Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Legende urbane si altele care sfidează bunul simț


Postări Recomandate

Posibil ca intr o anumita gama ingusta aduce un plus.

 

Multe masini au galerie cu admisie de lungime variabila, la ture mici e lunga, la ture mari mai scurta. Dar cred ca mai degraba are legatura cu cuplul maxim decat consumul.

Totodata honda si alte masini au vtec, deschid una sau ambele supape mai mult sau mai tare.

Turbionii aia chiar ajutan dar folositi cu cap, nu pui cate o strecuratoare de ceai unde apuci si astepti imbunatatiri fantastice.

 

Mai mare duma e aia cand scot oamenii sita de la debitmetru sau tubul care trage aer rece de afara si il inlocuiesc cu filtru sport care trage aer de la motor.

Epic fail.

Link spre comentariu

Atunci cand erau 30l benzina pe cartela, luna,orisice reducere de consum era binevenita,se mai reducea jiglerul principal de la 1,45 la 1,40 simultan cu dispozitivele,se obtinea 7,5- 8 l/100km oras.

Editat de QQme
Link spre comentariu
Acum 4 ore, Marian a spus:

... licuriciul facea si dregea la dacie...

Nu facea la Dacie ci la sufletul proprietarului. La Dacie era util acel "voltmetru" cu trei leduri. Daca pragurile de aprindere erau corect alese, stiai daca mai ai suficient curent sa o pornesti. Util mai ales iarna. Am facut peste o mie de bucati si n-am avut decât "feedback pozitiv".

Link spre comentariu
Acum 12 ore, +_Florin_+ a spus:

Mașinile occidentale contemporane...

Categoric, aici nici nu intra in discutie, exista consumatori. Referirea era facuta la masinile si acumulatorii din anii 70 - 80, de pe la noi.

 

Acum 11 ore, Sharky a spus:

astia tin bateriile cu lunile in depozite

Ne incepute si la temperaturi domoale.

 

Acum 9 ore, Thunderer a spus:

Daca vreti sa stiti motivul.

Flacara violet????

Mariane, facea, nu facea, erau montate si aveau rezultate. Toti care le-au montat, au fost de acord ca e OK.

Apropo de economizoare, erau tot felul de conuri, site si magneti care promiteau sarea cu marea. Aici parerile au fost impartite, unii ca da, altii ca ba. Prin institut mai exista o gaselnita: teflonul iradiat! Se riadia teflon, la doze mari, zeci de Gy, pina devenea casant. Apoi se transforma in pulbere extrem de fina si se baga in benzina. Cica, teflonul ungea cilindrii si astfel se reducea consumul. Treaba a circulat vreo doi ani, dupa care s-a stins. La fel a fost cu aprinderea electronica.

1 oră în urmă, franzm a spus:

Dacie era util acel "voltmetru

Pina la urma, tot...un consumator!

Link spre comentariu
Acum 1 oră, franzm a spus:

Nu facea la Dacie ci la sufletul proprietarului. 

 

Făcea ce știa să facă, adică trăgea niște mA din baterie.

Un inginer scrisese intr-un Tehnium că e bine să menții o mică reacție în baterie pe timp geros. O fi fost nebun, habar n-am. Chiar voi căuta articolul.

 

Dacia veche n-avea consumator permanent (ceas, alarmă etc) așa că mulți montau licurici. Ce-i drept, pe unii îi fascina mai mult efectul luminos. 

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu

Avau rezultate pe naiba!

Aveau aceleasi rezultate precum tampeniile chinezesti de se baga la OBD si cica economisesc combustibil.

Aveau aceleasi rezultate precum alte tampenii tot chinezesti de se baga in priza si economisesti zeci de procente la curent.

Adica aveau rezultate doar in mintile naive ale proprietarilor, prea putin pregatiti sa inteleaga aberatia acestei idei.

SI aia cu "bateria neinceputa" este tot o aberatie ( astronomica as putea spune ).

Adica daca punem ceva consumator pe ea deja electronii mai de soi se consuma sau cum?

Iertare dar asa ceva nu poate fi tratat serios.

Daca acumulatorul este inca ok poate sta luni in sir fara consumator, n-are absolut nici o legatura.

Ceea ce conteaza este sa nu se descarce prea mult, si, cand este incarcat, sa fie incarcat pana la tensiunea potrivita ( ca sa se evite sulfatarea sau fierberea ).

Restul sunt mituri nascocite din lipsa de teorie.

Va dau un exemplu concret ( nu mituri ), un amic a inlocuit acumulatorul de pe capul tractor al unui tir, inca mai functiona ok insa asa a vrut el, a stat acumulatorul ala afara undeva in ploaie/vant/zapada/soare vreo 2 ani, fara pic de consumator sau incarcare, la un momentdat m-a chemat sa-l masor ca vroia sa-l foloseasca, am gasit 12,5V, l-a pus si a pornit motorul fara probleme. 

  

4 hours ago, Усилитель said:

practic avem aceasi cantitate de combustibil livrat de carburator , iar palele si sectiunea scazuta inrautatesc admisia....

Cu alte cuvinte din rezervor se extrage aceeasi cantitate de combustibil ( ca n-are cum altfel devreme ce carburatorul livreaza aceeasi cantitate ), insa consumul totusi scade.

Mai sesizeaza cineva contradictia de aici?

 

 

7 minutes ago, +_Florin_+ said:

Un inginer scrisese intr-un Tehnium

Cu scuzele de rigoare catre eventualii utilizatori de forum care au contribuit la revista aia si care totusi stiu sa deosebeasca tensiunea de curent, Tehnium este sursa multor...hai sa zic mituri ( ca sa nu se considere ca as insulta pe cineva ) fara legatura cu electronica, deci n-ar fi cazul sa fie luata pe post de referinta. Si daca trebui neaparat dau si nume de autointitulati ingineri electronisti/electrotehnisi din tehnium, total paraleli cu electronica, dar n-ar avea sens.

Editat de Marian
Link spre comentariu
1 oră în urmă, icar a spus:

Treaba a circulat vreo doi ani, dupa care s-a stins. La fel a fost cu aprinderea electronica.

La dacie, aprinderea electronica a tinut mai mult. Eu am dat ultima Dacie cu aprindere facuta de mine si releu electronic de incarcare. Chiar daca nu o transforma in Golf, si nici consumul nu scadea la jumate, faptul ca nu mai aveai grija platinei, era lucru mare (mai ales pe ploaie, vant si frig, cand de regula apareau simptomele). Tin minte ca dupa mult timp, masurat in ani, spre mirarea mea, a inceput sa porneasca greu. Ultimul loc in care m-am uitat era la platina, stiut fiind ca nu avea cum sa se impuste de la cativa mA ce treceau prin ea. Cand am ajuns si acolo, pintenul din textolit care calca pe cama era asa de ros, incat aproape nu mai deschidea platina. Contactul binenteles, era perfect, doar putin tasat mecanic. 

Link spre comentariu

@Marian " Va dau un exemplu concret ( nu mituri ), un amic a inlocuit acumulatorul de pe capul tractor al unui tir, inca mai functiona ok insa asa a vrut el, a stat acumulatorul ala afara undeva in ploaie/vant/zapada/soare vreo 2 ani, fara pic de consumator sau incarcare, la un momentdat m-a chemat sa-l masor ca vroia sa-l foloseasca, am gasit 12,5V, l-a pus si a pornit motorul fara probleme. "

 

Instalatia electrica la capul de tractare e pe 24v, necesira doua baterii de 12v in serie !

Link spre comentariu

La carburatorul de la Dacia 1310 dupa cativa ani era necesara realizarea planeitatii flansei de prindere pe galeria de admisie si ,daca era cazul,a celor 2 semicarcase ,pentru a nu prinde aer fals.

Se curata carburatorul, se regla nivelul in camera de amestec, se regla "aerul" ; eu il reglam pe maxim de turatie la relanti, nu era 100 % corect (consumul era mai mic,dar nivelul de oxizi de azot era mai mare,reglajul corect era  cam 1/2-3/4 ture insurubat surubul de reglaj aer dupa obtinerea turatiei maxime  ),turatie masurata cu un adaptor artizanal  la un aparat T20, urmat de reglajul avansului.

Am folosit si un adaptor(difuzor) facut din tabla de cupru perforata ( 2 conuri ) fixat la "concentrator' + flansa din alama, se uniformiza mai bine amestecul dar se reducea coeficientul de umplere al cilindrilor si puterea motorului.

Ca aprindere rezultate bune dadea o varianta electronica ruseasca gen comutator electronic,care permitea si reglajul avansului cu ajutorul unui potentiometru fixat in bord.Am folosit o aprindere gen comutator electronic cu un circuit suplimentar ,dioda zenner+capacitor 180-220 pf pentru aprindere multiscinteie, variantele cu descarcare capacitor ardeau frecvent capacul de la delcou.

Ca aditiv la ulei era buna bisulfura de molibden ,care asigura o pornire mai usoara la rece ,reducea frecarile, inclusiv produsele de ardere aveau proprietati antifrictiune.

La ultima RK, am pus arbore cotit ,realizat  la prems din fonta cu grafit nodular, "reteta' originala ,biele echilibrate static la max.2grame si set segmenti Goetze, masina s-a comportat bine.Vasul de expansiune nu avea cea mai buna pozitionare .

 

 

Link spre comentariu

 O multime de mituri sunt reale.Acu depinde de ce eficienta,succes,aveau.Se experimentau multe chestii pe Dacia,inclusiv instalatii injectie metanol...Cu reparatul continu e mai mult valabil la Dacia 1310.

 Am o ruda care cu modelul 1300,de prin anii 70 si ceva,facuse peste 100000 km fara sa bage mana in ea!Apoi a luat o 3100, "urmarita" pe banda montaj.Injura toata ziua la ea!

Link spre comentariu
Acum 9 minute, Thunderer a spus:

Aici vorbim de mituri, nu de realitati precum cel ca la Dacie reparai in continuu.

Păi chestia că "o reparai continuu" e tot un mit. 

Desigur era mai slabă calitativ față de orice marcă vest, interveneai mai des cu reparații, dar luată de nouă și întreținută corespunzător nu era chiar un coșmar.  (Apropo, sunt curios de ce le exportam și în Canada).

 

Eu am fost/sunt fan al sh-urilor occidentale, le-am preferat/le prefer tocmai pentru că erau superioare Daciei din multe puncte de vedere. Dar nici să exagerăm, gen "Dacia o reparai continuu ".

În '99 am cumpărat și o Dacia break din motive utilitare (aveam o microafacere),  am circulat vreo 12 ani cu ea (120 kkm) fără rk și n-am reparat-o continuu.

Intr-adevăr, e "obosită" la acest kilometraj. Acum se odihnește în spatele curții, încă o țin din motive de nostalgie și o mai pornesc din cănd în când :).

 

Pentru cine dorește să-și reamintească cum "suna" și funcționa un motor de D. pe carburator, am postat acest video făcut iarna trecută:

 

 

 

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări