Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Modificare Radio FM/AM


Biris Denis Florin

Postări Recomandate

Acum 8 minute, RST a spus:

Singurul aparat de masura de care ai avea nevoie ar fi un frecventmetru. Poate fi recuperat din radiourile chinezesti mai vechi...

 

Din păcate nu am un frecventmetru dar dacă știu ca-l fac îmi cumpăr unul, poate mai am nevoie de el si pe viitor

https://m.okazii.ro/frecventmetru-digital-masoara-si-quartz-1hz-50mhz-kit-sau-montat-a188655873?gclid=CjwKCAjwiMj2BRBFEiwAYfTbCknuadUoxHIVnctHo-dVmwdXeb-EDrbnioGD5CQIssHcMNsansBTGBoC-3oQAvD_BwE

Acesta ar fi bun? 

Link spre comentariu

Bisnitarul ala de pe okazii vinde, ca de obicei, mult mai scump ca intr-un magazin:

https://www.optimusdigital.ro/ro/altele/5619-modul-frecvenmetru.html

 

 

In alta ordine de idei, nu ai ce face cu el in domeniul radio, poate doar impreuna cu un prescaler, dar ma indoiesc de faptul ca stii ce este sau sa-l realizezi practic.

 

Se gasesc frecventmetre cu tot cu afisaj in unele radiocasetofoane auto foarte vechi analogice, au un integrat de genul LCxxxxx prin ele ce masoara atat FM, cat si AM.

Link spre comentariu

Decit sa te apuci de făcut toate porcăriile de pe net mai bine îți cumperi un radio sau îl dai pe asta la reparat la cineva care se pricepe. 

Legat de calitatea frecventtmetrului, e ca și cum ai vrea sa faci oglinda retrovizoare la mașină din staniol mototolit. 

Link spre comentariu

Asa arata scala digitala din  radiocasuri auto vechi,dar nu poati fi folosit ca frecventmetru obisnuit.

La intrare este prevazut cu un divizor ECL,tip LB3500,care divide cu  8 pana la o frecventa de 150Mhz.

Datasheet LB3500:https://vikiwat.com/userfiles/productimages/8380/files/integralna-shema-lb3500-0.pdf   mn nmjmnjhjnmhmkjnjkm,kmk

freq.jpg

Editat de vio2007
Link spre comentariu

Pai eu am nevoie de ceva mic cât sa pot repara radioul, nu am nevoie de frecvențmetru de laborator. Stiu ca puteam sa îmi cumpăr alt radio dar mie mi se pare mult mai interesant sa îl repar. 

Link spre comentariu

Eu îți garantez că degeaba iei frecvențmetru, că ăla nu îți scrie pe ecran defectul.....prima dată pui mâna și te documentezi despre funcționarea unui radio, apoi cu schema în față se fac măsurători în anumite puncte pentru a stabili funcționarea diferitelor etaje funcționale.Altfel, poți să îl repari și verificând cu ohmmetrul și o lupă bună toate traseele, fie ai un traseu de cablaj fisurat sau dezlipit la vreun pin al unei componente, fie s- a spart vre-o rezistență sau un miez de la o bobină din cauza unei lovituri accidentale.Unele defecte pot fi provocate chiar în procesul depanării, se pot produce scurtcircuite între pini sau trasee apropiate de la fludor picat sau stropi săriți de la dezlipire, etc....

Link spre comentariu

Am luat curentul de la partea FM și am luat pinul 2 de la masa încât sa recepționez AM. De recepționat recepționează dar cu o problema... Doar când țin mana pe antena fâşâitul AM întra în acțiune, și întra cu sunet neclar... Se poate ca de aici sa se tragă probelema și la FM? 

 

Edit: Am verificat circuitele și rezistentele, sunt ok, nu exista scurtcircuituri

Editat de Biris Denis Florin
Link spre comentariu

Sigur ăla era radio auto ? Doar radiourile auto ieftine folosesc condensator variabil, în condiţiile de vibraţii de pe o maşină.

Link spre comentariu
Acum 23 minute, validae a spus:

Sigur ăla era radio auto? 

 

Da, e un radio mai vechi, mergea binea la vremea lui.... 

Editat de Biris Denis Florin
Link spre comentariu
Acum 21 minute, RST a spus:

Daca vrei sa duci receptorul ala la capat, urmeaza pasii pe care ti-i propun. Sectiunea AM nu are treaba cu cea FM...deci cu care vrei sa incepem ? 

 

De preferat cu sectiunea FM. Cea AM merge asa și asa.. 

Va spun din "încercările" mele, poate va dati seama care este problema, CV-FM pus la FM nu merge deloc, când pun

CV-AM la FM, recepționează 3 posturi FM dar CV când trece de jumate se oprește și nu recepționează nimic, e ca și un scurt intern dar aici nu este cazul de asaceva. 

Link spre comentariu

De unde ştii că intrarea de antenă era cuplată în punctul acela ? Avea o mufa de antenă acolo, sau l-ai ales pe dibuite ?  Că nu m-am lămurit ce fel de radio de maşină era, până la urmă....

Link spre comentariu
Acum 5 minute, validae a spus:

De unde ştii că intrarea de antenă era cuplată în punctul acela ? Avea o mufa de antenă acolo

 

Da. E marcat acel loc cu "ANT", am anulat mufa și la ANT am pus un fir legat la o antena. În schema de montare a radioului mai era și un fir "Alimentare antena" dar nu cred ca are ceva treaba. Din teste antena pusa la ANT funcționează corect. 

Edit: radioul e un tamashi xtr22 

Editat de Biris Denis Florin
Link spre comentariu

Aha, modelul ăsta:

Borna ,,Alimentare antenă,, livra 12V pentru alimentarea unei antene motorizate, nu o legi nicăieri acum.

WB161136459_1.jpeg

Editat de validae
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări