liuro Postat Mai 19, 2020 Partajează Postat Mai 19, 2020 (editat) Buna ziua. La motorul din foto este atasata o cutie in care intra curent de la retea si de acolo pleaca 2 fire catre motor. Cand masor tensiunea de la perii am doar 120v, clar ca este ceva defect in acel montaj. Imi poate spune cineva daca alimentez direct, motorul are de suferit si ce rol mai exact are montajul respectiv? Editat Mai 19, 2020 de liuro Link spre comentariu
sesebe Postat Mai 19, 2020 Partajează Postat Mai 19, 2020 Nu cred ca-i bine sa alimentezi motorul direct la retea. Acolo in cutie este un fel de sursa de alimentare, probabil un regulator de turatie/cuplu. Link spre comentariu
Ticu Postat Mai 19, 2020 Partajează Postat Mai 19, 2020 Nu ai spus daca motorul functioneaza sau, in caz contrar, cum se manifesta defectul. Link spre comentariu
liuro Postat Mai 19, 2020 Autor Partajează Postat Mai 19, 2020 Daca il pun pe direct (sa am o tensiune de 240v unde vin periile colectoare) porneste ''brutal'' dar functioneaza foarte bine, nu se incalzeste nu face zgomote ciudate. Ma gandesc sa nu il afecteze dupa mai multe porniri fara acel montaj . In cutie langa firele de alimentare este un cablaj pe care era un potentiometru ruginit , la o mica atingere a cazut. Sa aiba vreo legatura cu tensiunea de 120v pe care o scoate? Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 19, 2020 Partajează Postat Mai 19, 2020 Montajul este un soft start cu regulator de turatie . Fara potentiometru nu functioneaza , chiar daca se masoara ceva tensiuni la iesire , in gol . In sarcina tensiunea este 0 . Link spre comentariu
validae Postat Mai 19, 2020 Partajează Postat Mai 19, 2020 (editat) Exact, acela e un modul variator de turaţie cu softstart ce asigură pornirea lentă şi progresivă a motorului şi reglajul turaţiei.Fără potenţiometru nu funcţionează, măsoară potenţiometrul şi pune altul cu aceeaşi valoare şi variaţie liniară. Editat Mai 19, 2020 de validae Link spre comentariu
Florian Ciobanu Postat Mai 19, 2020 Partajează Postat Mai 19, 2020 posibil sa nu porneasca motorul daca butonul e actionat si bagi dupa aia in priza Link spre comentariu
validae Postat Mai 19, 2020 Partajează Postat Mai 19, 2020 A scris clar că i-a căzut potenţiometrul de reglaj al softstartului când l-a atins, de aceea nu mai porneşte.Trebuie pus un potenţiometru acolo... Link spre comentariu
liuro Postat Mai 19, 2020 Autor Partajează Postat Mai 19, 2020 Potentionetrul este terminat , nu mai poate fi masurat. Ma gandesc ca potentiometrul fiind asa de ruginit sunt sanse sa fie si cablajul afectat. Greu de desfacut ca este prins in ceva ce seamana cu polimerul. Nici nu stiu ce denumire are mai exact acel ansamblu sa pot cauta o schema, in caz ca am noroc sa gasesc cu Gogu. Link spre comentariu
validae Postat Mai 19, 2020 Partajează Postat Mai 19, 2020 Terminat ar fi dacă l-ar fi călcat o locomotivă.Desfă-l în orice mod posibil şi măsoară-i rezistenţa, e absolut imposibil să nu o poţi face cumva.Chiar dacă pinii i s-au retezat, tot mai există acolo porţiunea rezistivă şi capsele terminale.Poţi să-i polizezi capsula, până ajungi la traseul rezistiv, chiar dacă asta înseamnă să-i distrugi axul şi cursorul... Link spre comentariu
liuro Postat Mai 19, 2020 Autor Partajează Postat Mai 19, 2020 Am inteles, sper sa reusesc. Link spre comentariu
liuro Postat Mai 19, 2020 Autor Partajează Postat Mai 19, 2020 Daca ar fi compatibil as recurge la asa ceva https://www.ebay.com/c/26008441003 Link spre comentariu
validae Postat Mai 19, 2020 Partajează Postat Mai 19, 2020 (editat) Mai degrabă aşa ceva : https://www.amazon.de/Softstart-MODUL-Sanftanlauf-230-Volt/dp/B07LCN34DJ Dar mai înainte, desfă potenţiometrul şi vezi ce rezistenţă are, poţi apoi pune chiar şi alt model şi format, numai să aibă aceeaşi valoare... Editat Mai 19, 2020 de validae Link spre comentariu
liuro Postat Mai 19, 2020 Autor Partajează Postat Mai 19, 2020 Da, voi incerca. Va multumesc pentru raspunsuri! Link spre comentariu
liuro Postat Mai 29, 2020 Autor Partajează Postat Mai 29, 2020 Va salut. Am reusit sa curat cele 2 picioruse ale potentiometrului si am plecat direct la un atelier de reparatii sa il masoare in ideea ca au, si sa-l cumpar de la ei. De fapt am luat starterul cu mine si i-am intrebat intai daca repara, raspunsul a fost, nu. Mi-au dat un semireglabil pe care urma sa-l lipesc eu, doar ca pe cablaj ,in apropiere unde era cel vechi am vazut ca sunt 3 capete de fir, 2 albe unul rosu. Am zis ,ca logic cele albe vin lipite pe exterior, cel rosu pe mijloc. Nu s-a schimbat nimic, aceeasi tensiune la carbuni, motorul nu da nici un semn. Tot nu s-a intamplat nimic am zis totusi sa masor si eu potentiometrele. Am rotit cursorul la 2000K si pe potentiometrul vechi imi arata o valoare de 210,pe cel nou 185. As dori sa stiu daca, am masurat bine si daca eu am lipit corect firele. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum