de +_Florin_+ Link spre comentariu
maxente Postat Iunie 6, 2020 Partajează Postat Iunie 6, 2020 Acum 17 ore, d2134 a spus: Dupa '89 au aparut in magazinele de piese dispozitive de genul asta: https://www.olx.ro/oferta/economizor-benzina-autoturisme-IDcWkif.html#0d96176d18 O alta minune a tehnicii ignorata de toti producatorii de automobile. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 7, 2020 Partajează Postat Iunie 7, 2020 eu am avut rezervorul spart la dacie si mi-a sarit in ochi poveste din link. la dacie nu am avut decat genti de canada si fusese refuzata la export in rdg. Cineva care a vazut mai multe spune ca avea doua rezervoare, al doilea nu putea incape decat in spatele banchetei, unde isi construiau cei dibaci celebra lada de scule. Asa s-ar putea explica benzina in interior. Link spre comentariu
BRANCA Postat Iunie 7, 2020 Partajează Postat Iunie 7, 2020 Ce ne-am ajuns!...Inainte de '90 cand prindeai o masina,ca era Trabant,ca era Dacie sau altceva,ziceai ca l-ai prins pe Dumnezeu de un picior...Circulai cu ea si cu piesele carpite si cu tot felul de surogate de benzina...Da' circulai si nu te plangeai!Acum ne rupem care mai de care in "figuri".Stiu o multime de insi care abia au ce manca dar au masina straina.Evident SH.Ii mai vezi la pompa bagand de 20-30 de lei combustibil...Le vezi masinile in parcari miscate poate o data la doua,trei saptamani...Si vezi depozitele de cazaturi auto pline de clienti.Evident pentru carpirea masinilor cu piese second.Ca noi nu le da mana...Ca de,vrei ceva de lux...Un Audi,un BMW... Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 7, 2020 Partajează Postat Iunie 7, 2020 (editat) După părerea mea dobitoc trebuie să fii să ți-o cumperi nouă. Cu credit de preferat. Cumperi una de 15.000€, dai 10.000€ în plus la bancă în 5 ani, o scoți pe poarta dealerului și și-a pierdut 2.000€ din valoare instantaneu, și când termini plata valorează 7.000€. Tocmai ai dat foc la 18.000€. Fără să mai punem la socoteală combustibili, service întreținere, consumabile, asigurarea facultativă, odorizante, spălătorie, anvelope, taxe diverse. Mai bune cumpăr un SLK cu 3.000€, mai bag 2.000€ pentru mentenanță, și f......t mai bine decât unul cu un Duster pentru care și-a vândut sufletul. Așa că scutiți-mă cu povestea cu SH-ul... P.S. Am uitat să precizez că, tu că să faci ăia 18.000€ pe care tocmai te-ai p....t, a trebuit să produci 36.000€, bani din care statul ți-a luat jumătate. Și când ai luat-o p-aia de 15.000€, vezi că din ea statul își ia și TVA. HAHAHAAAAAAA, ce mă amuz... Editat Iunie 7, 2020 de Vizitator Link spre comentariu
icar Postat Iunie 7, 2020 Partajează Postat Iunie 7, 2020 Romanul, sofer, zice: ai luat o masina SH, ai luat si necazurile ei. N-am masina, nu ma intereseaza. Dar nu as lua SH. Ai facut tu acolo niste calcule, dar nu este chiar asa. Imi iau masina noua (daca ma tin buzunarele!), ii bag benzina, mai schimb un ulei, si 5 -7 ani nu am alta treaba. Dupa ia o vind, nu chiar pe nimic, si-mi iau alta noua. Iau un SH, tot schimb piese si alte nazbitii, tot SH, ca ori nu am vani, ori nu gasesc noi. Si asa perpetuez năcazul 3 - 5 ani, dupa care o dau, pe nimic, si iau alta, normal tot SH. Parerea nea, din experienta altora. Link spre comentariu
doru3160 Postat Iunie 7, 2020 Partajează Postat Iunie 7, 2020 Eu am luat SH de 4 ani, si dupa alti 9 de exploatare nu am bagat mai mult decat consumabile. Inca nu cere bani, dar ma gandesc cat de aproape e momentul unei noi achizitii. La mine masina e un obiect util (de aia trebuie sa fie fiabil), nu un obiect de cult sau care sa ma reprezinte. Mai conteaza si ce cumperi la SH. Insa nu as merge pana acolo incat sa-i critic pe cei care prefera masinile noi. In definitiv pe ei ne bazam cand cumparam masini SH. Daca toti ar prefera SH, nu s-ar mai vinde cele noi, implicit, ar dispare si cele SH pe cale naturala, sau le-ar creste pretul. Logic, nu? Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 7, 2020 Partajează Postat Iunie 7, 2020 Eu nu critic, să ne-nțelegem... Fiecare face ce vrea cu banii lui. Eu doar observ. Link spre comentariu
doru3160 Postat Iunie 7, 2020 Partajează Postat Iunie 7, 2020 (editat) Acum 2 ore, nomikos a spus: Eu nu critic, să ne-nțelegem... După părerea mea dobitoc trebuie să fii să ți-o cumperi nouă Am inteles, nu critici, dar ii faci dobitoci...ok. Editat Iunie 7, 2020 de doru3160 Link spre comentariu
Postări Recomandate